* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: RAI en KNMV zijn criminalisering motorrijders zat  (gelezen 3805 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
RAI en KNMV zijn criminalisering motorrijders zat
« Gepost op: 02 mei 2014, 20:57:58 »

De motorbranche is de criminalisering van hun klanten en activiteiten 'meer dan zat'. Importeursvereniging RAI Vereniging en berijdersorganisatie KNMV nemen dan ook fel afstand van het klakkeloos verbieden van evenementen waar motorfietsen bij betrokken zijn en het in de beeldvorming één op één verbinden van criminele organisaties met motorclubs en -evenementen. 'Een in essentie gezonde sector wordt kapotgemaakt en een kleine miljoen berijders als criminelen weggezet. Onacceptabel!'

De verenigingen reageren hiermee op het in toenemende mate verbieden van motorevenementen door gemeenten. Dit gebeurt vooral nadat de korpsleiding nationale politie in maart van dit jaar bij monde van Jannine van den Berg adviseerde om motorevenementen af te lasten. Reden voor dit advies zijn signalen dat de rivaliteit tussen criminele motorclubs, naar schatting 1 procent van de motorclubs, dreigende vormen aan kan nemen. De motorbranche ondersteunt iedere strijd tegen criminaliteit, maar vindt dat het op één hoop gooien van activiteiten van criminelen die zich op een motor verplaatsen enerzijds en van motorevenementen voor gezinnen, dealerdagen en open dagen anderzijds ongepast. De branche heeft daarom vandaag de Vereniging Nederlandse Gemeente per brief opgeroepen om zorgvuldigere afwegingen te maken bij het beoordelen van vergunningaanvragen.

'Op deze manier wordt een in essentie gezonde sector en haar kleine miljoen klanten weggezet als crimineel. Veel motorbeurzen, - evenementen, dealer- en open dagen zijn een happening voor het hele gezin. Er staan springkussens en suikerspinkramen voor de kinderen, terwijl de ouders zich kunnen verlekkeren aan het moois dat onze sector en het motorrijden in het algemeen te bieden heeft. Dat soort evenementen wordt nu verboden om criminele activiteiten op een andere schaal en in een andere omvang te bestrijden. Wij zijn vóór criminaliteitsbestrijding, maar we moeten niet de kant op gaan van een politiestaat waarin 'uit voorzorg ieder evenement wordt stilgelegd'. Wij roepen gemeenten op zorgvuldiger te handelen en treden graag met hen en de rijksoverheid in gesprek om te bezien hoe er meer maatwerk geleverd kan worden,' aldus de beide verenigingen.
Straight to your face with the truth!

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3260
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: RAI en KNMV zijn criminalisering motorrijders zat
« Reactie #1 Gepost op: 02 mei 2014, 21:15:50 »
En wie het daar niet mee eens is, daar komen we even langs...








Zodattie een ritje achterop mee kan maken en enthousiast kan worden over motorrijden.  :048:

En niet over criminelen.


Ik was al blij toen Onno Hoes (burgemeester Maastricht) in een interview het consequent had over motorbendes en niet over motorclubs. Motorclubs zijn toch iets heel anders.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: RAI en KNMV zijn criminalisering motorrijders zat
« Reactie #2 Gepost op: 02 mei 2014, 22:00:53 »
Ja maar ze hebben hier echt een punt hoor. Zodra ik zeg dat ik motorrij krijg je gelijk standaard van die opmerkingen die angels of satudarah gerelateerd zijn...
Straight to your face with the truth!

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3260
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: RAI en KNMV zijn criminalisering motorrijders zat
« Reactie #3 Gepost op: 02 mei 2014, 22:10:12 »
Die opmerking krijg ik zelf niet, maar ik kan me dat wel voorstellen. Vandaar dat ik ook wel blij was dat Onno Hoes het tenminste over bendes had en niet over clubs. ;)

Offline Big Twin

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 598
  • Geslacht: Vrouw
Re: RAI en KNMV zijn criminalisering motorrijders zat
« Reactie #4 Gepost op: 03 mei 2014, 00:40:28 »
Ach ja alles op 2 wielen demotiveren en verbieden maar gewoon lekker doorgaan met voetballen want dat schijnt anders te zijn ...
Met een clubembleem van een motorclub word je uit steden geweerd maar met een Ajax of Feijenoord shirt is er geen enkel probleem

 :047: :043: :027:
Blijf lachen wat er ook gebeurd


Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: RAI en KNMV zijn criminalisering motorrijders zat
« Reactie #5 Gepost op: 03 mei 2014, 00:45:35 »
Ach ja alles op 2 wielen demotiveren en verbieden maar gewoon lekker doorgaan met voetballen want dat schijnt anders te zijn ...
Met een clubembleem van een motorclub word je uit steden geweerd maar met een Ajax of Feijenoord shirt is er geen enkel probleem

 :047: :043: :027:
Dat tuig wat ze voetbal supporters noemen zal wel door de overheid beschermd worden.
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3260
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: RAI en KNMV zijn criminalisering motorrijders zat
« Reactie #6 Gepost op: 03 mei 2014, 07:12:08 »

Dat tuig wat ze voetbal supporters noemen zal wel door de overheid beschermd worden.
Dus wat alcohol is voor de opiaten, is voetbal voor de criminaliteit? ;)

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: RAI en KNMV zijn criminalisering motorrijders zat
« Reactie #7 Gepost op: 03 mei 2014, 10:50:02 »

Dat tuig wat ze voetbal supporters noemen zal wel door de overheid beschermd worden.
Dus wat alcohol is voor de opiaten, is voetbal voor de criminaliteit? ;)
Wat die zogenaamde supporters slopen, en dus voor de maatschappij kosten moet ergens vandaan komen.
Dat dit zoals gewoonlijk ten koste van de burgers gaat is blijkbaar normaal.
De inzet voor dit soort omstandigheden van politie en andere diensten is ook niet gratis.
Maar dit is blijkbaar normaal en wordt dus eigenlijk niet op de veroorzakers verhaald.
Dus op die manier hebben dis soort personen een bescherming van een overheid.
Kost veel belasting geld.
Maar dat wordt dan wel weer op de werkman verhaald. :016:
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: RAI en KNMV zijn criminalisering motorrijders zat
« Reactie #8 Gepost op: 03 mei 2014, 15:05:25 »
Dat tuig wat ze voetbal supporters noemen zal wel door de overheid beschermd worden.

Jammer, jammer, dat je hier zo generaliseert. Er zijn onder de aanhangers van voetbal net zo veel gewone niet-criminelen als onder de groep motorrijdende burgers. Het lijkt mij zelfs aannemelijk dat er onder de motorrijders velen voetbalaanhanger zijn - dubbel "tuig" dus? Nee! Ga alleen degene veroordelen die daadwerkelijk fout bezig is, ongeacht bij welke groep hij gerekend mag worden!
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: RAI en KNMV zijn criminalisering motorrijders zat
« Reactie #9 Gepost op: 03 mei 2014, 15:29:59 »
Alleen degene veroordelen die daadwerkelijk fout bezig is, ongeacht bij welke groep hij gerekend mag worden!  :034:
http://www.motormeuk.nl/bekijken/12899/nieuws/Suikerspinkramen-en-springkussens-tegen-motorbende.html
« Laatst bewerkt op: 03 mei 2014, 16:16:26 door Dick »
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: RAI en KNMV zijn criminalisering motorrijders zat
« Reactie #10 Gepost op: 03 mei 2014, 15:56:42 »
Ja maar ze hebben hier echt een punt hoor. Zodra ik zeg dat ik motorrij krijg je gelijk standaard van die opmerkingen die angels of satudarah gerelateerd zijn...
Dit soort opmerkingen kreeg ik op mijn werk ook tot er meerdere collega gingen motorrijden.
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: RAI en KNMV zijn criminalisering motorrijders zat
« Reactie #11 Gepost op: 03 mei 2014, 16:49:37 »
Ja maar ze hebben hier echt een punt hoor. Zodra ik zeg dat ik motorrij krijg je gelijk standaard van die opmerkingen die angels of satudarah gerelateerd zijn...
Moet je daarnaast eens je haar wat langer hebben.........dat je dan geen chopper rijdt lijkt bijna gelogen,,,,,,,
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Big Twin

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 598
  • Geslacht: Vrouw
Re: RAI en KNMV zijn criminalisering motorrijders zat
« Reactie #12 Gepost op: 03 mei 2014, 18:15:19 »
Dat tuig wat ze voetbal supporters noemen zal wel door de overheid beschermd worden.

Jammer, jammer, dat je hier zo generaliseert. Er zijn onder de aanhangers van voetbal net zo veel gewone niet-criminelen als onder de groep motorrijdende burgers. Het lijkt mij zelfs aannemelijk dat er onder de motorrijders velen voetbalaanhanger zijn - dubbel "tuig" dus? Nee! Ga alleen degene veroordelen die daadwerkelijk fout bezig is, ongeacht bij welke groep hij gerekend mag worden!

Niet generaliserend maar wel heel frappant ...
Supporters heb ik niets op tegen hoewel ik er zelf niets met voetbal heb maar het feit dat van die groepen alles getolereerd wordt   .....

Ach ja en hoe dikwijls ik niet vreemd aangekeken wordt als ik op de motor stap of zeg dat ik dat doe  :X
Reacie is dan meestal zo van goh dat had ik helemaal niet verwacht en als ik dan zeg kun je zien hoe bevooroordeeld jullie zijn  :093:
Blijf lachen wat er ook gebeurd


Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: RAI en KNMV zijn criminalisering motorrijders zat
« Reactie #13 Gepost op: 03 mei 2014, 18:45:51 »
Klopt helemaal, Big Twin. Ik krijg dezelfde reacties.
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: RAI en KNMV zijn criminalisering motorrijders zat
« Reactie #14 Gepost op: 03 mei 2014, 18:49:26 »
In alle groepsverbanden zijn er altijd mensen die zich misdragen. En zoals Freak zegt uiterlijk met een activiteit zorgt voor nog meer vooroordelen.

Feit is wel dat een paar het altijd verzieken maar de rest er voor op kan draaien.

Wat de Angels, Satudarah, Bandido's of welke club ook uitvoeren kan me niet zo interesseren. Zolang wij als "goed" clubje maar niet op worden aangekeken.

Helaas is de realiteit anders...
Straight to your face with the truth!

Offline *Aqua*

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Vrouw
Re: RAI en KNMV zijn criminalisering motorrijders zat
« Reactie #15 Gepost op: 03 mei 2014, 20:05:30 »
Klopt helemaal, Big Twin. Ik krijg dezelfde reacties.

Die verbaasde reacties zijn ook hier herkenbaar. Zelfs ook eens de vraag gehad of ik dan ook een tatoeage heb. Hoe kortzichtig wil je het hebben.
Thervain is onmisbaar (op donderdag, als de kliko buiten moet)

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: RAI en KNMV zijn criminalisering motorrijders zat
« Reactie #16 Gepost op: 03 mei 2014, 20:21:04 »
Ja Aqua. Waarom heb je die niet


Is there anybody out there

Offline *Aqua*

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Vrouw
Re: RAI en KNMV zijn criminalisering motorrijders zat
« Reactie #17 Gepost op: 03 mei 2014, 20:26:53 »
Uuuuh ik kan niet kiezen.????
Thervain is onmisbaar (op donderdag, als de kliko buiten moet)

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
12 Reacties
3228 Gelezen
Laatste bericht 24 oktober 2011, 11:43:39
door TripleEdged
1 Reacties
1984 Gelezen
Laatste bericht 22 juni 2012, 20:40:59
door MotorFreak
14 Reacties
3166 Gelezen
Laatste bericht 26 september 2012, 22:43:53
door MotorFreak
8 Reacties
2772 Gelezen
Laatste bericht 22 augustus 2013, 20:35:34
door Dick
0 Reacties
1740 Gelezen
Laatste bericht 24 maart 2014, 20:25:13
door Stealth