* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [TripleEdged] Suzuki GSX-R600  (gelezen 139760 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #380 Gepost op: 11 augustus 2008, 17:30:20 »
alsof dat het enige is wat jou uit je concentratie haalt??  :070: :012: :069:


( dat plaatje hieronder zie je wel als je thuisbent robs  ;) )


robs

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #381 Gepost op: 11 augustus 2008, 17:35:07 »
ssssshhht mag niemand weten dat er van die kriebel beesten met vleugels in mn buik zitten!

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #382 Gepost op: 11 augustus 2008, 17:36:34 »
"Robbie and Laura, sitting in a tree, K-I-S-S-I-N-G !!"



 :037:


SCREWBEAST

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #383 Gepost op: 11 augustus 2008, 19:00:25 »
alsof dat het enige is wat jou uit je concentratie haalt??  :070: :012: :069:


( dat plaatje hieronder zie je wel als je thuisbent robs  ;) )



Zo hebben we het over ketting smeer en zo zie een smeerputje van robske :+ (al wel 18+ of?  :093: )

robs

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #384 Gepost op: 11 augustus 2008, 19:10:51 »
18 she is ;) en trip laat mij en mn kriebel buik en mn blondine is met rust :p :+

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #385 Gepost op: 11 augustus 2008, 19:13:33 »
Ziet er goed uit Trip  :054: Dat smeerpotje ook natuurlijk hè  8) En dat gaat zeker goed werken. Wat voor soort olie gaat daar nou in (in dat Osco smeerpotje).

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #386 Gepost op: 11 augustus 2008, 19:35:36 »
Wat nou smeren, om de paar duizend een nieuwe ketting en klaar met olie smeren  :+

Op de ring kun je het beter niet te veel gebruiken zo in het zicht  :069:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #387 Gepost op: 11 augustus 2008, 19:46:19 »
moet wel zeggen dat dat ding nogal geld moest kosten trouwens hoor...  :048:

154 euro toch? Voor de Bandit ook zo'n ding gekocht...
Einde reclamezuil :-)

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #388 Gepost op: 11 augustus 2008, 20:40:23 »
moet wel zeggen dat dat ding nogal geld moest kosten trouwens hoor...  :048:

154 euro toch? Voor de Bandit ook zo'n ding gekocht...

Da's nie nix dan  :|

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #389 Gepost op: 11 augustus 2008, 21:11:49 »
Da's nie nix dan  :|

Klopt, zeker als je kijkt wat het inhoudt. Maar zoals Triple ook al aangeeft: dit werkt tenminste, in tegenstelling tot zo'n scott oiler die óf niets óf alles geeft, en bij voorkeur op het verkeerde moment.
Einde reclamezuil :-)

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #390 Gepost op: 11 augustus 2008, 23:02:47 »
ik heb er 123 euro voor neer moeten leggen bij www.motorgoedkoop.nl , deze site bevalt me sowieso wel qua prijs, en nu dus ook qua leveranties  :071:


er gaat "speciale" OSCO chain oil in.. maar van alle kanten hoor ik dat kettingzaagolie ook prima blijkt te werken  ;)
aangezien wij daar als hoveniersbedrijf nog 2 vaten van hebben staan, komt dat wel goed..



dus... gelukkig zat er een gebruiksaanwijzing bij van heb-ik-jou-daar... hooguit nodig gehad voor een paar maten, maar ok, toch maar even helemaal doorgelezen en er buiten de verwachting om toch nog wat nuttige info uit kunnen halen.. :054:

het was meteen duidelijk dat over dit product goed was nagedacht; de bevestigingsbeugel moest je zelf nog buigen zodat de mogelijkheden van monteren nog groter worden, een nippel om op een deugdelijke manier door de kettingkast heen te kunnen, een paar keurige slanghoudertjes erbij om het netjes af te werken, enz.
Met de gebruiksaanwijzing bij de hand moet volgens mij de grootst mogelijke technische stumper dit nog wel kunnen monteren..  :012:

Alles netjes klaargelegd en het feestje kon beginnen:





eerst van tevoren een beetje passen en meten, goed op letten of ik er met mn benen/voeten niet tegenaan zou komen onder het rijden, en dan tijdelijk even vastzetten met het bijgeleverde beugeltje en tai-wraps.
ik ga daar binnenkort even 2 stalen beugeltjes voor maken, omdat ik het nogal tricky vind om iets van 125 euro aan 2 tai-wrapjes vast te zetten...  :048:




ff de boorlocatie op de kettingkast aangeven, want ik wil natuurlijk wel dat de olie in het midden van de ketting komt, 6mm gaatje boren, nippel erdoorheen en vastzetten... ziezo.. ook weer voor mekaar...  :054:




toen kon de kettingkast er weer op, en door dan een btje te zichten kun je de slangenhoudertjes netjes op de kettingkast plakken..

OSCO vullen met olie, slang eraan, ontluchten, en dan permanent aansluiten!




Dit was ook echt weer sleutelen van het niveau "plug and play", maar goed, operatie geslaagd  :070:



daarna de ketting even ontdaan van het oude witte vet.. 1x de osco getest, werkte perfect!

10 km gereden en vlak voor thuiskomst nogmaals de osco gebruikt, en morgen zal ik dan wel voelen of hij goed smeert of niet  :039:

Offline Marcozld

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 544
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #391 Gepost op: 12 augustus 2008, 08:54:14 »
Zow... dat ging gesmeerd  :103: Applaus voor tekst en foto's   :021:. Zit die nippel niet op een plaats waar veel vuil langs komt... maw dat deze verstopt raakt?
Grz.

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #392 Gepost op: 12 augustus 2008, 09:15:56 »
Hij geeft meerdere druppeltjes of een straaltje ofzo als je aan de plunjer trekt?  :042:

Ziet er wel vernuftig uit dat systeempje  :054: Ook een beetje poser-achtig  :093:  :069:
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #393 Gepost op: 12 augustus 2008, 15:40:01 »
Ziet er nog best netjes uit ook  :039:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #394 Gepost op: 12 augustus 2008, 17:35:25 »
En ik maar denken dat de olie aan de 'binnen' kant erop moest.. :042:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #395 Gepost op: 12 augustus 2008, 17:42:25 »
En ik maar denken dat de olie aan de 'binnen' kant erop moest.. :042:
Vlak voor het achtertandwiel zodat het door de centufugale kracht er niet gelijk afgeslingerd wordt  :103:  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #396 Gepost op: 12 augustus 2008, 18:51:06 »
En ik maar denken dat de olie aan de 'binnen' kant erop moest.. :042:
Vlak voor het achtertandwiel zodat het door de centufugale kracht er niet gelijk afgeslingerd wordt  :103:  ;)

vlak voor..? vanuit het oogpunt van een kettingschakel gezien vlak ná het achtertandwiel ... ik denk dat je dat ook wel bedoeld maar even zeker weten..  ;)
maar inderdaad, zodat het er nog eventjes op kan blijven zitten voordat het een draai moet gaan maken  :054:


@ loki: wat olie aan de binnenkant van de ketting betreft, deed ik ook altijd, en geloof daar ook wel in.
aan de andere kant, doordat de olie door de warmte van de ketting wat verdund, en doordat de schakels t.o.v. mekaar wat bewegen, komt het toch wel overal te zitten  :071:

@ Bright, het is een mooi gelijkmatig straatje dat exact 4 seconden duurt.
het is idd wel een btje poserachtig, heb ook lang gezocht naar een plek waar het niet teveel en niet te weinig opviel en tegelijkertijd zou "samensmelten" in het geheel..
ben van mening dat dat aardig gelukt is  :018:


@ marcozld: ik heb bewust mn duim even op dat slangetje gehouden om te kijken wat dat ding zou doen mocht bij ooit verstopt raken, maar door de redelijk sterke veer in de plunjer zit daar nog best druk achter :039:
mocht er dus wat kettingvet in klonteren denk ik dat hij dat er wel weer uitduwd ook  :012:
hoop ik...  :048:





Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #397 Gepost op: 12 augustus 2008, 18:55:27 »
Toch zie je ze vaak aan de onderkant vlak voor het achtertandwiel zitten, zelf niet veel ervaring mee, ben meer van het type motorrijder dat nog wel zelf wat aan zijn motor wil doen  :056:   :+   ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #398 Gepost op: 12 augustus 2008, 18:56:32 »
haha jah ik heb ook zitten denken om het slangetje net na het voortandwiel te gaan hangen, zelfde effect van lang blijven zitten voordat het moet draaien, en toch aan de binnenkant gesmeerd  :054:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #399 Gepost op: 12 augustus 2008, 19:25:49 »
Heel netjes Trip  :026:
Ik had ook zitten denken dat de olie wel aan de binnenkant geïnjecteerd zou worden, maar als de praktijk uitwijst dat de olie overal netjes komt, is het prima hè  :054:
Ben ik nog benieuwd of het in de praktijk meer smeerzooi gaat geven dan dat je hebt met kettingvet.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
19 Reacties
5387 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
43 Reacties
8181 Gelezen
Laatste bericht 19 april 2011, 21:12:14
door Sander
45 Reacties
9004 Gelezen
Laatste bericht 06 oktober 2011, 22:15:45
door Twin-Power
359 Reacties
66780 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2016, 12:38:02
door Floris 500
1 Reacties
1880 Gelezen
Laatste bericht 12 juni 2015, 15:25:50
door Sledge HaMMeR