* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Ghulst's Tiger  (gelezen 42195 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3291
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #140 Gepost op: 08 april 2015, 20:40:18 »


Vroeg klaar bij mijn afspraak vanmiddag. .

Offline 4tm

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #141 Gepost op: 08 april 2015, 23:04:55 »
Een stiekeme afspraak in het bos  :023:
Xbr500 1986 - Xbr500 1988  - Versys 1000 2015

If you want to be happy for a day - Drink !
If you want to be happy for a year - Marry !
If you want to be happy for a lifetime - Ride a motorcycle !

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3291
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #142 Gepost op: 08 april 2015, 23:08:41 »
:) Nee, in Bergen op Zoom, maar dan is het bos dichtbij.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #143 Gepost op: 09 april 2015, 19:05:05 »
 :070:

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3291
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #144 Gepost op: 16 oktober 2015, 21:56:16 »
Mijn Tiger miste het achterplaatje van het dashboard. Die heb ik er vorige week opgezet. (Slechte foto)


En vandaag kreeg ik een paar stuurverhogers van 2cm die ik mag lenen. Wel gemonteerd, nog niet geprobeerd. Ben benieuwd of het mijn zithouding verbetert.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #145 Gepost op: 16 november 2015, 14:38:54 »
En betere zithouding nu?
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3291
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #146 Gepost op: 16 november 2015, 14:49:35 »
En betere zithouding nu?
Wel wat, maar ik ben er nog niet. Ik moet echt nog even kijken naar een stuur waarvan de handvatten niet naar beneden draaien. Dat gaat wel schelen, denk ik.

Offline Arnold

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1195
  • Geslacht: Man
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #147 Gepost op: 16 november 2015, 15:00:11 »
Zoiets misschien.................. ;)




Je kan er van alles van vinden, maar eerlijk is eerlijk, je zit wel recht........ :069:

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3291
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #148 Gepost op: 16 november 2015, 15:04:50 »
Nee @Arnold, goed kijken, deze draaien toch wel weer naar beneden. Waardeloze sturen trouwens. ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #149 Gepost op: 16 november 2015, 15:09:07 »
Okselfris dat dan weer wel
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #150 Gepost op: 16 november 2015, 19:17:45 »
Zoiets misschien.................. ;)




Je kan er van alles van vinden, maar eerlijk is eerlijk, je zit wel recht........ :069:
Half jaren 70 hadden we dit waarschijnlijk de ultieme puch gevonden..

Ik reed Yamaha en Zundapp (altijd vakantiebaantjes)

Groet,
Jack

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3291
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #151 Gepost op: 16 november 2015, 23:20:45 »
:) Ben ik blij dat het niet meer de jaren 70 is... ;)

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3291
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #152 Gepost op: 21 november 2015, 22:01:30 »

Gisteren een nieuwe kilometerteller gescoord. De behuizing van de huidige teller was beschadigd en is opnieuw gemaakt in glasfiber. Daarom kon ik geen nieuw asje plaatsen om de dagteller te resetten. Eigenlijk werd ik het een beetje zat dat ik moest onthouden wanneer ik weer moest gaan tanken en dus afhankelijk werd van het benzinelampje. Toen dook deze op voor een leuke prijs.

Nu alleen nog maar uitvinden hoe ik hem zo makkelijk mogelijk 5000km terugdraai, zodat hij dezelfde stand heeft als mijn huidige teller.

Offline Arnold

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1195
  • Geslacht: Man
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #153 Gepost op: 21 november 2015, 22:11:20 »
Bij sommige tellers kan je (voorzichtig) het tel-mechaniek demonteren en op elke gewenste stand zetten.
Anders wordt het gewoon je Makita er op zetten....... :069:

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3291
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #154 Gepost op: 21 november 2015, 23:07:04 »
Ja, de boormachine werkt in ieder geval. Dat heb ik geprobeerd, maar dat duurt lang... Ik kan alleen geen manier vinden om de teller open te maken.

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #155 Gepost op: 22 november 2015, 10:14:27 »
Ja, de boormachine werkt in ieder geval. Dat heb ik geprobeerd, maar dat duurt lang... Ik kan alleen geen manier vinden om de teller open te maken.
Via de opening van het lampje,en een lange dunne schroevendraaier voorzichtig terug drukken :048:
Teller behuizing is niet open te krijgen,dicht gefelste rand.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #156 Gepost op: 22 november 2015, 20:45:29 »
Honda CB is ook met felsrand maar echt open te krijgen en dan zijn 2 aardappel mesjes en een fittingschroevedraaier genoeg ;-)

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3291
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #157 Gepost op: 12 december 2015, 12:24:59 »
Vandaag eindelijk tijd gehad om de Tiger eens even aan de (sabel)tand te voelen. Of eigenlijk aan de kilometerteller. Intussen is gebleken dat de teller die ik gemonteerd heb van een Sprint 900 komt. Dus even de iPhone met een GPS dashboard app in de Hitcase gemonteerd, zodat ik kon zien of de kilometerteller ook de snelheid aan zou geven die ik reed. Eigenlijk toch wel een beetje nerveus over, want er zijn wat mensen geweest die mij hebben uitgelegd dat Triumph ook kilometertellers maakt die andersom aangedreven worden, dus dan had mijn hele boormachineoperatie (en aanschaf) voor niets geweest.

Dus, vanochtend na een paar weken stilstand eindelijk de Tiger weer eens aangezwengeld met dubbel excuus. Natuurlijk de kilometerteller, maar ik moest ook nog even mosselen halen in Yerseke. Een mooie combi dus. :) Even flink doorstarten, want met lege carbs loopt hij niet echt lekker, maar al snel onderweg naar Yerseke. De eerste 150 meter bleef de tellernaald heel stil onderin het hoekje hangen. Dus de teleurstelling was eigenlijk al groot, totdat hij ineens netjes naar de 35 sprong (ik woon in een 30 zone) en daarna keurig met de GPS meebewoog. Dus luid zingend op de fiets naar Yerseke getrokken, waarbij ook snelheden hoger dan legaal keurig werden weergegeven. Opgelucht met de mosselen weer naar huis dus. :)


Dat betekent nu natuurlijk wel dat ik de snelste allroad van de straat heb, want die van mij kan 320km/u wist een buurjongetje mij te vertellen. :D  :039:

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #158 Gepost op: 12 december 2015, 15:58:54 »
En hoe ver kom je op de teller volgas :103:
Anders wordt het toch echt een turbo monteren :026: :103:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #159 Gepost op: 12 december 2015, 21:00:44 »
Het werkt dus.....mooi man !
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
49 Reacties
3859 Gelezen
Laatste bericht 17 oktober 2020, 19:21:50
door Ghulst
11 Reacties
256 Gelezen
Laatste bericht 30 september 2024, 19:09:45
door Ghulst