* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Haalt de Motorbeurs Utrecht de bezoekersaantallen van 2013?  (gelezen 3383 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Haalt de Motorbeurs Utrecht de bezoekersaantallen van 2013?
« Gepost op: 22 februari 2014, 16:53:01 »
Motorbeurs Utrecht heeft van de eerste twee beursdagen de officieuze bezoekersaantallen bekend gemaakt: donderdag passeerden 16.424 bezoekers de kassa en op vrijdag 26.494. Daar waar in 2012 nog sprake was van een lichte daling in de bezoekersaantallen, had de 2013 versie van de Motorbeurs met ruim 87.000 betalende bezoekers te kampen met een serieuze daling van maar liefst 6,4%. Hoe de totaal cijfers er dit jaar uit gaan zien moeten we nog afwachten, maar met 'slechts' 16.424 bezoekers op de eerste beursdag was er sprake van een daling met bijna 20 % ten opzichte van de 20.000 bezoekers die normaal gesproken op de eerste dag komen. De vrijdag kende wel veel bezoekers en als deze lijn zich op de zaterdag en zondag voortzet moet een evenaring van 2013 zeker haalbaar zijn.

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Haalt de Motorbeurs Utrecht de bezoekersaantallen van 2013?
« Reactie #1 Gepost op: 22 februari 2014, 18:12:40 »
Ik denk dat door de vele webshops tegenwoordig een beurs niet meer zo aantrekkelijk is. "Vroeger" stonden daar veel van die standjes met bijzondere onderdelen en stands met koopjes. Nu vind je alles online en komt het uit het buitenland is het vaak nog goedkoper ook...
Straight to your face with the truth!

Offline Big Twin

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 598
  • Geslacht: Vrouw
Re: Haalt de Motorbeurs Utrecht de bezoekersaantallen van 2013?
« Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2014, 21:41:54 »
wij houden het dit jaar in ieder geval voor gezien
inderdaad vroegûh had je leuke aanbiedingen maar nu ... bijna biets meer
Blijf lachen wat er ook gebeurd


Offline Arnold

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1195
  • Geslacht: Man
Re: Haalt de Motorbeurs Utrecht de bezoekersaantallen van 2013?
« Reactie #3 Gepost op: 22 februari 2014, 22:05:29 »
Ik ben dit jaar niet geweest, de voorgaande 3 jaren op rij wel en heb die keren genoeg leuke aanbiedingen gezien. Een leuke gebruikte motor voor een leuke prijs was daar al die keren goed te krijgen. Stands met accessoires en leuke gadgets genoeg......
Vakantie-stands genoeg....... Ook stands met gebruikte onderdelen waren er.....
Stands met kleding en helmen met leuke aanbiedingen genoeg........
Ik weet dus niet waar jullie de afgelopen jaren gelopen hebben op de beurs........ :048:
Alleen.........op het internet is het inderdaad gewoon simpeler om de aanbiedingen te vinden en prijzen met elkaar te vergelijken als op zo'n beurs.
Daar moet je wel even wat meer zoeken en om te kunnen vergelijken wat heen en weer lopen ......... :042:
Voordeel van zo'n beurs is natuurlijk wel, dat je het spul met je eigen ogen zien kan, kan vergelijken, waar nodig kan voelen of proberen en dat kan weer niet op internet......... :103:
En......... zo'n beurs heeft toch héééél wat meer sfeer als het internet.......toch....? :071:
Wat wèl wat terug loopt is de interesse van de motormerken voor deze beurs, maar dat zal wel met de crisis te maken hebben...........hoop ik. :019:
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2014, 22:47:15 door Arnold »

Offline Alex Davidse

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 638
  • Geslacht: Man
  • Live to ride ride to live
Re: Haalt de Motorbeurs Utrecht de bezoekersaantallen van 2013?
« Reactie #4 Gepost op: 23 februari 2014, 08:08:36 »
Ik ga straks op de motor.
Gaan er nog meer? 

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Haalt de Motorbeurs Utrecht de bezoekersaantallen van 2013?
« Reactie #5 Gepost op: 23 februari 2014, 09:24:22 »
Gisteren geweest, leuke dag gehad.

Ga niet voor de koopjes dus heb ik gemist als kiespijn.

Wat een beetje een lachertje was is de stand met 20 "Caféracers".. 19 daarvan moeten toch eens hun huiswerk doen..  :X
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Haalt de Motorbeurs Utrecht de bezoekersaantallen van 2013?
« Reactie #6 Gepost op: 23 februari 2014, 10:14:04 »
Lol, had jij dat gevoel ook Paulusssttt? Dat had ik namelijk ook. En hetzelfde bij de customs, waar ik er welgeteld 1 wel aardig van vond.

Wij zijn gisteren geweest. Ik vond dit jaar het aantal stands met een 'technisch' karakter erg tegenvallen. Weinig kettingen, tandwielen, smeersetjes en dat soort dingen gezien. Wel drie stands met gereedschap, maar onderdelen eigenlijk helemaal niet en zeker niet gebruikt. Wel heel veel helm koopjes gezien. Een Caberg Duke systeemhelm voor €60 is gewoon geen geld. Dit jaar leek het wel alsof de gezamenlijke motoports de helft van alle niet nieuwe motoren standpunten hadden gehuurd. En af en toe waren daar belachelijke tweedehandsprijzen op hun motoren te zien. Maar er zaten ook leuke aanbiedingen tussen.

Eindoordeel? Wij hebben weinig uitgegeven, maar wel een hele leuke dag gehad met z'n 6en.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Haalt de Motorbeurs Utrecht de bezoekersaantallen van 2013?
« Reactie #7 Gepost op: 23 februari 2014, 10:56:00 »

Lol, had jij dat gevoel ook Paulusssttt? Dat had ik namelijk ook. En hetzelfde bij de customs, waar ik er welgeteld 1 wel aardig van vond.


Ach weet je, Custom is Custom, geklooi in de garage of de professionelere aanpak (die ik gisteren overigens niet heb gezien) maar daar zit geen "historie" of achter van hoe het nou eigenlijk is ontstaan. In ieder geval niet iets anders dan doe maar wat je leuk vindt.

Ik vind dat bij Caféracers toch anders, "Het verhaal" daarachter is toch dat jongelui in de jaren '60 misschien nog een beetje '70 met weinig geld en middelen hun standaard motor "Race-achtig" probeerde te maken. Om dus zodoende te kunnen racen tussen twee café's zo verteld de legende. Daar zijn op een gegeven moment wel (legendarische) merken op ingesprongen met extra "sets" maar dat bleef toch uiterst beperkt. Niet om de laatste plaats vanwege het budget gebrek van de stoere knapen van destijds.. . Om een lang verhaal kort te maken, ik trek dan mijn wenkbrauwen op bij machines vanaf 1990 en nieuwer voorzien van een afgezaagde achterkant, soms twee clip-ons, een megaton pijpje, een enkele keer een polyester kontje en dan de stempel Caféracer.. Begrijp mij goed, voor ieder wat wils en je moet doen wat je niet kunt laten maar noem het niet een caféracer..

Maar goed dat is mijn mening.


Dit jaar leek het wel alsof de gezamenlijke motoports de helft van alle niet nieuwe motoren standpunten hadden gehuurd. En af en toe waren daar belachelijke tweedehandsprijzen op hun motoren te zien...


Ik heb echt belachelijke prijzen gezien.. Ging nergens over.


Eindoordeel? Wij hebben weinig uitgegeven, maar wel een hele leuke dag gehad met z'n 6en 2'en..


Hier precies hetzelfde  :054:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: Haalt de Motorbeurs Utrecht de bezoekersaantallen van 2013?
« Reactie #8 Gepost op: 24 februari 2014, 09:59:22 »
Ik ben dit jaar niet geweest, de voorgaande 3 jaren op rij wel en heb die keren genoeg leuke aanbiedingen gezien. Een leuke gebruikte motor voor een leuke prijs was daar al die keren goed te krijgen. Stands met accessoires en leuke gadgets genoeg......
Vakantie-stands genoeg....... Ook stands met gebruikte onderdelen waren er.....
Stands met kleding en helmen met leuke aanbiedingen genoeg........
Ik weet dus niet waar jullie de afgelopen jaren gelopen hebben op de beurs........ :048:
Alleen.........op het internet is het inderdaad gewoon simpeler om de aanbiedingen te vinden en prijzen met elkaar te vergelijken als op zo'n beurs.
Daar moet je wel even wat meer zoeken en om te kunnen vergelijken wat heen en weer lopen ......... :042:
Voordeel van zo'n beurs is natuurlijk wel, dat je het spul met je eigen ogen zien kan, kan vergelijken, waar nodig kan voelen of proberen en dat kan weer niet op internet......... :103:
En......... zo'n beurs heeft toch héééél wat meer sfeer als het internet.......toch....? :071:
Wat wèl wat terug loopt is de interesse van de motormerken voor deze beurs, maar dat zal wel met de crisis te maken hebben...........hoop ik. :019:

Tuurlijk zijn er nog legio aanbiedingen van oude modellen en restpartijen enz.
Maar de echte snuffelhoeken met bakken vol ijzer zie je al vele jaren niet meer.
De stands met gereedschappen zijn vrijwel hetzelfde als op de gemiddelde braderie staan.
Ach altijd best een leuk dagje, komt er ook altijd wel bekenden tegen,  maar niet meer voor elk jaar wat ons betreft.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Haalt de Motorbeurs Utrecht de bezoekersaantallen van 2013?
« Reactie #9 Gepost op: 24 februari 2014, 23:18:13 »
Tuurlijk zijn er nog legio aanbiedingen van oude modellen en restpartijen enz.
Maar de echte snuffelhoeken met bakken vol ijzer zie je al vele jaren niet meer.
De stands met gereedschappen zijn vrijwel hetzelfde als op de gemiddelde braderie staan.
Ach altijd best een leuk dagje, komt er ook altijd wel bekenden tegen,  maar niet meer voor elk jaar wat ons betreft.
Eens. Voor speciaal gereedschap hoef je er niet te komen. Wij gaan gewoon omdat het leuk is om met een groep vrienden te gaan.

Vraag me wel af waar die "echte snuffelhoeken met bakken vol ijzer" nu wel gevonden kunnen worden.

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: Haalt de Motorbeurs Utrecht de bezoekersaantallen van 2013?
« Reactie #10 Gepost op: 25 februari 2014, 07:43:00 »
Vraag me wel af waar die "echte snuffelhoeken met bakken vol ijzer" nu wel gevonden kunnen worden.

Op beurzen zoals Verhikel ,bakken vol met oud ijzer en dergelijke. :103:
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline Beinhart

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 105
  • Geslacht: Man
  • ratbiker
Re: Haalt de Motorbeurs Utrecht de bezoekersaantallen van 2013?
« Reactie #11 Gepost op: 25 februari 2014, 08:15:57 »
ik miste de rijen spiegelbrillen, of heb ik niet goed gekeken?
kon wel nieuwe gebruiken...
prettig gestoord, maar niet voor iedereen even prettig

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Haalt de Motorbeurs Utrecht de bezoekersaantallen van 2013?
« Reactie #12 Gepost op: 25 februari 2014, 10:41:25 »
ik miste de rijen spiegelbrillen, of heb ik niet goed gekeken?
kon wel nieuwe gebruiken...

Ik heb een rijtje spiegelbrillen gezien. Verder eigenlijk ook niet.

Op beurzen zoals Verhikel ,bakken vol met oud ijzer en dergelijke. :103:
Helemaal gemist dat Vehikel nog bestond. Maar goed, dat zit nu in Zwolle. Utrecht is aardig, maar Zwolle is echt te ver. Nog andere suggesties?

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: Haalt de Motorbeurs Utrecht de bezoekersaantallen van 2013?
« Reactie #13 Gepost op: 25 februari 2014, 12:30:09 »
ik miste de rijen spiegelbrillen, of heb ik niet goed gekeken?
kon wel nieuwe gebruiken...

Ik heb een rijtje spiegelbrillen gezien. Verder eigenlijk ook niet.

Op beurzen zoals Verhikel ,bakken vol met oud ijzer en dergelijke. :103:
Helemaal gemist dat Vehikel nog bestond. Maar goed, dat zit nu in Zwolle. Utrecht is aardig, maar Zwolle is echt te ver. Nog andere suggesties?
Weet niet of die van Brussel er nog is, is wel te doen.
Wel een ander nadeel de Taal.
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Haalt de Motorbeurs Utrecht de bezoekersaantallen van 2013?
« Reactie #14 Gepost op: 25 februari 2014, 19:06:47 »
Wieze...............
Rosmalen.............
Leuven.............
Ranst en nog vele, vele andere...........

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Haalt de Motorbeurs Utrecht de bezoekersaantallen van 2013?
« Reactie #15 Gepost op: 25 februari 2014, 21:48:43 »
Volgend jaar eens proberen om naar EICMA te gaan. Eens kijken of er een goedkope vlucht gaat.


Is there anybody out there

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Haalt de Motorbeurs Utrecht de bezoekersaantallen van 2013?
« Reactie #16 Gepost op: 26 februari 2014, 07:44:57 »
Volgend jaar eens proberen om naar EICMA te gaan. Eens kijken of er een goedkope vlucht gaat.

Goed plan..

Voor InterMot heb je geen vlucht nodig.  :103:

En een reisje Motor Mekka GB en daar een beursje pakken..??
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
10 Reacties
2970 Gelezen
Laatste bericht 07 oktober 2013, 11:00:46
door Aladin