* Kies jouw thema

Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Arne’s avonturen op twee wielen…  (gelezen 4173 keer)

Offline Dick

• Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • Geslacht: Man
Re: Ik ben heel tevreden, maar...
« Reactie #40 Gepost op: 02 augustus 2021, 19:47:32 »
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.
Renault traffic 2165 cc benzine bj 1997 Camper

Hoi gast wanneer ga jij motor Scooter rijden.

Offline Anthony

• Huge ZMVC Fan
  • Bob de Verbouwer
« Reactie #41 Gepost op: 03 augustus 2021, 06:32:55 »
Uhm, nee. Gewoon nee!  :088:  ;)

Offline Ghulst

• Administrator
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
« Reactie #42 Gepost op: 03 augustus 2021, 07:47:53 »
Hahahahaha :D

Ja, die Johammer is wel anders. Ik heb hem wel in het echt gezien, maar dat was niet de motor waar ik heel enthousiast van werd. ;) Misschien ben ik te traditioneel, maar een beetje een 'motor-vorm' vind ik toch wel leuk. Al kan ik me wel voorstellen dat vormgeving gaat veranderen. We hebben op een elektrische motor nou eenmaal geen tank nodig, dus waarom moet je iets hebben dat je als een tank vormgeeft? Goed, de toekomst zal het uitwijzen.

Voorlopig zijn de pijlen wel weer duidelijker gericht op de benzineverbranders.
« Laatst bewerkt op: 01 juni 2023, 07:02:45 door Ghulst »

Offline Motormuis

• honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
« Reactie #43 Gepost op: 03 augustus 2021, 08:53:48 »
Die tank... Kun je gebruiken als extra opslag ruimte. Of accu pakket.

Verstuurd vanaf mijn CPH2207 met Tapatalk

Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

• Administrator
« Reactie #44 Gepost op: 05 augustus 2021, 22:27:12 »
Natuurlijk, maar de vraag is, waarom we visueel zo vast zitten aan het principe van een tank voor en motor die geen tank nodig heeft. ;)

Offline Ghulst

• Administrator
« Reactie #45 Gepost op: 02 september 2021, 00:12:42 »
Ik had nog even een update beloofd. Gisteren was mijn laatste vakantiedag, dus een prima gelegenheid om even wat motoren te bekijken. Dus heb ik de Tiger afgetankt en ben naar Ridderkerk gereden waar de African Twin 1100 Adventure Sport op mij stond te wachten.

Heel eerlijk, dit is echt een veel betere motor dan de Africa Twin die ik een tijdje geleden meekreeg bij MotoPort. De 1100 heeft meer power onderin en trekt gewoon lekker door. Niet heel spectaculair maar wel vol vertrouwen en zeker met genoeg vermogen. De zit was een stuk beter, al zou ik wel overwegen om het zadel wat aan te passen. En verder is het gewoon echt een leuke fiets. Deze AT is een motor die ik wel serieus in mijn garage zou kunnen neerzetten.

Maar toen draaide ik de bek naar het westen en kwam weer in Rockanje uit…

Deze keer voor de KTM 1290 Super Adventure S. Natuurlijk had ik die ook al gereden bij de KTM Test Days bij Motor 2000, maar toen reed ik in een groepje met iemand die niet opschoot. Dan krijg je ook niet echt een gevoel van de dynamiek van de Super Adventure S. Dus, nou ik toch weer aan het vergelijken was, waarom niet nog een rondje. Ik heb de KTM meegenomen op hetzelfde rondje als wat ik reed met de 890 Adventure R en de Ténéré 700, dus het was wel een bekende weg. Maar het was absoluut een hele andere ervaring. Wat een power heeft de 1290 en met wat een gemak zet hij het neer op de straat. Ik vond het wel opvallend dat de 1290 zich ook heel rustig gedroeg achter een groepje fietsende bejaarden, waarbij ik toch echt een paar honderd meter rond de 15-20km/u moest rijden voor ik er voorbij was. Het zadel kan beter, maar elke keer dat je dat gas open trekt is gewoon een feest. Of een duwtje tegen de hooligan die in ons allemaal zit. Geen idee. ;)

Beide motoren heb ik teruggegeven aan de dealer en ik heb nog een derde gereden. Een hele andere motor, maar omdat er zakelijk misschien de mogelijkheid komt om een bedrijfspand aan te schaffen, ga je dan toch andere keuzes maken. Die derde heb ik vanmiddag gekocht en ga ik over anderhalve week ophalen. Daarom mag de Tiger er nu ook uit. Wat komt er dan voor in de plaats? Tsja… ;)

Offline Motormuis

• honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
« Reactie #46 Gepost op: 02 september 2021, 21:41:14 »
En.... Wat heb je gekocht?. En waar?. Bij Rockanje?. Dan zie ik de foto vanzelf wel voorbij komen.

Verstuurd vanaf mijn CPH2207 met Tapatalk

Offline Ghulst

• Administrator
« Reactie #47 Gepost op: 02 september 2021, 21:46:15 »
Nee, niet bij Rockanje, maar particulier. ;)

Offline Ghulst

• Administrator
« Reactie #48 Gepost op: 11 september 2021, 17:03:35 »

Jawel, het is toch weer een GS geworden. Ik vond de 2013 LC wat te nukkig en als ik een 2017 of 2018 zakelijk zou kopen, dan kon ik beter een 1250 aanschaffen. Dat heeft natuurlijk te maken met alle aftrekposten, die een nieuwe dan effectief goedkoper maken dan een gebruikte. Aangezien we ook naar vastgoed kijken, was het nu logischer om gebruikt te kopen.

Dus is het een net onderhouden BMW R1200GS geworden uit 2010 met goed werkend ABS en ESA met Hyperpro veren.

Offline Dick

• Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
« Reactie #49 Gepost op: 11 september 2021, 21:08:57 »
Mooie motor.
Blijft toch interessant een bmw boxer. :039: :034:

Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Offline Ghulst

• Administrator
« Reactie #50 Gepost op: 11 september 2021, 22:35:13 »
Absoluut tevreden mee. En ja, een boxer heeft wel wat.

Offline Anthony

• Huge ZMVC Fan
  • Bob de Verbouwer
« Reactie #51 Gepost op: 13 september 2021, 12:06:11 »
Ziet er netjes uit!!

Offline Ghulst

• Administrator
« Reactie #52 Gepost op: 13 september 2021, 15:30:59 »
Ja, dat vond ik ook. :)

Offline Ghulst

• Administrator
Ik ben heel tevreden, maar...
« Reactie #53 Gepost op: 16 april 2022, 19:26:32 »
Even vooraf, ik ben best tevreden met de GS. En nee, de KTM is ook niet weg. Sterker nog, daar is sinds januari eigenlijk weinig mee gebeurd. Dat moet ik echt wel weer oppakken. Misschien nu het weer weer wat beter wordt. Al ben ik ook gewoon veel tijd kwijt met het trainen op de fiets voor mijn race van 250km in juli. ;)

Maar goed, als de vraag komt of ik mee wil om wat nieuwe motoren te rijden, dan zeg ik natuurlijk geen nee. Een vriend van mij zag dat Ovaa een testdag had van Husqvarna en de 901 Norden is natuurlijk gewoon een mooi ding. Toch @Veloce? ;) Dus daar zeg ik dan geen nee tegen. Aangezien de collectie ook een 701 Super Moto had, wilde hij die ook nog wel rijden. Mij leek het leuk om een rondje op de 401 Svartpilen te doen. Lekkere verschillende motoren en een prachtige vrijdagmiddag om ze uit te laten.

Het eerste setje was voor mij de 901 Norden en voor hem de 701 Super Moto. De 901 Norden was voor mij wel heel duidelijk een KTM. De hele knoppenwinkel komt zo van de 890 en volgens mij ook het schakelpedaal en de rem. Het ziet er allemaal wel gelikt uit. Een mooie kuip, een karakteristieke koplamp en een prima zithouding. Gewoon allemaal 890+. Opvallend vond ik wel, dat de makers van het zadel duidelijk ook bij KTM hadden getest. Het was plat en behoorlijk stevig. Mijn nadeel is wel, dat ik hem al snel vergelijk met de GS, want daar rij ik toch het meeste op. Dan mis je toch wel wat koppel onderin. Niet dat de Norden niet van zijn plaats komt. Dat zeker niet, maar ik moest er wel op letten dat ik hem wat hoger in de toeren hield. Als ik het gas stevig open draaide, dan moest ik mezelf ook wat meer schrap zetten. Dat had ik bij de 890 ook al. Geen idee waarom precies, want dat heb ik nog niet bij veel andere motoren zo gevoeld. Verder ben ik geen fan van deze knoppenwinkel. Dat was ik al niet op de 890 en dat is niet veranderd. Het is wel een hele prettige rijmachine. Je kunt er rustig mee door de dorpjes tokkelen, maar op een open weggetje zit je al heel snel over de rijbewijslimiet heen. Prima om mee te sturen dus.
De 701 Super Moto was wel een heel ander verhaal. Een dun, hard zadel en geen klokkenwinkel van betekenis. Je kunt aflezen hoe hard je gaat en of je nog benzine hebt, maar dat is het dan wel. Echt rijden op gevoel. En gevoel dat zit er wel in. Hij knalt er lekker agressief vandoor en dan moet je er wel rekening mee houden dat je op een goede ondergrond zit, anders kwispelt de achterkant vrolijk met je mee. Een mooie hooliganmachine, maar niet voor bij mij in de garage.

Teruggekomen bleek er ook een V-Strom 1050XT bij de proefritten te staan. Aangezien we tijdens de rit al eens van motor waren gewisseld, vonden we het niet meer nodig om de Norden nog een keer mee te nemen. Dus schoof ik de Svartpilen tussen mijn benen (ja, als je een allroad gewend bent, dan is deze opstap wel heel laag) en ging de V-Strom ook mee. Een wereld van verschil, deze twee motoren. Dat begint met het blok, waarbij de Suzuki met 1050cc duidelijk veel meer trekkracht heeft en gewoon lekker lui te rijden is. De Svartpilen heeft natuurlijk maar een relatief klein motorblok. En dat merk je. Je kunt hem rustig rijden en dan werkt dat allemaal prima. Dan heb je een leuke allemansvriend onder je, waar je best mee voor de dag kunt komen. Maar als je er even goed voor gaat zitten, dan kun je met de Svartpilen ook wel echt leuk spelen. Je bent dan wel de hele tijd aan het werk, want het kleine blokje wil wel heel graag, maar loopt dan ook snel tegen de toerenbegrenzer aan. Dat ben ik wel een paar keer tegengekomen. Als je daar meer aan gewend geraakt bent, dan tik je natuurlijk tegen de quickshifter en is er nog een hele nieuwe versnelling met lol voorhanden.

De Svartpilen is wel klein, maar hij zit er echt wel leuk uit. Ik vond hem ook leuk rijden, al moet je je er wel wat meer op instellen. Door de korte wielbasis en de zit, had ik wel het idee dat je echt een werd met de motor. Je denkt hem meer de hoek om dan dat je moest sturen. Op een paar dijkjes werd dat al heel snel duidelijk. En dat maakt het alleen maar leuker. Zeker als je daarna even op de V-Strom stapt, want die voelt dan ineens best log en lui aan. Eigenlijk vind ik zo’n Svartpilen voor €7.000 dan ook nog wel heel leuk geprijsd. Echt een koopje voor als je een leuke spoelmachine zoekt, als je het mij vraagt.

Maar goed, hier staan er al twee, dus keerde ik op de 1200 GS weer terug naar huis. Op de terugweg ook nog even een stuk op mijn oude 1150 GS gereden, maar dan ben ik toch wel heel blij dat ik nu de 1200 GS heb. ;-)

Offline Ghulst

• Administrator
Ik ben heel tevreden, maar...
« Reactie #54 Gepost op: 19 juni 2023, 13:10:13 »
Misschien is het wel leuk om dit topic maar gewoon op te rakelen en daar meer een soort zoek-blog van te maken. Uiteindelijk komt dat bij mij toch vaak genoeg voor. ;)

De GS en de KTM zijn inmiddels weg en er is ruimte voor wat anders. Zoals het er nu naar uitziet wil ik even geen motor op de zaak gaan zetten. Vooral ook, omdat ik weer eens even wat anders wil. Waarschijnlijk voel ik me in het verkeer toch wel het meeste thuis op een adventure bike, maar er zijn meer soorten motoren en het is ook leuk om daar wat mee te doen. Dus ben ik mijn blik aan het verbreden.

- Een racer vind ik niets.

Jaren geleden heb ik eens een Honda CBR900RR gereden van een kennis en dat vond ik gewoon niet leuk. De zitpositie hielp niet, maar ook het vermogen werkte de motor eigenlijk tegen. Als je een beetje gas gaf, dan ging je al over de legale snelheden heen in de eerste versnelling. Er zijn natuurlijk mensen die dat heerlijk vinden, maar ik in ieder geval niet. Een paar jaar geleden heb ik nog even gekeken of ik dat wat anders vond als ik een racer met minder vermogen ging rijden, maar ook de Ducati 600SS gaf mij nooit echt een lekker gevoel.

- Een lekkere zit betekent voor mij in ieder geval dat ik geen druk op mijn polsen heb en dat ik redelijk rechtop zit.

Daarmee valt al een hoop af, maar dan zijn er nog steeds nakeds, scramblers, super moto's, crossers, adventure bikes en cruisers. Extra categorieën zijn altijd welkom.  8) Dus viel mijn oog op een Yamaha XJR 1300 SP. Ik heb altijd gevonden dat die dingen er stoer uitzien en nu er een opdook bij Poppe in Serooskerke wilde ik wel even kijken. Die viel al snel af. De zitpositie was wel ok, maar het gewicht is enorm.

- Ik moet de motor door een loopdeur kunnen manoeuvreren.

Eigenlijk wil ik de motor in de eerste garage kunnen zetten en daar zit alleen een loopdeur in. Daar kreeg ik de BMW ook door, dus alles moet er in principe doorheen kunnen. Alleen is het wel prettig dat het dan niet echt een grof blok lood is. Bij de meeste motoren kan ik er wel op zitten en de motor achteruit door de deur krijgen, dus dat scheelt. Maar hoe minder gewicht en hoe lager het zit, hoe makkelijker het wordt. (En ja, er komt misschien ook nog wel eens een andere deur in die garage, maar die zit er nog niet in.)

- Geen woon-werk

De laatste tijd heb ik geen opdrachten gehad in de Randstad, dus ik heb de motor daar nu ook niet voor nodig. Het blijft dus bij af en toe heen en weer naar Vlissingen voor opdrachten, maar dat kan gewoon met een rugzak of een topkoffer. Dat duurt ook geen uren en daarbij hoef ik ook nooit echt tussen de file door. Dat maakt de hoogte van de motor even minder relevant.

- Geen Harley tank

Ik heb een paar keer op een Harley gereden, maar die grote tanks werken voor mij niet. Ze geven mij pijn in mijn liezen, omdat ik dan eigenlijk mijn knieën niet lekker tegen de tank kan leggen en dus de hele tijd mijn knieën er tegenaan aan het duwen ben. Erg ongemakkelijk. Nog nooit een Sportster gereden, die hebben een smallere tank.

- Moet er leuk uitzien

We gaan eens een poosje voor de looks. Daarom ben ik vrijdagmiddag even een Triumph Scrambler 900 wezen rijden in Goes. Een leuk apparaat, maar niet zo wendbaar in korte bochtjes als ik had gedacht. Wel jammer, omdat ik hem er wel goed uit vond zien. Het geluid was ook wel aardig, al vond ik die uitlaat wel erg hard. Standaard is waarschijnlijk beter.

En dan nu? Nog geen idee. Nog wel in gesprek over een vroege Multistrada 1000DS. Een Tiger 1050 is misschien ook wel leuk. Of misschien toch het wat loggere omarmen met een Bonneville? Geen idee. Of misschien niets kopen tot we terug zijn van vakantie? Alles kan. :)

Offline Ghulst

• Administrator
« Reactie #55 Gepost op: 18 februari 2024, 23:17:20 »
Goed, weer even een ouder topic oprakelen. Waarom? Nou ja, er is nog wel wat gebeurd. Vorig jaar zomer heb ik de GS en de KTM verkocht en sindsdien stond er geen motor meer in de garage. Hoewel er genoeg leuk speelgoed in de garage staat, miste ik het toch wel. Gewoon de mogelijkheid om even een jas aan te trekken en op een motor te springen. Wat wel grappig is, omdat ik dat de laatste tijd eigenlijk ook niet zo vaak meer deed. Maar ik miste het toch.

Ik had mijzelf voorgenomen om vooral nog niets aan te schaffen tot begin 2024. De huidige motorprijzen lijken me nog steeds wat hoger dan wenselijk en ik heb nog steeds het idee dat ze wel wat gaan zakken. Dus hield ik het vooral bij het spotten van leuke motoren op Marktplaats, Pinterest en YouTube. Over de afgelopen maanden heb ik wel een beetje bedacht dat ik eigenlijk wel eens een naked bike wil. Zo groeide het langzaam naar een idee om toch weer terug te keren naar Triumph. De Bonneville en de Scrambler zijn -naar mijn mening- twee iconische uitziende motoren. Dus langzaam kwam daar een focus op te liggen. Tegelijkertijd liep er een ander spoortje naast voor een sportieve naked. Dan kom je toch snel in dezelfde stal uit, want al jaren kom ik aan het einde van de recensies van naked bikes toch weer de Triumph Street Triple tegen als de winnaar. Met de lancering van de Street Triple 765 R kwam ik die ook steeds meer tegen online. En interessant genoeg waren er aardig wat recensenten die aangaven dat ze op de Street Triple technisch vaak sneller waren dan de Speed Triple. Afgelopen week werd de KTM Super Duke 1390 gelanceerd en terwijl ik naar de beelden op het circuit zat te kijken, begonnen die concepten steeds meer te trekken.

Rond dezelfde tijd dook er op Marktplaats een Triumph Street Triple R op uit 2008 in Zaanstad. Ik had hem al gezien toen hij online kwam en hij bleef een beetje in mijn hoofd spelen. Het duurde nog een paar dagen voor ik de stoute schoenen aandeed en het hier thuis besprak. Dat resulteerde al snel in het doorsturen van een berichtje met een concreet bod. Helaas leek de motor al bijna verkocht, omdat er een afspraak was met een mogelijke koper de dag erna. Om onduidelijke redenen werd die verplaatst naar vrijdag. Ik heb aangegeven dat mijn bod gewoon bleef staan en dat ik wel van hem zou horen. Vrijdagmiddag kwam er een onverwacht berichtje dat de koper wat anders had gekocht en geen interesse meer had. Of ik de motor nog wilde hebben. Dat zorgde natuurlijk voor wat geschuif, want de komende weken ben ik regelmatig in het buitenland, dus het was eigenlijk zaterdag of niet. Na nog wat rondgekeken te hebben naar een trailer, leek dat niet de ideale oplossing te zijn voor ons. Dus zaterdagochtend vroeg de trein in om de Street Triple op te halen in Zaandam en terug naar huis te rijden.

Na heel veel kilometers op allroads, moet ik zeggen dat ik ergens gezond nerveus was over de terugrit. 110pk en 181kg is een mooi recept voor een schuiver met natte wegen. De eerste rotondes tijdens mijn korte proefrit waren ook wel even ‘prutsen’, omdat het gevoel zo anders is dan ik gewend was. Maar een ritje van een goede 175km lost dat best een eindje op. ;)

Ik merk wel dat deze naked echt heel anders rijdt dan ik gewend ben. Dat is wel wennen en tegelijkertijd ook wel een uitdaging. Een triple met een rode streep op 13.000 toeren is ook gewoon heel anders dan de triple in mijn oude Tiger. :) Misschien moet ik ook gaan kijken om ook op een wat andere manier te gaan leren rijden, om het beste uit deze Street Triple te gaan halen. We gaan het zien. ;)

Offline Anthony

• Huge ZMVC Fan
  • Bob de Verbouwer
Re: Arne’s avonturen op twee wielen…
« Reactie #56 Gepost op: 19 februari 2024, 08:19:25 »
Gefeliciteerd, Arne!! Knappe motor!!

Offline Motormuis

• honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
« Reactie #57 Gepost op: 19 februari 2024, 08:54:35 »
Gefeliciteerd. Leuke motor. Binnen mzv rijd er ook 1 rond.
Is inderdaad erg wennen een naked. Toen wij nog demo dagen reden voor motoport.  Heb ik ook wel eens op een naked als voorrijder gereden. Maar ik kon er niet aan wennen. Zo vreemd om niks meer voor je te hebben.

Offline Dick

• Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
« Reactie #58 Gepost op: 19 februari 2024, 09:55:59 »
Gefeliciteerd mooie motor.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Offline Ghulst

• Administrator
« Reactie #59 Gepost op: 19 februari 2024, 16:06:03 »
Bedankt allemaal. De garage is weer een beetje completer met een motor erin. ;)

Gefeliciteerd. Leuke motor. Binnen mzv rijd er ook 1 rond.
Is inderdaad erg wennen een naked. Toen wij nog demo dagen reden voor motoport.  Heb ik ook wel eens op een naked als voorrijder gereden. Maar ik kon er niet aan wennen. Zo vreemd om niks meer voor je te hebben.

Ja, dat is wel opvallend, dat wennen. Ik heb het met de compactheid van de motor (deze is voor mijn gevoel ook wel echt klein), maar ook de manier waarop. Inderdaad geen dashboard en scherm meer voor je, dat merk je ook. Maar vooral ook de manier waarop je de bocht in gaat. Bij de GS of elke andere adventure, leg je echt iets op z'n kant. Je weet dat het gewicht meegaat en op die manier stuur je ook met je lijf. Toen ik hier voor het eerst op ging zitten, voelde het alsof je niets had om druk tegen te zetten in de bocht. Dat klopt natuurlijk niet, want dat is er wel, maar het is wel een stuk kleiner. Dus waar ik de GS vol vertrouwen op een oor legde, is dat op deze nog even zoeken. De schaamranden zijn nog niet weg. ;)