Het was natuurlijk een heerlijk weertje vandaag dus een mooie gelegenheid om weer eens een aantal zaken van de fiets te testen. Dus drie kwartier en lekker veel testkilometers later ben ik weer aardig wta wijzer geworden. De koppeling slipt bij wat meer dan rustig gasgeven en bovendien met een stevig snelheidje was het nog knap fris eerlijk gezegd
Hoe dan ook: probleem 1 van de vorige testsessie is 100% opgelost. Was dus idd alle troep en vooral diesel tussen de radiator lamellen. Leermomentje hier dus.
Geen olie of andere troep meer op het blok. Ook niks er onder nu hij alweer uren in de garage staan. Dus helemaal goed!
Slippen van de koppeling is gewoon een kwestie van versleten platen. Voor demontage niks van gemerkt en tot maximaal gasgegeven
. Maar ik heb ze opgemeten en ze zitten op of onder de minimale dikte. Het hele pakket is gewoon zo'n 3mm te dun geworden. Online ergens gevonden dus nieuwe komen vandeweek binnen.
Dan kan ik er dus echt serieus gas mee geven
Laatst een digitale tellerunit gekost en deze ook getest. Werkt goed maar kan nog wat finetuning gebruiken.
Verder gebeurt er al weken weinig tot niets. Kom nu op het gebied dat de voorkant opgebouwd moet gaan worden en da's weer een stuk onbekender (en ja toch wat minder leuk) terrein. Maar moet er zo langzamerhand wel werk van gaan maken