Goed, het begon dus allemaal met het volgende:
Zoals je ziet, dat zootje is dus best wel aan vervanging toe :012 :
Omdat de GSX ook nogal vuil was kreeg ik meteen het plan om de achterbrug er even uit te halen om zodoende eens alles goed schoon te maken..
Godzijdank had Robs die avond niets te doen en had hij me aangeboden te komen welpen, waarvoor respect!!!
Helaas heeft de GSX maar 1 goed steunpunt aan de onderkant, en die zit bijna helemaal van voor.. niet ideaal dus om een achterbrug eruit te halen...
Dus dan maar weer op mijn manier... dit keer zonder heftruck, maar mét een lier
. Hiervoor moest alleen eventjes de plastic kont eraf gehaald worden, maar dat was zo gepiept... :
En "och heere god vant singeltje" wat was die GSX smerig van al het aangekoekte vet als je verder ging kijken dan alleen de buitenkant:
Niet alleen door het kettingvet, maar ook gewoon aangekoekt vuil van alsmaar door weer en wind te rijden, was de gsx er niet schoner op geworden
.
Even voor de duidelijkheid, op de volgende foto zie je Robs die een achterveer vasthoud.. Die veer was oorspronkelijk geel met zwart, maar dat zie je verderop in het verhaal pas weer
:
ach, euhm, de sfeer zat er goed in, en de muziek stond goed hard... laten we het daar op houden
:
Op sommige stukken zat gewoon serieus een mm of 2 aangekoekt vuil... How the hell moeten we dat er nou toch eens afkrijgen??? :
Nou gewoon, zoals ik alle vette teringzooi ergens vanaf haal... met een tandenborstel en lampolie
:
Heey... er beginnen weer een aantal kleuren tevoorschijn te komen...!!
Whaaaa Robs man!!! die is ech
vieeesssss schooon!!!!!! goed gedaan kerel!
niet dat ik niets schoon heb gemaakt ofzo...
Goed, alles was schoon... eindelijk...
Ondertussen had de klok alweer 12 uur geslagen, en begonnen we toch wel ietwat haast te krijgen.. want jah... om 2 uur zou de kroeg dicht gaan
Na alles opnieuw ingevet te hebben dus de achterbrug er weer in gehangen, de achterveer ertussen gefrommeld en het linksysteem weer vastgemaakt.
Natuurlijk ook het achtertandwiel gemonteerd, het voortandwiel handvast, en het achterwiel erin geknald.
Op zulke momenten ben je toch blij dat er een extra setje handen beschikbaar is hoor...
De ketting moest nog 1 schakeltje korter gemaakt worden, en terwijl ik toch altijd hoop dat ik em niet nodig heb, heb ik de slijptol er toch nog maar even bij moeten pakken...
en zeg zelf.. ziet dat er nu weer goed uit ofniet?!?!
( de schoongemaakte delen bedoel ik dan he...... )
De achterrem ingetrapt, voortandwiel goed vast gedraaid, en toen alles verder in mekaar gezet: