* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [TripleEdged] Suzuki GSX-R600  (gelezen 137239 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #320 Gepost op: 18 mei 2008, 13:08:06 »
en paulus, dat kan natuurlijk heel goed als je motor eerst te rijk stond afgesteld. gaf hij ook weleens klappen uit de uitlaat bij afremmen op de motor?
doet de GSX wel af en toe...
( komt door de verstopte luchtfilter...  :012: )
maar als hij nu prima loopt is het goed natuurlijk  :039:

 :070: Nee maar nu gelukkig wel... MOET je toch gemerkt hebben...??  :037:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Hoogesteger

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 416
  • Geslacht: Man
  • wat blauw is moet blauw blijven!!!!!
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #321 Gepost op: 18 mei 2008, 13:15:05 »
ik weet alleen niet of jou type suz zo maar rijker gezet kan worden.(zonder extra kastje)
mijn type kan iig op 3 punten rijker of armer gezet worden.
ik heb dat ook laten doen door sven jenik die zit bij ruud in het pand, die doet veel suzuki,s. :054:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #322 Gepost op: 18 mei 2008, 13:20:36 »
heb het over naverbrandingsklappen he paulus...  ;)


maar hoog, er zal toch vast wel íets aan af te stellen zijn aan dat hok....  :042:
desnoods een Rapid Bike of P.C. kastje eraan...  :012:

Offline Hoogesteger

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 416
  • Geslacht: Man
  • wat blauw is moet blauw blijven!!!!!
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #323 Gepost op: 18 mei 2008, 13:23:07 »
denk dat je een power commander of iets degelijks moet hebben, maar ik weet het niet zeker.
vragen kan altijd he.

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #324 Gepost op: 18 mei 2008, 13:24:20 »
jah ga het idd ook eerst navragen wat ik het beste kan doen... maar eens een keertje via goes naar huis rijden...  :012:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #325 Gepost op: 18 mei 2008, 14:21:01 »
Yepzzzzzz zo'n kastje heb je voor 500euro, dan nog ff een paar keer de bank op en voor bijna 750 euro pers je er die laatste paar peekaatjes er wel uit  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #326 Gepost op: 18 mei 2008, 17:04:38 »
heb het ook een beetje na zitten zoeken.... kost alles...  :012:

denk dat ik dan toch liever een ori luchtfilter erin zet en die paar extra paarden maar lekker laat voor wat ze zijn....

maar goed, ik zal het eerst eens navragen wat de mogelijkheden zijn zonder PowerCommander of RapidBike  :012:

wie weet kan het alsnog wel....

Ben-i

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #327 Gepost op: 18 mei 2008, 19:01:11 »
heb het ook een beetje na zitten zoeken.... kost alles...  :012:

denk dat ik dan toch liever een ori luchtfilter erin zet en die paar extra paarden maar lekker laat voor wat ze zijn....

maar goed, ik zal het eerst eens navragen wat de mogelijkheden zijn zonder PowerCommander of RapidBike  :012:

wie weet kan het alsnog wel....

ja door de bijkomende kosten van al dat afstellen en eventueel een PowerCommander of RapidBike met een K&N filter twijfel ik dus ook nog even tussen een K&N of origineel filter, want die extra kosten voor een paar pktjes meer vind ik nog al wat. en die extra pk's hoef ik ook niet zo zeer want als ik harder wil koop ik wel een 1000cc. :103:


Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #328 Gepost op: 18 mei 2008, 19:06:21 »
Het is heel simpel, of je koopt zo'n set omdat je meer uit je motor wilt halen en je dit dan ook gaat doen ...............of je wilt je motor iets netter/regelmatiger laten draaien. Als ik om me heen kijk naar zovelen die zoveel geld steken om bv van 138 naar 145 Pk te gaan dan denk ik man je gebruikt nog niet eens 100Pk van je motor op het rechte stuk na, weggegooid geld in mijn ogen. Natuurlijk is iedereen vrij om dit te doen maar stel dat je meer benzine gaat gebruiken terwijl je er geen streep harder/beter door zal rijden dan kost het je klauwen met geld voor de aanschaf en meer centen voor benzine..............wie is er dan gek  :012:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Ben-i

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #329 Gepost op: 18 mei 2008, 19:16:53 »
Het is heel simpel, of je koopt zo'n set omdat je meer uit je motor wilt halen en je dit dan ook gaat doen ...............of je wilt je motor iets netter/regelmatiger laten draaien. Als ik om me heen kijk naar zovelen die zoveel geld steken om bv van 138 naar 145 Pk te gaan dan denk ik man je gebruikt nog niet eens 100Pk van je motor op het rechte stuk na, weggegooid geld in mijn ogen. Natuurlijk is iedereen vrij om dit te doen maar stel dat je meer benzine gaat gebruiken terwijl je er geen streep harder/beter door zal rijden dan kost het je klauwen met geld voor de aanschaf en meer centen voor benzine..............wie is er dan gek  :012:


Helemaal mee eens!
De enigste reden is/was dat ik voor een K&N filter zou kiezen, is dat ik dacht dat deze beter zijn en wat langer mee gaan als gewone origineele filters. Ik wil dan ook eigenlijk niets laten afstellen enzo ok dat hij wat netter zou lopen is mooi mee genomen maar daar heb ik geen honderden euroos voor over.  dus ben ik er achter dat voor mij een K&N geen enkel nut heeft, toch? :070:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #330 Gepost op: 18 mei 2008, 19:21:18 »
Of je motor moet bedonderd draaien...............maar tis wel weer zo'n punt want hoe lang gaat een K&N filter mee...............1.000.000 km.....................en je motor zelf hoeveel km gaat die mee dan?

Achja ik bekijk veel dingen vanuit het geen wat ik aan iets kan besteden, Benny heeft bv wel een setje K&N gekregen maar deze zijn dan ook weer op andere motoren te gebruiken en Benny kreeg veel meer lucht en kon zo iets mee van zijn eigen laten horen  :037:

Enne echt goedkoop zijn witte watten, hier ben ik nu aan een CB750 Bol 'd Or bezig waar hele klauwen uit de luchtfilterbox kwamen, nog goedkoper is Benny zijn 1e fiter bezetting  :070:

Afijn ik verneuk een mooi topic met mijn geneuzel en aangezien de topicstarter de zwarte band heeft zal ik maar stoppen  :050:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Ben-i

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #331 Gepost op: 18 mei 2008, 19:27:54 »
Of je motor moet bedonderd draaien...............maar tis wel weer zo'n punt want hoe lang gaat een K&N filter mee...............1.000.000 km.....................en je motor zelf hoeveel km gaat die mee dan?

Achja ik bekijk veel dingen vanuit het geen wat ik aan iets kan besteden, Benny heeft bv wel een setje K&N gekregen maar deze zijn dan ook weer op andere motoren te gebruiken en Benny kreeg veel meer lucht en kon zo iets mee van zijn eigen laten horen  :037:

Enne echt goedkoop zijn witte watten, hier ben ik nu aan een CB750 Bol 'd Or bezig waar hele klauwen uit de luchtfilterbox kwamen, nog goedkoper is Benny zijn 1e fiter bezetting  :070:

Afijn ik verneuk een mooi topic met mijn geneuzel en aangezien de topicstarter de zwarte band heeft zal ik maar stoppen  :050:

hahaha juist !





Enueh....... we hebben toch allemaal 2 zwarte banden ;)

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #332 Gepost op: 18 mei 2008, 19:28:16 »
Volgens mij gaat het ook lang niet iedereen om de pk's. Het is gewoon fijn als je hoort en voelt dat de motor lekker loopt. Dat gevoel dat je hebt na kleppen stellen en synchroniseren.. dat gevoel dat ie net even wat beter loopt, iets feller, soepeler.. Dat doe je ook op de testbank..

Of je koopt voor weinig wat tweedehands met usb en probeerd zelf wat te prutsen..

Dat is net zoiets als motorische tuning.. SVS was toch ook bezig met een bigbore kit ofzo? Hij kan ook gewoon een SV1000 kopen.. Maar iets wat net even wat bruter en feller reageerd omdat er echt werk in is gestoken.. ik vind het mooi. Net zoals bij brommers.. soms hoor je gewoon dat het knetterhard kan..

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #333 Gepost op: 19 mei 2008, 00:22:42 »
het gaat mij nie zo om de pk's, want zoals freak zegt, ik gebruik ze toch lang niet allemaal... :043:
voor de posers is het misschien leuk om te zeggen dat je 10 pk meer hebt dan origineel.. maar gezien mijn persoonlijke rij-ervaring heb ik daar toch geen ruk aan...

Het is mij meer om het technische welzijn van mijn Gixxer te doen..

als blijkt dat ik met een nieuwe ori filter en mn open yoshi pijp hem keurig af kan laten stellen zonder al teveel kosten, ga ik er echt geen K&N filter indouwen om vervolgens 5 pk rijker, en 700 euro armer te zijn...  :046:

maar voor die zwarte band jiu-jitsu hoef je niet benauwd te zijn hoor freak, hoevaak lul ik wel niet off-topic  :070: :071:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #334 Gepost op: 19 mei 2008, 17:20:17 »
Jij was volgens mij ook fan van het aanzuiggeluid van de gix.. volgens mij wordt dat er ook niet slechter op met een K&N hoor :103:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #335 Gepost op: 19 mei 2008, 17:23:24 »
hehehe neeh dat verwacht ik ook niet....  :+

zou er alleen maar nóg mooier op worden  :054:

maar ik moet de kosten nog even afwegen tegen het resultaat...  :048:

Tinus

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #336 Gepost op: 19 mei 2008, 17:47:18 »
Volgens mij gaat het ook lang niet iedereen om de pk's. Het is gewoon fijn als je hoort en voelt dat de motor lekker loopt. Dat gevoel dat je hebt na kleppen stellen en synchroniseren.. dat gevoel dat ie net even wat beter loopt, iets feller, soepeler.. Dat doe je ook op de testbank..

 :105:

Klopt inderdaad. Ik heb nu een full-uitlaatsysteem en een pcIII-usb erop en door Ruud optimaal laten afstellen. Het ging mij niet om die laatste pk's die er bij kwamen. Nu loopt hij van 2000 toeren naar 15000 toeren in 1 strakke lijn door. Dus geen dip meer tussen de 4 en 6000 toeren. Ook is het brandstof verbruik gedaald. (daar haal ik de kosten niet  even mee terug) Nu moet er enkel nog een ontstekingsmodule bij en dan is dat gedeelte wel af.  :070:

Citaat
Of je koopt voor weinig wat tweedehands met usb en probeerd zelf wat te prutsen..

Je kan inderdaad van de site van de powercommander een map voor jouw motor en uitlaat downloaden. Dan staat hij al een stuk beter maar uiteraard niet optimaal.

Citaat
Dat is net zoiets als motorische tuning.. SVS was toch ook bezig met een bigbore kit ofzo? Hij kan ook gewoon een SV1000 kopen.. Maar iets wat net even wat bruter en feller reageerd omdat er echt werk in is gestoken.. ik vind het mooi. Net zoals bij brommers.. soms hoor je gewoon dat het knetterhard kan..

Jeetje... We zijn het vandaag wel eens.  :048: Ik heb wat dat betreft wel het zelfde, anders had ik wel een blade aangeschaft ipv een 600RR

Ben-i

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #337 Gepost op: 19 mei 2008, 19:55:22 »
hehehe neeh dat verwacht ik ook niet....  :+

zou er alleen maar nóg mooier op worden  :054:

maar ik moet de kosten nog even afwegen tegen het resultaat...  :048:

ikl ben wel benieuwd hoe en wat het gaat worden, hou me op de hoogte ok :054:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #338 Gepost op: 19 mei 2008, 19:58:42 »
keep reading this thread, and you'll be fine  :054:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #339 Gepost op: 11 juni 2008, 17:34:21 »
zooo, weer even het eea uitgevreten.... :D

aangezien we net boven de 20.000 km zijn gekomen, heb ik toch weer het eea aan onderhoud gepleegd:

- Koelvloeistof vervangen
- Diverse onderdelen gesmeerd
- Kuipruitje gerepareerd  :012:

eerst had de GSX nogal last van een stuiterend toerental bij stationair draaien... kan ik me wat bij voorstellen, als hij 1300 rpm hoort te draaien, en hij draait er maar 700....  :012:
dus dat is ook weer in orde..


tot zover deze korte update...

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
19 Reacties
5280 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
43 Reacties
7993 Gelezen
Laatste bericht 19 april 2011, 21:12:14
door Sander
45 Reacties
8811 Gelezen
Laatste bericht 06 oktober 2011, 22:15:45
door Twin-Power
359 Reacties
65625 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2016, 12:38:02
door Floris 500
1 Reacties
1833 Gelezen
Laatste bericht 12 juni 2015, 15:25:50
door Sledge HaMMeR