* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Kilometers  (gelezen 10585 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hans 89

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 785
  • Geslacht: Man
  • TDM 850 3VD
Re: Kilometers
« Reactie #20 Gepost op: 09 september 2013, 09:33:35 »
Zit nu vanaf januari al weer op 20000 km.
Ik was helemaal vergeten dat ik met de XR ook nog 2500 km heb gereden  8)
There are only 2 men I trust; one is me and the other is not you.

Offline Anthony

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 300
  • Geslacht: Man
  • Bob de Verbouwer
Re: Kilometers
« Reactie #21 Gepost op: 09 september 2013, 09:43:49 »
In mijn eerste jaren reed ik op mijn FZR600 zo'n 10.000km per jaar aan woon-werk en een boel ritten. Na de aanschaf van mijn 1000 zijn die kilometers alleen maar afgenomen. In het begin reed ik nog veel ritten met bij de FZRClub. Maar naast die ritten zat/zit ik ook zo'n 60.000km per jaar in de auto. Dat ging/gaat ten koste van de tijd op de motor.

Toen ik de motor kocht in 2005 stond er 17.000km op, waarvan de eerste eigenaar 7k had gereden en de 2e de overige 10k. Nu in 2013 staat de 1000 op ongeveer 34k. Dat betekent dat ik gemiddeld op zo'n 2000 kilometer per jaar zit sinds dat ik de 1000 bezit. Het stelt mij gerust dat de meeste kilometers door mij gemaakt zijn  ;) Maar er moet wel in ogenschouw genomen worden dat de 1000 vanaf 15 September 2012 geen kilometer meer gereden heeft en ik daarvoor in 2012 zo'n 500km had gereden.

Ze is de afgelopen jaren dus een beetje verwaarloosd, maar dat gaat helemaal goed komen. In July dit jaar eindelijk mijn studie afgerond. Dat moet mij een hoop meer vrije tijd geven (hoop ik LOL)

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kilometers
« Reactie #22 Gepost op: 09 september 2013, 14:15:47 »
Toen ik mijn motor kocht stonden er 22000 km op de teller. Nu, 6 jaar later, zijn het er 54000 - kom ik dus op een gemiddelde van nog geen 5500 km per jaar. :097:
In het eerste jaar heb ik heel veel, in één van de andere jaren om gezondheidsreden haast niet gereden. De kilometers die ik met één van onze oldtimers en met de DR rijd, zijn te verwaarlozen.
Wel zijn alle kilometers échte plezier kilometers.  :079: Als we op vakantie gaan, gaan de motoren op de trailer om de afstand te overbruggen. Woon-werkverkeer op de motor schiet voor mij niet op: ik fiets 5 minuten naar school!  :)
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Kilometers
« Reactie #23 Gepost op: 11 september 2013, 10:38:49 »
Ik heb eind oktober vorig jaar mijn rijbewijs pas gehaald. Met de XJ600 en de Transalp heb ik sindsdien ruim 6000 kilometer gereden. Niet overdreven veel, maar toch lekker onderweg geweest. Het zou meer kunnen zijn, als ik niet ook nog een groot deel van de bijna 40.000 kilometer met onze auto had gereden voor mijn werk. Woon-werk lukt mij niet, want met de Transalp de trap op naar mijn kantoor, dat gaat hem niet worden. ;)

Maar nu manieren vinden om meer te rijden. ;)

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: Kilometers
« Reactie #24 Gepost op: 11 september 2013, 11:27:22 »
En dat lukt met de auto wel die trappen op? goh....

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
Re: Kilometers
« Reactie #25 Gepost op: 11 september 2013, 23:58:32 »
Laatste 5 jaar gemiddeld 17.500 km tot 20.000 km per jaar.

Groetjes,
Jack

Ps.: houdt hier iemand een statistiek van bij? Kunnen we nu zien wat de gemiddelde ZMVC'er rijdt?

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Kilometers
« Reactie #26 Gepost op: 12 september 2013, 08:48:59 »
En dat lukt met de auto wel die trappen op? goh....

LOL, nee hoor, die staat ook stil. Maar, bij afspraken moet ik toch vaak wat netter gekleed zijn en computer en andere materialen meenemen, waardoor de motor niet altijd handig is.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Kilometers
« Reactie #27 Gepost op: 12 september 2013, 11:11:36 »
En dat lukt met de auto wel die trappen op? goh....

LOL, nee hoor, die staat ook stil. Maar, bij afspraken moet ik toch vaak wat netter gekleed zijn en computer en andere materialen meenemen, waardoor de motor niet altijd handig is.

Ik ken dat dilemma en eigenlijk is dat toch raar?? Dat netter gekleed.. Het gaat toch om de persoon en niet om de verpakking...
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Kilometers
« Reactie #28 Gepost op: 12 september 2013, 13:12:19 »
Ik ken dat dilemma en eigenlijk is dat toch raar?? Dat netter gekleed.. Het gaat toch om de persoon en niet om de verpakking...
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar niet iedereen kan op die manier zijn vooroordelen aan de kant zetten. Helaas.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Kilometers
« Reactie #29 Gepost op: 12 september 2013, 18:30:37 »
O, daar heb ik al 20 jaar zo`n schijt aan, maar dat is een andere discussie. Ik ging overal heen met motor, huwelijken, crematies, vakbondsbijeenkomsten, OR-vergaderingen in het buitenland. Het gaat om de inhoud, niet om de verpakking. Wie daar niet mee kan leven hoeft dat van mij niet perse  :007:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Kilometers
« Reactie #30 Gepost op: 12 september 2013, 20:59:19 »
Subtiel als altijd  :018:
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Oemoemenoe

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Man
Re: Kilometers
« Reactie #31 Gepost op: 12 september 2013, 21:29:02 »
duidelijk  :036:

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Kilometers
« Reactie #32 Gepost op: 12 september 2013, 22:52:49 »
O, daar heb ik al 20 jaar zo`n schijt aan, maar dat is een andere discussie. Ik ging overal heen met motor, huwelijken, crematies, vakbondsbijeenkomsten, OR-vergaderingen in het buitenland. Het gaat om de inhoud, niet om de verpakking. Wie daar niet mee kan leven hoeft dat van mij niet perse  :007:
Verschilletje is misschien wel dat ze mij betalen om ergens mezelf op een bepaalde manier neer te zetten met bepaalde kennis en een bepaald overwicht. ;)

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
Re: Kilometers
« Reactie #33 Gepost op: 13 september 2013, 00:21:10 »
Onder een goed motorpak, past ook een kostuum hoor. Zelfs nog plaats voor een stropdas. Even het pak, de laarzen en de helm in een koffer doen of afgeven bij de garderobe, schoenen aan,mooie aktentas van de motor pakken en je wandelt als een heertje binnen. Niemand zal vermoeden dat je met de motor bent.
Zodra je echter vertelt dat je met de motor bent, is in de regel het ijs gebroken.
Ja, ik spreek uit ervaring.

Groetjes,
Jack

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Kilometers
« Reactie #34 Gepost op: 13 september 2013, 00:30:20 »
O, daar heb ik al 20 jaar zo`n schijt aan, maar dat is een andere discussie. Ik ging overal heen met motor, huwelijken, crematies, vakbondsbijeenkomsten, OR-vergaderingen in het buitenland. Het gaat om de inhoud, niet om de verpakking. Wie daar niet mee kan leven hoeft dat van mij niet perse  :007:
Verschilletje is misschien wel dat ze mij betalen om ergens mezelf op een bepaalde manier neer te zetten met bepaalde kennis en een bepaald overwicht. ;)

Dus jij wil daarmee zeggen dat jouw kennis plotseling minder waard is als je een motorpak aan hebt? Of dat je minder overwicht met een motorpak hebt? Of dat je niet betaald wordt als je je motorpak aanhoudt? Misschien opent het juist onverwachts deuren en geeft het meer een inkijk uit wat voor hout jij gesneden bent. Overigens word ook ik betaald om mezelf op een bepaalde manier neer te zetten met een bepaalde kennis en een bepaald overwicht... maar dat terzijde.
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: Kilometers
« Reactie #35 Gepost op: 13 september 2013, 07:47:48 »
Ik denk dat voor elke situatie in het leven er een gepaste kledingstijl is. Sommige situaties horen nou eenmaal nette kleding bij, gewoon, omdat mensen dat verwachten.
Ik ben het wel met Art eens dat mensen jouw levensstijl wel moeten accepteren, maar dat staat los van jouw kleding.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Kilometers
« Reactie #36 Gepost op: 13 september 2013, 08:58:58 »
Tsja blijft tuig he dat motorvolk
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Kilometers
« Reactie #37 Gepost op: 13 september 2013, 10:07:27 »
Heb ondertussen alles wel op les gehad, van multimiljonairs tot krakers, hele simpele mensen tot superintelligente mensen, als er 1 ding is wat je leert in mijjn vak is het mensenkennis en met iedereen kunnen omgaan maar ook uit iedereen het beste krijgen, daar is geen dresscode voor. Toevallig geef ik dan motorles en is het noodzakelijk een motorpak te dragen maar ik ken genoeg instrukteurs die geen motorpak dragen simpelweg omdat ze met een blikkie volgen.
« Laatst bewerkt op: 13 september 2013, 11:05:05 door Allroadtoad »
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Kilometers
« Reactie #38 Gepost op: 13 september 2013, 14:27:22 »
O, daar heb ik al 20 jaar zo`n schijt aan, maar dat is een andere discussie. Ik ging overal heen met motor, huwelijken, crematies, vakbondsbijeenkomsten, OR-vergaderingen in het buitenland. Het gaat om de inhoud, niet om de verpakking. Wie daar niet mee kan leven hoeft dat van mij niet perse  :007:
Verschilletje is misschien wel dat ze mij betalen om ergens mezelf op een bepaalde manier neer te zetten met bepaalde kennis en een bepaald overgewicht. ;)

ART heeft dat van nature  :069:

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: Kilometers
« Reactie #39 Gepost op: 13 september 2013, 18:01:22 »
 :037: Joop toch...