* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Knutselhulp gezocht (metaal)  (gelezen 1038 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3253
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Knutselhulp gezocht (metaal)
« Gepost op: 13 april 2018, 22:55:20 »
Ik heb een montagestandaard om mijn racefiets te onderhouden, maar die heeft montagepunten voor quickrelease assen. De fiets die ik nu van het team heb, die heeft natuurlijk steekassen. (Om het makkelijk te maken.)

Wie wil/kan mij helpen om een adapter te maken, zodat ik geen nieuwe montagestandaard hoef te kopen, maar gewoon deze kan gebruiken voor het onderhoud aan de racefiets?

Het moet worden als deze twee voorbeelden:




De as is 12mm, dus de binnendiameter van het buisje bovenaan moet iets groter zijn. (Of 15mm en dan met iets van een verloopje naar 12. Dan kan er later ook nog eens een mountainbike in. De breedte van het pijpje is 100mm (98 is misschien handiger, net iets speling). De breedte van de 'armen' die in de quick release moeten vallen is ook 100mm en de quick release as is 5mm doorsnede.
(Eventueel is het later misschien nog handig om er ook een voor achter te hebben, maar die heeft dan andere maten.)

Ik kan er een uit de USA bestellen, maar dan ben je €60 kwijt en de montagestandaard heeft €100 gekost. Beetje jammer. Misschien dat hier iemand wat dingen heeft liggen om dit in elkaar te knutselen?

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
5 Reacties
1976 Gelezen
Laatste bericht 22 juli 2014, 09:34:37
door MotorFreak
1 Reacties
1784 Gelezen
Laatste bericht 16 februari 2015, 18:54:35
door EriKawa