* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MarcoZld] gaat 50cc!  (gelezen 38589 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Marcozld

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 544
  • Geslacht: Man
[MarcoZld] gaat 50cc!
« Gepost op: 27 februari 2010, 17:19:05 »
Komend verhaal met foto's valt waarschijnlijk niet onder de doelgroep van de ZMVC. Maar aangezien dit nooit had kunnen gebeuren zonder dat ene ZMVC-evenement wil ik het graag even delen.

Op 9 januari was er namelijk de ZMVC nieuwjaarsreceptie bij Jan Poppe in Serooskerke. Het was volgens mij Sunny die vertelde dat er aan de zijkant ook nog eea aan motorspul te bewonderen stond (waaronder een nieuwer model CBR). Samen met Verstuuver stapte ik naar buiten. Ik heb die hele CBR niet meer zien staan want in een hoekje stond..... een Zundapp Famel Flash!!  :103:. En dan precies het zelfde model en kleur als dat ik zelf als 17 jarig ventje op heb rond gereden.

Jan vertelde mij dat deze te koop werd aangeboden door een particulier. De volgende dag heb ik een bod uitgebracht en nog geen week later stond ie in de schuur  :D. Ik plaats nu pas dit bericht omdat er nog enige tijd overheen ging voor dat al het papier werk in orde was. Gisteren was het dan zover dat ik de Dapp op m'n heb kunnen zetten. Even een dank en  :021: voor Jan die de veel heeft geregeld en gebeld. En dan nu zonder verder oponthoud.... de foto's:





Het eerste belangrijke wat ontbrak was het orignele budyseat...gelukkig via een lid van het zundappforum.com deze kunnen bemachtigen. De volgende onderdelen ontbreken nog. Originele koplamp, stuur en voetsteun. Verder gaat de complete brommer uit elkaar en wordt het blokje nagezien en alles opnieuw gespoten. Stickerwerk wordt ook nog een project opzich...maar dat is voor latere zorg.

Grz.

eliminator

  • Gast
Re: [MarcoZld] gaat 50cc!
« Reactie #1 Gepost op: 27 februari 2010, 17:52:16 »
Leuk Marco!!! Echt nostalgie dus :039:

Ben wel eens benieuwd of mijn oude brommertjes ook nog bestaan, je weetwel, van die puchs met hoog stuur en drie versnellingen...heerlijk ding was dat,maar ik zie ze eigenlijk nooit meer..

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [MarcoZld] gaat 50cc!
« Reactie #2 Gepost op: 27 februari 2010, 18:00:03 »
toffe brommer, en nu de cbr de deur uit?? :048:
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MarcoZld] gaat 50cc!
« Reactie #3 Gepost op: 27 februari 2010, 18:26:41 »
Weer een nieuw projekt  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: [MarcoZld] gaat 50cc!
« Reactie #4 Gepost op: 27 februari 2010, 19:10:17 »
Had je idd niet meer gehoord over de CBR, natuurlijk niet wetende dat je de hele motorfiets niet meer gezien had omdat de Dapp erbij stond :018:. Knappe brommert, misschien heb ik nog wel wat info op de pc staan, geef maar een gil als je iets zoekt! (moet toch wat te doen hebben als de Gixxer morgen klaar is... :070:). Veel plezier ermee!

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: [MarcoZld] gaat 50cc!
« Reactie #5 Gepost op: 27 februari 2010, 19:23:51 »
je kunt hem ook opvoeren en om laten keuren naar motorfiets ,dan val je misschien weer binnen de doelgroep bij de zmvc. :093:

Offline Triple Arne

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 380
  • Geslacht: Man
  • BRLTK
Re: [MarcoZld] gaat 50cc!
« Reactie #6 Gepost op: 27 februari 2010, 19:37:25 »
Hallo Marco,

Wij hebben een goede kennis die Zundapp's verzamelt en die heeft een fraaie collectie, waaronder exemplaren in nieuwstaat.  Als je om raad verlegen zit vraag het dan maar eens aan die collega van je, je weet wel wie ik bedoel. Succes met je project!
XS900E       XS750F       RE Interceptor

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MarcoZld] gaat 50cc!
« Reactie #7 Gepost op: 28 februari 2010, 00:44:12 »
Hallo Marco,

Wij hebben een goede kennis die Zundapp's verzamelt en die heeft een fraaie collectie, waaronder exemplaren in nieuwstaat.  Als je om raad verlegen zit vraag het dan maar eens aan die collega van je, je weet wel wie ik bedoel. Succes met je project!
Wissenkerke toevallig  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: [MarcoZld] gaat 50cc!
« Reactie #8 Gepost op: 28 februari 2010, 15:11:13 »
Leuk Marco!!! Echt nostalgie dus :039:

Ben wel eens benieuwd of mijn oude brommertjes ook nog bestaan, je weetwel, van die puchs met hoog stuur en drie versnellingen...heerlijk ding was dat,maar ik zie ze eigenlijk nooit meer..

inderdaad, alleen die van mij reed als dikke stront

leuk Marco, echt jeugdsentiment, veel plezier ermee
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline Triple Arne

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 380
  • Geslacht: Man
  • BRLTK
Re: [MarcoZld] gaat 50cc!
« Reactie #9 Gepost op: 28 februari 2010, 20:08:41 »
Hallo Marco,

Wij hebben een goede kennis die Zundapp's verzamelt en die heeft een fraaie collectie, waaronder exemplaren in nieuwstaat.  Als je om raad verlegen zit vraag het dan maar eens aan die collega van je, je weet wel wie ik bedoel. Succes met je project!
Wissenkerke toevallig  ;)

 :023: Gewoon Middelburg, 't zou me niks verwonderen dat je hem kent want hij is klant bij jouw werkgever. Maar wie precies dat vertel ik je bij gelegenheid wel persoonlijk, hij heeft niet zoveel met internet en forums.
XS900E       XS750F       RE Interceptor

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [MarcoZld] gaat 50cc!
« Reactie #10 Gepost op: 28 februari 2010, 20:18:24 »
Waarom zou dit geen ZMVC zijn..??  :036:

Wel veel foto's plaatsen hoor. Het is altijd leuk en leerzaam om te volgen. Veel succes ermee en Muutje kent ook nog een brommer fanaat voor als je echt krap in de onderdelen zit.  :039:

Veel succes en hou ons op de hoogte..!!
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Passie

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Man
Re: [MarcoZld] gaat 50cc!
« Reactie #11 Gepost op: 28 februari 2010, 20:21:07 »
leuk projectje man

ga het zeker in de gaten houden
Suzuki GSX 600F '96, Suzuki GSX-R 600 '03, BMW K1100LT-P '01, BMW R1150RT '04.

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: [MarcoZld] gaat 50cc!
« Reactie #12 Gepost op: 28 februari 2010, 22:35:36 »
motorische onderdelen zullen geen probleem zijn om te kunnen (en blijven) rijden.
wel is dit een lastig model voor de rest van de onderdelen ,maar dat weet ie inmiddels al een beetje. ;)




Offline Marcozld

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 544
  • Geslacht: Man
Re: [MarcoZld] gaat 50cc!
« Reactie #13 Gepost op: 01 maart 2010, 10:04:09 »
Bedankt voor alle leuke reacties. Ik zal het hier dan ook verhalen en foto's plaatsen. En zoals Zdpp ook aal aangeeft is het blok inderdaad niet zo'n probleem... de onderdelen van het frame is inderdaad wat lastiger. Maar met een beetje geluk krijg ik vandaag nog bericht voor het volgende aan 2e handse onderdelen.

- Koplamp (Rechthoekig formaat in kunststof ipv vierkant en chrome)
- Stuur (mat zwart ipv chroom)
- Cockpit (groene km'teller ipv blauw)
- Voetsteun links (bij de Flash inklapbaar)

Grz.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [MarcoZld] gaat 50cc!
« Reactie #14 Gepost op: 01 maart 2010, 14:16:53 »
EN Vehikel dit weekend..  ;)
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Sunny

  • Gast
Re: [MarcoZld] gaat 50cc!
« Reactie #15 Gepost op: 01 maart 2010, 14:38:59 »
Moet morgen toch nog even naar Motoport, zal wel eens informeren hoe het zit m.b.t. onderdelen en dan met name de voorvorkkeerringen, aangezien je die nog zocht.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [MarcoZld] gaat 50cc!
« Reactie #16 Gepost op: 01 maart 2010, 18:48:18 »
Moet morgen toch nog even naar Motoport, zal wel eens informeren hoe het zit m.b.t. onderdelen en dan met name de voorvorkkeerringen, aangezien je die nog zocht.

Vertel ze dan gelijk even dat ze die ouwe afgetrapte Tjap die O-ringen à € 5,= per stuk zit te maken ergens achter in een opgedroogd rijstveld met pensioen kan gaan en dat je bij Fabory voor €2,= vier O-ringen hebt tot op de 0,5 mm nauwkeurig... OP VOORRAAD>>!!!   :045:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Chupra Cabra

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 673
  • Geslacht: Man
Re: [MarcoZld] gaat 50cc!
« Reactie #17 Gepost op: 01 maart 2010, 19:35:48 »
in mijn zundapptijd (heeeelllllll langgeleden) gingen wij altijd naar randy snell volgens mij zat hij in strijen.
die man had werkelijk een loods vol met zundapp onderdelen nieuw en gebruikt weet alleen niet of hij nog bestaat zou ik er eens een telboek opna moeten slaan.
RSV 1000 R (MILLE) GRC RRz **37**

Sunny

  • Gast
Re: [MarcoZld] gaat 50cc!
« Reactie #18 Gepost op: 01 maart 2010, 19:57:55 »
Vertel ze dan gelijk even dat ze die ouwe afgetrapte Tjap die O-ringen à € 5,= per stuk zit te maken ergens achter in een opgedroogd rijstveld met pensioen kan gaan en dat je bij Fabory voor €2,= vier O-ringen hebt tot op de 0,5 mm nauwkeurig... OP VOORRAAD>>!!!   :045:
Dat mag je zelf doen als je er weer komt :034:. Vermoed alleen dat dat nog wel een poosje kan duren :037:. Weet trouwens niet waar de o-ringen inkomen, kan me voorstellen dat niet iedere soort rubber olie- en benzinebestendig is, niet geheel onverstandig om daar rekening mee te houden. Of je steekt 1x nieuwe rubbers à € 5,- per stuk die wel olie- en benzinebestendig zijn, of je moet de hele boel om de paar (honderd of duizend) km uit elkaar trekken omdat de rubbers niet tegen de bovengenoemde vloeistoffen bestand waren.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MarcoZld] gaat 50cc!
« Reactie #19 Gepost op: 01 maart 2010, 23:16:44 »
Vertel ze dan gelijk even dat ze die ouwe afgetrapte Tjap die O-ringen à € 5,= per stuk zit te maken ergens achter in een opgedroogd rijstveld met pensioen kan gaan en dat je bij Fabory voor €2,= vier O-ringen hebt tot op de 0,5 mm nauwkeurig... OP VOORRAAD>>!!!   :045:
Dat mag je zelf doen als je er weer komt :034:. Vermoed alleen dat dat nog wel een poosje kan duren :037:. Weet trouwens niet waar de o-ringen inkomen, kan me voorstellen dat niet iedere soort rubber olie- en benzinebestendig is, niet geheel onverstandig om daar rekening mee te houden. Of je steekt 1x nieuwe rubbers à € 5,- per stuk die wel olie- en benzinebestendig zijn, of je moet de hele boel om de paar (honderd of duizend) km uit elkaar trekken omdat de rubbers niet tegen de bovengenoemde vloeistoffen bestand waren.
:103:  :034:  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
4 Reacties
2026 Gelezen
Laatste bericht 19 november 2010, 18:00:59
door Paulusssttt
50 Reacties
8327 Gelezen
Laatste bericht 13 januari 2011, 19:19:49
door eliminator
8 Reacties
3042 Gelezen
Laatste bericht 03 februari 2011, 23:22:13
door MotorFreak
7 Reacties
2839 Gelezen
Laatste bericht 19 oktober 2014, 09:19:41
door The Mechanic
5 Reacties
2217 Gelezen
Laatste bericht 03 mei 2015, 10:03:31
door MotorFreak