Zo, na 2,5 jaar nergens naar gekeken te hebben qua onderhoud moet het er toch eens van komen.
Weet nog niet precies wat ik allemaal ga doen, maar heb alvast de olie ververst. Verder had ik tijdens de laatste keer rijden 2 of 3 keer een kleine hickup. Even een fractie van een seconde dat hij haperde. Eén keer ook halverwege een bocht...= niet fijn
Tijd om alle stekkers en aansluitingen na te zien en zo goed mogelijk schoon te maken.
Heb ik dus inmiddels ook gedaan. Vooral wat relais (w.o. het hoofd relais) waren flink vervuild qua aansluitingen. Alles brandschoon nu. Die eeuwige ellende met de dynamo draden kreeg ik ook meteen weer. De stekkers waren al eens weggeknipt (verbrand waarschijnlijk) bij de vorige eigenaar en met blauwe AMP knijpstekkertjes gedaan. Die lieten ook allemaal spontaan los bij aanraking. Dus alle draden hup, gesoldeerd. Geen gezeur meer.
Het lag eigenlijk niet in de planning maar kon via het duc forum weer aan beter accukabels komen dus toch maar gedaan voor die paar centen. Heb een voor en na test gedaan en hij gaat (zonder extra bijgeladen) absoluut sneller rond op de starter. En dat met een half gare accu. Dus daar wordt ik wel blij van
Apparaat ff gestart. Start prima en loopt goed. laadspanning 14.4 dus dat ik ook weer in orde. Afwachten tot het echte rijden of het hicken is opgelost, maar heb er wel een goed gevoel over.
Eigenlijk zou ik nog riemen moeten vervangen en klepspeling nazien, maar daar denk ik nog even over. Moet ook nog wat aan de andere doen en heb sowieso veel meer te doen.
Hier de nieuwe kabels met onder 1 van de oude:
en hier gemonteerd: