* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Ghulst's Tiger  (gelezen 38964 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #100 Gepost op: 02 maart 2015, 18:29:44 »
Ik zie niets op zijn site staan, maar heb hem even een mailtje gestuurd.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #101 Gepost op: 08 maart 2015, 07:57:27 »
Nooit meer wat op dat mailtje gehoord. Maar goed, misschien antwoord binnen 6 weken. Je weet het niet. ;)

De valbeugels zijn binnen en dan kom je er achter dat zo'n Tiger toch wel duidelijk anders sleutelen is dan een TransAlp of XJ. Overal lijkt een losse moer aan vast te zitten en dat maakt het dus allemaal niet makkelijker. Om de valbeugels te monteren moeten de kappen er allemaal af, maar ook het luchtfilterhuis en dat is nogal een crime bij dit ding. Intussen ben ik er wel achter gekomen dat mijn tank last heeft van een redelijk uniek vroege-T400 kwaal. De tank is wat langer geworden, dus de montagepunten zijn wat lastiger te pakken.

Ik wilde ook eens naar de vering kijken, maar de dingen die in het boekje staan kloppen niet met mijn Tiger. Instellen bij een extern reservoir is lastig als er geen extern reservoir meer zit. Er zit nu een Hagon schokdemper onder, dus waarschijnlijk op maat toegevoegd. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik niet namelijk. En ik zou hem liefst wat straffer willen hebben. ;)

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #102 Gepost op: 08 maart 2015, 10:21:01 »
Heeft Hagon een site met info over hun producten?
Anders naar bellen de meeste kunnen(willen) een mail niet lezen, en reageren daar meestal niet op.
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #103 Gepost op: 08 maart 2015, 12:17:09 »
Veerring afstellen is puur gevoelswerkje.......je wilt hem straffer hebben? Ingaande demping of de veervoorspanning  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #104 Gepost op: 08 maart 2015, 18:11:31 »
@Dick ik heb Hagon gisteren ook een mailtje gestuurd. Ze schijnen een uitleg te hebben, dus daar ben ik wel in geïnteresseerd.

@MotorFreak Euhm, wat denk je? Dat ik een lopende vraagbaak ben op dat gebied? Ik zit nog te kort in de motoren om daar een zinnige uitspraak over te doen. :P

Overigens heb ik van de Motorbeurs wel een kaart meegenomen voor een gratis vering checkup van Hyperpro. Als ze er gratis wat over willen zeggen, dan wil ik daar wel voor naar Roosendaal rijden. Maar eens bellen van de week. :)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #105 Gepost op: 08 maart 2015, 19:02:15 »
Moet je zeker doen dat advies en checkup!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #106 Gepost op: 08 maart 2015, 19:52:35 »
Dan moeten ze je zeker kunnen helpen. :039:
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #107 Gepost op: 08 maart 2015, 20:43:30 »
Ja, denk ik ook. En dan moeten ze me ook meer uit kunnen leggen over het effect van ingaande en uitgaande demping, veer voorspanning etc. Er is nog genoeg te leren. :)

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #108 Gepost op: 18 maart 2015, 13:37:18 »
Vanochtend even bij MCR in Roosendaal langsgereden. Leuke zaak, aardige mensen en kennis van veren en dempen. Toen ik binnenkwam, wees hij mij eerst op een nieuwe Yamaha Super Ténéré met een nieuwe achterdemper en veer van Hyperpro. Met €1000,- was mijn enthousiasme zeker zo snel gedempt als de Yamaha. ;) Maar goed, dat was voordat we naar de Tiger liepen.

Zoals verwacht vond hij de Tiger ook enorm deinen. Dat vond ik ook al, maar ik wist ook niet wat ik daar mee moest doen. Vandaar ook de veringcheck. Na een algehele check heeft hij de uitgaande demping wat verhoogd en dat is een wereld van verschil. Hij raadde nog aan om de veervoorspanning wat te verhogen en dat dan te combineren met een setje progressieve Hyperpro veren voor de vork. Hij was best tevreden met de Hagon schokdemper en de aangepaste veer die de vorige eigenaar al had laten zetten, alleen moesten die dan wat beter worden afgesteld. Maar goed, die veren komen dus op mijn wensenlijstje, want de Tiger reed op de terugweg echt tien keer beter. Veel meer vertrouwen etc. :)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #109 Gepost op: 18 maart 2015, 17:47:16 »
Uitgaande demping dus.............ik heb hier mensen gehad die reden al jaren met een slecht afgeveerde motor en wilde er eigenlijk vanaf, na wat gefröbel vertrokken ze met een naar hun gevoel compleet andere motor  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2220
  • Geslacht: Man
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #110 Gepost op: 18 maart 2015, 18:19:57 »
idd :054:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #111 Gepost op: 18 maart 2015, 19:03:46 »
Ik wist al wel dat daar veel te winnen was, vandaar dat ik er ook naartoe ging. Maar dit leverde al meer op dan ik dacht. En zonder kosten. :)

Offline Mr Bullmastiff

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 143
  • Geslacht: Man
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #112 Gepost op: 18 maart 2015, 22:19:04 »
Het is algemeen bekend dat even goed afstellen al veel verbetering kan geven. Ik ben er zelf ook wel eens wat mee bezig geweest met mijn vorige Speed Triple, uiteindelijk was ik met het resultaat wel tevreden. Iedereen blijft er eigenlijk liever af terwijl het heel belangrijk is voor een goed rijgedrag.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #113 Gepost op: 19 maart 2015, 08:26:39 »
Ik rommel er juist graag aan..........voor een toertocht of rondje gummen en vegen verander ik de instelling nog :-p
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #114 Gepost op: 19 maart 2015, 23:09:47 »
Voorlopig vind ik het verbeteren van de afstelling al leuk, laat staan verder afstellen voor speciale gelegenheden. ;)


Oh, en de vering is natuurlijk lang niet zo instelbaar als jouw gixxer projectje. :)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #115 Gepost op: 22 maart 2015, 00:29:38 »
Haha daar hoeft nog niks aan af te worden gesteld ;-)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #116 Gepost op: 22 maart 2015, 07:36:13 »
Nee, die staat al prima in de wheelie stand. :)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #117 Gepost op: 22 maart 2015, 07:46:07 »
Hopje. ......wheelie mag je dat niet noemen ;-)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #118 Gepost op: 22 maart 2015, 14:38:02 »
Ach, ik benader alles positief, dat weet je toch. ;)

Overigens vrijdagmiddag dus nog even mij @MotorFreak langs gereden. 'Helaas' was de weg tussen Kortgene en Geersdijk afgesloten, dus zat er niets anders op dan om te rijden. Natuurlijk niet langs de aangegeven route, want dat was gewoon de N255 en dus weinig avontuurlijk. Dus een stukje Kortgene door en dan via de Westdijk naar de Polderweg en naar de Groenedijk. Alles was lekker droog, dus -voor mijn doen- best doorgereden met de Tiger over het onverhard. :)
Eerder is er iets gebeurd waardoor mijn Tiger niet meer het asje en de knop heeft om de dagteller op nul te zetten. Daarom had hij er nog zo'n hard plastic kilometertellertje op gezet op een magneetje. Laten we maar zeggen dat ik dat nu niet meer heb. Ben dezelfde weg terug gereden, maar kon het helaas niet meer vinden. Dan maar eens kijken hoe het gaat met het benzinelampje, want dat heb ik op deze motor nog niet aan zien gaan. Heb ook nog niet meer dan 350km op een tank gereden. Dat is overigens wel veel lekkerder dan elke 300 tanken met de Alp. ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #119 Gepost op: 22 maart 2015, 16:03:49 »
300 met een Alp  :+

Acerbis tank dan toch wel  :093:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
49 Reacties
3244 Gelezen
Laatste bericht 17 oktober 2020, 19:21:50
door Ghulst