* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Meldpunt asociaal rijgedrag geopend  (gelezen 2907 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Meldpunt asociaal rijgedrag geopend
« Gepost op: 23 juni 2010, 19:15:20 »

GOES - De gemeentelijke Goes biedt vanaf nu de mogelijkheid om allerlei vormen van asociaal rijgedrag direct online te melden.

Iedere weggebruiker die te maken krijgt met asociaal rijgedrag, kan voortaan zelf actie ondernemen. Men geeft de eigen contactgegevens door en het kenteken van een auto die agressief reed. Bumperkleven, door rood rijden, de kans dat hierdoor een (ernstig) ongeval gebeurt, is zeer reëel. De gemeente wil daarom haar inwoners oproepen asociaal weggedrag te melden. De gemeente geeft deze gegevens door aan de politie. De melder hoort ook wat er met de melding gebeurt.

Met de aanpak van Asociaal Rijgedrag wordt uitvoering gegeven aan het nieuwe Goese verkeersveiligheidsbeleid ‘Op weg naar 0 verkeersongelukken’. Er zijn nog meer maatregelen. De politie Goes heeft onlangs een lasergun aangeschaft. Hiermee kan de politie makkelijker de snelheidsduivels opsporen. Snelheidsdisplays zijn al langer een bekend fenomeen in de gemeente. Deze worden ook wel op verzoek in een bepaalde straat geplaatst. In de toekomst kan men op de website van de gemeente zien wat het resultaat daarvan was.

In de gemeente Goes vallen jaarlijks zo’n 35 ernstige verkeersslachtoffers. Veel van de verkeersonveilige punten zijn de afgelopen jaren aangepakt. Zo zijn fietspaden aangelegd en zijn er fietstunneltjes en nieuwe rotondes gekomen. De gemeente heeft de laatste jaren veel geïnvesteerd in infrastructuur. Laatst is bijvoorbeeld het Nansenplein verbeterd en binnenkort is het kruispunt Troelstralaan/Ringbaan aan de beurt.

Op het gebied van verbeteren van de infrastructuur valt niet zo heel veel winst meer te halen. Belangrijk nu is dat het gedrag van de weggebruikers veiliger wordt. In 95% van de verkeersongevallen is een menselijke fout de oorzaak. Daarom wordt nu een aantal maatregelen genomen. Er was al een speciaal e-mailadres, waar men bijvoorbeeld kon melden dat er in de straat te hard gereden werd of een vraag over het verkeer in Goes kwijt kon (verkeer@goes.nl), nu is daar het meldpunt bij gekomen.

Het meldingsformulier is te vinden via www.goes.nl/verkeersveiligheid.
« Laatst bewerkt op: 23 juni 2010, 19:26:32 door Stealth »
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Meldpunt asociaal rijgedrag geopend
« Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2010, 19:38:18 »
Polletje maken wie van hier het meest gemeld [geklikt] gaat worden  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Meldpunt asociaal rijgedrag geopend
« Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2010, 20:02:57 »
 :022: :039: :036: :037: :021:

M O O I.....!!!

Kunnen we daar ook gelijk al die politie-wegmisbruikers melden die zich niet aan de verkeersregels houden, over doorgetrokken strepen inhalen, geen richting aan geven, verkeerd voorsorteren, onnodig links rijden enz., enz.,

Pen en papier bij de hand in de auto...!!

 :D
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: Meldpunt asociaal rijgedrag geopend
« Reactie #3 Gepost op: 23 juni 2010, 21:04:30 »
Mag ik ook melden als het (zoals bijna dagelijks) weer net goed gegaan is door zo'n blik rider?? Of valt niet in je spiegels kijken, niet opzij kijken of niet onverwachte inhaal akties ondernemen hier niet onder?? :082:
Zoekende naar..

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Meldpunt asociaal rijgedrag geopend
« Reactie #4 Gepost op: 23 juni 2010, 22:18:12 »
Mag ik ook melden als het (zoals bijna dagelijks) weer net goed gegaan is door zo'n blik rider?? Of valt niet in je spiegels kijken, niet opzij kijken of niet onverwachte inhaal akties ondernemen hier niet onder?? :082:

Wat mij betreft mag je iedereen die niet in z'n spiegels kijkt noteren  :034:
Straight to your face with the truth!

Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: Meldpunt asociaal rijgedrag geopend
« Reactie #5 Gepost op: 24 juni 2010, 14:11:17 »
wat mij betreft nogal een vaag verhaal vd Gemeente Goes. Op basis van artikel 130 claimen ze een wettelijke basis te hebben. Echter de "verklikkers" melden vanuit hun optiek. Genoeg te relativeren dus. En dan hebben we het nog niet over iemand erbij naaien. Nee, echt top, Gemeente Goes. Bvd  :017:
Ik wens ze heel veel succes met vervolgen. Op deze wijze denk ik niet dat er veel hard te maken valt.

Als je wat meer leest op de betreffende website, kan je lezen hoe apetrots ze op de Goese rotondes zijn. Volgens mij zijn juist die oa de oorzaak dat er afgelopen jaren juist doden in het verkeer vielen.

Ik sluit mij overigens aan bij Paulus & Rider-64 !!  Mijn ergernissen : Niet kijken - Geen richting - Onnodig links blijven rijden - belemmering van & niet aanpassen aan de doorstroming vh verkeer - (Te) langzaam inhalen
!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Meldpunt asociaal rijgedrag geopend
« Reactie #6 Gepost op: 25 juni 2010, 09:13:21 »
(Te) langzaam inhalen

Grote ergernis, maar inmiddels kun je het de bestuurder nog nauwelijks kwalijk nemen. Tis de overheid die van mening is dat de beste methode, om het aantal verkeersdoden af te laten nemen, is door ons als marionetten nichten verplicht zo langzaam mogelijk achter elkaar aan te laten sukkelen. Zoveel mogelijk verkeerssituaties conflict-vrij proberen op te lossen, waar de bestuurder zeker niet hoeft na te denken, anticiperen, in te schatten of wat dan ook. Tevens is snelheid van ver ondergeschikt belang. Ja, de kosten-baten t.o.v. elke verkeersslachtoffer (hoe betreurenswaardig dan ook) wordt steeds schever, maar dat geeft niet volgens de overheid .... het is alleen het dodenaantal wat telt, ongeacht tegen welke prijs (in de ruimste zin van het woord).
Dat door bovenstaande maatregelen de kwaliteiten van de gemiddelde bestuurder alleen maar afnemen, lijkt niet relevant ..... je mag nergens meer inhalen, je kan nergens meer inhalen, dus de inhaal-kwaliteiten van bestuurders gaan drastisch naar beneden, ze hoeven tenslotte nauwelijks meer dergelijke inschattingen en dergelijke te maken.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
1 Reacties
1949 Gelezen
Laatste bericht 29 september 2010, 20:44:52
door Big Twin