* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Zeeland is een speeltuin  (gelezen 5945 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Zeeland is een speeltuin
« Gepost op: 17 juli 2013, 15:46:35 »
Terneuzen - Zeeland lijkt soms een speeltuin voor motorrijders te zijn. Dat stelt de politie vandaag in een persbericht naar aanleiding van het innemen van de rijbewijzen van drie motorrijders die het gisteren erg bont maakten.
 
De drie werden dinsdagavond betrapt toen ze "excessief" rijgedrag vertoonden in de bebouwde kom van Terneuzen. De motorrijders werden op camera vastgelegd door een videosurveillance. Die kwam op de H.H. Dowweg richting De Braakman twee zeer snelle motorrijders tegen. "Op rechte stukken werden met gemak snelheden van een eind boven de 180 kilometer per uur gehaald", zo laat de politie weten.

De twee keerden ter hoogte van de Wevelswaardijk en haalden ook op de terugweg hoge snelheden. Volgens de politie werd er ook flink te hard gereden in de bebouwde kom. "Zonder dat zij er rekening mee hielden dat zij op de Industrieweg binnen de bebouwde kom van Terneuzen reden, werd ook daar nog eens goed gas gegeven tot snelheden van ten minste 120 kilometer per uur."

De twee hadden kort na hun snelle manoeuvres waarschijnlijk spijt van hun actie. Het duo, bestaande uit mannen van 25 en 38 jaar oud uit Terneuzen, werd door de politie staande gehouden. Ze moesten ter plekke hun rijbewijs inleveren. Voor de 25-jarige was het al de vijfde keer dat hij betrapt werd op te hard rijden.

Ook een 53-jarige man werd dinsdagavond betrapt op het overschrijden van de maximumsnelheid. Deze motorrijder scheurde met een snelheid van circa 100 kilometer per uur over de Mr. F.J. Haarmanweg: twee keer zo veel als toegestaan. Ook deze motorrijder werd aan de kant gezet. Ook hij is zijn rijbewijs kwijt.

Volgens de politie is Zeeland een aantrekkelijk gebied voor motorrijders. "Er valt veel te genieten. Leuke bochtige weggetjes met weinig verkeer. Als er normaal gereden wordt, is dat genieten voor iedereen. Helaas is er ook een kleine groep motorrijders die het wegennet af en toe misbruikt om snelheidsrecords te breken."

"Rondje Walcheren, rondje Tholen en rondje Zeeuws-Vlaanderen zijn alom bekend en Zeeland lijkt soms een speeltuin voor motorrijders te zijn. Dit veroorzaakt levensgevaarlijke situaties en natuurlijk ook overlast. Wegbeheerders en politie krijgen klachten over asociaal weggedrag van sommige motorrijders en het geluid dat motoren produceren."

"Op gezette tijden houdt de politie controles. Daar waar mogelijk zal zij weggebruikers wijzen op hun gedrag. Echter, daar waar motorrijders zich niet aan de snelheid houden en voor overlast zorgen zal zij optreden. Het optreden kan bestaan uit het uitschrijven van een proces-verbaal. In het ergste geval is de motorrijder zijn of haar rijbewijs kwijt en kan tevens in overleg met de officier van justitie de motorfiets in beslaggenomen worden."

De drie motorrijders die gisteren werden betrapt hebben allemaal een proces-verbaal gekregen. Hun zaak wordt voorgelegd aan de officier van justitie. Het excessieve rijgedrag wordt ook gemeld aan het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR). De mannen krijgen een Educatieve Maatregel Gedrag opgelegd. "Dit is een bewustwordingscursus die in eigen tijd en op eigen kosten gevolgd moet worden", zo meldt de politie

Hvzeeland.nl
Straight to your face with the truth!

Offline Oemoemenoe

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Man
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2013, 17:04:50 »
Snap niet waar de politie laatst bij de mediamarkt het liet afweten , daar hadden ze Zeeland nog veiliger kunnen maken..  :052: :026:

Offline Heavey

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 75
  • Niet Zeuren ,Maar Scheuren
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #2 Gepost op: 17 juli 2013, 17:09:41 »
 :034: :034: :034: :034: :034:
Kawa Zx9R gechrast nu ZX10R

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #3 Gepost op: 17 juli 2013, 21:37:55 »
In alle eerlijkheid,  180 is natuurlijk wel een beetje te gek...

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #4 Gepost op: 17 juli 2013, 21:49:35 »
Ja... Een beetje het verkeer ophouden..  :068:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #5 Gepost op: 17 juli 2013, 22:18:53 »
De  Nurburgring dat is pas een speeltuin!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #6 Gepost op: 17 juli 2013, 22:21:04 »
Ja!

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #7 Gepost op: 18 juli 2013, 10:43:06 »
Ik ben misschien wel een fatsoensrakker (voor iemand anders het zegt), maar met de Alp hou ik me over het algemeen best aardig aan de snelheid. Soms 20km te hard over dijkjes (80 op 60), maar eigenlijk alleen als het leeg is. Toegegeven, de Alp háált niet eens 180.  :007: Maar toch.

Ik ben het wel eens met de opmerking dat Zeeland een speeltuin is. Daarom zoek ik ook altijd kleine dijkjes op met lekker veel bochtjes. Dan is het met 60 soms al uitdagend om de Alp vier keer van het ene op het andere oor te leggen in een paar honderd meter.  :070:

Met de FireBlade had ik dat wel trouwens. Dan rij je al heel snel, veel te hard.  Al heb ik daarmee ook geen 180 aangetikt. Toen ik tegen de 160 op de A58 zat, vond ik mezelf alweer overtreder genoeg. ;)

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #8 Gepost op: 18 juli 2013, 10:52:53 »
Toen ik tegen de 160 op de A58 zat..

Er zitten nog 4 versnellingen op hoor..  :|

Zeeland een speeltuin? Ik vind het wel meevallen. Zo'n beetje elke leuke weg is omgebouwd tot 60 km/h weg. Obstakels van hier tot verre, vooral verkeersdrempels en wegdek verhogingen. Toeristen die de meest gevaarlijke capriolen uithalen, en daar waar het nog een beetje leuk is wordt heftig gecontroleerd..

Maar eens sparen voor een paar circuit daagjes..  ;)
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Marcozld

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 544
  • Geslacht: Man
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #9 Gepost op: 18 juli 2013, 13:36:12 »
Speeltuin?? Waar..?? En is er ook een zandbak? Dan neem ik m'n schepje en emmer mee  8)

Grz.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #10 Gepost op: 18 juli 2013, 17:10:27 »
Toen ik tegen de 160 op de A58 zat..

Er zitten nog 4 versnellingen op hoor..  :|

Had ik al gezegd dat het niet helemaal mijn soort motor was? ;) Het gevoel van zo'n semi-automaat met 2 versnellingen is wel leuk, maar gaat toch vervelen.  :044:

Zeeland een speeltuin? Ik vind het wel meevallen. Zo'n beetje elke leuke weg is omgebouwd tot 60 km/h weg. Obstakels van hier tot verre, vooral verkeersdrempels en wegdek verhogingen. Toeristen die de meest gevaarlijke capriolen uithalen, en daar waar het nog een beetje leuk is wordt heftig gecontroleerd..

Noem mij een gek, maar ik rij niet voor maximum snelheden. Ik pak ook vooral veel kleine slingerende dijkjes door de zak, over Noord Beveland, Walcheren etc. Gewoon omdat ik dat leuk vind. Ik rij ook wel eens met vrienden met zwaardere en sportievere motoren. Die worden dan weer nerveus van de kleine steentjes, de plakken opgedroogde modder etc. en houden dan in. Met de legale snelheden heb ik daar niet zo'n last van. Zo vind ik de nieuwe chicane als je van Goes naar de Schelphoek rijdt bij Wolphaartsdijk ook wel leuk bij 60-70. Of, je kunt hem best leuk maken.

Ik ga wel weer even in mijn rustige hoekje zitten. Oh nee, op de motor, morgen. De heeeeele dag in de speeltuin. ;)

Offline Hans 89

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 785
  • Geslacht: Man
  • TDM 850 3VD
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #11 Gepost op: 18 juli 2013, 20:43:49 »
Noem mij een gek, maar ik rij niet voor maximum snelheden. Ik pak ook vooral veel kleine slingerende dijkjes door de zak, over Noord Beveland, Walcheren etc. Gewoon omdat ik dat leuk vind. Ik rij ook wel eens met vrienden met zwaardere en sportievere motoren. Die worden dan weer nerveus van de kleine steentjes, de plakken opgedroogde modder etc. en houden dan in. Met de legale snelheden heb ik daar niet zo'n last van. Zo vind ik de nieuwe chicane als je van Goes naar de Schelphoek rijdt bij Wolphaartsdijk ook wel leuk bij 60-70. Of, je kunt hem best leuk maken.

Ik ga wel weer even in mijn rustige hoekje zitten. Oh nee, op de motor, morgen. De heeeeele dag in de speeltuin. ;)
Als ik jouw verhaal zo lees kan jij je helemaal vermaken in het zuiden van Tsjechië. Ik ben vandaag vanaf Slowakije langs de grens met Oostenrijk gereden wat een heerlijk gebied, helemaal precies wat jij omschrijft. Erg rustig, zo nu en dan een auto, motor of een trekker en mooie meanderende wegen, en zo nu en dan wat leuke haardspeldbochtjes, door een prachtig glooiend landschap. Een landschap dat afwisselend bestaat uit bos, akkers, weiland, rotsen, leuke dorpjes, riviertjes, kastelen en kloosters.
There are only 2 men I trust; one is me and the other is not you.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #12 Gepost op: 19 juli 2013, 00:04:44 »
Als ik jouw verhaal zo lees kan jij je helemaal vermaken in het zuiden van Tsjechië. Ik ben vandaag vanaf Slowakije langs de grens met Oostenrijk gereden wat een heerlijk gebied, helemaal precies wat jij omschrijft. Erg rustig, zo nu en dan een auto, motor of een trekker en mooie meanderende wegen, en zo nu en dan wat leuke haardspeldbochtjes, door een prachtig glooiend landschap. Een landschap dat afwisselend bestaat uit bos, akkers, weiland, rotsen, leuke dorpjes, riviertjes, kastelen en kloosters.

Dat klinkt voor mij echt helemaal fantastisch Hans. Toch ook maar eens zo'n reisje doen. Hopelijk. Een keer.

Offline Bikkertje

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 168
  • Geslacht: Man
  • Adrenaline-Junkie
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #13 Gepost op: 21 juli 2013, 00:53:39 »
Heb het idee dat sinds dat stuk in het nieuws geweest is, er op steeds meer wegen in de bochten grind en zand is gestrooid... Reed vandaag over een paar B weggetjes naast de N57 richting Vrouwenpolder en letterlijk iedere bocht was "viesgemaakt"....

Vervolgens ben ik er een beetje op gaan letten en het viel me op dat er eigenlijk op de meest onwaarschijnlijke plekken in de bochten allemaal grind lag... Alsof er iemand bewust de bochtjes gevaarlijk maakt...

Is iemand anders dit ook opgevallen of zou het toeval zijn?  Hoorde me stiefbroertje er ook over namelijk. (en dat was heel ergens anders, wel walcheren)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #14 Gepost op: 21 juli 2013, 00:55:50 »
Deze tijd van het jaar een prima tijd voor onderhoud van de wegen :P
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Bikkertje

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 168
  • Geslacht: Man
  • Adrenaline-Junkie
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #15 Gepost op: 21 juli 2013, 01:39:10 »
uhm...nouja... Daar lijkt het niet echt op... Waren nog vrij verse asfalt weggetjes, waar geen onderhoud in mijlen te bekennen was...

Ik ga dr morgen nog 'ns langs denk ik om 's wat foto's te maken als t er nog steeds ligt... Het ligt echt TE opzettelijk precies en ALLEEN in de bochtjes...  Als 't alleen vies was geweest had ik 't niet zo raar gevonden... Rijden tractors genoeg in de buurt en als ze een weggetje vernieuwen mag je idd ook wel verwachten dat het een zootje is...

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #16 Gepost op: 21 juli 2013, 07:37:37 »
Deze tijd van het jaar een prima tijd voor onderhoud van de wegen :P

Ja,  ze hebben zich op heel veel dijkjes ook uitgeleefd met de grind strooier. Dat is wel irritant. Mocht je ergens nog 60, hou je het nu in bepaalde bochtjes wel uit je hoofd om harder dan stapvoets te gaan. :(

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #17 Gepost op: 21 juli 2013, 09:36:00 »
Deze tijd van het jaar een prima tijd voor onderhoud van de wegen :P

Zijn inderdaad weer veel weggetjes vers geteerd, oa van Bruinisse naar Zzee langs de caissons, nu nog ff  :(( , volgend jaar  :079: als het goed ingereden is.

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #18 Gepost op: 21 juli 2013, 11:14:51 »
uhm...nouja... Daar lijkt het niet echt op... Waren nog vrij verse asfalt weggetjes, waar geen onderhoud in mijlen te bekennen was...

Ik ga dr morgen nog 'ns langs denk ik om 's wat foto's te maken als t er nog steeds ligt... Het ligt echt TE opzettelijk precies en ALLEEN in de bochtjes...  Als 't alleen vies was geweest had ik 't niet zo raar gevonden... Rijden tractors genoeg in de buurt en als ze een weggetje vernieuwen mag je idd ook wel verwachten dat het een zootje is...
Dat grind en vuil kan ook vanuit de berm komen.
Er zijn veel mensen met aanhanger of sleurhut op weg die meestal lekker door de berm rijden waardoor er veel vuil op de weg kan komen.
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #19 Gepost op: 21 juli 2013, 11:54:58 »
Deze tijd van het jaar een prima tijd voor onderhoud van de wegen :P

Zijn inderdaad weer veel weggetjes vers geteerd, oa van Bruinisse naar Zzee langs de caissons, nu nog ff  :(( , volgend jaar  :079: als het goed ingereden is.

Klopt idd. Tussen Bru en Zzee lag vorig jaar (aug/september) vreselijk veel grind. Echt met een strooiwagen erop gestrooid. Laatste keer dat ik die route genomen heb (maand geleden ofzo) was het meeste wel weg maar schoon was hij zeker niet.
Ik mag niet hopen dat ze nu weer opnieuw gestrooid hebben, want dan is er volgens mij toch wel bijna opzet in het spel...
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
83 Reacties
16478 Gelezen
Laatste bericht 10 juni 2018, 23:56:08
door Mr Bullmastiff
29 Reacties
5812 Gelezen
Laatste bericht 01 juni 2012, 22:57:22
door Amha
3 Reacties
1962 Gelezen
Laatste bericht 06 juni 2014, 22:29:12
door Hoogesteger
9 Reacties
2679 Gelezen
Laatste bericht 12 april 2015, 00:31:19
door MotorFreak
54 Reacties
4545 Gelezen
Laatste bericht 23 juni 2019, 21:21:11
door Ghulst