* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: TT600  (gelezen 5584 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: TT600
« Reactie #20 Gepost op: 16 december 2017, 13:29:50 »
Ik heb al wel een ruilblok gespot voor €450, dus als alles fout zit doe ik gewoon zoiets. En ik kon net het grootste deel van de missende delen overnemen voor weinig. Dat maar gedaan. Ze vragen er nogal voor, normaal gesproken. Dat was toeval en dan moet je dat niet laten schieten. Aan onderdelen is het hele pakket nog meer waard dan ik ervoor gegeven heb.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: TT600
« Reactie #21 Gepost op: 16 december 2017, 14:34:33 »
Idd. Eerst het blok. Als je dat goed hebt. Dan ben je van die onzekere factor af. Voorvork Keeringen en dat soort klusjes. Komen erna.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: TT600
« Reactie #22 Gepost op: 16 december 2017, 18:48:21 »
Daarom staat het blok ook bovenaan het lijstje. Ik zit me nu even af te vragen hoe ik alle gaten van het blok nu kan dichten, zodat ik de boel even goed kan ontvetten en kan schoonmaken, zodat het ook vast te pakken is. ;)

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: TT600
« Reactie #23 Gepost op: 16 december 2017, 18:55:41 »
Daarom staat het blok ook bovenaan het lijstje. Ik zit me nu even af te vragen hoe ik alle gaten van het blok nu kan dichten, zodat ik de boel even goed kan ontvetten en kan schoonmaken, zodat het ook vast te pakken is. ;)

Gewoon een bak of doorgesneden jerrycan er onder en dan met een kwast en lampenolie lekker soppen en niks afdichten.............

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: TT600
« Reactie #24 Gepost op: 17 december 2017, 22:39:16 »
Dan zet je die Italiaanse Golf toch buiten.

:068:

Even kijken of ik het blok er uit kan halen op een manier dat de rest rollend blijft.

Met alles los op 1 of 2 blokbouten na, motor op zijn kant leggen, blokbouten lossen et voila.. :054:

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: TT600
« Reactie #25 Gepost op: 22 december 2017, 21:57:46 »
Zo, even het lijstje ontbrekende onderdelen aangepast aangezien ik wat binnen heb gekregen. Nu eerst de kerstdagen. Voorlopig komt er nog niet veel van sleutelen. ;)

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: TT600
« Reactie #26 Gepost op: 23 december 2017, 13:49:23 »
Voorlopig komt er nog niet veel van sleutelen. ;)
We hebben eindeloos geduld  :012:

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: TT600
« Reactie #27 Gepost op: 23 december 2017, 15:14:54 »
Hahahaha, in die tussentijd heb jij alweer twee replica’s handgeklopt. ;)

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: TT600
« Reactie #28 Gepost op: 27 december 2017, 21:05:59 »


Morgen alleen thuis voor een groot deel van de dag, dus tijd voor de Yamaha, want ik zou deze week niet werken. Ik heb alvast nieuwe sleutelwantjes aangeschaft.

Ik had besloten om vanavond alvast de olie uit het blok te laten lopen. Aangezien ik hem niet warm kan laten lopen met een blok dat vastzit is rustig uitlekken de beste optie. Natuurlijk wel met wat zenuwen, want als de olie vol zit met gruis, dan is het vrijwel zeker einde oefening voor dit blok.



Maar het lijkt ‘goed nieuws’. Geen rare glinsteringen in de olie die er uit kwam en ook geen metaaldeeltjes in het filter. Mijn gok is dan toch een vastzittende zuiger. Morgen verder.

Ik heb wel een dwars schakelpedaal. Ik heb het boutje eruit en een schroevendraaier in het sleufje getikt, maar hij wil er nog steeds niet uit. Suggesties?

En hoe markeren jullie je onderdelen zodat je niets kwijtraakt?

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: TT600
« Reactie #29 Gepost op: 27 december 2017, 21:08:59 »
Markeren. Wat je kan doen is een stuk karton pakken. En daar De boutjes in drukken. En de omtrek van het voorwerk op dat karton tekenen.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: TT600
« Reactie #30 Gepost op: 27 december 2017, 21:45:39 »
Markeren. Wat je kan doen is een stuk karton pakken. En daar De boutjes in drukken. En de omtrek van het voorwerk op dat karton tekenen.
Dankje. :) Dat was ik inderdaad ook van plan. Maar als je een hele motor uit elkaar gaat halen, dan worden dat wel heel veel kartonnen borden, of niet?

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: TT600
« Reactie #31 Gepost op: 27 december 2017, 21:48:04 »
Je hoeft toch niet alles in karton Te doen. Een bakje. Of zakje. Waarop staat waar het hoort. Is toch ook goed. Karton gebruik ik meestal voor een blok. De rest in bakjes of zakjes. Beetje logisch nadenken. Dan vinden de boutjes bij dat onderdeel zijn plaats wel. Als je maar weet dat ze bijvoorbeeld van het subframe zijn. Of van een voorvork.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: TT600
« Reactie #32 Gepost op: 28 december 2017, 16:56:49 »
Voorlopig heb ik nu een groot kartonnen bord waar een hoop in gaat en de boutjes van het frame draai ik gewoon maar weer even terug. Dan kan er ook geen rotzooi in de schroefdraad komen.

Iemand nog tips om een verschrikkelijk vastzittende uitlaat los te krijgen? Dat ding lijkt wel vastgelast of zo... :(

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: TT600
« Reactie #33 Gepost op: 28 december 2017, 19:18:05 »

Iemand nog tips om een verschrikkelijk vastzittende uitlaat los te krijgen? Dat ding lijkt wel vastgelast of zo... :(
Kruipolie, tikken, rommelen, warm stoken...............

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: TT600
« Reactie #34 Gepost op: 28 december 2017, 21:25:34 »
Ik heb wel een dwars schakelpedaal. Ik heb het boutje eruit en een schroevendraaier in het sleufje getikt, maar hij wil er nog steeds niet uit. Suggesties?

En hoe markeren jullie je onderdelen zodat je niets kwijtraakt?

Als de schroevendraaier nog geen vervorming aan de gleuf heeft veroorzaakt kun je er vast nog wat meer spanning op zetten. Mits een deel van de omtrek al los is gekomen van de as, dan zul je moeten verzinnen hoe het laatste deel los te krijgen. Afhankelijk van de materialen: kokend heet water erover?

Spullen bij elkaar houden is doorgaans genoeg. Meestal kom je er met inzicht naderhand prima. Bijvoorbeeld carter bouten, die hebben vaak verschillende lengtes. Maar steek ze los in het blok op de juiste plek, en ze moeten allemaal nog evenveel gangen erin.

Maar een ander doet het weer anders, met foto's bijvoorbeeld. Er zijn ook stiften die op o.a. blok onderdelen goed schrijven, daar kun je ook van alles mee markeren (losloop markering, aanhaalmoment).

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: TT600
« Reactie #35 Gepost op: 28 december 2017, 22:00:23 »
Ik ben hem sinds vanmiddag kruipolie aan het voeren. Tikken en rommelen heeft (nog) weinig nut. Warm stoken wordt de volgende optie, maar dan moet ik eerst een brandertje vinden, want dat heb ik zelf (nog) niet. Ik denk wel dat dit een projectje wordt waardoor mijn verzameling gereedschap wat uitbreidt. ;)

Als de schroevendraaier nog geen vervorming aan de gleuf heeft veroorzaakt kun je er vast nog wat meer spanning op zetten. Mits een deel van de omtrek al los is gekomen van de as, dan zul je moeten verzinnen hoe het laatste deel los te krijgen. Afhankelijk van de materialen: kokend heet water erover?
Ja, dat verzinnen zit er wel in. Ik heb nu nog geen idee, maar dat gaat vast nog komen. Je zou een soort puller moeten hebben waarbij je een bout op de as kunt zetten en die dan achter de buitenkant van het pedaal haakt om hem los te treken of zo.

Spullen bij elkaar houden is doorgaans genoeg. Meestal kom je er met inzicht naderhand prima. Bijvoorbeeld carter bouten, die hebben vaak verschillende lengtes. Maar steek ze los in het blok op de juiste plek, en ze moeten allemaal nog evenveel gangen erin.

Maar een ander doet het weer anders, met foto's bijvoorbeeld. Er zijn ook stiften die op o.a. blok onderdelen goed schrijven, daar kun je ook van alles mee markeren (losloop markering, aanhaalmoment).
Ik heb inmiddels wat bouten in karton gestoken en ik ben vanmiddag naar de Action geweest. Ik heb ziplock zakjes gehaald om kleine onderdelen in te stoppen met hun boutjes etc. Daarnaast heb ik ook labels en elastiekjes gehaald om rond dingen te binden om ze te merken. Ik maak ook foto's. Nog geen idee wat ik er aan ga hebben, maar ik doe het allemaal maar. Dan mis ik in ieder geval niets. En dan heb ik de Clymer nog natuurlijk. ;)

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: TT600
« Reactie #36 Gepost op: 29 december 2017, 19:33:15 »
Goed bezig  :071:

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: TT600
« Reactie #37 Gepost op: 30 december 2017, 21:38:36 »

Brandertje gescoord voor 15,99 bij de Praxis. Ik ben benieuwd of dat wat wordt. ;)

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: TT600
« Reactie #38 Gepost op: 31 december 2017, 10:31:33 »
Moet toch lukken, bij de action hebben ze ook goedkope branders.
Eerst goed met kruipolie in laten werken geen wd 40 dit werkt niet goed.
Een beetje geduld en meerdere dagen opnieuw inspuiten werkt.
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: TT600
« Reactie #39 Gepost op: 31 december 2017, 13:41:57 »
Nee, geen WD40. Ik heb een bus kruipolie met MoS2 van Kroonolie waar ik de boel al een paar keer per dag al een paar dagen mee inspuit. ;) Op een aantal andere dingen werkte dat prima. Dus dat wordt iets voor volgende week.