* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [TripleEdged] Suzuki GSX-R600  (gelezen 137233 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #280 Gepost op: 04 maart 2008, 18:27:46 »
jah en nee...

hij stond eerst in de fabrieksinstellingen.. dit was puur een expiriment om te kijken hoeveel verschil dat nou zou maken... best wel wat dus...  :007:

zou dus ook goed kunnen dat ik over een week weer met een schroevendraaier in mn handen sta met de bedoeling hem nog íetsjes aan te passen....  :012:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #281 Gepost op: 04 maart 2008, 18:28:56 »
Schroevendraaier  :068:

Veervoorspanners he  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #282 Gepost op: 04 maart 2008, 18:37:20 »
en hoe moet ik die schroefjes van de in en uitgaande demping dan verstellen zonder schroevendraaier??  :012:

veervoorspanners ben ik nog naar op zoek....  :069:

Ballbreaker

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #283 Gepost op: 04 maart 2008, 18:44:02 »
na een uur surfen had ik een site te pakken waar een redelijke verzameling stond met afstellingen, per motor/type/bouwjaar.. dus voor de verandering dat maar eens geprobeerd :012:

does is een linkie, ben wel benieuwd  :034:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #284 Gepost op: 04 maart 2008, 18:48:40 »
 :097: :011: :097: die ben ik vergeten op te slaan......


maar ik zal nog ff zoeken voor je

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #285 Gepost op: 04 maart 2008, 18:56:19 »
wat gisteren een uur duurde heb ik nu in 2 minuten..... :X

http://www.sportrider.com/tech/motorcycle_suspension/index.html

knoop me hier niet op vast, ik zeg niet dat dit goede afstellingen zijn, ik pruts ook maar wat af om te kijken of het er beter van word....  :012:

er valt verder op die site wel te vinden hoe je er zélf mee aan de slag kan, dus deze link gaat even verhuizen.... naar hier:

favoriete motorlinks

Ballbreaker

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #286 Gepost op: 04 maart 2008, 19:08:18 »
mmm interessant, thx  :039:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #287 Gepost op: 04 maart 2008, 19:29:54 »
Goeie page :039:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #288 Gepost op: 04 maart 2008, 19:31:35 »
jah ben zelf ff wat verder aant kijken, maar ik kom toch best heel wat interessants tegen... :+

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #289 Gepost op: 06 maart 2008, 10:01:21 »
zucht.... de teerachtige plakzooi..... althans.. zo leek het...




alleen.... dat was niet zo, het was een doorzichtige vloeisof die er duidelijk vloeibaar op is gekomen, en als het ware als een veel te zoete frisdrank plakkerig is "opgedroogd"... na verwijdering van de zijkuip en nadere inspectie bleek dat het gewoon echt overal zat  :017:



het is me tot nu toe een raadsel wat het zou kunnen zijn, aangezien het toch van áchter de kuip lijkt te zijn gekomen....  :042: koelvloeistof misschien????

ik heb elke soort van oplosmiddel gebruikt, maar niets werkte, tectylverwijderaar, terpentine, wd-40, roestoplosser... allen zonder succes.... totdat ik ergens een etiket zag waarop stond "oplosmiddelvrij".

geloof het of niet, het verdween als verse sneeuw voor een straalkacheltje!






ook de zijkuip was niet ontkomen aan de plakkerige spetters, dus die werd ook met quick polish behandeld...
met als bijkomend voordeel dat die er nu weer als nieuw uitziet  :012:


maar...........

die zwarte vlekken op de uitlaat..... dat was er echt helemaal op vastgeschroeid, ik ben LETTERLIJK een uur (!!) bezig geweest om 25 cm buis weer glimmend te krijgen... wie had dat gedacht....
het is me iig vrij aardig gelukt  :012:   blinkt meer als wanneer ie nieuw was....





ondertussen was het 4 uur geworden en kon ik éindelijk beginnen aan waar ik eigenlijk voor gekomen was, de motorolie en oliefilter vervangen.



de olie zag er zeer goed uit, met een uiterst minimum aan metallic-achtige substanties.... weer eens wat anders dan bijvoorbeeld mn ZXR  :012:
maar verder niet voor zn tijd om het hele zooitje eens te vervangen...



in de bijvuldop trof ik toch wel wat beige zooi aan, maar daarom is de binnenkant van die dop ook als honingraad uitgevoerd, om die slush vast te houden...
maar goed, dat krijg je als je em elke dag 2 keer start om vervolgens "slechts" 20km te rijden...


Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #290 Gepost op: 06 maart 2008, 14:25:38 »
Op m'n wagen heb ik ook kleine zwarte spikkels overal achter de wielen. Leek bij mij ook op teer.. wegpoetsen was uitsmeren en het zit er nog op. Zal eens kijken of ik kan vinden wat jij hebt gekocht..

Maargoed, vaag die troep op je machine.. lijkt me ook 99% zeker niet afkomstig van de machine zelf.. Ze ziet er wel weer lekker uit trouwens :039:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #291 Gepost op: 06 maart 2008, 14:34:30 »
Dat is goed werk Trip, zoiets doen we hier altijd 1 keer per jaar zo tegen het echte voorjaar aan, gelijk een beurt erbij en je kan een poosje vooruit  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #292 Gepost op: 06 maart 2008, 16:01:50 »
Op m'n wagen heb ik ook kleine zwarte spikkels overal achter de wielen. Leek bij mij ook op teer.. wegpoetsen was uitsmeren en het zit er nog op. Zal eens kijken of ik kan vinden wat jij hebt gekocht..

Maargoed, vaag die troep op je machine.. lijkt me ook 99% zeker niet afkomstig van de machine zelf.. Ze ziet er wel weer lekker uit trouwens :039:

wasbenzine :034:


Is there anybody out there

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #293 Gepost op: 06 maart 2008, 18:40:38 »
even ter verduidelijking, het is dus géén teerachtige vloeistof. het is een heldere, eenmaal opgedroogd/afgekoeld plakkerige vloeistof..

als het bij jou wel teer is, kun je dat idd prima met alle soorten vluchtige oplosmiddelen wegkrijgen: wasbenzine/terpentine/gasolie/gewone benzine/ enz.

en het is idd goed werk, waarvan ik nooit had verwacht dat ik het zou gaan doen.. maar de echte grote beurt moet natuurlijk nog komen..
dan gaat ook het rijwielgedeeltje uit elkaar om de balhoofdlagers/linksysteem eens lekker opnieuw in te vetten....  :054:

vandaag ook weer lekker bezig geweest :

omdat ik de 2 grote gapende gaten beu was, en om de grove bagger een btje bij mn uitlaten en oliefilter vandaan te houden, het volgende...


voor:


tijdens:


en het belangrijkste... na :


wes_blata

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #294 Gepost op: 06 maart 2008, 18:54:14 »
ziet er weer netjes uit trip .....

gr.wes

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #295 Gepost op: 06 maart 2008, 18:59:16 »
Oei dat is netjes maar zal je regelmatig even de slang op moeten zetten  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Rik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 666
  • Geslacht: Man
  • FZR1000
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #296 Gepost op: 06 maart 2008, 19:48:11 »
Mooi man, staat erg goed dat zwarte gaas. Waarmee vastgeplakt?
Heb ik een plan? Ik heb een doel, het plan moet nog komen.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #297 Gepost op: 07 maart 2008, 01:24:24 »
Netjes dat gaas! niet van dat opzichtige zilveren spul.. gewoon zwart en een mooie mesh :054:

Tegen de tijd dat je je voorvork eruit gaat halen heb ik nog een tip voor je.. :034:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #298 Gepost op: 07 maart 2008, 09:49:58 »
juist idd, niet van dat opzichtige alu-kleurige....  ;)
gewoon netjes simpel zwart, het hoeft ook niet teveel op te vallen...

nadeel is idd wel dat ik regelmatig met een tandenborstel en een bekertje water achter mn voorwiel zal moeten duiken om het een btje schoon te houden  :012:

de kit die ik gebruikt heb is Innotec Innoseal :


geweldig spul, het blijft rubberachtig, is temperatuurbestendig, scheurt niet bij "werkende" verbindingen, is overschilderbaar en *eigenhandig getest en goedgekeurd vorgens de hak en beuk tjoenings®-norm* is zelfs geschikt als zowat elke soort van vloeibare pakking ( kop, voet, of uitlaatpakking heb ik nooit geprobeert, maar dat lijkt me dan ook net iets teveel van het goede.... iig kleppendeksel, inlaatrubbers, luchtfilterbak-deksel en nokkenaskettingspanner werkt het prima voor :+), maar het werkt soms ook prima als vervanger voor de loctite die je anders op het schroefdraad van bepaalde bouten smeert...

daarna ingespoten met Innotech Seal Spray, dat is speciaal ontworpen om het hele zooitje lekker vlak te kunnen wrijven, denk dat een beetje zeepsop in een plantenspuit ook wel werkt...
niet dat iemand de achterkant kan zien ofzo, maar is wel zo leuk voor de volgende eigenaar om te zien dat ik niet zómaar wat aant prutsen ben geweest  :026:


dus jah... zo blijf ik een btje bezig ej....  :012: was vandaag van plan mn luchtfilter schoon te maken.... weet alleen niet of dat er nog wel van komt... :012:
« Laatst bewerkt op: 07 maart 2008, 09:59:14 door TripleEdged »

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #299 Gepost op: 07 maart 2008, 18:57:47 »
Gaaaaaaaaaaaaaaaaffffff Trip  :034:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
19 Reacties
5280 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
43 Reacties
7993 Gelezen
Laatste bericht 19 april 2011, 21:12:14
door Sander
45 Reacties
8809 Gelezen
Laatste bericht 06 oktober 2011, 22:15:45
door Twin-Power
359 Reacties
65625 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2016, 12:38:02
door Floris 500
1 Reacties
1833 Gelezen
Laatste bericht 12 juni 2015, 15:25:50
door Sledge HaMMeR