* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: motor op trailer vast zetten  (gelezen 2597 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
motor op trailer vast zetten
« Gepost op: 06 april 2018, 21:50:26 »
Nu de Trophy vanonder het kleedje is, eens gepast of de tyrefix van Acebike te gebruiken is voor de Trophy.
Achterwiel geen probleem, al moet ik wel eens zien hoe dit gaat als de koffers er aan hangen en of ik geen extra oog op de trailer moet bevestigen.
Op de BMW lijkt het me ook geen probleem.

Voorlopig had ik een luxe gekocht, met spanband er aan en een zonder spanband. Verder een set Acebike ratelbanden.
Bij nader inzien, lijkt me dat laatste overbodig. Had die gekocht, omdat daarbij aan de haak een soort borging zit. Dit met de gedachte dat ik het voorwiel zonder Tyrefix zou gaan doen en niet helemaal in de veren trekken. Om te voorkomen dat de haak los schiet op het moment dat de motor in veert, is zo'n borging aan de haak wel nuttig.
Nu denk ik dat ik zowel voorwiel als achterwiel met de tyrefix ga doen, als dat lukt met koffers er aan. Als het wiel vast gezet wordt, hoef je de vering helemaal niet in te trekken en is die borging aan de haken weer overbodig.

Over een poosje ga ik de trailer eens weg brengen voor een service beurtje en dan eens uitproberen hoe en wat.

Wordt vervolgt.

Groet,
Jack

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: motor op trailer vast zetten
« Reactie #1 Gepost op: 06 april 2018, 22:11:49 »
Borging misschien handig ivm bijvoorbeeld door een diepe put de motor alsnog flink in kan veren.
Zoiets als zekerheid voor alles.
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
Re: motor op trailer vast zetten
« Reactie #2 Gepost op: 06 april 2018, 22:17:58 »
Borging misschien handig ivm bijvoorbeeld door een diepe put de motor alsnog flink in kan veren.
Zoiets als zekerheid voor alles.
Klopt, maar als ik hem met de tyrefix aan de wielen vast zet, kan de motor inveren zonder dat het invloed op de spanbanden heeft.



Groet,
Jack

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: motor op trailer vast zetten
« Reactie #3 Gepost op: 06 april 2018, 22:28:41 »
Borging misschien handig ivm bijvoorbeeld door een diepe put de motor alsnog flink in kan veren.
Zoiets als zekerheid voor alles.
Klopt, maar als ik hem met de tyrefix aan de wielen vast zet, kan de motor inveren zonder dat het invloed op de spanbanden heeft.



Jack


lerert dat met bochten dan geen problemen op.
Als je alleen de wielen vast zet......
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
Re: motor op trailer vast zetten
« Reactie #4 Gepost op: 06 april 2018, 23:12:02 »
Borging misschien handig ivm bijvoorbeeld door een diepe put de motor alsnog flink in kan veren.
Zoiets als zekerheid voor alles.
Klopt, maar als ik hem met de tyrefix aan de wielen vast zet, kan de motor inveren zonder dat het invloed op de spanbanden heeft.



Jack


lerert dat met bochten dan geen problemen op.
Als je alleen de wielen vast zet......
Tja, da's een goeie. Moet ik dus allemaal eens gaan bekijken. Kreeg hier geloof ik van motormuis al de tip om de banden vooral  breed vast te zetten.
Voorwiel staat in een klem, dat helpt al iets.
Eerst eens vast zetten, zoals ik denk dat het goed is en dan inderdaad eens gewoon flink aan trekken vanaf de zijkant.
Voor de motorfiets lijkt het me wel beter. Heb al wat lichte cosmetische beschadigingen doordat ik in het verleden zowel voor- als achtervering helemaal in trok. Hierdoor ook al een keer lekker kering in de voorvork van de BMW van Gaby.

Groet,
Jack

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: motor op trailer vast zetten
« Reactie #5 Gepost op: 07 april 2018, 20:22:18 »
Niet te ver in de vering trekken.
Zo nodig een paar bevestigingen maken aan de motor.
Waar je de spanbanden weer aan vast kan maken.
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: motor op trailer vast zetten
« Reactie #6 Gepost op: 08 april 2018, 16:19:51 »
wij rijden ze met het het voorwiel in de klem. en dan de tyrefix over de achterband. idd de spanbanden breed wegzetten. zodat je een grote 3 hoek krijgt spanband............motorband...........spanband op die manier vervoeren wij de honda en de grote ktm. geven geen krimp ik rij er gerust 130 km/h mee, spul beweegt niet zijdelings wel veert de motor maar daar is het systeem juist voor bedoeld je zet de wielen vast niet de hele motor.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
Re: motor op trailer vast zetten
« Reactie #7 Gepost op: 10 april 2018, 18:50:15 »
wij rijden ze met het het voorwiel in de klem. en dan de tyrefix over de achterband. idd de spanbanden breed wegzetten. zodat je een grote 3 hoek krijgt spanband............motorband...........spanband op die manier vervoeren wij de honda en de grote ktm. geven geen krimp ik rij er gerust 130 km/h mee, spul beweegt niet zijdelings wel veert de motor maar daar is het systeem juist voor bedoeld je zet de wielen vast niet de hele motor.
Ga alle tips bekijken en op de configuratie van de kar uittesten.
Ik heb inmiddels ook van die lussen die ik aan de voorpoten kan doen, boven die plaat waarvan ik de naam niet weet. Dan kan ik daar waarschijnlijk wel spanbanden aan doen, zonder het plastic kuipwerk te beschadigen. Op die manier kan ik ook de links-rechts bewegingen borgen. Moet ik wel weer de spanbanden zo bevestigen dat ze niet los raken door inveren van de motorfiets.
Doordat ik dat laatstgenoemde wel regelmatig gehad heb, ben ik in de loop der tijd de voor- en achter-vering steeds verder in gaan trekken.
Daarom dus nu op zoek naar een methode om inderdaad de wielen vast te zetten en een simpele manier om de links-rechts beweging te borgen.

Groet,
Jack

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
Re: motor op trailer vast zetten
« Reactie #8 Gepost op: 13 mei 2018, 11:26:23 »
Gisteren de kar opgehaald. Er zijn 2 extra ogen op bevestigd. Een voor de spanband waarmee de tyrefix van de Trophy aan vastgemaakt wordt. Door dat oog, kan de haak wat lager en komt de spanband niet tegen de ketting van de BMW. Het andere oog voor, om een spanband aan de Trophy kan vast maken, zonder dat ik daarmee kunststof kapot of los trek.
Ik denk dat ik nu het concept gevonden heb, waardoor ik vrij snel de fietsen vast zet en geen schade berokken. Ze staan zo volledig verend op de kar, dus ook geen kapotte keringen in schokbrekers meer.
Ik gebruik 2 tyrefixen, die ik heb aangepast. Een gekocht zonder vaste ratels en een met vaste ratels. Die heb ik zo aangepast dat op elk een vaste ratel zit. Met een vaste ratel kan ik hem vast maken aan de rand van de kar, die band met ratel is heel kort. De andere kant van de tyrefix zet ik dan vast met een normale lange spanband. Die gaat naar de andere kant van de kar.

Triumph Trophy:
Voor:   
   Klein spanbandje om wiel in wielklem vast te zetten.
   Rechts voor Ace spanband met borghaken en lus, voor borgen beweging naar links.

Achter:
   Aangepaste Tyrefix; 1 vaste haak; 1 blauwe spanband
   Lederen lashandschoen met spanbandje om de uitlaat omdat daar de ratel  van de tyrefix tegen de uitlaat komt.
BMW GS 650:
Voor:
   Klein spanbandje om wiel in wielklem vast te zetten.
   Blauwe spanband, over juk voorvering, zonder vering te spannen
Achter:
   Aangepaste Tyrefix; 1 vaste haak; 1 blauwe spanband










delete your account page

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: motor op trailer vast zetten
« Reactie #9 Gepost op: 13 mei 2018, 11:54:58 »
Goed vast uitproberen met een flink rondje ,hobbels en rotondes van in de buurt.
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
Re: motor op trailer vast zetten
« Reactie #10 Gepost op: 13 mei 2018, 20:48:57 »
Goed vast uitproberen met een flink rondje ,hobbels en rotondes van in de buurt.
Overwogen, maar niet gedaan.
Kar is weer terug in de stalling, tot de dag voordat we gaan vertrekken.

Groet,
Jack

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: motor op trailer vast zetten
« Reactie #11 Gepost op: 15 mei 2018, 21:00:33 »
Dat ziet er serieus goed uit Jack!

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: motor op trailer vast zetten
« Reactie #12 Gepost op: 22 mei 2018, 17:27:45 »
ik had denk ik nog 2 ogen desnoods verzonken ogen gemaakt in de bodem van de aanhanger. om de tyrefix links en rechts naast de motor naar beneden te kunnen trekken. heb helaas geen foto bij de hand maar onze tyrefix heb ik met 2 ratels. en beide trekken naar beneden. geen spanbandjes meer nodig en zelf met een helleingshoek van 18 graden gaven de motoren geen krimp.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
Re: motor op trailer vast zetten
« Reactie #13 Gepost op: 23 mei 2018, 18:56:25 »
ik had denk ik nog 2 ogen desnoods verzonken ogen gemaakt in de bodem van de aanhanger. om de tyrefix links en rechts naast de motor naar beneden te kunnen trekken. heb helaas geen foto bij de hand maar onze tyrefix heb ik met 2 ratels. en beide trekken naar beneden. geen spanbandjes meer nodig en zelf met een helleingshoek van 18 graden gaven de motoren geen krimp.
Heb dat overwogen. Ook in een eerdere reactie gelezen dat zo ver mogelijk van de band vandaan vastzetten ook voordeel biedt. Momenteel een kwestie van trial and error. Verliezen zal ik de fietsen niet en mochten ze meer scheef gaan als me belieft, doe ik ergens een extra bandje vast. Die neem ik mee voor de zekerheid.

Groet,
Jack

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: motor op trailer vast zetten
« Reactie #14 Gepost op: 23 mei 2018, 21:49:00 »
Extra bandjes zijn altijd goed om bij je te hebben.

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
Re: motor op trailer vast zetten
« Reactie #15 Gepost op: 25 mei 2018, 20:25:23 »
Extra bandjes zijn altijd goed om bij je te hebben.
Uiteraard en zal ik ook doen omdat het de eerste keer is op deze wijze, maar uiteindelijk moet het toch een configuratie worden die gewoon voldoet, zonder reserves.
Groet,
Jack

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: motor op trailer vast zetten
« Reactie #16 Gepost op: 04 juni 2018, 08:44:05 »
Uiteraard en zal ik ook doen omdat het de eerste keer is op deze wijze, maar uiteindelijk moet het toch een configuratie worden die gewoon voldoet, zonder reserves.
Mooi streven. Ik heb altijd wat extra bandjes achterin de bus liggen voor je-weet-maar-nooit-wat-je-ineens-nog-mee-wilt-nemen. ;)

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
Re: motor op trailer vast zetten
« Reactie #17 Gepost op: 08 juni 2018, 23:08:59 »
Uiteindelijk configuratie toch iets verandert. Fietsen gingen te veel naar het midden van de kar hangen. Zal het later met wat beeldmateriaal uitleggen.

Groet,
Jack

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
2 Reacties
2133 Gelezen
Laatste bericht 01 mei 2011, 21:35:03
door The Hawk
26 Reacties
5173 Gelezen
Laatste bericht 30 december 2011, 09:55:46
door Pepe
3 Reacties
2832 Gelezen
Laatste bericht 28 november 2012, 22:11:53
door Dick
10 Reacties
802 Gelezen
Laatste bericht 17 mei 2022, 22:02:56
door Ghulst
5 Reacties
359 Gelezen
Laatste bericht 30 november 2023, 15:47:55
door Raptor