* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: VVD en PVV willen dat snelheidscontroles op snelwegen anders worden aangepakt, m  (gelezen 3822 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man

De regeringspartij VVD wil dat de controles op de A-wegen worden beperkt ten gunste van meer controles in de woonwijken. De gedoogpartij PVV wil dat mobiele controles op snelwegen worden afgeschaft en dat daar alleen nog wordt gecontroleerd via vaste flitspalen. Dat gaan VVD-Kamerlid Charlie Aptroot en PVV'er James Sharpe donderdag inbrengen in een debat over verkeersveiligheid. Volgens Aptroot ergert zijn partij zich al jaren aan de vele controles op grote wegen, terwijl daar relatief minder verkeersslachtoffers vallen dan op andere wegen. Hij denkt dat wegens de opbrengst van de boetes zoveel dienders naast de hectometerpaaltjes blijven staan.

Het Kamerlid vindt dat de flitscontroles nodig blijven, maar denkt dat het wel een onsje minder kan. De tijd die ze besparen zouden de agenten moeten doorbrengen in woonwijken, omdat te hard rijden daar vaker gewonden oplevert. Eerder al pleitte het CDA voor meer verkeersveiligheid in wijken. Sharpe (PVV) wil helemaal af van mobiele flitscontroles op snelwegen. Volgens hem leveren die onveilige situaties op, omdat bestuurders schrikken en soms opeens de rem intrappen. Op wegen waar dat nodig is wil hij vaste flitspalen. In woonwijken moeten de (flits-)controles juist in aantal omhoog, oordeelt ook hij.

Foto: ANP/motor.nl
« Laatst bewerkt op: 11 november 2010, 21:30:27 door Stealth »
Straight to your face with the truth!

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: VVD en PVV willen dat snelheidscontroles op snelwegen anders worden aangepakt, m
« Reactie #1 Gepost op: 11 november 2010, 20:50:38 »
 :036: :036:

Als ze dan in die woonwijken staan te controleren kunnen ze gelijk de bontkraagjes aanpakken  :054:
Straight to your face with the truth!

Sunny

  • Gast
Re: VVD en PVV willen dat snelheidscontroles op snelwegen anders worden aangepakt, m
« Reactie #2 Gepost op: 11 november 2010, 21:19:17 »
Je bedoelt de zogenaamde "scootersletjes"?

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: VVD en PVV willen dat snelheidscontroles op snelwegen anders worden aangepakt, m
« Reactie #3 Gepost op: 11 november 2010, 21:21:43 »
Klinkt goed dit voorstel...............beter dan verhogingen enz  :D
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: VVD en PVV willen dat snelheidscontroles op snelwegen anders worden aangepakt, m
« Reactie #4 Gepost op: 11 november 2010, 21:24:02 »
Je bedoelt de zogenaamde "scootersletjes"?

o.a. maar loop maar is in souburg. Dan staan er voor de supermarkt ook altijd bondkraagjes zonder scooter maar met moedersleutels voor alle AXA-fietssloten...

Als ik voor onze winkel sta zie je binnen 10 min, 5 fietsen voorbij komen zonder sleutel in het slot, en toch is ie van het slot. Rara hoe kan dat.

Of je ziet van die dikke batavus fietsen van € 1000+ met een aldi slot eromheen. 
Straight to your face with the truth!

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: VVD en PVV willen dat snelheidscontroles op snelwegen anders worden aangepakt, m
« Reactie #5 Gepost op: 11 november 2010, 21:25:17 »
Klinkt goed dit voorstel...............beter dan verhogingen enz  :D

Verhoging komt vanzelf als ze in woonwijken gaan controleren want boetes daar zijn 2x zo hoog als op de snelweg  :034:


Ennuh Freak en Sunny, ik kom binnenkort weer langs voor jullie draadloze netwerk om 1 van die pc's eraf te halen want nu jullie tegelijk op het forum zitten is het niet meer bij te houden met lezen  :018:
Straight to your face with the truth!

Offline Specter

  • Wat er ook gebeurt, altijd blijvuh hakkuh!!!!
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 851
  • Geslacht: Man
    • Partyflock
Re: VVD en PVV willen dat snelheidscontroles op snelwegen anders worden aangepakt, m
« Reactie #6 Gepost op: 11 november 2010, 21:27:20 »
Dat zulke wijsheid uit Den Haag zou komen heb ik niet voor mogelijk gehouden!
Denk dat dit veel meer draagvlak heeft dan dat flitsen op snelwegen en die lullige boetes voor 6 km te hard!

Hulde! :036:


Nu alleen nog door de kamer heen zien te krijgen, en dat zal moeilijk worden vrees ik. :017:

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: VVD en PVV willen dat snelheidscontroles op snelwegen anders worden aangepakt, m
« Reactie #7 Gepost op: 11 november 2010, 21:29:12 »
Dat zulke wijsheid uit Den Haag zou komen heb ik niet voor mogelijk gehouden!
Denk dat dit veel meer draagvlak heeft dan dat flitsen op snelwegen en die lullige boetes voor 6 km te hard!

Hulde! :036:


Nu alleen nog door de kamer heen zien te krijgen, en dat zal moeilijk worden vrees ik. :017:

Nope, want dit voorstel heeft alleen maar win win situaties. en het is geen wet ey. alleen een verandering in beleid  :034:
Straight to your face with the truth!

Offline Specter

  • Wat er ook gebeurt, altijd blijvuh hakkuh!!!!
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 851
  • Geslacht: Man
    • Partyflock
Re: VVD en PVV willen dat snelheidscontroles op snelwegen anders worden aangepakt, m
« Reactie #8 Gepost op: 11 november 2010, 21:37:49 »
Zo bij ben ik dan ook weer niet met de politiek, wat nu een wet is en wat niet.

Denk dat er een hoop tegen gaan zijn, het is natuurlijk makkelijk prijs schieten op de snelwegen, hogere verkeers dichtheid.
En wat ze ook beweren, dit flitsen is nog altijd een vorm van inkomsten vergaren voor de staats kas. En in veel mindere mate op de veiligheid gericht.
Anders waren ze er al veel eerder mee begonnen, 5km te hard op de snelweg is hele anderen koek dan in een woonwijk bij een school.

Om het verlies aan inkomsten te compenseren zullen de bedragen voor bekeuringen binnen de bebouwde kom een flink aantal procent omhoog moeten gaan.

Ben een groot voorstander, maar denk dat het toch op veel weerstand gaat stuiten.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: VVD en PVV willen dat snelheidscontroles op snelwegen anders worden aangepakt, m
« Reactie #9 Gepost op: 11 november 2010, 21:42:19 »
Woonwijken is veel meer scoren!

Kijk maar op de torenweg (McDonalds richting souburg) staan ze 2 a 3 keer in de week te flitsen. Is 50 daar maar iedereen peert er met 70 voorbij.

en wees nou eerlijk wie rijd er echt 30 in 30 zones? het is altijd wel 40/45.
Straight to your face with the truth!

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: VVD en PVV willen dat snelheidscontroles op snelwegen anders worden aangepakt, m
« Reactie #10 Gepost op: 11 november 2010, 21:47:03 »
en wees nou eerlijk wie rijd er echt 30 in 30 zones?

Ja, hierzo!


Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: VVD en PVV willen dat snelheidscontroles op snelwegen anders worden aangepakt, m
« Reactie #11 Gepost op: 11 november 2010, 21:55:36 »
en wees nou eerlijk wie rijd er echt 30 in 30 zones?

Ja, hierzo!
Zo goed als altijd ivm met kids/voetgangers en meer zooi  :034:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Specter

  • Wat er ook gebeurt, altijd blijvuh hakkuh!!!!
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 851
  • Geslacht: Man
    • Partyflock
Re: VVD en PVV willen dat snelheidscontroles op snelwegen anders worden aangepakt, m
« Reactie #12 Gepost op: 11 november 2010, 21:57:06 »
Moet eerlijk zeggen dat ik me binnen de bebouwde kom meer aan de snelheid hou dan daar buiten.
Hangt ook af van waar. Op de Laan der Verenigde Naties (Dat stuk tussen de kruising Koudekerkseweg en begin van de Grifioen) rij ik vaak wel harder.
Net als ook dat stuk vanaf de Mac richting de kruising bij Arneville waar ze nu ook 50 van hebben gemaakt.

Maar in 30km stukken en eigenlijk altijd wel 30 a 32 km per uur.
En verder binnen de bebouwde kom eigenlijk ook wel.

Net wat Freak zegt, veel kids en voetgangers.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: VVD en PVV willen dat snelheidscontroles op snelwegen anders worden aangepakt, m
« Reactie #13 Gepost op: 11 november 2010, 22:13:37 »
Daarbuiten staat de snelheid vaak vrij  :048:

Daarnet nog een 170km/h gezien op de teller van de ZZR250 met de toerenteller net over de 14.000  :057:

Oke je mag er 100 dus toch netjes gedaan  :018:

Alleen die wind  :012:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: VVD en PVV willen dat snelheidscontroles op snelwegen anders worden aangepakt, m
« Reactie #14 Gepost op: 12 november 2010, 09:31:31 »
tsjah... wat moet ik er van zeggen...


-Controleren met het oog op verbeteren van de veiligheid, en niet zoals nu, met het oog op geld;
-Binnen de bebouwde kom is het risico voor anderen ook veel groter dan op de snelweg;
-Trajectcontrole op risicogebieden, en mobiele controles in de bebouwde kom.

Ik kan eventjes geen nadelen verzinnen...  :039:  :+

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: VVD en PVV willen dat snelheidscontroles op snelwegen anders worden aangepakt, m
« Reactie #15 Gepost op: 12 november 2010, 11:27:50 »
tsjah... wat moet ik er van zeggen...


-Controleren met het oog op verbeteren van de veiligheid, en niet zoals nu, met het oog op geld;
-Binnen de bebouwde kom is het risico voor anderen ook veel groter dan op de snelweg;
-Trajectcontrole op risicogebieden, en mobiele controles in de bebouwde kom.

Ik kan eventjes geen nadelen verzinnen...  :039:  :+
Maar hoe kunnen we de staatskas dan gaan spekken  :|
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: VVD en PVV willen dat snelheidscontroles op snelwegen anders worden aangepakt, m
« Reactie #16 Gepost op: 12 november 2010, 11:43:33 »
Daar hebbie gelijk in. Ik dacht meer richting het verhogen van de veiligheid, en het praktisch nut van snelheidscontroles.

Financieel gezien mogen degenen díe dan gepakt worden, waarschijnlijk wel weer wat harder gaan bloeden om de tekorten te compenseren...  ;)

Gelukkig hebben ze nog verschillende keuzemogelijkheiden waaronder het verhogen van accijnzen op brandstof, alcohol en tabakswaren....  :X

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: VVD en PVV willen dat snelheidscontroles op snelwegen anders worden aangepakt, m
« Reactie #17 Gepost op: 12 november 2010, 19:24:18 »
Minder ongelukken kosten minder, financieel 'probleem' opgelost :007:

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: VVD en PVV willen dat snelheidscontroles op snelwegen anders worden aangepakt, m
« Reactie #18 Gepost op: 13 november 2010, 11:54:45 »
Is dat zo ? Meestal is er wel iemand aansprakelijk  die het moet ophoesten.
En hoe zit het dan met ongevallen met een dodelijk afloop ?

Waarom ik dit oprakel ..... nou, onlangs is gebleken dat rokers de samenleving juist minder kosten omdat ze eerder dood gaan, want schijnbaar dus toch (financieel) opweegt tegen alle kwalen voorafgaand aan de dood.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
444 Reacties
79133 Gelezen
Laatste bericht 10 januari 2012, 07:55:03
door Thervain
24 Reacties
4826 Gelezen
Laatste bericht 02 december 2010, 21:20:09
door Allroadtoad
7 Reacties
2741 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:13:51
door Dick
17 Reacties
3560 Gelezen
Laatste bericht 11 mei 2015, 07:48:56
door MotorFreak