* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: tikje gehad  (gelezen 1023 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
tikje gehad
« Gepost op: 02 december 2019, 18:33:04 »
Stom gedaan.
Vorige week, of een paar weken geleden, had ik al eens het gevoel dat er iets mis was. Achterwiel los, band te zacht, waarom doet hij zo raar, terwijl ik gewoon rechtdoor rijd.
Onderweg op de autoweg 2 auto's, op verschillende plaatsen, ver van de weg af in de berm en sloot. Later van de autoweg af, bij een rotonde, eenzelfde tafereel.
Vandaag vertrokken thuis. Een andere richting op dan normaal. Normaal gesproken snijd ik in het dorp een stukje af, door over de sluizen te rijden. Op die sluizen strooien ze bij twijfel rijkelijk (RWS). Dat is voor mij altijd een trigger om voorzichtig te zijn.
Nu de andere kant op. Schone wegen, goede grip, geen enkel probleem.
Tot ik een stukje ging afkorten door de polder. Weer dat rare gevoel; ik rijd toch gewoon rechtdoor, wat een vreemd gevoel.
Met een snelheid ergens tussen de 90 - 100 km/u naderde ik een T-splitsing. Gas los, zachtjes remmen, maar geen snelheidsvermindering. Wel toename in het vreemde gevoel. Remmen los, nog eens wat harder remmen. Veel trilling en vreemd gedrag, maar nauwelijks snelheidsvermindering. Omdat ik op het hek bij de splitsing afreed, toch maar het stuur naar links gedraaid, want die kant wilde ik op.
Direct onderuit. Het bleek daar een ware ijsbaan te zijn.
Niets gebroken, denk ik. Opgestaan, scooter rechtop gezet met hulp van een automobilist die langs kwam. Naar de afspraak gereden. Uitgelegd dat ik wat ongemakkelijk liep omdat ik onderuit gegaan was.
Na afspraak toch maar naar huis, omdat de pijn wat toenam.
Ziek gemeld. Later is de baas voor mij om krukken gegaan. Echt niet te doen die pijn. Beetje gekwetst in lies, been, heup, rug en in verwaarloosbare mate aan hand.
Voor de rest van de week de auto maar gereserveerd en morgen met auto en krukken naar het werk.
Wel blij dat ik een fatsoenlijk pak aan had met veel protectie (rukka). Ik heb nog een broek van Damen met alleen bij de knieën zo'n schoteltje dat steevast afzakt en wat je dan op de motorfiets zittend even op de goede plaats brengt. Die gaat de kliko in.
Statistisch gezien was ik gewoon aan de beurt. Ik rijd al motor vanaf 1989, met een onderbreking van ongeveer  15 of 20 jaar. Al die tijd nog nooit onderuit of een ongeval gehad.
Als dit het dan weer is voor de komende 30 jaar, dan teken ik ervoor.
Schade aan de scooter valt op het eerste gezicht mee, maar ik weet ook dat je al snel aan €1000,= zit.
Groet,
Jack

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: tikje gehad
« Reactie #1 Gepost op: 03 december 2019, 10:48:45 »
Klinkt alsof je er nog genadig vanaf bent gekomen. Erg verraderlijk, zo zie je maar.
Succes

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: tikje gehad
« Reactie #2 Gepost op: 03 december 2019, 12:38:17 »
Beterschap...
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: tikje gehad
« Reactie #3 Gepost op: 04 december 2019, 08:18:01 »
Oh, dat is balen Jack. Beterschap. Hoop dat je in ieder geval snel van de pijn af bent. Dat’s altijd knudde.
Was het trouwens echt gewoon alleen gladheid, of ook nog wat technisch met de scooter? Ik hoop dat de verzekering nog wat vergoed...

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
Re: tikje gehad
« Reactie #4 Gepost op: 04 december 2019, 13:40:25 »
Oh, dat is balen Jack. Beterschap. Hoop dat je in ieder geval snel van de pijn af bent. Dat’s altijd knudde.
Was het trouwens echt gewoon alleen gladheid, of ook nog wat technisch met de scooter? Ik hoop dat de verzekering nog wat vergoed...
Puur gladheid. Doorgaande wegen waren perfect, maar dat stukje polderweg om af te snijden, was een soort ijsbaan. Flinterdun laagje ijs.
Scooter was technisch perfect in orde. Nu een kromme jiffy, wat schade aan stabilisator op stuur, kromme spiegelsteun, chromen randje rond de beenkap beschadigd en een zijkap behoorlijk gekrast is wat ik op het eerste gezicht vast kan stellen.
Is gelukkig allrisk verzekerd, dus daar verwacht ik geen moeilijkheden.
Pijn wordt inmiddels al minder. Korte stukjes in huis op de begane grond, probeer ik al zonder krukken.
Groet,
Jack

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: tikje gehad
« Reactie #5 Gepost op: 04 december 2019, 19:25:23 »
Nou, succes met herstellen dan!

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: tikje gehad
« Reactie #6 Gepost op: 24 december 2019, 09:31:08 »
Jack en al weer een beetje hersteld ?
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
Re: tikje gehad
« Reactie #7 Gepost op: 24 december 2019, 17:57:31 »
Ik loop inmiddels weer zonder krukken. Volgende week maar eens terug brengen.
Scooter is nog niet gereed. Was volgens offerte €1200,= schade.
Hopelijk snel weer gereed, want met de auto naar het werk ben ik al beu.
Groet en fijne feestdagen,
Jack

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: tikje gehad
« Reactie #8 Gepost op: 26 december 2019, 09:02:40 »
Dat klinkt in ieder geval wel als verbetering, zo zonder krukken. Nou de scooter nog oppoetsen...