* Kies jouw thema

Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Hoe jij aan de motor?  (gelezen 17055 keer)

Offline Big Twin

• Ras ZMVCer
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe jij aan de motor?
« Reactie #20 Gepost op: 28 september 2006, 00:18:14 »
eens besmet, blijft besmet  :054:

Ja dat klopt kom je nooit meer echt helemaal vanaf
Bij ons rijdt er nog regelmatig een mee die is inmiddels 75 jaar en nu denkt hij erover toch nog maar een nieuwe motor te gaan kopen want hij heeft wel een hele mooie gezien  :034:
Schitterend toch

Wij hopen hem in ieder geval nog regelmatig op de motor te zien
Blijf lachen wat er ook gebeurd

Anthony

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 29 september 2006, 20:30:51 »
Tja, hoe ik aan het motorrijden geraakt ben, begon vroeg jaartje of 10 à 11. Eigenlijk gewoon omdat ik het machtig mooi vond. Toen ik 12 kwam met oom op bezoek met zijn motor, een Honda Pacific 800. Hij vroeg of ik achterop wilde, en zonder met mijn ouders te overleggen zei ik meteen, volmondig  :034:. Ik kreeg de helm van zijn (toenmalige) vrouw , die toevallig in die tupperware doos achterop zat. Ik vroeg waar ik het beste vast kon houden. Hij gaf dat dat rond zijn middel kon of aan de handvaten achter me. Dat laatste deed zijn vrouw ook altijd. Ik liet me niet kennen en deed dat ook. Ik ging zijn middel toch niet vastpakken  :043:. We reden weg en ik had al gauw in de gaten dat het niet zo lekker vast hield zo.  :031: Maar ik hield zo verkrampt vast, dat ik niet durfde los te laten om mijn oom om zijn middel vast te pakken. Bij een stoplicht aangekomen, maande ik mezelf los te laten. Maar stel nou voor dat ik net mijn handen los had en het licht zou op groen gaan wat dan  :042: Mijn oom trok op en dacht: Shiiiiiittttt!!! Bij het volgende stoplicht voor dat ie goed en wel stil stond, heb ik snel mijn oom om zijn middel gepakt. Daarna was het een relaxte, eerste toertocht. Na deze ervaring was ik helemaal om.
Samen met een vriendje, gingen we in de boeken van zijn vader zoeken welke de grootste motor hadden. En besloten dat dat de bruutste was. Later begon je toch meer te kijken wat je nu echt wilde.

Toen ik 16 werd, ben ik meteen brommertje gaan rijden. Nou ja, brommertje -> snorfiets, want dan hoefde je niet die vervelende helm op. Snorfietsje een klein beetje aangepast, andere sproeier en de uitlaat opboren en uitbranden.

Toen ik 18 werd kwam de OV en dat was eigenlijk een beetje het eind van zelfstandig verplaatsen.

Drie jaar later haalde ik mijn, zuur verdiende, autorijbewijs en kreeg een auto van de zaak. Heerlijk maar nog steeds geen motor. Dat bleef uiteindelijk een beetje in mijn gedachte hangen.

Barb wist ook alles van mijn passie voor motoren en gaf mijn eerste motorrijles cadeau  :024: . 18 Lessen en 3 jaar verder is er nog steeds niets veranderd, met het grote verschil dat ik mijn motorrijbewijs en een schitterend motor heb.

There's nothing like starting your bike and enjoying the freedom of riding. I will ride as long as I can get on it!!!
Thanks again, sweetie, for giving this opportunity!!!  :024:

Groetjes, Anthony

Offline Gargamel

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Man
  • goh.......?
« Reactie #22 Gepost op: 26 mei 2008, 12:16:08 »
 :054: met de paplepel ingegoten  :054: achterop bij m´n pa op z´n harley-davidson 250 tweetakt rammelbak(later cagiva) die trilde zo hard dat de kentekenplaat afbrak en verloor.  :052: :052: :052:
en ik zat daar achterop :022: :022: :022: wow..... te gek , en vanaf dat moment wist ik dat ik op mijn 18de ook een motor moest hebben , ik reed al op m´n 17de op de XT500 van mijn pa  :067: en dat was snel met zijn 33PK´s  :037: (toch vergeleken met de FS1 waarop ik als tiener reed) dus rijbewijs in 1989 gehaald (7 lessen + examen) en van de eerste keer zonder problemen geslaagd(heb altijd goed opgelet toen ik bij mijn pa achterop zat) en sinddien rij ik nog altijd  :079:
Z1000(2004)
VTR1000SP1(2000)

OVERKILL

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 26 mei 2008, 13:28:43 »
Ik denk dat ik de aangeboren afwijking ook heb meegekregen en er dus ook gewoon een zwak voor heb. ;)
als klein hummel was ik al gek van auto's en motoren had zo'n stuurtje die je op een deur e.d. kon plakken was der uuren mee zoet later ook zo een driewieler ( zodat ik niet omdonderde ) motor ding op accu heb de gaten in mn wieltjes gereden ( waren van plastic ) rond een jaar of 13 begon de brommer crissis vonden mn ouders erg geslaagt dat ik de crashtest dummie uithing  :007: als ik er aan terug denk doet het nog wel een beetje zeer.
Op mn 14 op een autosloperij begonnen en me zelf hier geweldig kunnen uitleven  :052: :052:
ook mijn eerste egt auto gekocht op mn 15e en deze maar op mn vaders naam gezet eikels bij het postkantoor wilde mn efteling rijbewijs niet accepteren  :056: .
op de leeftijd van 16 jaar mag je je brommer certificaat halen leuk joh eindelijk legaal rond scheuren
eerst een scootertje gehad dat was nx nx nx bucht gevaarte later een suzuki streetmagic op de kop getikt wat een geweldig smurfen brommertje was dat zeg  :024: .
niet lang na aanschaf toch maar iets opgevoerd 55 heeft het toch niet helemaal he.  :+
De verkoper van de magic die zich hier ook op het forum schuilhoud heeft mij boven op de afwijking die ik al had ook besmet met da vreemde virus en nu kan ik er gewoon nix meer aan doen ik moet wel.  :012:
Er schijnt ook geen remedie voor dit virus te zijn heb ik vernomen  :011:
op mn 19e eerst maar mn rijbewijs b gehaalt en met elk beetje zelf beheersing gewacht tot mn 21 om gelijk zwaar af te kunnen rijden . en werd toen door de zelfde die me de magic en het virus in mn maag splitste  :093: ook hier heen gelokt  :042:

Offline Marcozld

• Ras ZMVCer
« Reactie #24 Gepost op: 27 mei 2008, 16:52:50 »
Deze afwijking was bij mij niet genetisch bepaald. Alhoewel... als ik verhalen hoor hoe mijn opa (overleden voor ik geboren was) rond scheurde op z'n motor. Mijn ouders hadden iedergeval weinig met het gemotoriseerde verkeer behalve dat het vooral nuttig was. De vrienden op 't durp ('s Heer Abtskerke en omgeving) daarentegen aten rubber en plasten benzine. Zo werd ik rond m'n 16de alsnog besmet door zo af en toe op een crossmotor te stappen (van 125 tot 500). Daarnaast deden we hier in de zomer met afgekeurde auto's over de stoppels crossen... een enorm leuke bezigheid die ook door de buurt werd gewaardeerd  :103: en werd de 4x4 vereniging op Walcheren (toen nog achter de crossbaan die beiden volgens mij zijn veranderd in een haven) regelmatig bezocht. Toen ook m'n eerste zundapp gekocht die ik later verkocht voor een andere dapp (Famell Flash 5speed). Vanaf dat moment had ik 't voornemen om op m'n 18de eerst m'n motor rijbewijs te halen. Helaas gooide een ongeluk roet in 't eten en daarna duurde het nog 10 jaar voor ik uiteindelijk m'n rijbewijs had gehaald. Tussendoor wel ontzettend veel gedaan in de wereld van Alfa Romeo (o.a. www.squadrazeelanda.nl opgezet).

Twee jaar geleden heb ik alsnog de stap gezet naar het halen van het motorrijbewijs. Direct na het behalen een CBR600 gekocht en tot op de dag van vandaag geen enkel moment spijt gehad  :D. Met veel plezier rijd (lees scheur) ik nu over de Zeeuwse dijkjes.

Grz.

Offline *Aqua*

• Ras ZMVCer
« Reactie #25 Gepost op: 27 mei 2008, 19:22:03 »
Ook hier geen motor rijdende familie, ook schoonfamilie niet.
Wel met 16 een tomos atx gehad (puur vanwege het feit dat een brommer voor mijn vader goedkoper was dan een 2-jarig busabbo  :054:) en 2 jaar lang dagelijks van kloosterzande naar het MLO in goes gereden. Mijn toenmalige vriendje aan de overkant was toen wel bezig met zijn motor rijbewijs en dat vond ik wel erg interressant.

Later V-strom tegen het lijf gelopen en die was altijd al van plan geweest om het motor rijbewijs te halen. Dat deed ie een jaar of 5 geleden. Een vriend van hem vroeg me een half jaartje later mee achterop voor een bakje koffie in cadzand. Oude brommerhelm bij mijn vader opgehaald, werkhandschoenen aan en een véél te grote motorbroek aan. In Cadzand aangekomen had ik zere kaken van de enorme grijns op mijn gezicht, ik vond het geweldig, maar dacht wel gelijk: dat wil ik zelf doen ipv achterop. Volgende dag gelijk een afspraak gemaakt voor rijlessen. Half jaar later mijn rijbewijs gehaald en toen wat rondgereden op een ZZR tot V-strom hem inruilde voor de V-strom :+ . Ruim anderhalf jaar niet gereden en maart vorig jaar de bandit erbij gekocht voor mij.
Thervain is onmisbaar (op donderdag, als de kliko buiten moet)

Offline Border

• 5th King Of ZMVC
  • *
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
« Reactie #26 Gepost op: 28 mei 2008, 10:36:33 »
Op de avond voordat ik 16 werd, keurig tot 12 uur gewacht en toen op de puch een rondje door RMU. Verder altijd proberen om een brommer van één van die jongens te jatten (lenen hè). M'n broer (Kaes) reed Zundapp en daarna nog een Kreidler, ja, die brommers vond ik wel wat. Rijbewijs gehaald, wel altijd in m'n achterhoofd gehad om nog eens voor de motor op te gaan. Leerde Bertus kennen en die kocht toen ook een motor. Daarna eigenlijk altijd achterop. Tot een paar jaar geleden het bij Bertus weer ging kriebelen (hij had die motor weer verkocht) toen, had ik zoiets; en nu wil ik ook rijden. Afijn zo gezegd, zo gedaan, eerste les alle oefeningen prima, volgende les (René zei nog; en dan gaan ze nadenken die vrouwen) meer moeite, al met al moesten die oefeningen echt uit m'n tenen komen. Eerste keer avb gezakt, tweede keer gehaald gelukkig. Het avd was een piece of cake en dus in één keer geslaagd. Ik had achteraf wel zoiets; had ik dit maar tien jaar eerder gedaan, maar ja, ik ben blij dat ik het nu heb en geniet van het rijden.
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline Raptor

• Ras ZMVCer
  • GS road to Adventure
    • http://communities.zeelandnet.nl/data/malamute/index.php?page=1
« Reactie #27 Gepost op: 28 mei 2008, 13:48:37 »
Mijn  Vader reed al motor voordat hij mijn moeder leerde kennen .
En omdat hij geen autorijbewijs had ging/moest alles op de motor
En omdat foto,s meer zeggen dan verhaaltjes nog wat foto,s van de Vlissingse motorscene uit de jaren eind jaren 60,70 en 80

vakantie,s naar duitsland waren toen nog avontuur ,ik hoor mijn moeder nog zeggen tijdens het foto,s bekijken gooi die klere motor het kanaal in ,na 16 km duwen om de bewoonde wereld te bereiken
Hier de bewuste Sarolea

via een Heinkel scooter en een kleinemotortijdloze periode
Kwam ik ook eens op deze wereld kijken
En een paar jaar later kon ik zelf met papa sturen op de NSU

Via nog wat motoren is de laatste motor een Moto Guzzi 850 gt met Steib zijspan
Hie nog te zien op een bekend (ja toen al ) plekje op de boule
Mijn moeder staat met rode pothelm  nog op .
In de Bak van de groene BMW een klein wit helmpje  ,met mezelf daar in

Hier krijg ik nog rijles ,tijdens een treffen in Bierset (B)  van een kennis van mijn vader

Het rijden hiernaar toe staat me nog steeds bij ,omdat we gelijk vrijdagsmiddags na mijn vader zijn werk weg wilden was het inpakken niet erg serieus genomen
De meeste spullen zaten in de koffers maar met kampeer spullen voor 3 personen heb je behoorlijk wat plaats nodig
Dus op het laatst moest de tent ook nog mee natuurlijk
Mijn pa gooide die gewoon voorin de bak
Na 2,5 uur rijden met opgetrokken knieen  hebben ze me uit de bak moeten tillen

Ook het stunten of met debak in de lucht rijden was leuk
Of met de bak in de lucht over iemand heen rijden

Hier nog een met mijn vader en ik in de bak

En nog een plaatje uit de oude doos
Ik vindt niks aan voetbal ,nu met het ek op komst
Maar in de goede ouwe tijd speelden ze ook voetbal ,motorvoetbal hier tegen/in Driewegen
En niet in zo,n moderne outfit ,maar gewoon volledig in het leer en helm op
En als je denkt dat je voor het stoplicht al moet zweten ,moet je eens in je pak gaan voetballen

Tja ik kan wel zeggen dat ik  wel met motoren ben opgegroeid
Rij niet sneller als je beschermengel vliegen kan

Offline Sledge HaMMeR

• I Wanna Be an
  • Administrator
  • Tha HaMMeR
« Reactie #28 Gepost op: 28 mei 2008, 13:58:23 »
 :036:

Davalanche

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 28 mei 2008, 14:02:20 »
Gaaf die foto's uit de oude tijd  :D

Offline Marcozld

• Ras ZMVCer
« Reactie #30 Gepost op: 28 mei 2008, 15:03:58 »
 :021: Leuk verhaal met foto's...  :054:. Als je tegenwoordig met een lederenpak aan staat te voetballen wordt je misschien wel opgepakt.  :X
Grz.

Offline Loki

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #31 Gepost op: 28 mei 2008, 16:48:57 »
Prachtig die foto's :036:

Offline Zeeuwse Klei

• 4th King Of ZMVC
  • **
« Reactie #32 Gepost op: 28 mei 2008, 16:50:15 »
Heel gaaf!  :039: :036:
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline *Aqua*

• Ras ZMVCer
« Reactie #33 Gepost op: 28 mei 2008, 17:36:35 »
motor voetbal hilarisch  :050: :037:

Offline Sledge HaMMeR

• I Wanna Be an
  • Administrator
  • Tha HaMMeR
« Reactie #34 Gepost op: 28 mei 2008, 18:01:27 »
Misschien idee, voor de volgende BBQ ....

Offline Raptor

• Ras ZMVCer
  • GS road to Adventure
    • http://communities.zeelandnet.nl/data/malamute/index.php?page=1
« Reactie #35 Gepost op: 28 mei 2008, 21:41:50 »
Ik heb nog wel meer foto,s uit de oude doos

Mijn moeder is afgelopen winter aktief geweest met zo,n scanner om dia,s te scannen

Nog een over voetbal in 1976 of 1977 ben ik nog naar de internationale wedstrijd Nederland Engeland geweest
Deze wedstrijd werd gespeeld op een van de velden van Zeelandsport  op het Baskenburg plein te Vlissingen

Dat er daarna een aantal weken niet meer op te spelen was ,daar gaf niemand toen om ,als het maar leuk was

Tussentijds is er ook nog een Honda cb 350 geweest ,maar die had al snel plaats gemaakt voor de toen spliksplinternieuwe  Yamaha  xs 650 zwabberfiets  ,volgens mijn vader  reed deze motor alleen goed met bepakking ,ondanks andere vering bleef hij zwabberen shimnien
Maar als je met zijn duo reed of met bepakking was het over ,dus iets met de voor of naloop

Hier nog een poserpic

En dezelfde motor ergens in de buurt van Wurzburg Duitsland

Toen kwam de Guzzi hier nog solo bij de heel oude zaak van de Regt Goes
En ook toen werd er al begerig naar de MV Augusta,s gekeken 
Iedereen waande zich Augustini  op  deze motor

Normaal gesproken heb ik veel bij anderen achterop gezeten als er een plaats vrij was ,of tussen mijn vader en moeder in op de Guzzi
Dus mijn vader heeft om om ieder wat comfortabeler te laten zitten een zijspan aan de Guzzi gebouwd
Want we hadden nog steeds geen auto

Hier een van de eerste foto,s van toen hij klaar was
(voor de jongeren onder ons  Foto,s kwamen uit een toestel waar je eerst een duur kleuren of minder duur rolletje in moest zetten ,en pas weken later als je het weg had gebracht naar de foto speciaalzaak  kon zien wat het resultaat was )

Omdat het resultaat erg mooi was geworden is de motor ook nog gebruikt door kennisen voor hun trouwerij
Hier een foto van alleen de motor (ik weet niet of ik de andere foto kan /mag plaatsen )
Ook kwam je daarmee nog in de krant

Ik had in mijn vorige post al eens vermeld dat het vakantie gebeuren een hele belevenis was
Hier een foto van op een parkeerplaats ,waar we zelf koffie zetten
Gemaakt in het achterste deel van de zelfgepolyesterde zijspan koffer ,met nog niet genoeg plaats dus bovenop de koffer nog meer spul
We leken wel landverhuizers
Want ja niet iedereen zag dit boosaardig uitziende motorgespuis graag aankomen in hun waardige ethablisiment ,want vooroordelen van tegenwoordig moeten wel overgedragen zijn door lezers van het cafe topic
Hoe jij aan het Cafe

Nu zul je denken veel weggeweest ,maar nooit pech gehad ,ja we zijn wel eens teruggehaald met een karretje omdat door een gescheurde koppakking de stoterstang geflambeerd werd en brak
Maar veel was onderweg op te lossen ,met het juiste gereedschap
Van cdu,s en andere moderne elektronika hadden we nog niet gehoord
dus

Ik kan nog wel meer foto,s zoeken en plaatsen ,maar daar verveel ik iedereen maar mee

Rij niet sneller als je beschermengel vliegen kan

Offline Sledge HaMMeR

• I Wanna Be an
  • Administrator
  • Tha HaMMeR
« Reactie #36 Gepost op: 28 mei 2008, 22:20:51 »

Ik kan nog wel meer foto,s zoeken en plaatsen ,maar daar verveel ik iedereen maar mee

Ik kan niet voor de rest praten, maar mij verveel je niet !! Open anders je eigen topic, wie het niet boeiend vindt, hoeft het niet te lezen.

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
« Reactie #37 Gepost op: 28 mei 2008, 22:35:23 »
Graag een eigen topic want dit is geweldig, terug in de tijd die ik een beetje heb mogen meemaken  :036:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline *Aqua*

• Ras ZMVCer
« Reactie #38 Gepost op: 28 mei 2008, 22:53:57 »
idd geweldig leuk die foto's met bijbehorende verhaaltjes  :054:

Offline Sjees

• Volbloed ZMVCer
  • Suzuki GSX-R 600 k6 & Suzuki GSX-R 1000 k7
« Reactie #39 Gepost op: 29 mei 2008, 10:18:11 »
Haha leuk gedaan zo met die oude foto's :039:
Als je jezelf niet kietelt, lach je nooit..