De boel is snel uit elkaar.
De storing maar eens zien te vinden.
De zekering van de brandstofpomp zou elke keer weer door branden.
Waar de motor vandaan komt gingen ze er niet te veel uren in stoppen.
Hij was bij een ander bedrijf in onderhoud geweest.
Daar had de oude eigenaar er de balen van gekregen dat er weer een enorme rekening betaald moest worden.
De storing was nog niet opgelost.
Blijkbaar een al lang durend probleem.
Verder was er wel netjes onderhoud uitgevoerd.
De zekering van de brandstofpomp was er uit.
Met een extra kabeltje en meerdere draden die waren doorgeknipt een omleiding gemaakt.
Die dus niet werkte.
De brandstofpomp was continu gezet om het contact heen.
Dat accepteerde de ECU niet.
Dus de pomp bleef draaien en de motor wilde niet starten.
De draden op de originele aansluitingen terug gezet.
En baad het niet dan schaad het niet uitgeprobeerd.
De zekering ging nog niet direct stuk en de brandstofpomp ging netjes aan tot de druk was opgebouwd.
Straten ging maar hij liep op 1 cilinder.
Verder zoeken.
Bougies nieuw,kabels doorgemeten en de waarde was tussen de 5 en de 6 kilo ohm.
Netjes dus.
Van 1 injector was de vierkante ring kwijt.
Teruggevonden om een bout.
De tankvlotter lag los en de stekker van de ecu zat er niet goed op.
Flink aan gerommeld dus terwijl het onderhoud er wel netjes uitziet.
Verder meerdere stekkers gecorrodeerd.
Deze netjes met wd 40 behandeld en de overtollige zooi er met lucht weer uit verwijderd.
Hoef geen kortsluiting te veroorzaken.
Weer gestart en hij loop netjes op de 2 cilinders....mooi gaat te makkelijk.
Tijdens draaiende motor de kabelboom bewegen en er knetterd iets.
Dat was een zekering van 7.5 amp.
Die hoort er dus niet in 15 amp moet er in.
Nieuwe zekering en loopt weer netjes.
Weer bewegen en alles wat er gebeurd tijdens bewegen van de kabelboom.
Is dus een erg lichte knettering.
De tank hangt los van de motor aan een kabel.
Maar de zekering blijft heel.
Werkplaatshandboek er maar bij.
Er zou een massa draad aan de plaat van de brandstofpomp moeten zitten.