Haaai iedereen!
Ik zal me nog even voorstellen voor de mensen die mij (nog) niet kennen. Ik ben Eric en heb een zwak voor gemotoriseerde fietsen
.
Toen ik bijna 16 was heb ik van een motor instructeur bij DEK een puch maxi gekocht uit '89. Helemaal gestript en oké gemaakt met poedercoat zodat ie op mn verjaardag stond te pronken in de woonkamer (enige moment dat er OOIT zo'n rokend gevaarte binnen mocht staan
). Deze maxi staat nu bij mijn vriendin in de schuur, wachtend op warmere dagen.
Van:
Naar:
En ja, misschien kent een van jullie het wel. Je wilde dolgraag je brommer opvoeren, maar het mocht niet van de ouders. Wat doe je dan? Gewoon stiekem nog een Maxi kopen en die lekker verbeunen. Zo gezegd zo gedaan had ik in een half jaar 2 brommers. Veel aan gesleuteld, kenteken opgezet en ook weer met winst verkocht.
Van:
Naar:
Nog steeds was ik niet uit gesleuteld. Ik wilde meer. Meer versnellingen! Ik ben gaan kijken op het Prikbord en kwam een leuke Zündapp tegen. Bij deze heb ik net zoals mijn eerste Maxi mooi gemaakt en staat ook te koop.(zie mijn topic bij te koop!)
Afgelopen halfjaar heb ik stage gelopen bij een bedrijf wat handelde in veiligheidsaparatuur voor op zee. Ik heb het daar er erg goed naar mijn zin gehad. Tegen het einde van mijn stage periode zei mijn begeleider dat hij nog een brommertje had staan waar hij niets meer mee deed. Het bleek (hoe kan het ook anders) een Puch te zijn. Een Puch Radical. Ik bedacht me geen moment en binnen enkele dagen later stond die thuis.
Ik heb thuis het goede nieuws verteld en gelukkig kwam het goed aan hehe
.
Mijn plan met deze Radicaal is om hem helemaal punt gaaf te maken. Afgelopen zondag van 15u tot 19uur bezig geweest, maar dan was ook echt alles gestript; tot en met het laatste boutje en moertje gesorteerd in bakjes! Voor de opvoerjongens, helaasch, de set-up blijft origineel met 50cc en 12mm bing.
Vandaag een afspraak gemaakt met Pluscoat in 's Gravenpolder en de onderdelen kon ik gelijk afgeven voor een straal+poedercoat behandeling. Alles word blauw gecoat, iets wat lijkt op RAL5022. De velgen en stuur blijven gewoon helder wit(RAL9016).
De remnaven zijn erg gecorrodeerd. Ik heb er nog geen foto van, maar als de volgende keer weer eraan ga werken maak ik een foto Daar ik de remnaven niet wit of blau wil, ga ik ze zelf opknappen met een straalcabine en polijst ze daarna (handig als de middelen daarvoor binnen handbereik hebt
).
Foto's:
Update:
Net na het schrijven van dit topic komt er een man DPD aan, met een grote doos onderdelen
.
Uitleg overbodig:
Wordt vervolgt!
Vorkmoer
Kickstart rubber
Cilindertapeinden
Stuurbouten, M7
Kan niet ontbreken:
IMCA originals!
Hella shiny koplamp:
Zuigert:
Balhoofdset:
Luchtfilterje:
Handvatten:
ATF Olie:
Tankstikkers:
Voor- en achter remkabels:
Wordt vervolgt!