* Kies jouw thema

Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MarcoZld] gaat 50cc!  (gelezen 42323 keer)

Offline Marcozld

• Ras ZMVCer
  • Geslacht: Man
Re: [MarcoZld] gaat 50cc!
« Reactie #60 Gepost op: 05 mei 2010, 12:30:08 »
Na wat e-mail verkeer en een telefoontje was het gisteren avond zover. Het Famel-blok krijgt de nodige aandacht op de werkbank bij Zdpp. Mijn vrees was in eerste instantie dat er wat mis zou zijn met de cilinder omdat mij verteld was dat het blok nog maar weinig compressie had. Na wat verder onderzoek was dit gelukkig niet het geval en konden we constateren dat alleen de gebruikelijke slijtage aanwezig was na zoveel km's door het Zeeuwse land.

De cilinder werd eerst gelicht waardoor we direct kijk hadden op de zuiger. De zuigerveer blijkt wat klem te zitten door wat viezigheid maar verder niets bijzonder. Verder laat ik nog even de foto's het verhaal verder vertellen:

Hierbij dank aan Zdpp voor alle uitleg en het geduld. Ik stond namelijk vaak met m'n hoofd tussen zijn gereedschap en het blok.  :mrgreen:
Grz.
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2010, 17:24:26 door Marcozld »

Offline Arnemuiden-RS

• Volbloed ZMVCer
« Reactie #61 Gepost op: 05 mei 2010, 17:21:27 »
zuigertje mag wel neiuwe in zo te zien, aan het zwarte te zien onder de zuigerveer.
al een beetje aan onderdelen kunnen komen?
gr. wilco

ba searcher!!

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: 05 mei 2010, 17:58:04 »
Zuigertje is idd wel aan vervanging toe zo te zien...(waar heb ik dat eerder gezien  :048:)

Voor de rest ziet er alles toch nog redelijk uit...hoe waren de lagers in het blok? tandwielen van de versnellingsbak nog oke?

Tof project Marco!  :026:  :054:
« Laatst bewerkt op: 05 mei 2010, 18:45:53 door BA Searcher »

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
« Reactie #63 Gepost op: 05 mei 2010, 18:37:08 »
Goed bezig weer  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zdpp

• Huge ZMVC Fan
« Reactie #64 Gepost op: 06 mei 2010, 09:51:12 »
zuiger is inderdaad enkele maten te klein ondertussen ,daar komt dus een nieuwe voor in.
weing compressie komt mede doordat er 3! voetpakkingen gebruikt waren ,zuiger komt dan dus nooit helemaal bovenin (verschil van 2mm) wat ten koste gaat van de  squish (en de compressie)

tandwielen etc zien er tot zover goed uit ,maar eerst alles eens reinigen en dan inspecteren.
lagers vernieuw ik zowieso als een blok open gaat waarvan weinig/niets bekend is.
ook lange stilstand is nooit goed ,zeker niet voor de krukaslagers want die zakken in door het gewicht van de krukas hoewel dat met een 50cc nog wel mee valt.

« Laatst bewerkt op: 06 mei 2010, 10:10:53 door Zdpp »

ba searcher!!

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: 06 mei 2010, 10:29:47 »
3 voetpakkingen?? dat is wel goed voor je poorten timing ook  :043:

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
« Reactie #66 Gepost op: 06 mei 2010, 18:11:09 »
Het was vast een snorfiets  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Aladin

• Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
    • Guzzioot
« Reactie #67 Gepost op: 06 mei 2010, 19:08:14 »
Vorig jaar een wrak van een Guzzi v35 gekocht onder Deventer.
Niks mis mee hoor, de prijs was er naar.
Maar dit was een rare gast en had heel zijn (uitgebouwde)schuur vol met hele en halve zundaps, 2 lagen hoog.
Hij wist zelf ook niet meer wat er mee te doen en tijdgebrek en hobby drive enzo maar mocht je interesse hebben kan ik het adres wel geven.
Helaas was ik zelf van de Kreidler kant indertijd.

Offline Verstuuver

• Ras ZMVCer
  • "stuuf"
« Reactie #68 Gepost op: 15 mei 2010, 23:56:24 »
Marco, hoe zat dat nou ook alweer precies met die molentoch??

Offline Marcozld

• Ras ZMVCer
« Reactie #69 Gepost op: 17 mei 2010, 08:47:54 »
Hey Stuuf. Zou leuk zijn als je aan kon sluiten met de Dapp. A.s. zondag is het voor de tigste keer weer de Molentocht. (Valt onder Wings & Wheels). Deze tocht bestond oorspronkelijk uit alleen oldtimer Morres auto's maar is gegroeid tot een groots oldtimer evenement met Vliegtuigen, auto's, traktoren, motoren en natuurrrrrrrlijk Brommers.

Meld je anders even aan op www.boluz.nl (kan als vriend, dus gratis of anders als lid voor wat euro's). Hier staat alles over de brommerrit, waar te verzamelen etc.

Grz.

Offline Verstuuver

• Ras ZMVCer
  • "stuuf"
« Reactie #70 Gepost op: 17 mei 2010, 18:55:51 »
Hey Stuuf. Zou leuk zijn als je aan kon sluiten met de Dapp. A.s. zondag is het voor de tigste keer weer de Molentocht. (Valt onder Wings & Wheels). Deze tocht bestond oorspronkelijk uit alleen oldtimer Morres auto's maar is gegroeid tot een groots oldtimer evenement met Vliegtuigen, auto's, traktoren, motoren en natuurrrrrrrlijk Brommers.

Meld je anders even aan op www.boluz.nl (kan als vriend, dus gratis of anders als lid voor wat euro's). Hier staat alles over de brommerrit, waar te verzamelen etc.

Grz.

Ik heb me proberen te registreren als vriend, maar duurt dat altijd zo lang voordat je geactiveerd wordt?  ;)

edit, al gelukt. Sta er al tussen ook voor de molenrit  :039:
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2010, 21:47:04 door Verstuuver »

Offline Marcozld

• Ras ZMVCer
« Reactie #71 Gepost op: 18 mei 2010, 08:14:50 »

Grz.

Ik heb me proberen te registreren als vriend, maar duurt dat altijd zo lang voordat je geactiveerd wordt?  ;)

edit, al gelukt. Sta er al tussen ook voor de molenrit  :039:
Top! Mooi werk en zie je zondag  :054:
Grz.

Offline Marcozld

• Ras ZMVCer
« Reactie #72 Gepost op: 21 mei 2010, 14:22:39 »
Het carter was beschadigd door het aflopen van een ketting:

Gisteren het carter weer opgehaald:

De lasser (Dekker Lastechniek) had er wat moeite mee vond hij zelf. Het aluminium is vervuild (of gewoon slecht) en ging bruisen. Het is allemaal wel goed dicht en helemaal versterkt. Hij doet trouwens met regelmaat voor Kreidler  :cool:  carters (en andere delen) lassen.

Vandaag alles nog eens door m'n vingers gehad en gereed gemaakt voor Pluscoating. Het volgende heb ik dan ook in 's Gravenpolder afgegeven:

Grz

Offline Arnemuiden-RS

• Volbloed ZMVCer
« Reactie #73 Gepost op: 21 mei 2010, 15:47:39 »
ik had het binnen 1 dag terug van pluscoating, dus zondag rij je op deze mee? :103:

Offline Marcozld

• Ras ZMVCer
« Reactie #74 Gepost op: 21 mei 2010, 16:40:09 »
ik had het binnen 1 dag terug van pluscoating, dus zondag rij je op deze mee? :103:
Whahaha... I wish! Moet nog eea gebeuren eer dat de Dapp weer rijdt. Als het blokje en alle gespoten onderdelen terug zijn dan rest er nog een voorvorkrevisie, buddyseat bekleden en last but not least... een nieuwe kabelboom laten maken. Ben dus nog wel even van de straat  8).
Grz.
P.s. zondag kom ik op een Kreilder  :054:

Offline Verstuuver

• Ras ZMVCer
  • "stuuf"
« Reactie #75 Gepost op: 21 mei 2010, 18:34:08 »
Whahaha... I wish! Moet nog eea gebeuren eer dat de Dapp weer rijdt. Als het blokje en alle gespoten onderdelen terug zijn dan rest er nog een voorvorkrevisie, buddyseat bekleden en last but not least... een nieuwe kabelboom laten maken. Ben dus nog wel even van de straat  8).
Grz.

een kreidler, hoe kan je dat nou toch doen  ;)

Offline Zdpp

• Huge ZMVC Fan
« Reactie #76 Gepost op: 21 mei 2010, 20:37:58 »
Grz.

alles bij elkaar nog hooguit drie dagen werk als ik zo eens lees wat er nog moet gebeuren.
maar als je niet met alles tegelijk bezig bent of laat doen dan duurt het idd wat langer. :+

en ik doe maar net of ik zie laatste opmerking niet gezien heb :093:

Sunny

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: 21 mei 2010, 20:48:43 »
Hey Marco, hier een adresje om het zadel netjes opnieuw te laten bekleden (kan met of zonder hoes afgeleverd worden, hoezen kan hij zelf maken, meegeleverde hoes kan hij er netjes op aanbrengen):
Hans Clarijs (http://www.clarijs-cs.nl/index.html
Vierwegen 11 in Kapelle (net buiten Kapelle, vlakbij het ANWB-station)
0113-581066 of 06-27300664.
Goede kwaliteit voor weinig geld.

Offline Marcozld

• Ras ZMVCer
« Reactie #78 Gepost op: 21 mei 2010, 23:07:14 »
Hey Marco, hier een adresje om het zadel netjes opnieuw te laten bekleden (kan met of zonder hoes afgeleverd worden, hoezen kan hij zelf maken, meegeleverde hoes kan hij er netjes op aanbrengen):
Hans Clarijs (http://www.clarijs-cs.nl/index.html
Vierwegen 11 in Kapelle (net buiten Kapelle, vlakbij het ANWB-station)
0113-581066 of 06-27300664.
Goede kwaliteit voor weinig geld.
Dank Ria... die tip had ik ook bij het Boluz forum gekregen. Moet dus wel goed zijn  ;). Ik baal alleen dat het niet meer origineel is dan. Maar misschien kom ik later op een beurs nog eens een origineel overtrek tegen van een Famel Flash.. who knows en laat ik 'm nogmaals bekleden.
Grz.

@ Stuuf en Zdpp.... bij voorbaat m'n oprechte excuses voor a.s. zondag  :+

Offline Arnemuiden-RS

• Volbloed ZMVCer
« Reactie #79 Gepost op: 23 mei 2010, 21:21:33 »
laat je de koppelingskabel van je zundapp straks wel heel :093: