* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Oranje!  (gelezen 1055 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3250
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Oranje!
« Gepost op: 18 november 2021, 20:41:54 »


Jawel, een nieuwe toevoeging aan de stal. Nu de Ducati vertrokken was, was er natuurlijk een lege plek in de garage. Dat kan nooit lang duren, werd hier in huis ook al gedacht. Al jaren heb ik de KTM 640 Adventure hoog op mijn wensenlijstje staan. Toen ik mijn Transalpen had, was hij gewoon te duur. Toen ik inmiddels via de Tiger en de 1150GS aan het comfort van een grotere adventure bike gewend was geraakt, was de eencilinder geen optie meer voor woon-werkverkeer. En zo stond hij wel op het verlanglijstje, maar kwam het er nooit van. Tot vandaag. :)
In september had ik deze KTM al gespot op een ander forum. Het leek een aardige motor waaraan ook al wat dingen gedaan waren, maar die vooral ook gewoon gereden was. Niets mis mee dus. Toen stond de Ducati nog in de garage en kon ik er niets mee en ik had eigenlijk verwacht dat de KTM al wel weg zou zijn. Maar toen de Ducati opgehaald werd, bleek de KTM nog steeds in Almere op een nieuw baasje te wachten. Toch maar weer contact gezocht en een paar leuke gesprekken gehad. Na wat kort twijfelen, de knoop gewoon maar doorgehakt. Hij stond op mijn lijstje, dus hij moest er een keer komen en dit was een mooie deal. Vandaag een trailer gehuurd en een rondje Almere gereden tussen een paar afspraken in. Niet eens de tijd gehad om de motor te rijden, maar dat is ook niet de eerste keer. ;) (Al rijdt deze wel en de motoren, die ik eerder op die manier kocht, niet.)

Verder vandaag nog niet echt aandacht aan de KTM kunnen besteden. Het kontje en het spatbord zijn wel echt vaal. De tank is ok, maar wel met wat lakbeschadigingen her en der. In het ruitje zitten vier gaten, waarschijnlijk van een spoilertje. Verder is de motor gewoon helemaal wat vies en vettig. Geen punt natuurlijk, maar dat betekent dat ik hem eerst maar eens schoon ga maken, om te kijken wat er onder zit. Dan in ieder geval de remblokken voor vervangen en de IMO laten reviseren. Het zadel lijkt niet origineel te zijn, dus misschien daar ook maar eens naar kijken. Daarna maar eens wat rijden om er bekender mee te worden. Aan het uiterlijk wil ik nog niet heel veel doen. Het is mijn idee, om er eerst maar eens op thuis te raken en wat offroad te gaan oefenen. Misschien zelfs nog eens een training doen. Als hij dan niet perfect is, dan is het ook niet zo erg als je hem laat vallen. ;)

Genoeg voor een nieuw projectje dus. Maar deze keer wel een projectje waar ik ook gewoon lol mee kan beleven. En misschien, ooit, wel eens die reis naar de Marokko en de Sahara mee kan doen. ;)

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2220
  • Geslacht: Man
Re: Oranje!
« Reactie #1 Gepost op: 18 november 2021, 23:47:03 »
lekkuh :034:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3250
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Oranje!
« Reactie #2 Gepost op: 19 november 2021, 17:58:48 »



Toch is het wel lekker om een projectmotor te kopen die rijdt. Dat maakt het leven zo veel leuker. Vanmiddag even een uurtje een ritje gedaan. De banden op spanning brengen scheelde al een hoop in de wegligging. ;) Het is een leuk ding, je zit flink in aanvalshouding en het stuurt lekker direct. Er is ook genoeg te doen. Ik denk dat een rondje olie, filters, vloeistoffen niet voor zijn tijd zou zijn. Daarbij gaat alles echt flink zwaar, dus de kabels staan gewoon hartstikke droog. Even kijken of ik de moeite ga doen om ze te smeren, of dat ik er gewoon nieuwe op steek.




Daarnaast is het display van het dashboard gewoon weg. Op zich was dat vanmiddag niet zo erg...
"Ahem meneertje, weet u hoe hard u reed?"
 "Nee agent, echt niet"  :103:
Maar goed, dat is natuurlijk niet echt legaal en ook niet handig, dus die gaat binnenkort voor revisie.




Iemand nog een tip om dit soort plastic kappen weer wat te fatsoeneren?

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2220
  • Geslacht: Man
Re: Oranje!
« Reactie #3 Gepost op: 20 november 2021, 02:47:20 »
plasic recovery, dacht van Valma.
Gaat op autobumpers en beschermplaten ook goed :054:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3250
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Oranje!
« Reactie #4 Gepost op: 20 november 2021, 14:40:18 »



Vandaag eerst maar eens begonnen met een wasbeurtje. Daar was hij wel aan toe. Ineens bleek de swingarm weer zilver van kleur en ook het blok was beduidend minder zwart dan het eerst leek. Het plastic is wel echt verweerd. Misschien toch wel leuk om wat mee te doen. Ik las ook een hele volgorde van er afhalen, dan nat schuurpapier 320, 400, 600, 1200 en dan met een grove polijstpasta en een polijstmachine. Misschien ook wel leuk.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3250
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Oranje!
« Reactie #5 Gepost op: 20 november 2021, 14:51:16 »


Toen maar eens aan het sleutelen gegaan. Bij het neerzetten lekte de KTM gisteren wat olie. Dus eerst de carterbeschermer er maar eens onderuit en de boel goed schoonmaken. Dat was nodig ook. Wat een oliebende. Ik heb de KTM een kwartier laten draaien, maar hij zweette nergens. Misschien is de vorige eigenaar toch iets te gul geweest bij het smeren van de ketting. Eigenlijk wil ik wel eens kijken of ik die weer helemaal schoon kan krijgen. Tips zijn welkom. ;) Als ik dan gereden heb, kan het dan in ieder geval niet van de ketting zijn. Maar goed, als het niet meer lekt, dan hoor je mij ook niet klagen.

Daarna het dashboard uit elkaar gehaald. Ik denk dat dat op een andere manier vast moet zitten dan nu. Je moet het ruitje eerst vanaf de buitenkant losmaken om bij een van de bouten van het dashboard te komen. Helaas zaten op alle schroeven van het ruitje nyloc moertjes. Dus dat heeft een tijdje geduurd. Eens kijken wat ik daarmee kan doen.



Uiteindelijk kon ik de IMO er uithalen en ligt hij nu klaar voor verzending. Deze week stuur ik hem naar Duitsland en dan zou hij over twee weken weer terug moeten zijn.

Offline Arnold

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1195
  • Geslacht: Man
Re: Oranje!
« Reactie #6 Gepost op: 20 november 2021, 18:43:24 »
........Eigenlijk wil ik wel eens kijken of ik die weer helemaal schoon kan krijgen..........

Als het een ketting is zonder "O"- ringen, ouderwets in een pannetje olie schoon koken. Smeert meteen tussen de schakels.

Bij een "O"-ring ketting, niet doen, kost je je rubber ringetjes, maar doet diesel wonderen. Wel goed laten drogen vóór je kettingspray er op zet.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3494
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Oranje!
« Reactie #7 Gepost op: 20 november 2021, 19:44:05 »
Ketting schoonmaken doe ik altijd met s100 ketting reiniger. Inspuiten, wachten... borstelen en afspuiten.

Nylon moertjes zitten er niet voor niks op. Anders ga je zeker bij een KTM alles verliezen.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3250
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Oranje!
« Reactie #8 Gepost op: 20 november 2021, 20:37:16 »
Ik wil de ketting er het liefste op houden. Er afhalen is ook weer zo’n gedoe. Maar eens was S100 bestellen. Kijken of dat werkt. Voor de fiets heb ik daar zo’n apparaatje voor, waar je de ketting doorheen laat draaien. Zou best handig zijn voor de motor ook. ;)

@Motormuis Waar had jij je vering laten doen? Ik denk dat het wel handig is om de vering van de KTM eens goed op mijn gewicht af te laten stellen. ;)

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3494
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Oranje!
« Reactie #9 Gepost op: 20 november 2021, 20:44:32 »
Bas. Van hyperpro Alphen aan de Rijn. Kun je gewoon eens binnenrijden. En dan zonder je direct wat te verkopen, kijken ze wat de mogelijkheden zijn. En stellen ze hem voor je af. Kost je niks.


Mocht je nog spullen nodig hebben kijken eens bij rad.eu. Komt uit België. Momenteel veel korting ivm blackfriday.
En gratis verzending vanaf 25 euro.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3250
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Oranje!
« Reactie #10 Gepost op: 21 november 2021, 14:09:52 »
Ik had gisteravond net al wat olie en reinigingsspullen besteld toen ik jouw berichtje zag. MX24 heeft ook wel leuke black friday acties, dus daar is wat heen gegaan. Ook een nieuw setje verwarmde handvaten aangeschaft ter vervanging van de handvaten die er op zitten. Eens kijken hoe dat er uitziet als het binnen komt. Dan wordt de uitdaging hoe ik het aan ga sluiten. :) Er ligt nu een kabeltje, maar volgens mij ligt dat direct op de accu en dat gaan we natuurlijk niet doen. Dat moet wel op een geschakelde voeding komen.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3250
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Oranje!
« Reactie #11 Gepost op: 23 november 2021, 20:25:31 »


Mijn nieuwe beste vriend voor de KTM is binnen. De zijstandaard. :D Nu alleen nog loctite halen, want anders trilt hij er ook zo weer af.

Ik dacht bijna dat ik het rubber montagedingetje gevonden had voor het dashboard. Keurig besteld als KTM onderdeel. Krijg ik vanochtend een mailtje dat het niet meer leverbaar is. Grom. Hopelijk kan ik iets vinden via Van der Peijl of zo…

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3250
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Oranje!
« Reactie #12 Gepost op: 05 december 2021, 00:22:42 »
Het is hier weer idioot druk. De afgelopen week was het continue van 8:00 tot 22:00 vol aan het werk. Dit weekend natuurlijk de Sinterklaasfestiviteiten, dus het komt er niet echt van om wat aan de KTM te doen.



Nou ja, behalve dan even in een verloren half uurtje, toen ik de bout van de rubber bus waar het dashboard op steunt, eindelijk heb uitgeboord. Wat een gedoe. De moer zit in een gat waar water in blijft staan. KTM had daar een afdekdop voor, toen de 640 Adventure R nieuw was, maar hij staat nu niet meer in de lijst. Nou ja, bijna dan. Er staat nog steeds een dop in de lijst, als vervangend onderdeel, maar die past gewoon niet. Die bus is 3 mm breder. Jammer. Maar goed, de moer is er af, de bout is er uit en ik kan met de nieuw gekochte bout en demper aan de slag.



Daarnaast nog even een ‘nieuw’ setje wielen opgepikt voor een spotprijsje. Geen idee hoe oud de banden zijn, maar dan heb ik straks wel twee sets, waardoor ik een straat set en een offroad set kan houden om te wisselen. Toch wel lekker.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3494
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Oranje!
« Reactie #13 Gepost op: 05 december 2021, 00:37:18 »
Fijn hoor een setje extra velgen. Hou het hier en daar ook in de gaten. .aar de prijzen voor drz velgen zijn belachelijk. Althans ik heb het er niet voor over. Tussen de 500 en 700 euro. Gelukkig staan ze bijna nooit meer op wegbanden.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3250
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Oranje!
« Reactie #14 Gepost op: 05 december 2021, 17:21:32 »
Het enige dat deze velgen niet hebben, zijn de dempers op het aangedreven wiel. Ik denk dat dit echt de enduro wielen zijn. Maar goed, voor aan paar tientjes kun je niet klagen. Als ik nog eens betere tegenkom, zijn deze nooit weggegooid geld. ;)

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3250
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Oranje!
« Reactie #15 Gepost op: 08 december 2021, 17:00:16 »

En er komt allerlei leuk speelgoed binnen hier…


Nou nog tijd om alles er op te schroeven.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3250
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Oranje!
« Reactie #16 Gepost op: 02 januari 2022, 15:41:09 »
Goed. Stiekem is er wel wat gebeurd, maar eigenlijk ook weer niets.  Ik heb een hele tijd zitten puzzelen op de lekkage. Het leek olie, maar ik had ook geen tijd om er naar te kijken. Een poosje terug realiseerde ik me dat het geen olie is, maar benzine. Dat geeft natuurlijk weer een hele nieuwe vraag, want waar komt die benzine-lekkage nou vandaan. In eerste instantie dacht ik, dat het de slangen waren, die poreus waren geworden. Maar als de slangen alleen maar leeg zouden lopen, dan zou het op moeten houden. Dat was zeker niet zo. Er zitten twee benzinekranen op. Ik dacht eerst dat de reservekraan zou lekken, want die kon ik ook niet verdraaien. Dus heb ik alvast een nieuwe besteld en daarna geprobeerd om de oude met de waterpomptang dicht te zetten. Nou staat de KTM met die zijkant tegen de werkbank, waardoor ik compleet gemist had dat die kraan helemaal niet eens aangesloten zit. Er zit een soort stop je overheen met een slangklem. Al het gedoe voor niets. Nou ja, niet helemaal, want die kraan moet dus in ieder geval vervangen worden en opnieuw aangesloten.



Terug naar de slangen, want als je kijkt naar de slang die van de benzinepomp naar de carburateur loopt, dan lijkt die wel te lekken. Die is een beetje verkleurd en hij was behoorlijk nat. Dus vandaag de slang van de tank naar de benzinepomp eens losgetrokken en nu blijkt de hoofdkraan gewoon door te druppelen. Dan lekt het ook wel door die eerder genoemde slang heen, maar dat komt waarschijnlijk, omdat die onder het niveau van de benzine zit. :012: Even een bout in een stuk slang gestopt en die op de kraan gezet. Nu lijkt het lekken over. Nog een nieuwe kraan bestellen en een t-stukje dat er tussen moet om de andere kant van de tank ook weer aan te sluiten.
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2022, 16:12:19 door Ghulst »

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3250
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Oranje!
« Reactie #17 Gepost op: 05 januari 2022, 15:34:28 »


Vandaag dan eindelijk de tank leeg gemaakt en er afgehaald. Meteen nog wat extra plastics verwijderd om te kijken hoe het subframe eruit ziet. Dat ziet er gelukkig nog prima uit, zonder scheurtjes enzovoort. Het is wel duidelijk dat er een heleboel slangetjes aan vervanging toe zijn. De meeste zijn behoorlijk uitgehard. En natuurlijk zie je nog een kroonsteentje zitten in de kabelboom en blijkt de 12 volt aansluiting op het dashboard direct op de accu aangesloten te zijn. Leuke dingen voor op het lijstje om te verbeteren.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3250
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Oranje!
« Reactie #18 Gepost op: 11 januari 2022, 16:22:04 »
Eindelijk, de IMO is terug! Dus het dashboard kan weer in elkaar.



Maar hoewel dit in aanvang het belangrijkste punt leek te zijn, heb ik inmiddels toch ook wel wat ander werk gevonden. Maar goed, hij is gelukkig weer binnen. En als bonus heb ik nu ook de drie originele Touratech knoppen om je IMO te bedienen voor als je op een roadbook rijdt. (Nou ben ik heel slecht in roadbooks, maar het is wel gaaf om die mogelijkheid te hebben.)

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3494
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Oranje!
« Reactie #19 Gepost op: 11 januari 2022, 19:50:26 »
Snel inbouwen...

En gas erop.. je moet meer rijden.....
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..