* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Ghulst's Tiger  (gelezen 42141 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #220 Gepost op: 25 februari 2016, 19:27:24 »
Achterrem doet het nog
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #221 Gepost op: 25 februari 2016, 20:16:57 »
En nu zonder remlicht?
Maar @Dick, je weet toch dat @MotorFreak nooit remt... ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #222 Gepost op: 25 februari 2016, 20:18:21 »
Alleen als het echt moet ;-)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #223 Gepost op: 25 februari 2016, 20:34:19 »
Alleen als het echt moet ;-)
Werken de remmen dan op een BMW
Normaal moest je er een set  klompen bij nemen om fatsoenlijk te kunnen remmen :018:

@Ghulst  zit je voorvork er al in ?
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #224 Gepost op: 25 februari 2016, 21:53:24 »
Hey......remmen had ik gelijk aangepast natuurlijk en vol gesinterd op gietijzer remt als een gek ventje ....kost zo af en toe een schijf dat geef ik toe

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #225 Gepost op: 25 februari 2016, 22:05:23 »
@Ghulst  zit je voorvork er al in ?
Ja zeker. Dit plaatje:

is met de 'nieuwe' vork. :) Zoek de verschillen. Hij is veel beter gepoetst en er zitten nu Wilbers stickers op. Een paar posts geleden (voor dat rode BMW monster), staat een omschrijving hoeveel beter ik hem vind rijden. :)

Goede investering.

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #226 Gepost op: 26 februari 2016, 12:37:29 »
@Ghulst  zit je voorvork er al in ?
Ja zeker. Dit plaatje:

is met de 'nieuwe' vork. :) Zoek de verschillen. Hij is veel beter gepoetst en er zitten nu Wilbers stickers op. Een paar posts geleden (voor dat rode BMW monster), staat een omschrijving hoeveel beter ik hem vind rijden. :)

Goede investering.
Goed resultaat dus :039:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #227 Gepost op: 26 februari 2016, 17:41:54 »
Net weer even naar Rotterdam gereden met de Tiger. Ja, heel tevreden met het resultaat. :)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #228 Gepost op: 26 februari 2016, 20:27:47 »
Verbetering is altijd goed
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #229 Gepost op: 28 februari 2016, 21:35:32 »
Binnenkort maar eens een nieuw setje rubber op de Tiger leggen. Hij staat op dit moment op Michelin Anakee 2's, maar het profiel gaat hard achteruit. Nou heb ik nog geen ervaring met motorbanden kopen, dus hoor ik graag jullie mening. (Serieus, 4e motor, maar nog nooit een nieuwe band gekocht. Motor was meestal eerder weer weg dan de band versleten was.)

Ik rij het grootste deel van de tijd gewoon op het asfalt met de Tiger, maar pak af en toe wel eens een onverhard dijkje. Daarnaast ga ik wel met de all road rit van team Brabant mee, dus wie weet gaat dat offroad nog wel wat meer worden. Maar voornamelijk rij ik wel op de weg en af en toe naar zuid Duitsland, dus het zou lekker zijn als 160km/u geen probleem is. Natuurlijk is een stoere look ook leuk en een band die een tijdje mee gaat is ook lekker.

Suggesties tot nu toe zijn:
Michelin Anakee 3 (lijkt me veel meer een wegband dan de Anakee 2 als ik naar het profiel kijk)
Heidenau K60
Mefo Explorer
Metzler enduro 3 Sahara
Metzeler Karoo 3
Kenda K784 Big Block
Mitas E-07

Suggesties? Ervaringen?

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #230 Gepost op: 28 februari 2016, 22:14:59 »
Weet niet of ie past maar onder me 650 lagen dunlop tr91 alhoewel ik geen dunlop fan ben. Waren het heerlijke bandje met stoerdere look. Rij nu zelf op andere 3 met de 1000 maar zelfs na 6000km nog geen idee wat ik ervan moet denken.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #231 Gepost op: 28 februari 2016, 22:35:51 »
Maar de TR91 en de Anakee 3 zijn toch wel echt wegbanden, of niet?

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #232 Gepost op: 28 februari 2016, 22:57:09 »
Anakee wel. Tr91 had wel wat grover profiel. De tkc 70 hoor ik ook goede verhalen over. Is ook grover profiel.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #233 Gepost op: 29 februari 2016, 00:19:43 »
Ik heb vanavond een beetje rond zitten kijken, maar ik ben toch wel positief over de Anakee 3's. Ze zeggen dat ze offroad hetzelfde doen als de Anakee 2's, maar dan een beetje beter. Het is een 90/10 band, niet de 80/20 die ik eerst in gedachten had, maar goed, ik rij toch voornamelijk op de weg. En grip vind ik dan wel weer heel belangrijk. ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #234 Gepost op: 29 februari 2016, 01:14:31 »
Ik reed naar Duitsland met dikke noppen op de XL en op de DR battlewings......wat voor jou heel belangrijk is ...dat is de stevigheid van de wangen aangezien het een zware motor is!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #235 Gepost op: 29 februari 2016, 01:49:26 »
Ik denk dat het overal op kan, maar ik wil wel een fiets overhouden die leuk is om te rijden. Dus dan kun je er wel meteen een set grote noppen onder hangen, maar of ik daar in het dagelijks gebruik ook vrolijk van wordt, dat is natuurlijk de vraag. Ik moet in ieder geval een band hebben die zwaarder aan de weg-kant zit dan de off road kant. Ik heb ook zitten denken dat ik waarschijnlijk eerder een wat grovere noppenband onder de Transalp zou leggen dan onder de Tiger. De Tiger is toch meer voor het dagelijks verkeer en af en toe eens een dijk, gravel- of zandpad etc. De alp zou dan wat verder van de weg af mogen/moeten. ;)

aangezien het een zware motor is!
Toch valt dat met 209kg droog nog wel mee hoor. 230 of 235 met alles er op en er aan, gok ik. Nou ja, totdat ik er op ga zitten, dan heb je die stevige wang wel weer nodig.  :103:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #236 Gepost op: 29 februari 2016, 09:59:53 »
200+ is voor een allroad juist de klasse dat je de stevige wangen nodig hebt ook juist bij veel asfalt gebruik. Gelukkig is er genoeg keuze ....meestal bij meer asfalt en af en toe en onverhard pad neem je de grote vlakken "noppen" .....hoe kleiner deze vlakken Hoe meer offroad geschikt!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #237 Gepost op: 29 februari 2016, 10:01:46 »
Euh freak.. die battlewings waren in 1 avondje eiffel ook wel opgevreten. Al had je wel wat balast achterop je buddy..
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #238 Gepost op: 29 februari 2016, 10:49:02 »
.meestal bij meer asfalt en af en toe en onverhard pad neem je de grote vlakken "noppen" .....hoe kleiner deze vlakken Hoe meer offroad geschikt!
Ja, dat dacht ik ook al. Maar Michelin (preekt natuurlijk voor eigen parochie) zegt dat de Anakee III ook offroad beter is dan de Anakee II die grotere vierkante blokken heeft. En die ken ik wel, want die zitten er nu onder. Tegelijkertijd heb je wel verminderde grip in bochten met blokken (groot of klein), omdat ze wat meer kunnen bewegen en de tussenruimte vaak groter is.

Dilemma's, dilemma's. Je zou eigenlijk gewoon even 7 setjes moeten kunnen uitproberen. ;)

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #239 Gepost op: 02 maart 2016, 21:42:14 »
Knoop doorgehakt en een setje Anakee III's besteld bij @ETSZeeland. Ik ben benieuwd wat voor verbetering dat op gaat leveren ten opzichte van de huidige Anakee II's.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
49 Reacties
3826 Gelezen
Laatste bericht 17 oktober 2020, 19:21:50
door Ghulst
11 Reacties
243 Gelezen
Laatste bericht 30 september 2024, 19:09:45
door Ghulst