* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Britten keren zich tegen EU-plannen voor verplichte snelheidsbegrenzers  (gelezen 4525 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
De Britse minister van verkeer heeft aangegeven dat hij zich tegen plannen voor door Europa opgelegde snelheidsbegrenzers voor personenauto's zal keren. Volgens Brussel zou de intelligent speed adaptation-technologie het aantal verkeersdoden kunnen verminderen.



De Europese Commissie komt in de herfst met nieuwe voorstellen om de verkeersveiligheid in Europa te verbeteren met tot doel het aantal verkeersdoden in het Europese verkeer in 2020 met een derde terug te brengen. Een van de mogelijke aanbevelingen is de verplichte invoering door lidstaten van een snelheidsbegrenzer voor personenauto's via intelligent speed adaptation-technologie. Daarbij 'weet' de snelheidsbegrenzer op een bepaald traject de maximum toegelaten snelheid door middel van gps en een database, radiobakens die langs de wegen zijn geplaatst of in het voertuig geïntegreerde camera's die verkeersborden kunnen herkennen. Als de chauffeur toch harder probeert te rijden, dan zal het voertuig automatisch afremmen tot de snelheid is gezakt onder het ingestelde maximum.

Volgens Europese onderzoekers is het isa-systeem in diverse praktijktesten, waaronder in Nederland en Zweden, effectief gebleken. Niet alleen zou een snelheidsbegrenzer in personenauto's het aantal verkeersdoden flink kunnen doen verminderen, ook zou er bespaard kunnen worden op het brandstofverbruik met gunstige gevolgen voor het milieu. Daarnaast wijzen de onderzoekers erop dat verplichte snelheidsbegrenzers voor bussen en vrachtauto's al hun nut hebben bewezen.

Mogelijk wil de Europese Commissie het isa-systeem niet alleen verplichten voor nieuwe auto's, maar ook bestaande auto's zouden mogelijk met de benodigde hardware uitgerust moeten gaan worden. De Britse minister van verkeer Patrick McLoughlin geeft in The Guardian aan dat hij mogelijke verplichtingen vanuit de EU niet ziet zitten. Zo zou het in bepaalde verkeerssituaties juist levensreddend kunnen zijn om tijdelijk flink het gaspedaal in te trappen. Daarnaast zouden er privacyaspecten kleven aan de invoering van snelheidsbegrenzers voor personenauto's.

Hoewel de minister wel iets ziet in een passieve variant van het isa-systeem, waarbij een geluidssignaal te horen is als een automobilist te hard rijdt, heeft hij zijn ambtenaren de opdracht gegeven om zich tegen de mogelijke plannen voor verplichte snelheidsbegrenzers te keren mocht de Europese Commissie daar dit najaar mee komen.

bron: http://goo.gl/ciNTFB

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Britten keren zich tegen EU-plannen voor verplichte snelheidsbegrenzers
« Reactie #1 Gepost op: 02 september 2013, 21:05:56 »
Citaat
Mogelijk wil de Europese Commissie het isa-systeem niet alleen verplichten voor nieuwe auto's

 :037: anders race je even iemand zijn nieuwe Porsche voorbij in je oude polo  :037:
Maar er wordt nog nergens over motoren gesproken, komt er misschien toch weer leven in de handel, na de invoering van het complexe rijbewijs.

Hieronder trouwens een  reactie waar ik me wel in kan vinden

Citaat
Het systeem is eigenlijk al weer achterhaald gezien de opkomst van autonome autos in de toekomst welke waarschijnlijk veel efficiënter zullen zijn in het bestrijden van verkeersongelukken. Mensen die eigenlijk niet thuishoren in het verkeer en de grootste veroorzakers van ongelukken zijn hoeven dan niet langer zelf een auto te besturen. Daarnaast zijn er steeds meer ingebouwde systemen die bijvoorbeeld het botsen op een voorganger voorkomen en zorgen dat je binnen de baan waarin je rijd blijft als je niet bewust van baan veranderd.

Helaas loopt de EU zoals gewoonlijk weer achter en pissen ze behoorlijk naast de pot met dit voorstel. De handvol verkeersdoden die hiermee theoretisch worden voorkomen wegen niet op tegen de hoeveelheden frustratie die je hiermee de automobilist oplegt. Het zou me niets verbazen als de hoeveelheid jaren die men korter leeft door de stress van deze systemen niet opweegt tegen de paar voorkomen ongelukken.

We willen juist allemaal harder rijden. De Duitsers laten al bijna 100 jaar zien dat dit prima kan maar we blijven links en rechts met bekrompen oplossing zoals traject-controle de automobilist pesten. Een betere oplossing[...] het invoeren verder doorvoeren van variable snelheidslimieten. Deze limieten kunnen gewoon op de reeds aanwezige matrixborden worden geprojecteerd afhankelijk van weersomstandigheden, verkeersdrukte en wegwerkzaamheden. Tijdens drukte rijd je toch wat langzamer maar je word dan niet langer beboet als je 's nachts op een lege snelweg even het gaspedaal intrapt.

Helaas denkt men nog steeds dat de enige manier om het verkeer veiliger te maken is door allemaal langzamer te gaan rijden, enkel is dat gewoon niet waar en niet de oplossing. [...]. En natuurlijk het veel harder bestraffen van mensen die onder de invloed van alcohol of drugs auto rijden, wat mij betreft mag daar minimaal een jaar cel op staan.

Krijgen we dan ook van die vrachtwageninhaalacties .... omdat mijn begrenzer 0,5 km harder gaat dan die van mijn voorligger en ik er dus 10 kilometer over doe om hem in te halen  :X

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: Britten keren zich tegen EU-plannen voor verplichte snelheidsbegrenzers
« Reactie #2 Gepost op: 02 september 2013, 21:51:51 »
Krijgen we dan ook van die vrachtwageninhaalacties .... omdat mijn begrenzer 0,5 km harder gaat dan die van mijn voorligger en ik er dus 10 kilometer over doe om hem in te halen  :X

 :034: Maar dat maakt dan niet meer uit, want de Ferrari van de geïrriteerde bumperklever achter je doet er ook 10 kilometer over.  :040:

Ik wil weg uit Europa. Teveel regels, maar gelukkig wel de vrijheid om te protesteren. Oh wacht. Dan moeten we een dag vrij nemen. Teveel moeite.  :033:
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

Offline Arnold

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1195
  • Geslacht: Man
Re: Britten keren zich tegen EU-plannen voor verplichte snelheidsbegrenzers
« Reactie #3 Gepost op: 03 september 2013, 11:55:25 »
Hebben die lui in Brussel niets beters te doen............. :043:

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: Britten keren zich tegen EU-plannen voor verplichte snelheidsbegrenzers
« Reactie #4 Gepost op: 03 september 2013, 13:53:32 »
Ik wil weg uit Europa.

Ik ook. Al lang. Er zijn nog een aantal dingen die me hier houden, maar hopelijk komt het er ooit van.
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Britten keren zich tegen EU-plannen voor verplichte snelheidsbegrenzers
« Reactie #5 Gepost op: 03 september 2013, 15:46:51 »
Ik wil weg uit Europa. Teveel regels

Die situatie heb je overal. Ben je al eens ergens anders geweest voor een langere periode ? (en dan bedoel ik meen jaartje of langer) Dan kom je daar dezelfde problemen en bezwaren tegen. Misschien in een andere vorm, maar ze zijn er wel.


Is there anybody out there

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Britten keren zich tegen EU-plannen voor verplichte snelheidsbegrenzers
« Reactie #6 Gepost op: 03 september 2013, 17:33:00 »
En dan te bedenken dat de Britten tien jaar geleden zelf met een soortgelijk big brother voorstel kwamen. En nu kan het ineens niet.

Een groot probleem zit hem nog wel in de nauwkeurigheid van de gps systemen. Als je op de rechterbaan van de A13 rijdt, dan zou het systeem kunnen denken dat je door Overschie rijdt bijvoorbeeld en dan rij je ineens nog maar 50 in plaats van de toegestane 100.
Al is andersom nog ernstiger...

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: Britten keren zich tegen EU-plannen voor verplichte snelheidsbegrenzers
« Reactie #7 Gepost op: 03 september 2013, 17:33:20 »
Ik ga er achter komen JP, eerst wat zakgeld bij elkaar harken.  :034:
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Britten keren zich tegen EU-plannen voor verplichte snelheidsbegrenzers
« Reactie #8 Gepost op: 03 september 2013, 18:45:52 »
Ik wil weg uit Europa. Teveel regels

Die situatie heb je overal. Ben je al eens ergens anders geweest voor een langere periode ? (en dan bedoel ik meen jaartje of langer) Dan kom je daar dezelfde problemen en bezwaren tegen. Misschien in een andere vorm, maar ze zijn er wel.

 :034: Of erger...

Ik ga er achter komen JP, eerst wat zakgeld bij elkaar harken.  :034:

Afrika staat toch in de planning..?? Nou berg je dan maar..  :037:

En nee, dat is geen eigen wijsheid maar de ervaring van iemand die daar twee jaar gewoond heeft..
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Britten keren zich tegen EU-plannen voor verplichte snelheidsbegrenzers
« Reactie #9 Gepost op: 04 september 2013, 12:14:45 »
Dromen moet je houden :P
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: Britten keren zich tegen EU-plannen voor verplichte snelheidsbegrenzers
« Reactie #10 Gepost op: 04 september 2013, 18:12:12 »
Nee, dromen moet je waar maken.

Waar heeft hij gewoond Paulusssssssstttttttttt? st.
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Britten keren zich tegen EU-plannen voor verplichte snelheidsbegrenzers
« Reactie #11 Gepost op: 04 september 2013, 21:02:08 »
HIJ (een goede vriend) heeft acht jaar in Nigeria gewoond en gewerkt..

ZIJ (mijn zusje) twee jaar in Kenia gewoond en gewerkt..
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Arnold

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1195
  • Geslacht: Man
Re: Britten keren zich tegen EU-plannen voor verplichte snelheidsbegrenzers
« Reactie #12 Gepost op: 04 september 2013, 22:05:54 »

Ik wil weg uit Europa. Teveel regels, maar gelukkig wel de vrijheid om te protesteren. Oh wacht. Dan moeten we een dag vrij nemen. Teveel moeite.  :033:

Tuurlijk Thervain, je hebt weer helemaal gelijk........  :037:
In Europa is alles zo slecht geregeld, dat velen van buiten Europa maar al te graag hierheen willen komen........... :103:
Zou het dan buiten Europa zoveel beter zijn............?  :043:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Britten keren zich tegen EU-plannen voor verplichte snelheidsbegrenzers
« Reactie #13 Gepost op: 04 september 2013, 23:11:12 »
Dromen moet je waar KUNNEN maken. ......sommige zijn niet te doen :P
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: Britten keren zich tegen EU-plannen voor verplichte snelheidsbegrenzers
« Reactie #14 Gepost op: 05 september 2013, 17:52:23 »

Dromen moet je waar KUNNEN maken. ......sommige zijn niet te doen :P

Da's jouw mening, gelukkig hoef ik die niet te delen. :P

Dat is ontkennen.........for ever young.........nee is niet te doen  :040:

ooww foutje was geen quote maar verander knopje  :046:
« Laatst bewerkt op: 05 september 2013, 18:58:58 door MotorFreak »
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: Britten keren zich tegen EU-plannen voor verplichte snelheidsbegrenzers
« Reactie #15 Gepost op: 05 september 2013, 18:41:41 »
Er zijn er veel die Nederland ontvluchten en weer na een tijd terug komen wegens aanpassing problemen van een leven wat ze hier toch gewend zijn.
En wat ze in een ander land blijkbaar niet weten te vinden, of er dus niet is.
En zolang je hier kan klagen heb je het zo slecht nog niet.
Had ook liever in een ander land gewoond maar toch weer elke keer terug gekomen.
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: Britten keren zich tegen EU-plannen voor verplichte snelheidsbegrenzers
« Reactie #16 Gepost op: 06 september 2013, 07:09:26 »
Bedankt he, Freak! M'n hele monoloog naar de klote. :-/
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
20 Reacties
4883 Gelezen
Laatste bericht 20 oktober 2010, 21:21:21
door Lil-Devil
13 Reacties
3924 Gelezen
Laatste bericht 17 januari 2011, 10:00:38
door Aladin
22 Reacties
4711 Gelezen
Laatste bericht 09 augustus 2011, 18:53:33
door Loki
5 Reacties
2361 Gelezen
Laatste bericht 07 februari 2013, 13:56:03
door Bikkertje
29 Reacties
5574 Gelezen
Laatste bericht 18 augustus 2013, 07:04:15
door V-Strom Pierrio