* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Ghulst's Tiger  (gelezen 42133 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #120 Gepost op: 22 maart 2015, 18:00:53 »
Nee, na 300 kilometer kon ik hem nog op zijn linkerkant laten leunen, waardoor het restje van de rechterwang overliep en ik nog net op de dampen het benzinestation in Arnemuiden kon halen. (Waar gebeurd...) Daarna tankte ik meestal rond de 250. Maar goed, als je 600km moet doen, dan is dat drie keer tanken en dus heel erg irritant.


Overigens net de tank vastgezet met een nieuw boutje en de koffers even uitgesopt. :)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #121 Gepost op: 22 maart 2015, 20:34:56 »
300 km met een Alp is geen gas geven :-p
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #122 Gepost op: 22 maart 2015, 21:36:32 »
Je kent me toch. ;)

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #123 Gepost op: 24 maart 2015, 11:58:25 »
Dilemma; vroeger gebruikte ik twee Givi zadeltassen op zijn kleinste stand als ik een paar dagen weg was. Nu heb ik twee Hepco & Becker Journey koffers van 42 liter per stuk. Ik rij morgen voor vijf dagen overleg naar Duitsland en daar krijg ik die twee koffers natuurlijk niet voor vol. Rij je dan met een koffer, of neem je ze toch allebei mee, maar belaad je ze allebei half?

Wat doen jullie? En heeft het invloed op de stabiliteit?

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #124 Gepost op: 24 maart 2015, 18:05:18 »
Rijden met 1 koffer is werkelijk niks, met 2 ook niet trouwens maar hoeveel wil je meenemen want ik ben nogal van de rugtassen en bagagerol waar je dan nog lekker tegen aan steunt! Koffers is breed, vangt veel wind en bij file krast het teveel........zou me eerder afvragen zijn ze echt nodig voor je doel  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #125 Gepost op: 24 maart 2015, 20:32:14 »
Ik heb het zelf niet zo op rugzakken op de motor. Ik heb ook nog een 60 liter bagagerol, maar die ligt nog ongebruikt in de kast. Ik heb besloten om alles over de twee koffers te verdelen. Ik heb ruimte over, dus benut die maar om mijn wandelschoenen en mijn gewone winterjas etc ook maar mee te nemen. Voor de ruimte hoef ik het niet te laten. ;)
Ik reed natuurlijk eerder al met die Givi tassen en dat beviel me prima. Ben er best flink beladen een week mee naar Engeland geweest (er moesten ook nette kleren mee voor een conferentie) en dat was prima. Ik ben benieuwd hoe dat met de harde koffers gaat.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #126 Gepost op: 25 maart 2015, 13:52:21 »
De eerste 350km zitten er op en de koffers werken prima. De standaard zou wel wat langer mogen, want nu hangt de boel nogal, zeker na het tanken. In ieder geval tot 145km/h geen last van de wind of van pendelen of zo.

Overigens wel de hele ochtend puinweer gehad. :(

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #127 Gepost op: 25 maart 2015, 15:54:03 »
Maar klinkt als goed bevallen en dan maakt een beetje puin weer niet uit :-)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Hans 89

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 785
  • Geslacht: Man
  • TDM 850 3VD
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #128 Gepost op: 25 maart 2015, 18:32:39 »
300 km met een Alp is geen gas geven :-p
:037: Ik wil zeggen, met een beetje mazzel haal ik 200 km  :X
There are only 2 men I trust; one is me and the other is not you.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #129 Gepost op: 25 maart 2015, 22:59:24 »
:037: Ik wil zeggen, met een beetje mazzel haal ik 200 km  :X
200  tot leeg, of  200 tot reserve?

Maar klinkt als goed bevallen en dan maakt een beetje puin weer niet uit :-)
Ja hoor, rustig 145 kruissnelheid en dan nog ruim over hebben. En 1:17/18 ;)

Offline Hans 89

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 785
  • Geslacht: Man
  • TDM 850 3VD
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #130 Gepost op: 26 maart 2015, 13:22:16 »
:037: Ik wil zeggen, met een beetje mazzel haal ik 200 km  :X
200  tot leeg, of  200 tot reserve?
Tot reserve en dan gaat er maar 11 liter in, wat nou tank van 16 + 2 liter :037:
There are only 2 men I trust; one is me and the other is not you.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #131 Gepost op: 26 maart 2015, 16:50:57 »
Klopt daar was vroeger meer discussie over maar fabrieksopgave kreeg niemand erin toen heeft Acerbis daar slim op ingespeeld!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #132 Gepost op: 26 maart 2015, 17:08:56 »
Ja, 200 tot reserve had ik meestal ook. Tenzij er veel tegenwind was. Inclusief reserve en de dampen ben ik dus een keer tot 300 gekomen, maar ik zou het niet aanraden. ;)

Met de Tiger gisteren 350km met ongeveer 140km/h uiteindelijk maar 19 liter hoeven tanken. Best tevreden dus. :)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #133 Gepost op: 26 maart 2015, 18:07:06 »
1 op 18 ongeveer.......heel netjes zelfs!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #134 Gepost op: 27 maart 2015, 11:25:19 »
Ja, absoluut. Dat vind ik ook. Nog een extra prettige bijkomstigheid van de Tiger. ;)

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #135 Gepost op: 29 maart 2015, 21:33:53 »
Zo. Weer thuis. Wel echt een ... terugrit gehad. Windkracht 8 tegen en zijwind met extra windstoten, regen, slagregens en zelfs nog een beetje hagel. Over de ring van Antwerpen bij het Sportpaleis en bij de NL grens reed ik nog maar 60, omdat dat het enige was dat nog een beetje verantwoord leek met dat weer en (gebrek aan) zicht.

De hele dag 4 andere motoren gezien, maar die kozen de kant van de wind in de rug. Vind mezelf nu dus best een hardcore motorrijder. ;)

(Overigens verbruikte de Tiger wel 1:16 tegen de wind in.)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #136 Gepost op: 30 maart 2015, 08:40:00 »
Nu nog sneeuw, onverhard, heet zand en bevroren pekelwater dan krijg je het hardcore diploma :-p

Haha......Nee zonder gekheid. .....goed bezig en WB :-)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #137 Gepost op: 30 maart 2015, 08:48:16 »
Hahahahaha :)

Sneeuw heb ik nog niet gehad, onverhard wel. Heet zand staat nog op mijn wish list (ja, gek, ik weet het), maar bevroren pekelwater dan weer niet.


Als ik vandaag geen afspraken had gehad, dan was ik een dag langer gebleven en had ik een heerlijke, zonnige, rit gehad. Ach ja... ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #138 Gepost op: 31 maart 2015, 12:47:07 »
Oja de Nurburgring hoort ook bij het diploma :-p
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #139 Gepost op: 31 maart 2015, 12:49:44 »
Hahahahaha :) Eigenlijk heb ik daar niet heel veel interesse in met de Tiger. Misschien nog wel eens met de Alfa als die af is, maar de Tiger gaat bij mij zeker niet om hard rijden. (Al heb ik duidelijk harder gereden naar Duitsland op en neer dan ik met de Alp deed. Of kon.)

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
49 Reacties
3825 Gelezen
Laatste bericht 17 oktober 2020, 19:21:50
door Ghulst
11 Reacties
242 Gelezen
Laatste bericht 30 september 2024, 19:09:45
door Ghulst