* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: oldtimer regelingen,  (gelezen 6016 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mielko

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 463
  • Geslacht: Man
  • slijperij Tommetje--boorderij@zeelandnet.nl
oldtimer regelingen,
« Gepost op: 27 april 2013, 15:47:53 »
He mensen,
Hoe heeft moedertje overheid het nu voorzien met onze oldtimers.
Ik heb wel gelezen over auto's,dat de vrijstelling naar 40Jaar gaat.

Maar ik heb nog niets gelezen over motoren .

Wie weet hoe het zit?
Rookworst zonder R is ook worst

Offline Veloce

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 229
Re: oldtimer regelingen,
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2013, 17:57:26 »
Volgens mij hetzelfde vanaf 40 jaar vrijstelling en ouder dan 30 jaar slechts het kwarttarief.
En dat is dan €29,- voor een motor tussen de 30 en 40 jaar oud, het kon slechter vind ik.

Offline Mielko

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 463
  • Geslacht: Man
  • slijperij Tommetje--boorderij@zeelandnet.nl
Re: oldtimer regelingen,
« Reactie #2 Gepost op: 27 april 2013, 20:24:14 »
Dat is voor mij al 4x 29E per jaar en een auto oldtimer(1976) ,voor  iets waar ik alleen op rij . :/
Rookworst zonder R is ook worst

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: oldtimer regelingen,
« Reactie #3 Gepost op: 27 april 2013, 22:54:07 »
tsja zo heb ik er een stuk of 10 waar weer voor betaald moet worden en een 16tal plus 2 auto's waar per jaar ruim 100 euro extra voor betaald moet worden als die Belgische regeling door gaat en ja als grensgeval ga je nog wel eens de grens over natuurlijk :-)

Och, doet je weer even minder aan de EU en Griekenland en Cyprus e.a. denken, scheelt ook weer wat bloeddruk.

http://pic.twitter.com/A8wa5va3Yj

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3260
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: oldtimer regelingen,
« Reactie #4 Gepost op: 28 april 2013, 07:48:52 »
Wanneer hebben de hoge heren dat onzalige idee weer bedacht? Net een oldtimer opgehaald...  :(

Ach,  het kan ook alleen maar voorbereiding zijn op de volgende stap : oldtimers zijn een dure hobby,  dus oldtimer eigenaren kunnen de Eu wel financieren... :(

Offline Beinhart

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 105
  • Geslacht: Man
  • ratbiker
Re: oldtimer regelingen,
« Reactie #5 Gepost op: 28 april 2013, 08:43:14 »
Volgens mij hetzelfde vanaf 40 jaar vrijstelling en ouder dan 30 jaar slechts het kwarttarief.
En dat is dan €29,- voor een motor tussen de 30 en 40 jaar oud, het kon slechter vind ik.

waar staat het duidelijk dat het inderdaad maar 29 euro is?
dit is wat ik op andere motorforums lees;
een kwarttarief in de MRB met een maximum van €120
en dus maak ik hieruit op dat het kwarttarief  maximaal 120 euro kan zijn, maar er staat geen minimum bedrag?

ik had ook 6 motoren op kenteken, 4 rijdend en 2 nog op te bouwen. dat zijn er nu nog 4 (3 rijdend en 1 projectje) stond wel in de planning om te minderen, maar zolang het niks kost staat het ook niet in de weg...

groetjes werner (heb nu gewoon iets meer reserve onderdelen)
prettig gestoord, maar niet voor iedereen even prettig

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: oldtimer regelingen,
« Reactie #6 Gepost op: 28 april 2013, 12:34:23 »
ff doorlezen en onderaan staat een overzicht waar eea vrij duidelijk instaat

http://www.knac.nl/2013/04/24/oldtimeralliantie-sluit-compromis-over-mrb-vrijstelling-oldtimers/

Offline Mielko

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 463
  • Geslacht: Man
  • slijperij Tommetje--boorderij@zeelandnet.nl
Re: oldtimer regelingen,
« Reactie #7 Gepost op: 28 april 2013, 17:33:21 »
goed ,een kwart tarief voor motoren,als je heb s winters stalt.Hoe willen ze dat controleren.Door te schorsen?
Dat kost meer dan de belasting :016:
Rookworst zonder R is ook worst

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: oldtimer regelingen,
« Reactie #8 Gepost op: 28 april 2013, 21:55:41 »
ik ga helemaal niets schorsen want dat zorgt alleen maar voor  extra kosten.

Offline Beinhart

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 105
  • Geslacht: Man
  • ratbiker
Re: oldtimer regelingen,
« Reactie #9 Gepost op: 28 april 2013, 22:21:46 »
dit staat ertussen; Weekers bleef daar bij zijn eindbod van verhoging van de leeftijd voor MRB-vrijstelling naar 40 jaar, maar kwam de oldtimeralliantie nog wel tegemoet met een kwarttarief (met een maximum van € 120,=) voor benzineauto’s die ouder zijn dan 26 jaar en nog geen 40. maar daar staat niet dat het per gewicht gaat, hoe lichter het vooertuig hoe minder betalen? in het schema onderaan staat de zelfde ''kwartregeling'' voor auto's als voor motoren, dus hoe ze het gaan verdelen ik zie het wel...
prettig gestoord, maar niet voor iedereen even prettig

Offline Mielko

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 463
  • Geslacht: Man
  • slijperij Tommetje--boorderij@zeelandnet.nl
Re: oldtimer regelingen,
« Reactie #10 Gepost op: 28 april 2013, 23:24:21 »
De overheid heeft de jacht geopend op belasting ontduikers.
Dus whats next ,hypotheek aftrek,camper tarief,zuinige auto's ,loon belasting verhoging .kwartje van Rutte  ;(
Rookworst zonder R is ook worst

Offline Veloce

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 229
Re: oldtimer regelingen,
« Reactie #11 Gepost op: 29 april 2013, 00:03:03 »
Nu gaat de handel in oude stink diesel Mercedessen wel mooi op z'n gat! En trouwens al die oude auto's neem ik aan.


Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3260
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: oldtimer regelingen,
« Reactie #12 Gepost op: 29 april 2013, 08:24:14 »
Het vervelendste is dat ze het op deze manier in kleine stapjes binnenhalen, terwijl de groot-verdieners nog steeds weinig tot niets aan de staat afdragen. Ik sprak vorige week nog een man die zijn schaapjes behoorlijk op het droge heeft,  die ook zei dat Nederland gewoon een belastingparadijs is.  Als je veel verdient, niet is het heel eenvoudig om weinig of niets te betalen. En dat vind ik dan weer jammer.

Offline Bert Broodbakker

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
Re: oldtimer regelingen,
« Reactie #13 Gepost op: 29 april 2013, 15:53:56 »
Het vervelendste is dat ze het op deze manier in kleine stapjes binnenhalen, terwijl de groot-verdieners nog steeds weinig tot niets aan de staat afdragen. Ik sprak vorige week nog een man die zijn schaapjes behoorlijk op het droge heeft,  die ook zei dat Nederland gewoon een belastingparadijs is.  Als je veel verdient, niet is het heel eenvoudig om weinig of niets te betalen. En dat vind ik dan weer jammer.

Wat word er verstaan onder groot verdieners? Want met een 2-3 keer modaal moet je toch behoorlijk wat afdragen aan de (r)overheid. En je hebt geen enkele toeslag meer.
Probleem is in mijn ogen meer dat het voor sommige banen niet loont om te gaan werken vergeleken met de bijstand. Dus pleit ik er meer voor dat of; het minimum loon omhoog of; de bijstand omlaag. Maar dat is een discussie die wellicht in een ander topic thuis hoort  :033:

OT: goed dat dit draadje is opgestart want ik was net aan het kijken voor een fiets uit 1985 en ging er eigenlijk vanuit dat die wegenbelasting vrij zou zijn.
Honda CB500 '94

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: oldtimer regelingen,
« Reactie #14 Gepost op: 29 april 2013, 18:22:22 »
Ja dat is tie ook  :+

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: oldtimer regelingen,
« Reactie #15 Gepost op: 29 april 2013, 19:41:55 »
Ik snap het 'geklaag' in dit topic niet zo heel goed eigenlijk.
Tuurlijk, jullie betaalde eerst niets en moeten nu wel een paar tientjes per jaar afdragen, nooit leuk.

Maar ..... de overheid wil wat doen aan het misbruik van 'oldtimers' en heeft gezocht naar een mogelijkheid om de liefhebber te ontzien. In mijn ogen zijn ze daar redelijk in geslaagd.

Dus, wat is nu het probleem?

(Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen?)

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: oldtimer regelingen,
« Reactie #16 Gepost op: 29 april 2013, 20:25:39 »
een van de problemen kan zijn dat de meesten meerdere oldtimers hebben , en dan kan het kostenplaatje nog aardig oplopen

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3260
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: oldtimer regelingen,
« Reactie #17 Gepost op: 29 april 2013, 23:22:05 »
Wat word er verstaan onder groot verdieners? Want met een 2-3 keer modaal moet je toch behoorlijk wat afdragen aan de (r)overheid. En je hebt geen enkele toeslag meer.

Nee, dan heb je het ook wel over duidelijk meer verdienen dan 2-3 keer modaal. Dan zit je ook wel ruim boven de Balkenende norm. ;)

Ik snap het 'geklaag' in dit topic niet zo heel goed eigenlijk.
Tuurlijk, jullie betaalde eerst niets en moeten nu wel een paar tientjes per jaar afdragen, nooit leuk.

Maar ..... de overheid wil wat doen aan het misbruik van 'oldtimers' en heeft gezocht naar een mogelijkheid om de liefhebber te ontzien. In mijn ogen zijn ze daar redelijk in geslaagd.

Dus, wat is nu het probleem?

(Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen?)

Ik vind het prima dat we belasting betalen. Laten we eerlijk zijn, we willen graag dat veel dingen in ons land goed geregeld zijn en dat kost nou eenmaal geld. Ik vind zelf het misbruik van oldtimers alleen wel een beetje overtrokken. Ik vraag me af hoeveel daat nou eigenlijk op gaat leveren. Natuurlijk zijn er wel wat Range Rover eigenaren die met een '93er rondrijden op een '83er kenteken. En sinds de 190 25 is geworden zie je ze ook ineens weer overal opduiken. Maar om dan direct over zwaar misbruik en het schaden van de schatkist te praten...

Ik ben wel voor een regeling waarbij je aan kunt tonen dat je liefhebber bent en dat je daardoor aanspraak kunt maken op speciale liefhebberstarieven. Maar goed, ik kan me voorstellen dat je daar in Den Haag niet op zit te wachten. Het wijzigen van die leeftijd is al gedoe genoeg.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: oldtimer regelingen,
« Reactie #18 Gepost op: 30 april 2013, 12:30:42 »
Ik snap het 'geklaag' in dit topic niet zo heel goed eigenlijk.
Tuurlijk, jullie betaalde eerst niets en moeten nu wel een paar tientjes per jaar afdragen, nooit leuk.

Maar ..... de overheid wil wat doen aan het misbruik van 'oldtimers' en heeft gezocht naar een mogelijkheid om de liefhebber te ontzien. In mijn ogen zijn ze daar redelijk in geslaagd.

Dus, wat is nu het probleem?

(Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen?)
Alles heeft 2 kanten.........rij je een oldtaimer omdat je dit net kan bekostigen of puur dat je dit naast je moderne bak wilt hebben..........ik ben nu blij dat ik geen 10 oldtimers meer heb. Ik heb naast de Mondeo ook een Volvo 144 welke ik dagelijks gebruik.........de reden is dat deze op LPG rijdt en met een 1 op 8 scheelt het best veel centen.........deze Volvo wordt in de 2e maand 2014 40jaar dus blijvend belastingvrij..........gelukkig maar. Er staat hier ook nog een Mercedes 500SEC die ook op LPG rijdt, is nu volledig gereviseerd en in topstaat, is belastingvrij met zijn 30 jaar jong maar deze weegt ruim 1800kg...........die moet de volle mep gaan betalen en dan wordt je niet echt blij met een extra uitgave van 210 per maand  ;)

Doe mij de Volvo maar  :054:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Veloce

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 229
Re: oldtimer regelingen,
« Reactie #19 Gepost op: 30 april 2013, 15:35:22 »
Volgens mij gaat jou feestje met die Volvo niet door, tenzij je op benzine gaat rijden! LPG en diesel zijn nl uitgesloten van het belasting voordeel.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
13 Reacties
3876 Gelezen
Laatste bericht 03 januari 2012, 18:09:59
door 4tm
2 Reacties
2138 Gelezen
Laatste bericht 13 september 2014, 20:28:07
door Mielko
5 Reacties
2119 Gelezen
Laatste bericht 15 maart 2016, 10:29:49
door Ghulst
0 Reacties
1431 Gelezen
Laatste bericht 04 maart 2017, 21:27:00
door Mielko