* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Ghulst's Tiger  (gelezen 40780 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #280 Gepost op: 01 juni 2016, 18:44:38 »


So close, yet so far... De voetsteunen zakken door naar beneden. Is er iemand hier die mij kan helpen door er aan de achterkant een stripje van 5mm  op kan lassen?

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #281 Gepost op: 01 juli 2016, 21:25:24 »
Baalmomentje met de Tiger vandaag. Even heen en weer naar Rotterdam werd een berg heen en weer gebel met ANWB, verzekering etc. Er is iets door de radiateur heen gegaan. Geen idee hoe, wat of wanneer, maar toen ik bij een verkeerslicht stopte in Rotterdam stond ik ineens tussen de stoomwalmen en gutste de koelvloeistof er aan de onderkant uit. Eerst dacht ik dat het gewoon een lek was, maar bij nadere inspectie bleek de steun van de radiator ook afgebroken en nu leunt de hele radiator eigenlijk alleen nog maar op het uitlaatspuitstuk. Geen goede combi.
De Tiger is vanmiddag op transport gegaan en zou maandag hier moeten aankomen. Afwachten dus...

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #282 Gepost op: 02 juli 2016, 08:57:29 »
Oei, klote!  :|
Ik zag je idd wegrijden rond half 1 gisteren.
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #283 Gepost op: 02 juli 2016, 10:14:21 »
Oei, klote!  :|
Ik zag je idd wegrijden rond half 1 gisteren.
Ja, best wel.

Ik heb jou dan weer niet gezien. Duidelijker zwaaien.  :007:

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #284 Gepost op: 02 juli 2016, 10:18:45 »
Oei, klote!  :|
Ik zag je idd wegrijden rond half 1 gisteren.
Ja, best wel.

Ik heb jou dan weer niet gezien. Duidelijker zwaaien.  :007:

Was lekkr heel anoniem in de oto  :+   Heb al weken geen motor gereden. Veel te druk en als ik een keer eventjes tijd heb is het altijd strontweer hier.
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #285 Gepost op: 02 juli 2016, 10:24:31 »
Was lekkr heel anoniem in de oto  :+   Heb al weken geen motor gereden. Veel te druk en als ik een keer eventjes tijd heb is het altijd strontweer hier.
:070: Dat gevoel ken ik. Dan pak ik dus weer eerder de motor voor afspraken. Zeker als die in de Randstad zijn, want dat scheelt je een berg aan wachttijd tussen al die auto's. Gisteren ook. Eerst de brug open bij Willemstad, daarna bij de Haringvliet. Dan scheelt het behoorlijk als je er tussendoor kunt.



Overigens weet ik dus wel zeker dat die radiateur in Rotterdam is gesneuveld, want toen ik bij het verkeerslicht bij Zuidplein stond, had ik nog nergens last van. Pas toen ik uit de Maastunnel kwam, kwam de stoom naar boven. Toen rustig naar de Rotterdam Science Tower gerold en de hele tijd in de gaten gehouden dat de motor niet 'droog' viel. Bij de slagboom liep er nog lekker koelvloeistof uit, dus leeg was hij zeker niet. Afgezet en naar binnen gerold. Later nog een keer kort gestart en dat ging zonder bijgeluiden of problemen. Dus direct weer uit en transport geregeld.

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #286 Gepost op: 04 juli 2016, 19:04:57 »


Ik heb de eerste drie kwartier sleutelen net achter de rug.
Goed nieuws: de koelvloeistof is keurig schoon en groen.
Slecht nieuws: het is meer werk dan ik had gedacht. De radiateur is niet alleen lek, maar ook krom. De ventilator is deels gesmolten en de rechtersteun is afgebroken...

Op zoek naar onderdelen dan maar...

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #287 Gepost op: 09 juli 2016, 17:36:34 »
Leuke dingen komen nooit alleen. En zo kwam ik er achter dat het subframe van de kuip gebroken was. Dat is nogal een gedoe, want alles zit er aan vast aan de voorkant. Maar goed, nu de Tiger toch stilstaat en ik al wel een subframe gescoord had, heb ik maar besloten om dat vanmiddag te wisselen. Ik zag er een beetje tegenop vanwege alle bedrading die er aan vast zit en doorheen loopt. Maar goed, het moet toch gebeuren, dus ging ik vanmiddag vol goede moed aan de gang. :026:

Na een tijdje was alleen dit nog over:

(En ja, ik heb alle bedrading van de tellers losgemaakt en weer vastgedraaid zodat ik de kleuren niet hoefde te onthouden. En overal en nergens zit schilderstape om te onthouden welke dingen waar vastzaten met tie-wraps aan het oude subframe.)


En, hoera! :022: Na een hele middag sleutelen, was ik eigenlijk weer terug waar ik begonnen was. Maar dan wel met een nieuw subframe erin. Nu nog wat nieuwe wellnuts scoren en dan is het frame klaar om de kuip op te monteren als de radiateur en ventilator ook binnen zijn. Het afwachten gaat verder. ;)

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #288 Gepost op: 09 juli 2016, 22:32:06 »
Goed bezig :039:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #289 Gepost op: 12 juli 2016, 00:46:51 »
De waarde van informatie! Met een zwarte, witte en rode stift kalk ik alles onder wat me zo uit komt. Aanhaal momenten, losloop indicaties, geheugensteuntjes :026:

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #290 Gepost op: 12 juli 2016, 07:19:28 »
Ja, dat doe ik ook wel, maar dan meestal op schilderstape. Lekker makkelijk te verwijderen daarna. En grote kartonnen waar ik de contouren op teken van datgene waar de schroeven en boutjes vandaan kwamen en daarna alle schroeven etc. daar in steken. Dan weet je daarna altijd wat waar heeft gezeten. En daar kan ik dan ook weer extra informatie als aanhaalmomenten etc bijschrijven, of tekenen in welke volgorde ringetjes zaten enz.

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #291 Gepost op: 12 juli 2016, 22:12:35 »
Al twee dagen allerlei partijen aan het mailen over nieuwe bouten voor de kuip van de Tiger. Triumph vraagt een ongelofelijke €8 per inbusboutje. Maar goed, het is wel een afwijkende maat. Schroefdraad M6, stukje zonder schroefdraad op M8 dikte en dan een hele grote brede kop erop. Lastig.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #292 Gepost op: 12 juli 2016, 23:43:46 »
Zelf snijden uit een m8 bout geen optie.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #293 Gepost op: 13 juli 2016, 07:03:33 »
Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen. :)

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #294 Gepost op: 13 juli 2016, 12:02:26 »
Al twee dagen allerlei partijen aan het mailen over nieuwe bouten voor de kuip van de Tiger. Triumph vraagt een ongelofelijke €8 per inbusboutje. Maar goed, het is wel een afwijkende maat. Schroefdraad M6, stukje zonder schroefdraad op M8 dikte en dan een hele grote brede kop erop. Lastig.
m 6 bout met een grote ring er onder.
en voor de dikte van 8 mm een stukje 8 mm olie leiding gebruiken.
Neem aan dat de 8 mm een afstandstuk /houder is.

Anders aan de balie bij motoport goes vragen.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline RLooise

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 127
  • Geslacht: Man
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #295 Gepost op: 13 juli 2016, 12:23:37 »
 Misschien hier eens kijken, bij de passchroeven www.rokafast.nl

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #296 Gepost op: 13 juli 2016, 12:28:03 »
Dat zou wel kunnen Dick, maar dat ziet er weer niet netjes uit. Het zijn nu van die 16mm koppen. M6 is goed, dan kan ik idd voor het 8mm deel er iets omheen doen. Ik heb nu misschien iets gevonden in Engeland. Ik denk dat ik het maar ga laten komen, dan merk ik hier wel of het echt helemaal goed is. Het ziet er in ieder geval beter uit dan dat ik hier heb kunnen vinden.

Biermans overigens ook nog laten zoeken en die hebben ook niets gevonden. Peyl zoekt niet eens.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #297 Gepost op: 13 juli 2016, 19:17:48 »
Ik maak ze zelf van 8mm slotbouten en boor dan twee putjes in de kop om vast te zetten met een punt of seegering tang.

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #298 Gepost op: 13 juli 2016, 20:52:36 »
Dat is ook wel een idee inderdaad. Even afwachten wat het Engelse avontuur oplevert.

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ghulst's Tiger
« Reactie #299 Gepost op: 14 juli 2016, 21:09:33 »

Oeps...  :011:

En toen ging het mis.  :103:

Nou ja, eigenlijk wilde ik toch de valbeugels nog maar op de Tiger zetten. Maar om dat te doen, moet het luchtfilterhuis eraf. Maar om dat te doen, moeten de carburateurs eraf. Grom...

Dan moeten de valbeugels ook nog achter de motorophanging vast, dus dat was ook een leuke uitdaging.


Het is in ieder geval gelukt. Er komt nog een ander filter in, dus dat ligt nog open. De steun van de radiateur wordt gelast en een andere radiateur, een ventilator en boutjes zijn onderweg. Het wordt wel weer wat.  :012:
« Laatst bewerkt op: 14 juli 2016, 21:21:36 door Ghulst »

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
49 Reacties
3579 Gelezen
Laatste bericht 17 oktober 2020, 19:21:50
door Ghulst
4 Reacties
53 Gelezen
Laatste bericht 11 september 2024, 19:59:22
door Ghulst