* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Kilometers  (gelezen 10879 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Kilometers
« Reactie #40 Gepost op: 13 september 2013, 23:46:59 »
Niet van nature, Joop, daar had ik wel wat fysieke ongemakken voor nodig...
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Kilometers
« Reactie #41 Gepost op: 14 september 2013, 09:22:53 »
Niet van nature, Joop, daar had ik wel wat fysieke ongemakken voor nodig...

Ach ja............maar beter om gelachen dan om gehuild JP  ;)

Offline Bert Track

  • T-800cdi 3,2 / CRF250L D
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 29
  • Geslacht: Man
Re: Kilometers
« Reactie #42 Gepost op: 14 september 2013, 20:29:06 »
Ik zit inmiddels bijna op de 16000km met de Diesel. Toch 2500km gereden deze zomer. Valt al niet tegen. Bijna net zo lang op de weg als effectief sleutelwerk.

De crf zit tegen zijn eerste beurt aan. Nog snel even wat km's op zetten.

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Kilometers
« Reactie #43 Gepost op: 19 september 2013, 09:50:14 »
Momenteel een ruime 20.000 per jaar op de alp, en een paar duizend met de Gixxer.

Zou ik geen woon-werk rijden, zou er dus maar een paar duizen km per jaar overblijven..

Offline Bikkertje

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 168
  • Geslacht: Man
  • Adrenaline-Junkie
Re: Kilometers
« Reactie #44 Gepost op: 21 september 2013, 11:26:59 »
Ik heb er nu zo'n 11.000km op gezet sinds januari, weet nog niet hoe het uitkomt met een volledig jaar. Komt ook wel omdat ik er regelmatig mee naar m'n werk ga (140km per dag). komt nog bij dat ik z'n 20.000km met 't blikje rij per jaar ongeveer, maar dat zal dan nu ook wel iets lager uitvallen door srad-je-toe  :070:

Offline 4tm

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
Re: Kilometers
« Reactie #45 Gepost op: 21 september 2013, 23:08:25 »
Dat is dan een litertje of 11 olie  :041:
Xbr500 1986 - Xbr500 1988  - Versys 1000 2015

If you want to be happy for a day - Drink !
If you want to be happy for a year - Marry !
If you want to be happy for a lifetime - Ride a motorcycle !

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Kilometers
« Reactie #46 Gepost op: 22 september 2013, 01:44:47 »
Onder een goed motorpak, past ook een kostuum hoor. Zelfs nog plaats voor een stropdas. Even het pak, de laarzen en de helm in een koffer doen of afgeven bij de garderobe, schoenen aan,mooie aktentas van de motor pakken en je wandelt als een heertje binnen. Niemand zal vermoeden dat je met de motor bent.

Dan zullen wij wel een andere kapper hebben, want zodra ik die helm af doe staat het alle kanten op

Het gaat om de inhoud, niet om de verpakking.

Ben het helemaal met je eens, maar dan moet je wel (genoeg & vloeiende) inhoud hebben. Niet iedereen is daar mee gezegend en een beetje voorkomen kan je dan net het voordeel van de twijfel geven.


Hoe was dat spreekwoord ook alweer, "Beter goed voorkomen, dan genezen" ofzo  :060:

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: Kilometers
« Reactie #47 Gepost op: 22 september 2013, 16:39:34 »
O, daar heb ik al 20 jaar zo`n schijt aan, maar dat is een andere discussie. Ik ging overal heen met motor, huwelijken, crematies, vakbondsbijeenkomsten, OR-vergaderingen in het buitenland. Het gaat om de inhoud, niet om de verpakking. Wie daar niet mee kan leven hoeft dat van mij niet perse  :007:

Marian ook vaak hoor met zakelijke afspraken.
Vooral naar de randstad en met files en parkeren enz.
Soms met een nieuwe klant of als er veel spullen mee moeten wel met de auto.
10 vingers door de haarbos en je ziet geen spoor meer van een helm  :054:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Kilometers
« Reactie #48 Gepost op: 23 september 2013, 09:34:41 »
Ik heb mij daar een gegeven moment ook bij neergelegd.

Resultaat, klant tevreden en voelt zich op z'n gemak, directie NOT amused..
Gelukkig hadden we een "klanttevredenheidsprogramma..".
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Kilometers
« Reactie #49 Gepost op: 26 september 2013, 21:57:50 »
Soms kan het wel, soms kan het niet. In mijn geval kan het vaker niet dan wel. Vandaag kon het wel en misschien de komende weken wel vaker, want ik moet in het centrum van Den Haag zijn en dat is niet handig rijden/parkeren. Dus weer even 290km bijgeklokt vandaag. Mijn haar is overigens wel altijd een ramp als ik mijn helm afzet. ;)

Offline Oemoemenoe

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Man
Re: Kilometers
« Reactie #50 Gepost op: 26 september 2013, 23:19:17 »
hm dit jaar zo,n 500km gereden  :X :042:

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: Kilometers
« Reactie #51 Gepost op: 27 september 2013, 07:56:21 »
De reden waarom ik dat vroeg is dat ik in 2012 mijn motor met 13.500 kilometer gekocht heb bij een zaak waar hij in consignatie stond. Dat betekend dat de eigenaar via een motorzaak de motor verkoopt en daar een percentage voor het gebruik van de etalage voor betaald aan de shopeigenaar.

Na een kapotte accu, koppeling en slecht lopen van de motorfiets begon de motor twee maanden geleden koelvloeistof te verliezen en dit alles in 4000 kilometer die ik heb gereden.
Ik begon een beetje in de berg papieren te spitten en ook in wat de vorige eigenaar op fora had gezet en daar bleek dat de teller was verwisseld vanwege vocht met milage 13000. Dit kan echter alleen bij een ktm dealer omdat de km stand word over genomen. Mijn nekharen begonnen bij milage wel even te kriebelen aangezien dat 21000 kilometer zou betekenen en ik dan toch wel een lager bedrag had betaald of bij Honda niet zou hebben ingeruild.
De oud eigeaar had zijn tripjes, circuit dagen keurig verneld op mf, dus ik heb hem in een mail gevraagd of er geen verborgen kilometers waren en het antwoord was resoluut nee. Toen heb ik gevraagd of de motorzaak een fout gemaakt kon hebben met kilometers en miles ? Toen verwees hij mee terug naar de motorzaak waar de motor aan mij verkocht werd. In eerste instantie wist die ook niks, ze hadden de teller opgestuurd, maar wisten niet meer aan welke dealer.
Ik heb een ktm dealer gebeld in het noorden die het een en ander heeft uitgezocht en ik heb gerekend.
Het resulteerde in dat of de motor nu in totaal 17000 kilometer heeft gelopen en iedereen eerlijk alles heeft verteld maar aangezien de motor met 9000 kilometer is ingevoerd in 2009 zou dat betekenen dat de vorige eigenaar 5000 kilometer met de motor in 3 motor seizoenen heeft gereden. De helft ervan kan ik terug vinden aan tripjes op MF en circuitdagen. blijven er nog 2500 onverklaarbare kilometers over in drie motor seizoenen voor iemand die met een constant met zijn garmin op de motor rond reed.
Scenario twee is voor mij waarschijnlijker. Ergens is de teller omgezet van 13000 miles naar 13000 kilometer en 500 kilometer daarna is hij aan mij verkocht.
13000 miles is ongeveer 21000 kilometer en met die 4000 van mij is dat 25000. De mankementen die ik nu gehad heb manifesteren zich rara tussen de 20 en 30.000 kilometer en dat is de kilometerstand waarmee mij motor ook met een kapotte waterpomp staat, volgens twee verschillende ktm dealers.

Kijk uit met in consignatie kopen mensen !!!


Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Kilometers
« Reactie #52 Gepost op: 27 september 2013, 10:55:02 »
Zo, daar ben je mooi mee in de aap gelogeerd. Beetje een vaag verhaal hoor. Ergens is er iets gebeurd, maar niemand weet wat en niemand heeft wat gedaan. Pffff... Intussen ben jij mooi je geld kwijt en loop je met een bak problemen. :(

Zelf heb ik het nooit zo heel erg op consignatie verkoop. Dan koop ik liever bij de echte eigenaar. Dan kun je zijn gezicht tenminste nog zien tijdens de transactie. Waarschijnlijk had je geen garantie, net als bij een particuliere verkoop, maar wel de extra kosten, net als bij een dealer aanschaf. Zuur. En iemand aansprakelijk stellen is er zeker niet bij?

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: Kilometers
« Reactie #53 Gepost op: 27 september 2013, 11:19:06 »
De motorzaak heb ik mee afgesproken toen ik hem kocht dat de motor wel goed moest lopen (dat deed  hij niet toen ik hem kocht, hij kreeg van mij immers een super nette Honda per inruil. Dat is allemaal netjes afgehandeld en er is ook best onder garantie wat gesleuteld. Accu, mapping erop zetten, Koppelingspomp erop zetten die ik wel zelf heb gekocht etc.
Echter stond er op de motor toen hij in de showroom stond op het kaartje 13.500 kilometer en dat is discutabel. De zaak heeft hem ook in goed vertrouwen daar neer gezet, maar heeft schijnbaar ook een onderzoeksplicht zegt de Bovag. Het achterhouden van juiste gegevens heet dwaling.

Ik kan echter niet hard maken dat de eigenaar geen 5000 maar 12000 kilometer heeft gereden in drie seizoenen en dat de kilometer stand al dan niet per ongeluk is veranderd. Een bevriende juriste is bezig om te kijken of met redelijk vermoeden van... ook een civiele zaak begonnen kan worden. Inmiddels is Ktm aangeschreven om na te gaan met welke kilometerstand de teller is binnen gekomen en met welke weer weg gegaan. Ook daar kan iets verkeerd gegaan zijn aangezien miles of kilometer aangevinkt moet worden. Maar nog steeds heeft de zaak evenals de ex eigenaar de plicht het te vertellen. En ik ga er van uit dat als jouw teller terug komt met een verschil van 9000 kilometer dat dat wel opvalt...

Offline Oemoemenoe

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Man
Re: Kilometers
« Reactie #54 Gepost op: 27 september 2013, 11:38:01 »
is terugbrengen/inruilen bij de motorzaak(abco toch?) een optie

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: Kilometers
« Reactie #55 Gepost op: 27 september 2013, 12:38:54 »
Nee want Abco valt alleen te verwijten in te goeder trouw te hebben gehandeld en de kilometerstand en teller wissel niet goed te hebben nagekeken.daarnaast stond de motor in consignatie en dat is juist om de dealer te beschermen.

Vage constructie vind ik het en daarom mijn waarschuwing, want ik ruilde wel bij Abco mijn goed lopende Honda in, die snel daarna al verkocht was.

Daarbij kunnen we allebei niet bewijzen dat de motor zo weinig/ veel heeft gelopen. Enige wat door meerdere Ktm dealers word verteld is dat een motor met een kilometerstand van 17.000 kilometer mag geen kapotte koppelingscyclinder hebben en mag niet zweten op de klemmen van de waterslangen en mag geen kapotte waterpomp hebben. Dat zijn gebreken die allemaal tussen de 20 en 30.000 km kunnen gebeuren.
Conclusie die je kan trekken, maar (nog) niet kan bewijzen is dat de teller is opgestuurd is met 13000 miles en is terug gekomen (door een fout ergens tussen Abco en de ktm dealer naar waar hij gestuurd is en de terug komst naar Abco) met 13.000 kilometers en vlak daarna logischerwijze snel is verkocht en in het echt 21000 had gelopen toen ik hem kocht en dus al snel de gebreken kwamen.

Offline Arnold

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1195
  • Geslacht: Man
Re: Kilometers
« Reactie #56 Gepost op: 27 september 2013, 14:30:12 »
Bij verkoop in consignatie hoeft een tussenpersoon niet per definitie vrij uit te gaan.

Als de tussenpersoon iemand is, die geacht mag worden ter zake kundig te zijn v.w.b. het te verkopen object mag je afgaan op de mening van die tussenpersoon over het te verkopen object.
Daarvoor ga je immers naar een expert op dat gebied.
Als de tussenpersoon het object als "in goede staat" verkoopt en het blijkt later echter dat er (verborgen) gebreken zijn waarvan aangenomen mag worden dat de tussenpersoon het met zijn kennis en/of ervaring het had kunnen/moeten weten, en die de tussenpersoon het (al of niet opzettelijk) verzwegen heeft, dan is zo'n tussenpersoon wel degelijk aan te spreken op zijn verkeerde voorlichting.

Als een particulier bijvoorbeeld de motor verkoop voor een familielid van 'm, gaat dit bovenstaande juridisch misschien ook nog wel op, maar is het véél moeilijker of misschien wel onmogelijk om je verhaal te halen.

In vind het overigens vreemd, dat je een motor kan "inruilen" op een verkoop in consignatie.
Een bedrijf/handelaar koopt gewoon een motor in of hij "ruilt" een motor in bij een verkoop. Het woord zegt het al..... hij jouw motor en jij (met evt. bijbetaling) zijn motor en niet de motor van een ander....... :068:
Zo wordt het ook vermeld op het koopcontract. Zeker bij een BOVAG-bedrijf.
Bij het bepalen van de inruilwaarde van een object houdt de handelaar ook rekening met de marge op het te verkopen object wat hij bij consignatie niet heeft, omdat ie daar een commissie op krijgt.
Heb je overigens wel een koop contract?
Staat daar duidelijk op dat de verkoop in consignatie is?

Succes in ieder geval Pepe....... :054:

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: Kilometers
« Reactie #57 Gepost op: 27 september 2013, 15:22:34 »
Bij verkoop in consignatie hoeft een tussenpersoon niet per definitie vrij uit te gaan.

Als de tussenpersoon iemand is, die geacht mag worden ter zake kundig te zijn v.w.b. het te verkopen object mag je afgaan op de mening van die tussenpersoon over het te verkopen object.
Daarvoor ga je immers naar een expert op dat gebied.
Als de tussenpersoon het object als "in goede staat" verkoopt en het blijkt later echter dat er (verborgen) gebreken zijn waarvan aangenomen mag worden dat de tussenpersoon het met zijn kennis en/of ervaring het had kunnen/moeten weten, en die de tussenpersoon het (al of niet opzettelijk) verzwegen heeft, dan is zo'n tussenpersoon wel degelijk aan te spreken op zijn verkeerde voorlichting.

Als een particulier bijvoorbeeld de motor verkoop voor een familielid van 'm, gaat dit bovenstaande juridisch misschien ook nog wel op, maar is het véél moeilijker of misschien wel onmogelijk om je verhaal te halen.

In vind het overigens vreemd, dat je een motor kan "inruilen" op een verkoop in consignatie.
Een bedrijf/handelaar koopt gewoon een motor in of hij "ruilt" een motor in bij een verkoop. Het woord zegt het al..... hij jouw motor en jij (met evt. bijbetaling) zijn motor en niet de motor van een ander....... :068:
Zo wordt het ook vermeld op het koopcontract. Zeker bij een BOVAG-bedrijf.
Bij het bepalen van de inruilwaarde van een object houdt de handelaar ook rekening met de marge op het te verkopen object wat hij bij consignatie niet heeft, omdat ie daar een commissie op krijgt.
Heb je overigens wel een koop contract?
Staat daar duidelijk op dat de verkoop in consignatie is?

Succes in ieder geval Pepe....... :054:

Nope geen koop contract omdat ik hem "direct 'van de eigenaar kocht, mijn motor verkocht ik aan de motorzaak aangezien ik ook een vrijwaring daarvoor heb.
Ik heb mijn motor bij de motorzaak achter gelaten en het resterende bedrag aan de ex eigenaar overgemaakt. later is mijn motor verkocht en dat geld is minus een percentage naar de ex eigenaar van mijn motor gegaan.
Ik heb de Bovag en de Rdw inmiddels op de hoogte gebracht.het is ook niet zo dat het een rot motor is, maar ik had juist de Honda weg gedaan zodat ik een motor dacht te kopen met een lager km stand, waar ik de eerste tijd geen kosten aan zou hebben.
Inmiddels heb van de Arag gehoord dat het een civiele zaak word tegen de ex eigenaar, Arag rechtsbijstand grijpt alleen in bij nieuwe motoren. De rdw is wel heel nieuwsgierig hoe het zit met de kilometerstand, want dat is een hot item vandaag de dag schijnbaar.
« Laatst bewerkt op: 27 september 2013, 15:37:13 door Pepe »

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Kilometers
« Reactie #58 Gepost op: 27 september 2013, 15:34:10 »
Los van de ellende die je nu hebt ...

Enige wat door meerdere Ktm dealers word verteld is dat een motor met een kilometerstand van 17.000 kilometer mag geen kapotte koppelingscyclinder hebben en mag niet zweten op de klemmen van de waterslangen en mag geen kapotte waterpomp hebben. Dat zijn gebreken die allemaal tussen de 20 en 30.000 km kunnen gebeuren.

Leuk zo'n KTM  :046:

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: Kilometers
« Reactie #59 Gepost op: 27 september 2013, 15:40:01 »
Los van de ellende die je nu hebt ...

Enige wat door meerdere Ktm dealers word verteld is dat een motor met een kilometerstand van 17.000 kilometer mag geen kapotte koppelingscyclinder hebben en mag niet zweten op de klemmen van de waterslangen en mag geen kapotte waterpomp hebben. Dat zijn gebreken die allemaal tussen de 20 en 30.000 km kunnen gebeuren.

Leuk zo'n KTM  :046:
ja dit kon er ook nog wel bij inderdaad Mike. BMW was te duur... :093:
De waterpomp was een update voor in 2009, had onze ex eigenaar niet op heeft gereageerd, zo staan er nog twee technische inspecties open. Helaas kwam ik er te laat achter dat je de hele historie kunt opvragen bij een ktm dealer, dan had ik ook eerder van de teller geweten en de km stand.
Dit maakt dat je mensen gewoon niet meer vertrouwd, leuke is dat de ex eigenaar een dokter is hier op walcheren.
« Laatst bewerkt op: 27 september 2013, 18:28:49 door Pepe »