ik heb er 123 euro voor neer moeten leggen bij
www.motorgoedkoop.nl , deze site bevalt me sowieso wel qua prijs, en nu dus ook qua leveranties
er gaat "speciale" OSCO chain oil in.. maar van alle kanten hoor ik dat kettingzaagolie ook prima blijkt te werken
aangezien wij daar als hoveniersbedrijf nog 2 vaten van hebben staan, komt dat wel goed..
dus... gelukkig zat er een gebruiksaanwijzing bij van heb-ik-jou-daar... hooguit nodig gehad voor een paar maten, maar ok, toch maar even helemaal doorgelezen en er buiten de verwachting om toch nog wat nuttige info uit kunnen halen..
het was meteen duidelijk dat over dit product goed was nagedacht; de bevestigingsbeugel moest je zelf nog buigen zodat de mogelijkheden van monteren nog groter worden, een nippel om op een deugdelijke manier door de kettingkast heen te kunnen, een paar keurige slanghoudertjes erbij om het netjes af te werken, enz.
Met de gebruiksaanwijzing bij de hand moet volgens mij de grootst mogelijke technische stumper dit nog wel kunnen monteren..
Alles netjes klaargelegd en het feestje kon beginnen:
eerst van tevoren een beetje passen en meten, goed op letten of ik er met mn benen/voeten niet tegenaan zou komen onder het rijden, en dan tijdelijk even vastzetten met het bijgeleverde beugeltje en tai-wraps.
ik ga daar binnenkort even 2 stalen beugeltjes voor maken, omdat ik het nogal tricky vind om iets van 125 euro aan 2 tai-wrapjes vast te zetten...
ff de boorlocatie op de kettingkast aangeven, want ik wil natuurlijk wel dat de olie in het midden van de ketting komt, 6mm gaatje boren, nippel erdoorheen en vastzetten... ziezo.. ook weer voor mekaar...
toen kon de kettingkast er weer op, en door dan een btje te zichten kun je de slangenhoudertjes netjes op de kettingkast plakken..
OSCO vullen met olie, slang eraan, ontluchten, en dan permanent aansluiten!
Dit was ook echt weer sleutelen van het niveau "plug and play", maar goed, operatie geslaagd
daarna de ketting even ontdaan van het oude witte vet.. 1x de osco getest, werkte perfect!
10 km gereden en vlak voor thuiskomst nogmaals de osco gebruikt, en morgen zal ik dan wel voelen of hij goed smeert of niet