* Kies jouw thema

Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Wat heb jij vandaag gedaan?  (gelezen 61231 keer)

Offline Ghulst

• Administrator
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
« Reactie #200 Gepost op: 18 januari 2018, 22:21:51 »
Dat kun je wel zeggen inderdaad. Op sommige momenten was het echt niet leuk. Maar nu stond ik in ieder geval niet op het station van Vlissingen, zonder dat er treinen rijden... Ik ben in ieder geval (net) thuis gekomen. ;)

Offline Jack

• Ras ZMVCer
« Reactie #201 Gepost op: 19 januari 2018, 22:29:40 »
Jongens, jongens, jongens,

En meisjes natuurlijk.
Beetje wind kan toch niet deren?
Heb me laten vertellen dat er mensen zijn die enkele duizenden km's per jaar rijden en daarbij enkele honderden euro's per jaar uitgeven aan rijvaardigheidstraining omdat ze er prat op gaan dat motorrijden hun hobby is.
Ga gewoon dagelijks rijden en geniet van de zeldzame momenten dat de natuur eens wat minder saai is.
Zo is het toch ook met mensen die zeilen als hobby hebben?
Uiteraard is zeilen met mooi weer in omgeving Kroatiƫ leuk, maar een echte zeiler houdt er van om eens met striemende wind en regen in de touwen te hangen, over de schuimkoppen buitengaats te gaan en blij te zijn dat zijn (of haar) roer niet afbrak terwijl h(z)ij een haven in voer.
Zo is het toch ook met motor rijden?
Ik vond het heerlijk. Met flinke windstoten vanuit de zijkant, een vrachtwagen inhalen, even in de luwte en na passeren vrachtwagen een viaduct oprijdend de klap van een windstoot incasserend, vol trots op eigen weghelft weer het viaduct af rijden aan de andere kant.
Heerlijk.
Tuurlijk, in juni door de Italiaanse bergen is ook leuk, maar de rijvaardigheidstraining helpt me ook dan, als er plots een onverwachte bocht, tegenligger, of steen op de weg is.

Groet,
Jack

Offline Dick

• Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
« Reactie #202 Gepost op: 20 januari 2018, 09:50:13 »
Bij de oesterdam waren er om 13.30 uur een paar aan het kite surfen.
Doen ze daar wel meer tijdens flinke storm.
Had toch zoiets van zit in de werkauto, blij dat dit niet met de motor kan ivm veel spullen.
Tegenwoordt bij mij motorrijden liefst met mooi weer.
Heb genoeg het hele jaar verplicht op de motor gereden in weer en wind en strenge vorst, sneeuw.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.
Renault traffic 2165 cc benzine bj 1997 Camper

Hoi gast wanneer ga jij motor Scooter rijden.

Offline Dick

• Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
« Reactie #203 Gepost op: 20 januari 2018, 18:30:36 »
Een beetje aan de cz geprutst :026:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Offline Ghulst

• Administrator
« Reactie #204 Gepost op: 20 januari 2018, 21:38:15 »
Ga gewoon dagelijks rijden en geniet van de zeldzame momenten dat de natuur eens wat minder saai is.
Ik rij wel het hele jaar door Jack. Maar niet elke dag, want ik heb mijn kantoor gewoon in Goes zitten en dan kan ik op de fiets. Oh, en ook niet als ik grote spullen mee moet nemen, of een serie afspraken heb op verschillende plekken op een dag. Dan is het met omkleden etc. gewoon niet handig.
Ik heb ook al eens vanuit Zuid-Duitsland terug gereden in maart met windstoten tussen de 0 en windkracht 8. Dat kostte bijna een tank meer benzine en een grotere berg zweet. Donderdag had ik wel last van gestresste knokkels op sommige plekken van de rit. Hele stukken waren ook wel redelijk, maar als je die windkracht pal op de zijkant krijgt, dan vond ik dat best zwaar. (Dat was overigens ook rond het tijdstip waarop windkracht 11 gemeten werd in Zeeland.) Ik hoef daar niet stoerder over te doen dan ik ben. Ik rij graag en wind en regen deren me meestal niet, maar voor mij houdt het op bij vorst en normaal gesproken ook wel na een windkracht 9 tenzij ik echt moet. En dat moest donderdag. Daar was ik niet blij mee, maar ik heb het wel gedaan en ik ben veilig thuisgekomen. Dat is voor mij het belangrijkste.

Offline Jack

• Ras ZMVCer
« Reactie #205 Gepost op: 20 januari 2018, 23:34:54 »
Ik rij wel het hele jaar door Jack. Maar niet elke dag, want ik heb mijn kantoor gewoon in Goes zitten en dan kan ik op de fiets. Oh, en ook niet als ik grote spullen mee moet nemen, of een serie afspraken heb op verschillende plekken op een dag. Dan is het met omkleden etc. gewoon niet handig.
Ik heb ook al eens vanuit Zuid-Duitsland terug gereden in maart met windstoten tussen de 0 en windkracht 8. Dat kostte bijna een tank meer benzine en een grotere berg zweet. Donderdag had ik wel last van gestresste knokkels op sommige plekken van de rit. Hele stukken waren ook wel redelijk, maar als je die windkracht pal op de zijkant krijgt, dan vond ik dat best zwaar. (Dat was overigens ook rond het tijdstip waarop windkracht 11 gemeten werd in Zeeland.) Ik hoef daar niet stoerder over te doen dan ik ben. Ik rij graag en wind en regen deren me meestal niet, maar voor mij houdt het op bij vorst en normaal gesproken ook wel na een windkracht 9 tenzij ik echt moet. En dat moest donderdag. Daar was ik niet blij mee, maar ik heb het wel gedaan en ik ben veilig thuisgekomen. Dat is voor mij het belangrijkste.
Goed dat je veilig thuis gekomen bent, dat is het belangrijkste.
En als je geen lol hebt in bepaalde rijomstandigheden, doe het dan inderdaad ook vooral niet.
Dat soort dingen groeit, of groeit niet.
Heeft niets met lef of rijvaardigheid te maken.
Dat ik er lol in heb en daar dan ook soms wat over meldt, is louter enthousiasme.

Groet en vele plezierige en veilige kilometers,
Jack

Offline Ghulst

• Administrator
« Reactie #206 Gepost op: 22 januari 2018, 08:55:51 »
En als je geen lol hebt in bepaalde rijomstandigheden, doe het dan inderdaad ook vooral niet.

...

Dat ik er lol in heb en daar dan ook soms wat over meldt, is louter enthousiasme.
Daarom. :)
Jij hebt daar wel lol in. En ook in de combinatie van sneeuw en Vespa's. Ik haak daar gewoon af. Al gebruik ik hem wel gewoon in allerlei ander weer waar anderen hun motoren al onder een kleedje hebben staan. Zo heeft ieder daad zijn eigen lol en enthousiasme in. ;)

Offline Ghulst

• Administrator
« Reactie #207 Gepost op: 01 februari 2018, 20:08:10 »
Vandaag eerst met de motor uitgewaaid (en gehageld) naar Rotterdam en toen met een andere tweewieler bezig geweest:

In maart komt er een nieuwe Canyon met een bike fitting sessie bij Katusha-Alpecin en een week later een trainingsweek met hen in de bergen om in juli de tiende etappe van de Tour de France te gaan fietsen. :)

Offline Dick

• Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
« Reactie #208 Gepost op: 01 februari 2018, 20:35:21 »
Ga je ook mee fietsen, of rij je er met de BMW achter aan.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Offline Ghulst

• Administrator
« Reactie #209 Gepost op: 01 februari 2018, 20:54:01 »
Lol, nee, ik ga hem ook fietsen. :) 169km met 4000 hoogtemeters. Dat wordt nog even flink doorpezen. ;)

Offline The Mechanic

• The King Of ZMVC
  • Schiet vier, spie assie !!!
« Reactie #210 Gepost op: 02 februari 2018, 19:39:29 »
Lol, nee, ik ga hem ook fietsen. :) 169km met 4000 hoogtemeters. Dat wordt nog even flink doorpezen. ;)

:033: :033:

Offline Ghulst

• Administrator
« Reactie #211 Gepost op: 03 februari 2018, 21:28:31 »
Tsja Joop, als je geen krukassen zelf kunt draaien, dan moet je iets anders vinden om te doen, toch? ;)

Offline Loki

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #212 Gepost op: 04 februari 2018, 14:55:36 »
Krankstel is ook een soort krukas, toch? :007:

Offline Mielko

• Ras ZMVCer
  • slijperij Tommetje--boorderij@zeelandnet.nl
« Reactie #213 Gepost op: 04 februari 2018, 16:42:49 »
Met die E-bikes van nu is het een appeltje / eitje toch
Rookworst zonder R is ook worst

Offline The Mechanic

• The King Of ZMVC
  • Schiet vier, spie assie !!!
« Reactie #214 Gepost op: 04 februari 2018, 19:01:47 »
Tsja Joop, als je geen krukassen zelf kunt draaien, dan moet je iets anders vinden om te doen, toch? ;)
Zo is het en zo heeft ieder zo zijn bezigheden!  :071:

Offline Jack

• Ras ZMVCer
« Reactie #215 Gepost op: 11 februari 2018, 17:50:17 »
Niet vandaag, maar gisteren...
Met Gaby naar Louis.
Gaby was toe aan een nieuwe helm en wilde ook een Schubert. Had al een model gevonden, maar de kleinste maat was nog te ruim. Is dus een Shoei geworden:

Hopelijk gaat na het plaatje de tekst verder, anders ligt het door elkaar. Opmaak is wat lastig te redigeren.

Zelf heb ik wat vastbind materiaal gekocht van AceBikes om  de motorfietsen op de trailer vast te maken. Op basis van wat ik gezien heb op internet en advies in de winkel wat meegenomen, waarmee ik ga experimenteren.
Tot nu toe deed ik het met alleen spanbanden en altijd had ik wel een of andere schade aan de motorfietsen.
Nu ga ik proberen de voorwielen op zo eenvoudig mogelijke wijze in de inrijdklem van AceBikes (die al op de kar zit) vast te houden en het achterwiel te fixeren met zo'n Tyrefix.
De motorfiets wordt dan dus niet in de veren getrokken, zoals dat geloof ik heet, maar staat verend gefixeerd op de kar.
Een en ander gekocht, komend voorjaar eens uitproberen en vervolgens verder denken/handelen.

Groet,
Jack
Ps.: overigens altijd super goede service en advies bij Louis. Uit zichzelf zeggen ze dan al dat terug sturen na een paar weken geen enkel probleem is, mits geen gebruik sporen. Product wat je dan terug stuurt gaat naar speciale vestigingen waar je retour producten met of zonder transportschade dan voor weinig kan kopen.

Offline Motormuis

• honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
« Reactie #216 Gepost op: 11 februari 2018, 17:58:54 »
die tyre-fix werkt geweldig. wij hebben hem ook nu 2x gebruikt maar de motor staat echt stevig. wel ver genoeg uit elkaar zetten de spanbanden.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Mr Bullmastiff

• Beginnend ZMVCer
  • **
« Reactie #217 Gepost op: 25 februari 2018, 23:38:24 »
Ik ben vandaag naar de motorbeurs geweest, nog iemand van hier geweest in de afgelopen dagen.

Offline Ghulst

• Administrator
« Reactie #218 Gepost op: 26 februari 2018, 15:15:19 »
Yep, wij waren er zaterdag. :)

Offline Dick

• Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
« Reactie #219 Gepost op: 31 maart 2018, 16:47:31 »
BMW uitgegraven en ontstoft.
Gaan er 2e pasen nog naar de motorport.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.