Auteur Topic: [RLooise] BMW K75RT  (gelezen 2890 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline RLooise

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 123
  • Geslacht: Man
  • Last Login:Gisteren om 18:34:14
[RLooise] BMW K75RT
« Gepost op: 05 maart 2013, 19:25:00 »
Dan zal ik ook eens een topic beginnen over mijn gemotoriseerde tweewieler, mijn BMW K75RT uit 1994, mijn eerste motor. Verder weinig bijzonderheden over te vermelden, het zal de kritische kijker wellicht opvallen dat er enkele beschadigingen aan de kuip zetten, daar wil ik nog wel eens wat aan doen, maar op het moment erg weinig tijd voor helaas :/

« Laatst bewerkt op: 05 maart 2013, 19:42:27 door Stealth »

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4522
  • Geslacht: Man
  • Last Login:24 september 2018, 13:07:46
Re: [RLooise] BMW K75RT
« Reactie #1 Gepost op: 05 maart 2013, 19:53:16 »
Degelijke motor en best betrouwbaar  :054:
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Offline 4tm

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 826
  • Geslacht: Man
  • Last Login:17 juli 2017, 21:27:55
Re: [RLooise] BMW K75RT
« Reactie #2 Gepost op: 05 maart 2013, 19:57:25 »
Volgens de kenners een van de beste Bmw,s ooit gemaakt :054:
Xbr500 1986 - Xbr500 1988  - Versys 1000 2015

If you want to be happy for a day - Drink !
If you want to be happy for a year - Marry !
If you want to be happy for a lifetime - Ride a motorcycle !

Offline RLooise

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 123
  • Geslacht: Man
  • Last Login:Gisteren om 18:34:14
Re: [RLooise] BMW K75RT
« Reactie #3 Gepost op: 16 april 2013, 16:24:30 »
Het kostte wat moeite om hem weer aan de praat te krijgen na de winterstop :026:, maar vanmiddag de eerste kilometers van 2013 gereden :052:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3359
  • Geslacht: Man
  • Last Login:28 februari 2018, 14:01:27
  • Beterweter
Re: [RLooise] BMW K75RT
« Reactie #4 Gepost op: 16 april 2013, 16:59:59 »
Jemig, heb je de zaag er nòg niet ingezet..??  :103:

Nee geintje.. Mooi bike...!! Vraag mij alleen af wat dan de after-winter-dip was..??
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline RLooise

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 123
  • Geslacht: Man
  • Last Login:Gisteren om 18:34:14
Re: [RLooise] BMW K75RT
« Reactie #5 Gepost op: 16 april 2013, 17:04:59 »
Hij wilde niet aanslaan bij het starten, maar een beetje startspray en goed doorstarten in koudstartstand waren voldoende.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3359
  • Geslacht: Man
  • Last Login:28 februari 2018, 14:01:27
  • Beterweter
Re: [RLooise] BMW K75RT
« Reactie #6 Gepost op: 16 april 2013, 17:06:36 »
 :039: Niets aan de hand dus...
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline RLooise

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 123
  • Geslacht: Man
  • Last Login:Gisteren om 18:34:14
Re: [RLooise] BMW K75RT
« Reactie #7 Gepost op: 12 mei 2013, 16:26:13 »
Wat ik nu weer voor vaag probleem heb, ik dacht vanmiddag even te gaan rijden, dus ik start en hij slaat gelijk aan, so far so good. Motor staat eventjes warm te draaien terwijl ik mijn pak aantrek en valt dan stil, ik denk ik start opnieuw, doet hij niks meer :027:. Paar keer geprobeerd maar de startmotor komt niet of nauwelijks rond lijkt wel, iemand enig idee wat dit kan zijn? :042:

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
  • Last Login:12 november 2014, 01:18:38
Re: [RLooise] BMW K75RT
« Reactie #8 Gepost op: 12 mei 2013, 16:37:04 »
Geen benzine?
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

ba searcher!!

  • Gast
Re: [RLooise] BMW K75RT
« Reactie #9 Gepost op: 12 mei 2013, 16:43:10 »
Dynamo, werkt die nog? Genoeg laadspanning? Hoe is je accu verder?

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4522
  • Geslacht: Man
  • Last Login:24 september 2018, 13:07:46
Re: [RLooise] BMW K75RT
« Reactie #10 Gepost op: 12 mei 2013, 17:37:21 »
Accu slecht en warm laten draaien met licht aan?? laadspanning controleren...
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [RLooise] BMW K75RT
« Reactie #11 Gepost op: 12 mei 2013, 17:59:38 »
Startmotor mee blijven draaien. .............ff je accu meten en ik denk dat je het wel zal zien :D
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2081
  • Geslacht: Man
  • Last Login:28 januari 2017, 00:04:08
Re: [RLooise] BMW K75RT
« Reactie #12 Gepost op: 12 mei 2013, 20:51:21 »
Wat ik nu weer voor vaag probleem heb, ik dacht vanmiddag even te gaan rijden, dus ik start en hij slaat gelijk aan, so far so good. Motor staat eventjes warm te draaien terwijl ik mijn pak aantrek en valt dan stil, ik denk ik start opnieuw, doet hij niks meer :027:. Paar keer geprobeerd maar de startmotor komt niet of nauwelijks rond lijkt wel, iemand enig idee wat dit kan zijn? :042:


Losplukken en open maken. Dikke kans dat de magneten binnenin los zitten (BMW-kwaal nr 1) of een plaatje tussen anker en tandwielen los zit (BMW-kwaal nr. 2). Kan nog meer aand e hand zijn, maar kijk eerst maar eens. Zie onderstaande link, ook dat soort geneuzel.
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=53969&start=0
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline RLooise

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 123
  • Geslacht: Man
  • Last Login:Gisteren om 18:34:14
Re: [RLooise] BMW K75RT
« Reactie #13 Gepost op: 14 mei 2013, 14:53:39 »
Accu gaf nog 11,9 volt volgens de multimeter, eerst maar eens aan de oplader gehangen als hij weer helemaal vol zit maar weer eens verder kijken :042:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4870
  • Geslacht: Man
  • Last Login:16 september 2018, 19:25:32
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [RLooise] BMW K75RT
« Reactie #14 Gepost op: 15 mei 2013, 14:48:40 »
Je moet meten tijdens het starten en dan mag de spanning niet beneden de 10 volt zakken.

Offline Arnold

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1260
  • Geslacht: Man
  • Last Login:19 september 2018, 09:34:40
Re: [RLooise] BMW K75RT
« Reactie #15 Gepost op: 15 mei 2013, 15:55:38 »
En als je dan de meter er aan laat hangen, kan je (als ie wil lopen) meteen nagaan of ie wel bij laad.

Offline RLooise

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 123
  • Geslacht: Man
  • Last Login:Gisteren om 18:34:14
Re: [RLooise] BMW K75RT
« Reactie #16 Gepost op: 15 mei 2013, 19:12:25 »
Dat was ook wel mijn bedoeling om dat te doen, alleen is het jammer dat m'n werk zoveel vrije tijd kost, waarschijnlijk morgenmiddag pas tijd om eens verder te kijken.

Offline RLooise

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 123
  • Geslacht: Man
  • Last Login:Gisteren om 18:34:14
Re: [RLooise] BMW K75RT
« Reactie #17 Gepost op: 16 mei 2013, 16:12:37 »
Mogelijke oorzaak van de problemen gevonden, tijdens het starten daalt de accuspanning tot een volt of 3. Maar eens proberen met een andere accu dus.

ba searcher!!

  • Gast
Re: [RLooise] BMW K75RT
« Reactie #18 Gepost op: 16 mei 2013, 16:42:36 »
Aah..een dooie accu dus...nieuwtje er in en weer proberen.....als je dan de accu gemonteerd hebt kijk dan even naar de spanning wat ie doet met starten.....loopt ie kijk dan gelijk naar je laadspanning!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [RLooise] BMW K75RT
« Reactie #19 Gepost op: 16 mei 2013, 16:49:31 »
Geregeld......zijn flinke accu's trouwens  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"