* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: 1987 Transalp XL600V  (gelezen 17422 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #100 Gepost op: 16 april 2016, 10:53:42 »
Kijk mamma... Zonder wielen! ;)


Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #101 Gepost op: 16 april 2016, 19:48:34 »
Toch wel soortje geborgd onder voorpoten ?
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #102 Gepost op: 16 april 2016, 19:49:07 »
Ow......Achterbok zie ik nu :-p
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #103 Gepost op: 16 april 2016, 21:35:44 »
Mini bok onder het blok en een achterbok onder de swingarm inderdaad. Oh, en nog een spanband die je niet ziet op de foto. ;)

Offline ETSZeeland

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
  • Motorbanden Service Zeeland / ETS Zeeland
    • Motor Banden Zeeland
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #104 Gepost op: 17 april 2016, 08:38:00 »
En de dijkjes al op en af geweest??

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #105 Gepost op: 17 april 2016, 14:24:20 »
Nee, ik wil van de gelegenheid gebruik maken om nog even wat andere dingen aan te pakken. Even twee motorsteunen vervangen en de valbeugels monteren bijvoorbeeld. Dan is er nog een 12V aansluiting onderweg, wat LED knippers en nog wat van die kleine dingen. Ook her en der nog even wat vet in duwen, de ketting schoonmaken, een van de hitteschilden vastzetten en de rest van de kuip monteren. Allemaal van die kleine dingen die toch even wat tijd kosten. ;)

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #106 Gepost op: 17 april 2016, 18:10:36 »
Als je de boel uit elkaar haalt, dan kom je nog wel eens iets tegen. Ik moet nu op zoek naar een rubber uit het achterwiel voor de Transalp? Mijn wiel bleek er nog maar 5 te hebben in plaats van 6. :(

En ik moet op zoek naar een nieuwe kilometerteller. De kabel die er op zit is al aan de korte kant en ik wil de voorkant nog een paar centimeter hoger maken met andere vorkpoten die ik nog heb liggen. Dat gaat dus niet helpen. Iemand tips hoe ik een goede kilometertellerkabel ga vinden die goed past?

Sommige dingen verwachtte ik dan weer niet op mijn Transalp te vinden...


Het lijkt mij vrij ongebruikelijk om een stukje harde remleiding leiding op een Transalp te vinden. Toch? Of weet iemand daar meer van? Mijn oude '89er had een stalen remleiding. Duidelijk niet zoals deze. :)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #107 Gepost op: 17 april 2016, 21:08:30 »
Ziet er niet onbekend uit hoor!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #108 Gepost op: 17 april 2016, 21:52:05 »
Ik heb inmiddels uitgevonden dat de harde remleiding standaard was op de Transalp van die jaren. Maar niet met deze vorm. Deze is wat creatief gevormd. ;)

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #109 Gepost op: 18 april 2016, 20:08:44 »
Ik ben met de TransAlp naar de orthodontist geweest... Hij moest een beugel. ;)


Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #110 Gepost op: 23 april 2016, 22:46:12 »


Voor ik weer op mocht gaan bouwen, wilde ik de inlaatrubbers nog vervangen. Wat een rotkarwei was dat... Allereerst om de carburateurs eruit te krijgen en dan weer om ze er terug in te krijgen. De aansluitingen van de carburateur staan  links naar voor en rechts naar achter en dan natuurlijk ook nog allebei naar buiten. Pffft... Dat heeft wel wat gedoe gekost. Maar goed, het zit erin. Daarna de nieuwe dempers in het achterwiel gezet en de omgedraaide trommelrem gemonteerd. Daarna allebei de wielen gemonteerd en de ketting gespannen. De kappen teruggezet en een 12V aansluiting gemonteerd. Al met al best een productieve dag geweest. Ik moet alleen nog een klein stukje staal versieren om de valbeugel zijdelings vast te zetten. Aan een kant sluit het prima aan, aan de andere kant zit het net even scheef. Dat schijnt te maken te hebben met het verschil tussen '87 en alle anderen. ;)

Maar goed, vanavond nog wel even een kort ritje gemaakt. De nieuwe banden zijn wat 'wiebeliger'. Je merkt verschil, zeker in de bochten. Nu nog wat onverhards zoeken om dat eens te proberen. ;)
« Laatst bewerkt op: 23 april 2016, 22:56:38 door Ghulst »

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #111 Gepost op: 24 april 2016, 10:20:52 »
Lekker bezig :054:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #112 Gepost op: 24 april 2016, 14:21:15 »
Ik doe mijn best. ;)

Er komt nog een bagagerek met aangepast zadel aan. Dan vind ik hem voorlopig wel compleet. Natuurlijk zijn er dan nog allerlei 'kleine' dingen die ik wel wil doen, maar dan eerst maar eens rijden.

Dat is het enige nadeel van vandaag. Het weer nodigt niet echt uit om te rijden. Dus naast de 2 testkilometers gisteren, moet ik nog echt gaan ervaren wat noppen kunnen.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #113 Gepost op: 25 april 2016, 20:23:28 »
Goed bezig weer en de inlaat rubbers kunnen zeker heel wat vloeken veroorzaken!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #114 Gepost op: 25 april 2016, 20:27:17 »
Goed bezig weer en de inlaat rubbers kunnen zeker heel wat vloeken veroorzaken!
Ik kuis natuurlijk altijd mijn taal ;) , maar ik heb zo her en der wel even gegromd. En in mijn geval wil dat wat zeggen. ;)

Maar goed, het zit er op. Die klepdekselpakking staat overigens ook nog op mijn lijstje. Ik heb hem hier liggen. Weet je of dat veel werk is?

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #115 Gepost op: 25 april 2016, 22:13:31 »
Zo uit de kop is de achterste cilinder een lastige maar moet je doen bij kleppen stellen.....1 keer lichten die pet en klaar
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #116 Gepost op: 11 mei 2016, 15:35:23 »
Zin om dat te doen MotorFreak? ;)


Oh, en dan bestel je bredere voetsteunen... En bestel je de verkeerde. :(

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #117 Gepost op: 13 mei 2016, 18:32:43 »
Zin altijd maar geen tijd!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #118 Gepost op: 14 mei 2016, 09:36:52 »
 Hahahaha, ja ja, altijd hetzelfde excuus de laatste tijd.   :057:

Oh, en voetsteunen alweer verkocht. :)

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 1987 Transalp XL600V
« Reactie #119 Gepost op: 14 mei 2016, 11:29:00 »
Inmiddels een verkort zadel en een aangepast bagagererk opgehaald. Ben net even begonnen met schuren, want er moet wel een nieuw laagje verf over, maar dat valt tegen. En ik heb een haarscheurtje ontdekt. Dus als iemand nog even een klein stukje kan lassen. ;)

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
105 Reacties
24659 Gelezen
Laatste bericht 05 maart 2009, 20:50:51
door Racegirl
45 Reacties
9003 Gelezen
Laatste bericht 06 oktober 2011, 22:15:45
door Twin-Power
111 Reacties
15779 Gelezen
Laatste bericht 22 juni 2014, 00:42:44
door MotorFreak
12 Reacties
5080 Gelezen
Laatste bericht 10 januari 2014, 13:28:02
door Ghulst
116 Reacties
14742 Gelezen
Laatste bericht 24 februari 2016, 23:12:18
door Ghulst