* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Mogelijk verbod motorclubs  (gelezen 4758 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Mogelijk verbod motorclubs
« Gepost op: 25 mei 2015, 19:49:18 »

MAASTRICHT -
Als het nodig is om de wet aan te passen om effectief tegen motorclubs te kunnen optreden of ze te verbieden, dan moet dat gebeuren. Wellicht is het civielrechtelijk mogelijk tot een verbod te komen, zoals dat ook gebeurde met de vereniging Martijn. Dat zei minister Ard van der Steur van Veiligheid en Justitie maandag na afloop van overleg in Maastricht.

Van der Steur sprak er met de Limburgse burgemeesters die geregeld te maken hebben met motorclubs. Hij beloofde snel extra politiemensen naar Limburg te sturen als dat in de strijd met de motorbendes nodig blijkt. Hij kon geen toezeggingen doen over verbetering van de structurele politiesterkte in Limburg.
Van der Steur waarschuwde dat een wetswijziging lang kan duren. Tot die tijd moeten we doen wat we met de huidige middelen kunnen, zei hij. In dit verband liet de minister weten dat de strijd tegen de motorbendes er een is van lange adem. „Ze bedreigen mensen, creëren angst en verdienen geld uit criminele activiteiten”, zei Van der Steur. „Ze moeten met de poten van onze mensen, burgemeesters, wethouders, raadsleden, ambtenaren en agenten afblijven! Ze zullen het merken als ze er toch aan komen!“
Ook internationaal zijn er afspraken gemaakt over de aanpak van motorclubs, aldus Van der Steur. Binnenkort zetten de betrokken ministers hun handtekening onder samenwerking tussen de openbaar ministeries van België en twee Duitse lidstaten. Dat is nodig, omdat motorclubs zich niets aan grenzen gelegen laten liggen, zei de minister.

Telegraaf.nl
Straight to your face with the truth!

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Mogelijk verbod motorclubs
« Reactie #1 Gepost op: 25 mei 2015, 21:23:57 »
„Ze bedreigen mensen, creëren angst en verdienen geld uit criminele activiteiten”
Er is een voordeel aan die motorclubs...

Ze generaliseren minder.


;)

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: Mogelijk verbod motorclubs
« Reactie #2 Gepost op: 26 mei 2015, 10:52:47 »
„Ze bedreigen mensen, creëren angst en verdienen geld uit criminele activiteiten”
Er is een voordeel aan die motorclubs...

Ze generaliseren minder.


;)
Ha de overheid duld geen concurentie.
Kun je op elke club uiteindelijk wel een verbod geven.
En anders noemen ze het geen club meer , maar geef je het een andere noemer en kun je achter de feiten aan blijven lopen.
Jammer dat de motorrijder op deze manier weer negatief in de belangstelling staat.
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Mogelijk verbod motorclubs
« Reactie #3 Gepost op: 26 mei 2015, 17:20:58 »
Jammer dat de motorrijder op deze manier weer negatief in de belangstelling staat.
Het jammere vind ik het generaliseren. (He, stond dat daar ook niet al?  :p ) Niet alle motorclubs zijn broeinesten van criminele activiteit. Nee, echt niet. En niet alle Harley rijders bekostigen die door drugs en wapens te verhandelen. Oh, en niet alle motoren zijn Harleys. Of eigendom van een motorrijder die ook lid is van een motorclub.

Maar goed, het is nou eenmaal veel leuker om tendentieuze generaliserende journalistiek en politiek te bedrijven dan dat je al dat gedoe ook nog eens uit moet gaan leggen.



Overigens, motorclubs verbieden, dan motorrijden verbieden en dan is er eindelijk een veilige ruimte voor de zelfrijdende auto...

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Mogelijk verbod motorclubs
« Reactie #4 Gepost op: 26 mei 2015, 18:11:13 »


Overigens, motorclubs verbieden, dan motorrijden verbieden en dan is er eindelijk een veilige ruimte voor de zelfrijdende auto...


Opgelost :007:
Straight to your face with the truth!

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: Mogelijk verbod motorclubs
« Reactie #5 Gepost op: 26 mei 2015, 18:15:42 »
Let op het gaat hier over MC's he.
Als MTC oid heb je geen last.
Zodra je jouw motorclubje MC gaat noemen als afkorting van Motorclub heb je probleem als je in hun vizier komt.
Zijn al heel wat clubhuizen en woningen van bestuursleden afgebrand door de jaren.
Zo hield MC de Frogs (Aardenburg) ook plots op te bestaan 12tal jaar terug.
Emblemen moesten ter plekke van de jas gesneden.

Wanneer je als gewone toerrijder lid bent van een leuk clubje en dan dergelijk op je dak krijgt en vrouw en kindjes thuis piep je wel anders dus kon het ze niet kwalijk nemen.

Daarom heb ik ook wel respect voor een satudarah die gewoon keihard ingaan tegen die "angels"
En die moeien zich niet met plaatselijke gewone motorclubs die zich toevallig ook MC huppelepup noemden.



Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Mogelijk verbod motorclubs
« Reactie #6 Gepost op: 26 mei 2015, 18:43:11 »
Vind het een zielig voorstel, mobiel bellen op de fiets zou niet gehandhaafd kunnen worden maar een mc verbieden wel...

De burger heeft minder last van een mc dan dat appende, slingerende tuig op de fiets.
Straight to your face with the truth!

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Mogelijk verbod motorclubs
« Reactie #7 Gepost op: 26 mei 2015, 18:43:21 »
Let op het gaat hier over MC's he.
Als MTC oid heb je geen last.
Pardon?

Is motorclub nu dan een gedeponeerd handelsmerk? En waar staat die T dan voor?

Ja, ik weet het, ik rij nog niet zo lang motor. Ik ben niet ingeburgerd in alle termen en al het gedoe. Ik zie motorrijden nog steeds als iets dat je op twee wielen doet, omdat je het leuk vindt. En een club zie ik nog steeds als een groepje gelijkgestemden, die samen iets doen dat ze leuk vinden. Een motorclub zie ik dus als een groepje gelijkgestemden die het leuk vinden om zich samen op twee wielen te verplaatsen.

Maar goed, daar kan ik ook naast zitten. :032:

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Mogelijk verbod motorclubs
« Reactie #8 Gepost op: 26 mei 2015, 18:46:15 »
Zo is het @ghulst de illegale bijzaken waar ze het over hebben gaan ook wel door zonder hesje.
Straight to your face with the truth!

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Mogelijk verbod motorclubs
« Reactie #9 Gepost op: 26 mei 2015, 19:09:10 »
denk dat hetgene wat aladin bedoeld, is dat de hells angels zich goed genoeg voelen, dat alleen zij de naam mc mogen dragen. ieder andere club word op hun manier vriendelijk verzocht dit te veranderen..
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
Re: Mogelijk verbod motorclubs
« Reactie #11 Gepost op: 01 juni 2015, 00:03:32 »
Bepaalde clubs moeten ze gewoon verbieden. Even benchmarken in Duitsland hoe ze dat daar gedaan hebben en uitvoeren. Niet te ingewikkeld maken.
Zou ook goed zijn voor bepaalde voetbalclubs. Als je een horecaonderneming hebt of een evenement organiseert en hierdoor ontstaat overlast. Bijvoorbeeld door vechtende mensen. Dan ben je dus gewoon je vergunning kwijt. Zouden ze ook bij voetbalclubs moeten doen.
Verder is het bij mensen die mij kennen niet onbekend dat ik een voorstander ben van handhaven van bepaalde regels. Neem nu de verkeerswet. Er is een typegoedkeuring voor elke motorfiets. Daarop handhaven. Wil je iets aanpassen aan je motor dat buiten de typegoedkeuring valt, gewoon opnieuw laten keuren. Doe je dat zonder keuring, van de weg halen, herstellen voordat je hem terug krijgt en een boete. Ook zoals in Duitsland.
We weten allemaal dat er op bepaalde plaatsen in NL veel hinder is van after market uitlaten. Hierdoor wordt woonplezier van mensen verziekt en wegen afgesloten voor overige motorrijders.

Groet,
Jack

Offline Arnold

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1195
  • Geslacht: Man
Re: Mogelijk verbod motorclubs
« Reactie #12 Gepost op: 01 juni 2015, 12:07:29 »
Het gedeelte van de vergunningen ben ik het mee eens.

Het gedeelte van de typegoedkeuring heb ik persoonlijk wat meer moeite mee.
Alle voertuigen moeten gewoon veilig zijn. Dat is gewoon het belangrijkste.
Maar wat aanpassingen voor het "leuk-gevoel" e.d. moet, zolang die aanpassingen de verkeersveiligheid niet nadelig beïnvloeden, voor mijn gevoel gewoon kunnen.
Als ze bij de APK voor auto's de typegoedkeuring erbij zouden halen en naast de CO2 meter er ook een dB-meter achter zouden hangen, zouden er toch aardig wat auto's niet meer door de keuring heen komen.

Ik heb een chopper met half-open uitlaten.
Rij ik door woongebieden, schakel ik extra snel door om geen toeren te maken en dus minder herrie. Maak ik minder herrie als menig scheurijzer met legale uitlaten. In bijv. een rit als de mosselrit laat ik 'm af en toe wel eens goed horen. Moet ook kunnen bij zo'n feest.
Een wielerfestijn gaat ook niet zonder herrie door een dorp of stad heen.
Zelfs het ringrijden geeft (voor wie er niets aan vind) aardig wat geluidsoverlast. Over het "aroma" nog maar niet gesproken.
V.w.b. de aanpassingen die afwijken van de norm, wel in de wet laten, maar niet actief op handhaven. Als iemand laat blijken misbruik te maken van zijn/haar "aanpassingen", kan je hem/haar met die wet om de oren slaan.
Heb in Duitsland nog nooit problemen gehad. Daar geldt heel sterk: "Vraag je de aandacht van de politie, kan je 'm krijgen ook." Doe je gewoon normaal, laten ze je gewoon met rust.   
Zo adequaat als ze optreden als je echt buiten de post piest (bijv. tegen die MC's), zo reëel zijn ze als je gewoon doet. 

En dat vind ik nu een goede zaak.   :054:

Wat anders als de Nederlandse politie, die je om elke scheet bekeurt, niet omdat je gevaar zou opleveren, maar omdat het nu eenmaal zo in de wet staat... :088:
« Laatst bewerkt op: 01 juni 2015, 12:22:05 door Arnold »

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Mogelijk verbod motorclubs
« Reactie #13 Gepost op: 01 juni 2015, 12:22:28 »
Niet morrelen aan goedkeuringen voor motorfietsen het is gewoon goed nu zo en laten we vooral lekker blijven verbouwen en het geluid zal altijd ter sprake komen! Bij choppers horen dikke klappen net als bij 2 takt racers de geur van olie en ja je moet rekening houden in de omgeving waar je je bevindt...........ik erger me rot aan schreeuwende kinderen als ik in mijn tuin zit te genieten van de zon.......leven en laten leven.

Het blijft jammer dat de jacht op motorclubs bestaat en natuurlijk zitten et geen lieverdjes tussen maar ik Den Haag zitten de grootste criminelen!!!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Arnold

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1195
  • Geslacht: Man
Re: Mogelijk verbod motorclubs
« Reactie #14 Gepost op: 01 juni 2015, 12:45:47 »

........het blijft jammer dat de jacht op motorclubs bestaat en natuurlijk zitten et geen lieverdjes tussen ............!!!

Ik denk dat het met die "jacht op motorclubs" wel meevalt.
Ik denk dat het merendeel van de motorclubs buiten schot blijft.
Zelfs het merendeel van de clubs die zich MC noemen, die af en toe duidelijk aanwezig zijn op festiviteiten en in kroegen en hier en daar wat glazen breken of wat geluidsoverlast geven blijven gewoon buiten schot.
Het gaat gewoon om een relatief kleine groep van MC's, die het met hun gedrag verpesten voor de rest. Als een club, (vereniging, stichting of wat dan ook) niet in staat is om de èchte rotte appels binnen hun ledenbestand aan te pakken en het hun zelfs toestaat om onder de naam van jouw club, criminele activiteiten uit te voeren, omdat je als BRO elkaar ten alle tijden de hand boven het hoofd moet houden en zogenaamd niet mag klikken  :088: , tja, dan zal toch iemand anders het vuile werk moeten doen......  :042: Desnoods de "criminelen" uit Den Haag.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Mogelijk verbod motorclubs
« Reactie #15 Gepost op: 01 juni 2015, 12:49:59 »
Maar ga je regeltjes maken met verboden die voor alle clubs gelden spreek je niet meer over een merendeel  wat buiten Schot blijft . En de hand boven het hoofd houden......broeders voor het leven die ga je niet naaiden. .....
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Arnold

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1195
  • Geslacht: Man
Re: Mogelijk verbod motorclubs
« Reactie #16 Gepost op: 01 juni 2015, 13:05:03 »
Hoe zou de ZMVC reageren, als ik overal een klerenzooi ging schoppen en overal waar ik dat gedaan had, een SPAM-sticker achter zou laten?
Je schrijft "broeders voor het leven ga je niet naaien".
Oké, maar wie naait er wie binnen die MC's.
Ik denk zo, dat degene die binnen zo'n MC door de crimineel uit te hangen er een klerenzooi van maken, de overige MC-leden van hun club en tevens ook de overige MC's, aardig aan het naaien zijn.
Net zoals een groepje "losers" binnen een supportersgroep van een voetbalclub "hun" club aan het naaien zijn.
Als binnen de MC de ene BRO de andere BRO naait, (belazert, benadeelt, oplicht, besteelt, noem maar op) wordt dat dat binnen de MC opgelost. Daar hebben ze zo hun eigen regels en manieren voor. Desnoods wordt je er uit geknikkerd, omdat je je MC en BRO onwaardig gedragen hebt.
Waarom wordt deze vorm van BRO-naaien dan niet binnen de MC opgelost???????
Daar ligt i.d.d een link met de politiek............omdat de grootste BRO-naaiers in die MC-leiding zelf zitten. En de "lagere" leden worden door de leiding (of andere hoger in aanzien) door misbruik van de "broederschapregels" vaak voor hun criminele karretje gespannen.
Een MC die zich zuiver houdt aan de MC regels, en ook echt een "MOTOR" Club is en.................... zich ervan bewust is, dat de Nederlandse wetgeving ook voor hun geldt............. blijft echt wel buiten schot.
Ook voor de MC's geldt het....... vraag je de aandacht...... krijg je 'm....  :069:

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Mogelijk verbod motorclubs
« Reactie #17 Gepost op: 02 juni 2015, 14:18:14 »
Het is en blijft een lastig verhaal wie hiervoor aansprakelijk moet worden gehouden. Feit blijft dat als er criminele activiteiten plaats vinden zoals wapen- en drugshandel de overheid in moet grijpen.

Ik vind het al schokkend genoeg dat er tegenwoordig zoveel kalasjnikovs achter uit auto's gehaald worden.

Ik geloof vorig jaar nog dat er een interventie team van het leger heeft lopen schieten op de a58 op gasten met Ak47's

Dat valt toch niet meer onder de noemer handvuurwapens.

Van mij mogen ze die clubhuizen schoonvegen en zulk tuig opsluiten!
Straight to your face with the truth!

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: Mogelijk verbod motorclubs
« Reactie #18 Gepost op: 05 juni 2015, 12:38:03 »
denk dat hetgene wat aladin bedoeld, is dat de hells angels zich goed genoeg voelen, dat alleen zij de naam mc mogen dragen. ieder andere club word op hun manier vriendelijk verzocht dit te veranderen..

klopt.
en bij reguliere motorclubs kom je niet snel mortieren en granaatwerpers tegen in het clubhuis :-)
Mijn broertje zat ook bij zo'n 1percent club en bij z'n begrafenis kwamen ze vanuit heel europa af en een gigantische stoet Harley's. Enkel omdat een "broeder" was ofzo.
Was wel grappig dat vooraan die grote stoet harries dan 2 Guzzi's reden  :054:

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
5 Reacties
2386 Gelezen
Laatste bericht 16 november 2014, 08:36:04
door The Mechanic
3 Reacties
1079 Gelezen
Laatste bericht 16 augustus 2019, 11:08:40
door Ghulst