* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Promotor openingstoer Valkenburg  (gelezen 2539 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline RLooise

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 125
  • Geslacht: Man
Promotor openingstoer Valkenburg
« Gepost op: 28 april 2014, 20:26:45 »
Zo; veilig weer thuis na een weekend op de motor te hebben doorgebracht (en af en toe ook ernaast uiteraard), dus daarom een reisverslagje voor jullie.

Vrijdag 25 april:
Men heeft aangegeven dat we tussen 9.00 en 10.00 uur verwacht worden bij McDonalds Veenendaal voor een bakkie cafeïne-extract alvorens te vertrekken. Dat betekent dus al vroeg uit de veren om de eerste 200 snelwegkilometers die kant op te maken en tijdig te arriveren. Na een eerste kennismaking met de andere deelnemers (ca. 40) en hun motoren gaan we in kleine groepjes onderweg voor een route door de Betuwe en langs de Maas met als bestemming Valkenburg. Onderweg natuurlijk de nodige tussenstops om de vochtbalans te herstellen, wat geen overbodige luxe is op deze warme en zonnige dag. Rond 16.00 melden wij ons in Valkenburg bij het hotel voor de komende twee nachten. Eerst maar eens douchen, wat niet zo eenvoudig is in een badkuip zonder mogelijkheid om de douchekop ergens op te hangen :043:. En dan nu tijd voor een welverdiende alcoholische versnapering op het hotelterras :041:. Na de gezamenlijke avondmaaltijd biedt datzelfde terras uitkomst voor het doorbrengen van de rest van de avond.

Zaterdag 26 april
Op advies van de reisleiders weer tijdig vertrekken voor de 270 km lange rit door Ardennen en Eifel. Na enige tijd de Nederlandse grens gepasseerd te zijn beginnen we ons af te vragen of we nog wel in een ontwikkeld West-Europees rondrijden. Aan de staat van de wegen en een flink deel van de gebouwen  te zien lijkt dit wel een straatarm ontwikkelingsland, waarvan zielige beelden op tv getoond worden om geld in te zamelen. Dan rij je ineens de Hoge Venen op en verbazingwekkend genoeg ligt hier een fantastische weg, ontzettend breed en vlak, dus zonder gaten: gasss :052: Helaas is de pret maar van korte duur want even later hobbelen we weer als vanouds door het Belgische maanlandschap. Even is het nog puzzelen om weer op de juiste route te komen als men heeft besloten om een omleiding in te stellen in verband met, hoe is het mogelijk, wegwerkzaamheden. Zoals wellicht bekend zijn omleidingen en Belgen vaak geen hele gelukkige combinatie, dus dat worden nog wat extra kilometers maken voordat de dikke paarse streep weer op de Garmin verschijnt.
Plotseling verschijnt er weer een mooi strak wegdek, dat kan maar één ding betekenen, we hebben de Ardennen achter ons gelaten en beland in de Eifel. Mooie plek om mijn eerste echte bergervaring op te doen in de series haarspeldbochten die volgen. Het geschraap van metaal op asfalt wat er af en toe van onder de trouwe BMW komt zal er wel bij horen zeker :042:.
Na een mooie rit arriveren we rond 17.30 weer bij het hotel, verbazingwekkend genoeg zijn we zelfs één van de eersten terwijl we volgens ons niet extreem hebben gegumd, integendeel.
's Avonds even Valkenburg in, en dan wordt de weg ineens versperd door een groep jongemannen die een 20 meter lange boom door een krappe bocht in een smal straatje proberen te wurmen :043:. Het blijkt te gaan om een mei-den die vanavond geplant zal worden aan de voet van de Cauberg, naar het schijnt een jarenlange Valkenburgse traditie. Als het ding eenmaal staat zoeken wij het hotelbed weer op voor alweer de laatste nacht.

Zondag 26 april:
Na het ontbijt eerst alles weer inpakken en dan 'en route' voor de afsluitende rit door het Limburgse heuvelland en het Peelgebied richting Leende. Eindhalte is het Golden Tulip hotel aan de snelweg aldaar. Tijd om even een lunch naar binnen te schuiven, afscheid te nemen van mijn reisgenoten en de reis naar huis aan te vangen. Over de Belgische snelwegen en de Antwerpse ring verschijnt al snel het bord 'Welkom in Zeeland' bij Rilland, we beginnen op te schieten! Om 15.00 uur meldt ik mij weer thuis alwaar men blij is dat alles goed verlopen is om mijn eerste meerdaagse motortocht.

Al met al was het een lekker weekend met gelukkig prima motorweer en mooie routes, wat mij betreft is he zeker voor herhaling vatbaar. Dit zal waarschijnlijk niet mijn laatste motorreis zijn  :034:.

Het is nog een heel verhaal geworden, hopelijk hebben jullie het vol kunnen houden (blijkbaar wel als je tot deze regel hebt doorgelezen ;)

Online Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4899
  • Geslacht: Man
Re: Promotor openingstoer Valkenburg
« Reactie #1 Gepost op: 28 april 2014, 20:36:46 »
Zo te lezen goed naar je zin gehad en de moeite waard.
Blijkbaar niet zo veel bijzonders dat hotel in Valkenburg.
Zelf wel betere ervaringen met een ander hotel.
Lekker kunnen terrein rijden door Belgenland.
Heb je er ook foto,s van.
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij bmw rijden

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Promotor openingstoer Valkenburg
« Reactie #2 Gepost op: 28 april 2014, 20:59:13 »
Leuk verslag :039:  Bedankt voor het delen :034:


Is there anybody out there

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Promotor openingstoer Valkenburg
« Reactie #3 Gepost op: 28 april 2014, 21:15:36 »
Helemaal eens met VStrom. Dank voor het typen en delen  :054:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Promotor openingstoer Valkenburg
« Reactie #4 Gepost op: 29 april 2014, 16:16:39 »
 :071:

Offline RLooise

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 125
  • Geslacht: Man
Re: Promotor openingstoer Valkenburg
« Reactie #5 Gepost op: 29 april 2014, 19:20:49 »

Blijkbaar niet zo veel bijzonders dat hotel in Valkenburg.


Ach het eten was er goed en de motoren konden op een afgesloten parkeerterrein achter het hotel staan, dus dat was wel in orde. Maar de (bad)kamers mochten weleens gemoderniseerd worden. Ik ben niet zo op de hoogte met de laatste badkamertrends, maar volgens mij zijn donkerbruine tegeltjes aan de meer al een poosje uit de mode.

Online Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4899
  • Geslacht: Man
Re: Promotor openingstoer Valkenburg
« Reactie #6 Gepost op: 29 april 2014, 19:29:46 »

Blijkbaar niet zo veel bijzonders dat hotel in Valkenburg.


Ach het eten was er goed en de motoren konden op een afgesloten parkeerterrein achter het hotel staan, dus dat was wel in orde. Maar de (bad)kamers mochten weleens gemoderniseerd worden. Ik ben niet zo op de hoogte met de laatste badkamertrends, maar volgens mij zijn donkerbruine tegeltjes aan de meer al een poosje uit de mode.
Bij de Valkenborgh kun je beter terecht en de motor kan in een afgesloten garage.
Weet niet wat voor Hotel je had.
Er zijn er genoeg daar.
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij bmw rijden

Offline 4tm

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
Re: Promotor openingstoer Valkenburg
« Reactie #7 Gepost op: 29 april 2014, 20:47:17 »
In het centrum verwijzen veel hotels je naar een overdekte parkeer garage.
Als je dan om 10 uur s,avonds daar aankomt voor 1 nachtje moet je 2 x het dagtarief betalen.
Best duur maar met de motor kan je er gratis in en uit,wel zorgen dat ze je kenteken niet kunnen zien :+
Xbr500 1986 - Xbr500 1988  - Versys 1000 2015

If you want to be happy for a day - Drink !
If you want to be happy for a year - Marry !
If you want to be happy for a lifetime - Ride a motorcycle !

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Promotor openingstoer Valkenburg
« Reactie #8 Gepost op: 29 april 2014, 22:04:54 »
Ik ben niet zo op de hoogte met de laatste badkamertrends, maar volgens mij zijn donkerbruine tegeltjes aan de meer al een poosje uit de mode.


Dat is niet belangrijk. Zolang het maar schoon is. En de douche warm. De rest is voor mij bijzaak.


Is there anybody out there

Offline RLooise

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 125
  • Geslacht: Man
Re: Promotor openingstoer Valkenburg
« Reactie #9 Gepost op: 29 april 2014, 22:36:50 »
Ben ik het inderdaad wel mee eens, en het hotel is eigenlijk alleen maar om de tijd tussen het rijden door te vullen. Het mocht de pret niet drukken.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
9 Reacties
2657 Gelezen
Laatste bericht 12 april 2015, 00:31:19
door MotorFreak
3 Reacties
1984 Gelezen
Laatste bericht 10 november 2015, 19:08:05
door 4tm