Welkom op het ZMVC forum gast!
0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Niet van nature, Joop, daar had ik wel wat fysieke ongemakken voor nodig...
Onder een goed motorpak, past ook een kostuum hoor. Zelfs nog plaats voor een stropdas. Even het pak, de laarzen en de helm in een koffer doen of afgeven bij de garderobe, schoenen aan,mooie aktentas van de motor pakken en je wandelt als een heertje binnen. Niemand zal vermoeden dat je met de motor bent.
Het gaat om de inhoud, niet om de verpakking.
O, daar heb ik al 20 jaar zo`n schijt aan, maar dat is een andere discussie. Ik ging overal heen met motor, huwelijken, crematies, vakbondsbijeenkomsten, OR-vergaderingen in het buitenland. Het gaat om de inhoud, niet om de verpakking. Wie daar niet mee kan leven hoeft dat van mij niet perse
Bij verkoop in consignatie hoeft een tussenpersoon niet per definitie vrij uit te gaan.Als de tussenpersoon iemand is, die geacht mag worden ter zake kundig te zijn v.w.b. het te verkopen object mag je afgaan op de mening van die tussenpersoon over het te verkopen object.Daarvoor ga je immers naar een expert op dat gebied.Als de tussenpersoon het object als "in goede staat" verkoopt en het blijkt later echter dat er (verborgen) gebreken zijn waarvan aangenomen mag worden dat de tussenpersoon het met zijn kennis en/of ervaring het had kunnen/moeten weten, en die de tussenpersoon het (al of niet opzettelijk) verzwegen heeft, dan is zo'n tussenpersoon wel degelijk aan te spreken op zijn verkeerde voorlichting.Als een particulier bijvoorbeeld de motor verkoop voor een familielid van 'm, gaat dit bovenstaande juridisch misschien ook nog wel op, maar is het véél moeilijker of misschien wel onmogelijk om je verhaal te halen.In vind het overigens vreemd, dat je een motor kan "inruilen" op een verkoop in consignatie. Een bedrijf/handelaar koopt gewoon een motor in of hij "ruilt" een motor in bij een verkoop. Het woord zegt het al..... hij jouw motor en jij (met evt. bijbetaling) zijn motor en niet de motor van een ander....... Zo wordt het ook vermeld op het koopcontract. Zeker bij een BOVAG-bedrijf.Bij het bepalen van de inruilwaarde van een object houdt de handelaar ook rekening met de marge op het te verkopen object wat hij bij consignatie niet heeft, omdat ie daar een commissie op krijgt.Heb je overigens wel een koop contract? Staat daar duidelijk op dat de verkoop in consignatie is? Succes in ieder geval Pepe.......
Enige wat door meerdere Ktm dealers word verteld is dat een motor met een kilometerstand van 17.000 kilometer mag geen kapotte koppelingscyclinder hebben en mag niet zweten op de klemmen van de waterslangen en mag geen kapotte waterpomp hebben. Dat zijn gebreken die allemaal tussen de 20 en 30.000 km kunnen gebeuren.
Los van de ellende die je nu hebt ...Citaat van: Pepe op 27 september 2013, 12:38:54Enige wat door meerdere Ktm dealers word verteld is dat een motor met een kilometerstand van 17.000 kilometer mag geen kapotte koppelingscyclinder hebben en mag niet zweten op de klemmen van de waterslangen en mag geen kapotte waterpomp hebben. Dat zijn gebreken die allemaal tussen de 20 en 30.000 km kunnen gebeuren. Leuk zo'n KTM