Geen erkende monteur kunnen vinden.
Lekker verder gegaan met sleutelen.
Remleiding set voor past heel erg netjes.
Makkelijkste was vanaf rechter vorkpoot beginnen.
Daar zit een T stuk in de leidingen.
Deze eerst er op
Daarna de remklauw er op aangesloten.
Op deze manier kom je netjes uit met draai van de bochten die je nodig heb om overal netjes omheen te komen.
Daarna de andere remklauw.
Eerst van de oude leiding het geleiding beugeltje monteren.
Leiding er netjes doorheen.
Daarna de remleiding naar boven monteren.
Deze komt op de abs module.
Moeilijk te bereiken.
Daarna de andere leiding van de abs module ,naar de rempomp.
Dan pas alles goed draaien .
Goed opletten dat alles netjes vrij loopt.
En dan pas de banjo bouten aandraaien
Deze op moment 30 newtonmeter aandraaien.
En daarna met tai rips de mee lopende Electra van de abs sensoren weer mooi vast maken.
Ziet er erg netjes uit.
Wil nog wel eens zien of een erkende monteur het zo netjes krijgt.
Achter rem leiding.
Deze past de banjo echter niet lekker
De oude is haaks gebogen.
De nieuwe leiding 45 graden.
De banjo met de leiding in de bankschroef
Deze ondersteunt
en erg voorzichtig met een speciale kunststof hamer met zand er in een.
Een paar tikjes gegeven.
Een paar keer gepast
Uiteindelijk in de richting van bijna 90 graden past het netjes.
Geen beschadigingen aan de banjo koppeling.
Alles netjes op de plaats gekregen.
Hier ook weer de abs sensor kabel weer met tai rips netjes vast gezet.
Het is een mooi set
Verder zitten de banjo koppelingen perfect op de leidingen geperst.
De banjo koppelingen glanzend rvs
De banjo bouten glanzend rvs.
De ringen die er bij zitten alu.
Zelfs 2 te veel er bij.
De remmerij kan weer een hele tijd mee
Remmen ontlucht en werken prima ......op de brug.
Uitproberen buiten was nou niet lekker.
Er was net iets van sneeuw en hagel naar beneden aan het komen.
Het olie peilglas moest ivm ouderdom lekkage ook nog vervangen worden.
Olie afgetapt
onderste stuk kuip er af
Peilglas er uit
nieuwe er in
Olie voor de zekerheid nog door een schoon stuk dekbed gefilterd.
Hou je schone rode castrol olie over.
En deze weer terug er in.
Een beetje nieuwe er bij.
Blijft vreemd de nieuwe was niet veel lichter van kleur rood.
De oude olie heeft er nog niet veel km op zitten.
Bij de verversing eerder was het blok met nieuwe olie gespoeld.
Scheelde veel vervuiling in blok.
Maakt wel veel uit met de km stand van de bmw
Nauwelijks ingereden met ruim 75000 km.
Ook weer voor elkaar.
Als een keer het weer meezit een rondje proefrijden.
En de remblokken en nieuwe schijf achter inremmen.