* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Discussies meer dan 10 diep  (gelezen 7657 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: Discussies meer dan 10 diep
« Reactie #40 Gepost op: 05 maart 2016, 10:24:31 »
Tsja, als ik de PZC was, dan zou ik er een kop aan wagen... "Zeeuwse motorrijders niet meer geïnteresseerd in het internet". Op MF is ook een rijden in Zeeland topic dat vrijwel helemaal dood is. Misschien moeten we daar ook meer onzin toevoegen, want hoe je het ook wend of keert, onzin boeit blijkbaar zelfs 2 pagina's diep nog @Dick. ;)

Nou ja, altijd over 'forum of MF is dood blabla'. Tsja, het is gewoon winter en ik heb weinig te posten. The end. Sommige winters pleeg ik groot onderhoud maar dat stelt deze keer ook niet veel voor. Heb het ook veel te druk met andere hobbies enzo dus kom niet op alle fora even druk. In de winter ben ik (en heel veel anderen denk ik) gewoon niet echt met motoren bezig. Als het een beetje kristelijk weer wordt komt dat vanzelf weer.
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Discussies meer dan 10 diep
« Reactie #41 Gepost op: 05 maart 2016, 19:12:44 »
@Sabel Het is niet van de laatste tijd dat er weinig interesse meer voor is.
De afgelopen jaren is het op beide forums leeg gelopen.
Sommige forums zijn zelfs opgehouden te bestaan.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: Discussies meer dan 10 diep
« Reactie #42 Gepost op: 05 maart 2016, 19:19:11 »
Ja dat weet ik wel en dat is ook onvermijdelijk. Er zijn gewoon andere communicatie platforms ontstaan die de fora deels hebben ingehaald. Dat is nou eenmaal zo dus beter maar accepteren dan krampachtig proberen aan het oude vast te houden.
Ik hoop trouwens absoluut niet dat deze fora ophouden te bestaan, maar om dat elke keer midden in de winter te gaan roepen is vrij nutteloos. Dan is het gewoon rustiger. Maar je hebt gelijk dat het over het geheel genomen ook gewoon veel rustiger is geworden. Maar goed, wat wou je eraan doen?
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Discussies meer dan 10 diep
« Reactie #43 Gepost op: 05 maart 2016, 21:02:34 »
Ja, dat heb je met die Zeeuwse motorrijders... Alles voor zichzelf houden. ;)
Ik heb daar ooit nog eens een verzoek naar gestuurd, maar dat is al een jaar niet geaccepteerd. :(

Er is ook een ZMVC, maar daar doen we ook niet veel. :D

Offline Arnold

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1195
  • Geslacht: Man
Re: Discussies meer dan 10 diep
« Reactie #44 Gepost op: 05 maart 2016, 22:09:25 »
Kom, kom, mensen......... :068:

Bij het gezellig onderonsje laatst met onze "Ducati-vriend", is toch aardig wat gereageerd. Soms ook vrij pittig, maar uiteindelijk bleek toch waar we op dit forum allen toch echt voor staan.

Sommige topics interesseren mij ook eenmaal meer als andere topics. Iedereen heeft toch zijn of haar eigen voorkeuren?

Mielko zijn berichten lees ik bijvoorbeeld allemaal, omdat ik zo'n complete modificatie nu eenmaal leuk vind. In het bijzonder hoe hij van van de meest uiteenlopende spullen, bruikbare onderdelen voor z'n motor kan maken.
Ook Dick zijn restauratie verhaal volg ik.
Andere topics die meer gaan over het perfectioneren van een snelle motor trekken mij persoonlijk wat minder, maar daar zijn anderen weer meer in geïnteresseerd.

Technische vragen vind ik leuk en ook leerzaam. Ik vind het ook leuk als ik daarbij een bescheiden bijdrage kan leveren.

Van de spelletjes vind ik het wel eens jammer, dat die zo snel weer stil liggen.
Variërend van raadspelletjes tot taalspelletjes en tegeltjes-wijsheden.
Worden soms weer even nieuw leven in geblazen en dan zakt het weer weg.
Misschien een idee, dat wanneer een "winnaar" even geen tijd heeft voor een nieuwe opdracht, omdat even te ventileren, zo dat een ander de kar rijdend kan houden.

Reisverslagen vind ik ook leuk om te volgen.

Discussies, volg ik ook graag, zolang het met respect gaat. Als ik er iets van weet (of denk te weten) meng ik me er wel eens in, anders hou ik me er buiten.

Zo heeft ieder wel wat, wat hem of haar interesseert.
En zoals Sabel zegt, ik denk ook dat het, mede door de tijd van het jaar, een beetje golvende beweging is op het forum, maar dat het zeker niet dood is.

Ik kijk in ieder geval elke dag (soms ook vaker op een dag) op het forum of er iets van mijn gading bij is.

Enne, wel eens gehoord van  "self fulfilling prophecy" .
Laat dat toch alsjeblieft niet gebeuren op dit forum, mensen.
Kop op!  :054:

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Discussies meer dan 10 diep
« Reactie #45 Gepost op: 05 maart 2016, 22:50:19 »
Sorry @Arnold... Ik hoop dat je snapt dat deze hele discussie inmiddels behoorlijk tongue-in-cheek is geworden, zoals de Engelsen zeggen. Een beetje zelfspot mag wel, vind ik tenminste en voor mezelf heb ik die ook zeker wel. De link die ik deelde was ook van ZMVC op Facebook. Daar gebeurt niet bijster veel. Hier op het forum duidelijk meer. En ja, ik volg ook graag die verhalen en verslagen. Sterker nog, ik zit toch wel dagelijks even te kijken op ZMVC.nl om te zien of er nog wat nieuws bijgekomen is. En ik hoop dan van wel, want dat houdt het leuk. Aan mij zal het niet liggen als er hier niet gepost wordt, wil ik maar zeggen. Of ik moet helemaal vastgelopen zijn met de Transalp of de Tiger en me uit frustratie niet durven uiten. Maar de kans dat de maan van kaas is, is groter. ;)

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: Discussies meer dan 10 diep
« Reactie #46 Gepost op: 06 maart 2016, 08:49:30 »
Volledig met Arnold eens. Niet alles heeft iedereens interesse en niet altijd (vaak) heb ik niks nuttigs om te reageren. Ik ben niet het type die reageert om het reageren of om de post count. Het hobbelt hier gewoon lekker rustig een beetje door. Prima toch?
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: Discussies meer dan 10 diep
« Reactie #47 Gepost op: 06 maart 2016, 11:27:49 »
tsja iedereen heeft natuurlijk wel recht op mijn mening (of meningen want heb er soms meerdere) en dat schept nu eenmaal een bepaalde verantwoording he  :+

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Discussies meer dan 10 diep
« Reactie #48 Gepost op: 06 maart 2016, 13:50:20 »
 :037:

Offline Floris 500

  • 2 x 500
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 468
  • Geslacht: Man
  • Honda VTR1000f
Re: Discussies meer dan 10 diep
« Reactie #49 Gepost op: 07 maart 2016, 09:58:44 »
Vind het hier wel redelijk stabiel als ik het bekijk over de afgelopen jaren dat ik me hier vertoon. Inderdaad soms wat pieken en dalen, maar dat hou je altijd. Qua activiteiten buitenom (maar door) het forum is het weleens meer geweest, maar doordat iedereen er nu zo bewust mee bezig is, is het misschien dit jaar wel het jaar waar dat in gaat veranderen!

Wat voor de Tapatalk gebruikers misschien ook makkelijker gaat worden is het afspreken voor een rondje dmv die chatgroep!
Kan me voorstellen dat dat toch net iets sneller/makkelijker gaat, maar dat zullen we gaan zien, ben daar ook niet zeker over.

Wat betreft Facebook-groepen, daarvan denk ik dat die overschat worden. Ik ben geen seconde minder lang op forums te vinden door van die groepen. Dat platform leent zich er ook helemaal niet voor om op zo'n manier te communiceren die wel mogelijk is op forums (logisch want daar is het ook niet voor), en in mijn optiek vind ik het vaak maar een onoverzichtelijke bende.

Van de spelletjes vind ik het wel eens jammer, dat die zo snel weer stil liggen.
Variërend van raadspelletjes tot taalspelletjes en tegeltjes-wijsheden.
Worden soms weer even nieuw leven in geblazen en dan zakt het weer weg.

Thanks voor de reminder  :048: (bedenk me ineens dat ik nog een nieuw onderdeel moet plaatsen voor dat raadspel)
It's sad that, in our blindness we gather thorns for flowers

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Discussies meer dan 10 diep
« Reactie #50 Gepost op: 11 maart 2016, 20:11:40 »
Facebook heeft ook wel een beetje zijn keerpunt bereikt, maar sociale media in het algemeen speelt wel een grote rol. Temeer bij een lokale club als deze. Voorheen deelde mensen hier hun verhaal en dat was niet altijd motor gerelateerd. Nu wordt dat gedeeld via social media en dan meestal niet via een ZMVC kanaal. En om dan hier nog eens je verhaal op te hangen.
Anderzijds ben ik blij dat ik hier niet steeds hoef te lezen wat mensen aan het eten zijn.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Discussies meer dan 10 diep
« Reactie #51 Gepost op: 11 maart 2016, 21:11:02 »
Volgens mij hebben we daar ook ergens een draadje voor... ;)

Het grappige vind ik wel, dat het bij sommige groepen goed werkt en bij andere niet. De Africa Twin groep op Facebook is heel actief. Er worden elke dag wel foto's gepost en verhalen gedeeld. Dat werkt best leuk. (Ja, ik ben al een tijd lid, omdat ik een Africa Twin overwoog als vervanger van mijn Transalp, maar toen tegen een Tiger aanliep.) Maar die kom ik dus ook niet op andere plaatsen tegen.

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: Discussies meer dan 10 diep
« Reactie #52 Gepost op: 12 maart 2016, 19:40:00 »
zit nu aan de pizzah. Dank voor de belangstelling.

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Discussies meer dan 10 diep
« Reactie #53 Gepost op: 12 maart 2016, 21:56:48 »
zit nu aan de pizzah. Dank voor de belangstelling.
Toch wel een lekkere pizza :076:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: Discussies meer dan 10 diep
« Reactie #54 Gepost op: 13 maart 2016, 16:58:02 »
Jazeker. Speciaal voor Sledge dan even, twas een pizzah met shoarma  :054:

Offline Veloce

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 229
Re: Discussies meer dan 10 diep
« Reactie #55 Gepost op: 13 maart 2016, 19:24:40 »
Volgens mij hebben we daar ook ergens een draadje voor... ;)

Het grappige vind ik wel, dat het bij sommige groepen goed werkt en bij andere niet. De Africa Twin groep op Facebook is heel actief. Er worden elke dag wel foto's gepost en verhalen gedeeld. Dat werkt best leuk. (Ja, ik ben al een tijd lid, omdat ik een Africa Twin overwoog als vervanger van mijn Transalp, maar toen tegen een Tiger aanliep.) Maar die kom ik dus ook niet op andere plaatsen tegen.

Je moest eens weten hoe populair het Africa Twin topic op het BMW GS forum is, GIGANTISCH en belachelijk tegelijk!
Er zijn daar toch een aantal overstappers van een GS naar een AT.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Discussies meer dan 10 diep
« Reactie #56 Gepost op: 13 maart 2016, 21:42:12 »
Ja, ik hoor het bij dealers ook. Best wat overstappers van GS'en, maar ook van 'vreemde' merken. Ik heb al gehoord van ingeruilde Harley's ook. ;)

Het GS forum lijkt nog wel erg populair te zijn. Maar ik zie meer over Africa Twin's (nieuw en oud) op de Facebook groep dan op het Transalpclub forum (waar ook de Africa Twin onder valt.). Dat vind ik dan wel weer apart, want ik zie dat niet terug op andere forums op die manier.

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Discussies meer dan 10 diep
« Reactie #57 Gepost op: 19 maart 2017, 12:11:38 »
Mijn spanningsboog is al weg hoor....  :076:

En toch ga je er nog voor zitten met popcorn en al? Wow...  :103:
@Ghulst en de popcorn al op :079:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Discussies meer dan 10 diep
« Reactie #58 Gepost op: 19 maart 2017, 18:53:42 »
Ik ben niet zo van de popcorn... Dat was Paulusssttt. ;)

En ik was te druk met 600km op de teller bijschrijven. :)

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
5 Reacties
2749 Gelezen
Laatste bericht 06 juni 2012, 23:16:02
door Amha
5 Reacties
2646 Gelezen
Laatste bericht 09 maart 2013, 22:14:48
door Ghulst
5 Reacties
1902 Gelezen
Laatste bericht 29 januari 2018, 15:27:21
door Ghulst
17 Reacties
1108 Gelezen
Laatste bericht 16 februari 2022, 13:02:26
door Motormuis
1 Reacties
506 Gelezen
Laatste bericht 20 juni 2022, 19:17:23
door Ghulst