* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Avontuur op een cilinder...  (gelezen 4537 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: Avontuur op een cilinder...
« Reactie #40 Gepost op: 20 april 2019, 09:53:14 »
verkocht aan een kennis op Wemeldinge, bij mij thuis is 3 motoren in de schuur de max, snik, snik :046:
Dat heb je met zo’n klein schuurtje...  :012:

 ;)
t,ja wat als je een loods vol heb staan.
Je rijd er maar 1 tegelijk,tenzij je er een versie Roman span van maakt.
En net als paarden voor een open rijtuigje gebruikt.
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3260
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Avontuur op een cilinder...
« Reactie #41 Gepost op: 20 april 2019, 20:38:34 »
Ik zou er wel een paar meer willen hebben staan hoor. Lekker om af en toe wat anders te kunnen kiezen. ;)

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3260
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Avontuur op een cilinder...
« Reactie #42 Gepost op: 15 mei 2019, 20:14:22 »
Ok, vanwege een beetje verwarring in de planning, moet ik morgen toch echt met de DR800 weg. Nou is dat natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar als dat ding bij elke stop uitvalt (of zelfs als je de koppeling te lang in houdt), dan wordt dat eigenlijk een behoorlijk gevaarlijk geheel. Dus zat er vanmiddag maar een ding op. De DR moest zo snel mogelijk uit elkaar om te kijken of ik het probleem gemakkelijk zou kunnen oplossen.

Het uitvallen deed zich alleen voor bij stationair draaien, verder trekt hij als een malle. Ik heb de 160 aangetikt, maar vanwege de wat versleten banden met grove noppen en de neiging tot wild kwispelen, heb ik het daar maar bij gehouden. Ofwel, hij krijgt dus duidelijk genoeg brandstof. De stationair circuits van de carburateurs zouden natuurlijk verstopt kunnen zitten, maar de kans daarop is vrij klein als hij verder zo goed trekt en nergens hapert. Om de carburateurs schoon te maken, had ik al wel een ultrasoon reiniger gekocht, dus die stond ook al in de startblokken.

Tijd om de schroevendraaiers te pakken. Opvallend bij dit ding is, dat Suzuki heeft geprobeerd om echt alle verschillende soorten bouten, moeren en schroeven zo veel mogelijk door elkaar te gebruiken. Echt belachelijk. In vergelijking hiermee was de Tiger 900 een makkie.

Om bij de carburateurs te komen, moet wel de tank eraf. En omdat een benzineleiding achterlangs een framebuis loopt, moesten de zijkappen er dus ook aan geloven. Voor je het weet staat er dan een gestript frame voor je neus. Nou ja, dan heb ik dat ook maar weer eens gedaan.

De leidingen zagen er sowieso wat sjofel uit, dus was het logisch om meteen even het benzinefilter en de leidingen tussen de benzinekraan en de carburateurs te vervangen. Wat schetst mijn verbazing als ik de benzinepomp los maak:



Dat geeft natuurlijk altijd problemen. De pomp wordt door middel van vacuum aangestuurd, dus daar maar eens beginnen. Even een rondje langs Motoport en met een nieuw K&N benzinefilter en wat decimeters nieuwe slang de boel weer in elkaar gezet. En kijk aan:

https://flic.kr/p/S9pyta']
DR800 stationair[/URL]
(Klik om de video te bekijken.)

Om een lang verhaal nog langer te maken, hij loopt weer. Ik heb even een snel rondje Goes gedaan en de DR loopt als nooit te voren. Ineens had ik geen choke meer nodig na het einde van de straat en waar ik ook stopte, de DR bleef gewoon vrolijk doordraaien. Dat maakt mij weer blij. :)

Oh, en om andere redenen heb ik nog wat foto's van de carbs gemaakt. Voor degene die het leuk vinden. Of die weten welke carbs dit precies zijn, want ze zitten niet standaard op de DR800. ;)









(Oh, en voor dit project had ik dus mijn ultrasoon reiniger helemaal niet nodig. Dus zal ik een nieuw projectje moeten gaan vinden om hem te proberen... :D  )

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: Avontuur op een cilinder...
« Reactie #43 Gepost op: 18 mei 2019, 21:09:16 »
Ook weer in orde  :039:
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3260
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Avontuur op een cilinder...
« Reactie #44 Gepost op: 19 mei 2019, 21:28:45 »
Zeker. De dag erna een rondje Vlissingen gedaan. Hij trekt nog steeds als een malle, loopt nog steeds 160+ (ik ben bij 155 gestopt, maar er was nog genoeg gashendel over) en hij slaat nu niet meer af als ik de koppelingshendel intrek.

Nadeel van de DR is dat hij aardig trilt bij die hogere snelheden. Alles onder de 120 is prima. Alles erboven geeft een hoge vibratie waar ik naar moet gaan kijken. Niet omdat het niet werkt, maar omdat het voor hogere snelheden op hogere snelheden toch niet echt prettig is.


Dus komt er iets bij.  :018:  :103:


Misschien niet het meest nuttige, maar er komt een nieuw projectje bij waar wat werk aan zit. ;)  :079:

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: Avontuur op een cilinder...
« Reactie #45 Gepost op: 20 mei 2019, 20:38:49 »
Wordt het een 2 cilinder.
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3260
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Avontuur op een cilinder...
« Reactie #46 Gepost op: 20 mei 2019, 22:37:36 »
Ja, er komt weer een twin naast. Maar wel een heel andere twin dan ik denk dat jullie zouden verwachten. ;)

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3260
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Avontuur op een cilinder...
« Reactie #47 Gepost op: 29 mei 2019, 16:56:21 »
Gisteren ‘even’ met de DR naar Vlissingen. Helaas, ik draai de A58 op vanuit Goes en nog voor het eerste viaduct richting Heinkenszand begint hij enorm te hikken. Ik neem gas terug, bij 100 herpakt hij zich en loopt weer. Gas erbij en 200 meter verder weer hikken en stotteren tot hij na nog 150 meter gewoon stil valt. Op de vluchtstrook start hij wel weer netjes en doet het gewoon weer. Dus weer de snelweg op en het circus herhaalt zich weer. Voorzichtig ploeterend bij het Tango station eraf om maar eens te kijken.

De benzineleiding blijkt twee 90 graden hoeken te hebben opgedaan en lijkt sowieso wat verfrommeld. Niet leuk, maar het verklaart wel wat. Geprobeerd de boel wat te masseren, waardoor de vacuumleiding tegen de uitlaat komt. Die zijn we dus ook weer kwijt. Gestart en hij loopt. Toch maar proberen, want ik moet op mijn afspraak in Vlissingen terechtkomen. Achter een vrachtwagen red ik het met 90 naar Vlissingen waar de motor weer bij elke seconde stationair afslaat. Een beetje choke doet wonderen. ‘s Avonds met hetzelfde recept weer naar huis. Al is het gelukkig een stuk rustiger dan in de ochtendspits. Direct alle slangen weer van de DR gehaald en de boel even dicht gestopt.

Ik had al mijn twijfels bij het laatste stukje benzineslang dat die oelewapper van MotoPort me meegegeven had, maar bij nadere inspectie blijkt het gewoon een stukje slang voor een willekeurige vloeistof te zijn. Dat kan helemaal geen benzine aan. Gelukkig is er niets vervelend gebeurd, maar ik ben niet blij. Even naar AOC dan maar, voor wat betere slangen. Vanmiddag gemonteerd en hij loopt weer prima. Gelukkig.

Dan kan ik nu over de Ducati gaan denken. ;)

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: Avontuur op een cilinder...
« Reactie #48 Gepost op: 30 mei 2019, 09:50:44 »
Ook weer opgelost. :039:
Vervang bij de ducati gelijk de distributie riemen, om schade te voorkomen.

Sabel weet ook veel van ducati.

Heb nog wel info van de st2, deze lijkt er redelijk op.
Een pdf opzoeken kan ook
Let wel op dat er in een engelse vertaling niet alle info staat.
Beste is de orginele Italiaanse uitgave.
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3260
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Avontuur op een cilinder...
« Reactie #49 Gepost op: 13 juni 2019, 22:39:12 »
Mocht iemand een liefhebber weten, ik denk dat de DR binnenkort te koop gaat komen. Denk dat ik toch niet zo’n eencilinder-man ben. ;)

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: Avontuur op een cilinder...
« Reactie #50 Gepost op: 14 juni 2019, 12:40:58 »
Succes met de verkoop
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3260
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Avontuur op een cilinder...
« Reactie #51 Gepost op: 14 juni 2019, 21:47:25 »
Bedankt Dick!

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: Avontuur op een cilinder...
« Reactie #52 Gepost op: 16 juni 2019, 17:38:08 »
Dokter Bibber werd die door ons genoemd indertijd  :093:

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3260
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Avontuur op een cilinder...
« Reactie #53 Gepost op: 16 juni 2019, 19:16:41 »
Dokter Bibber werd die door ons genoemd indertijd  :093:
Maar wel sneller dan het spel. En beter off-road.  :018:

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3260
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Avontuur op een cilinder...
« Reactie #54 Gepost op: 23 juni 2019, 21:21:11 »
Nou, het avontuur komt tot zijn einde. Morgen lever ik de DR800S af bij zijn nieuwe eigenaar. Ik hoop dat die er veel plezier mee gaat hebben.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
36 Reacties
8924 Gelezen
Laatste bericht 10 maart 2007, 00:57:53
door Loki
22 Reacties
6539 Gelezen
Laatste bericht 25 juli 2010, 11:19:57
door MotorFreak
30 Reacties
5333 Gelezen
Laatste bericht 09 maart 2013, 18:24:33
door Pepe
28 Reacties
6434 Gelezen
Laatste bericht 01 oktober 2016, 18:40:14
door The Mechanic
244 Reacties
19968 Gelezen
Laatste bericht 07 april 2024, 10:30:56
door Dick