* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Ghulst's Tiger  (gelezen 40780 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #240 Gepost op: 02 maart 2016, 22:08:42 »
Vers rubber is zoiezo al een verbetering
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #241 Gepost op: 02 maart 2016, 22:25:52 »
 Dat ding verbetert met de week hier... Voorvork, banden... :D

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #242 Gepost op: 02 maart 2016, 23:29:33 »
Straks is die nog matzwart
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #243 Gepost op: 02 maart 2016, 23:35:21 »
Straks is die nog matzwart
Nee, dat echt niet. Deze rode is redelijk uniek. Dat zit hem vooral in de rode deksels op het blok, want na een paar maanden productie, kwamen ze er achter dat ze de deksels beter zwart konden maken. Dus hij blijft zeker rood. ;)

Eigenlijk heb ik helemaal niet de ambitie om hier veel aan de veranderen. Misschien nog eens een keer andere (lagere) stepjes erop en ik heb nog steeds een setje valbeugels om te monteren. Maar verder eigenlijk niets.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #244 Gepost op: 03 maart 2016, 00:12:47 »
Verlichting, elektronica, upgraden remmen, . ....zomaar wat ideetjes
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #245 Gepost op: 03 maart 2016, 09:56:19 »
Kan, maar dat denk ik niet. Verder ben ik heel tevreden hoe hij loopt. Ik ben van de school van: "If it ain't broken, don't fix it." ;)

Niet dat ik niet voor vernieuwing ben overigens, want daar wordt dat ook wel eens aan toegeschreven. Maar ik ben verder gewoon tevreden met de Tiger voor waarvoor ik hem gebruik.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #246 Gepost op: 03 maart 2016, 20:37:26 »
En een tevreden mens telt voor 2.....lekker houwe zo 
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #247 Gepost op: 04 maart 2016, 07:27:43 »
Zie, rij ik toch altijd met z'n tweeën op de Tiger... Daarom is die extra power handig. ;)

Offline Arnold

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1195
  • Geslacht: Man
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #248 Gepost op: 04 maart 2016, 09:03:55 »
Zie, rij ik toch altijd met z'n tweeën op de Tiger... Daarom is die extra power handig. ;)

Met een beetje aanpassen kan je zelfs met z'n tienen....... :103:

http://www.flixxy.com/the-family-that-rides-together-stays-together.htm

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #249 Gepost op: 04 maart 2016, 09:11:23 »
LOL! Toch denk ik dat k dat liever niet zo doe.

Wel :021: voor zijn evenwichtsgevoel. :)

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #250 Gepost op: 04 maart 2016, 12:36:31 »
Zie, rij ik toch altijd met z'n tweeën op de Tiger... Daarom is die extra power handig. ;)

Met een beetje aanpassen kan je zelfs met z'n tienen....... :103:

http://www.flixxy.com/the-family-that-rides-together-stays-together.htm
:036: Die heeft lef.
Remmen kun je wel vergeten.
Stevige motor.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #251 Gepost op: 04 maart 2016, 12:41:51 »
Stevig zijn die dingen allemaal wel. Dat heb ik in Libanon ook gezien. Hele winkels achterop een 125cc motor. Ik heb er een zien rijden met zeker 30 gebraden kippen. Dat weegt net even wat meer dan mijn topkoffer. ;)

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #252 Gepost op: 10 maart 2016, 17:17:08 »
Zo, net terug van @ETSZeeland en de Triumph Tiger heeft nieuw schoeisel.

Voor (Ik kwam er met achter dat er op sommige plaatsen nog maar 1mm over was op de oude Anakee II's):


Na:

De Tiger staat nu op nieuwe Anakee III's. Ik kan nog niets zeggen over de verschillen, maar waarschijnlijk doe ik volgende week 1500km om ze even een beetje in te rijden. ;)


Offline ETSZeeland

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
  • Motorbanden Service Zeeland / ETS Zeeland
    • Motor Banden Zeeland
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #253 Gepost op: 10 maart 2016, 17:51:28 »
Veel plezier met het nieuwe rubber!!!  :039:

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #254 Gepost op: 10 maart 2016, 17:52:04 »
Alleen je ketting nog even smeren..
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #255 Gepost op: 11 maart 2016, 00:14:07 »
Veel plezier met het nieuwe rubber!!!  :039:
Dat gaat vast wel lukken. :)

Alleen je ketting nog even smeren..
Het is wel wat donker op de foto, maar de ketting moet nog wel even gesmeerd worden inderdaad. Is alweer 200km terug.;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #256 Gepost op: 13 maart 2016, 22:53:16 »
Cardan. .....werelds

Hou het rubber onder hey  
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #257 Gepost op: 14 maart 2016, 08:34:07 »
Cardan. .....werelds
Daarvoor inderdaad wel. Daarom wil ik ook een smeersysteempje gaan bouwen voor de Tiger. Heb ik destijds voor de vorige Transalp ook gedaan en dat mis ik wel heel erg. Elke 75km even een druk op de knop en een lekker gesmeerde ketting onderweg. Dus zoiets komt er weer. Zowel op de Alp als op de Tiger, maar dan wel met twee verschillende systemen. Gewoon, omdat het leuk is om mee te knutselen en te zien wat het beste werkt.

Offline Davey

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
  • ITsmurf
    • Weduwe.COM
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #258 Gepost op: 14 maart 2016, 10:20:47 »
Voor mijn nieuwe V-Storm ook maar eens gaan oriënteren voor een smeerding, wel zo handig.
BMW R1150R Rockster

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #259 Gepost op: 14 maart 2016, 10:47:37 »
De vorige keer ben ik geïnspireerd door het 0-buget smeersysteem van Motor-Forum. Hier zie je het op de vorige Transalp. Deze Helaas past dat niet op de Tiger. Bij de Transalp kon ik met mijn hand door het linker gat in de zijkant van de kuip en ik kon dus het flesje daar verstoppen en bedienen. Bij de Tiger heb ik die ruimte niet, dus ik ga nu aan de slag met een prime bulb en een flesje van een remreservoir om daar de olie mee door de leiding duwen. De naald aan het einde wordt wel hetzelfde.

De bulb:


Het potje:


Dan heb ik alleen nog wat slangetjes en een naaldje nodig. En als het werkt, dan bouw ik deze keer misschien ook wel zoiets op de Transalp. Of weer hetzelfde 0-budget systeem, want die spullen heb ik ook nog liggen.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
49 Reacties
3579 Gelezen
Laatste bericht 17 oktober 2020, 19:21:50
door Ghulst
4 Reacties
53 Gelezen
Laatste bericht 11 september 2024, 19:59:22
door Ghulst