* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Hoe jij aan de motor?  (gelezen 16024 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Hoe jij aan de motor?
« Gepost op: 21 april 2006, 20:31:31 »
Tsja zomaar intresse, hoe ben jij tot het motorrijden aangezet, met de paplepel ingegoten, een bekende die een motor had of heb jij ook het virus ergens opgelopen.

Om met me zelf te beginnen, geboren april 1970 en binnen een jaar probeerde ik al de kinderwagen op te voeren volgens mijn Ma, toen ik een jaar of 8 was altijd bezig een een oude Puch, met een jaar of 10 eens rondcrossen op een PW50 en later een kawasaki 80cc kleine wielen, niet veel later een heuse Yamaha Yz125 gekocht bij meurs motors en lid geworden bij MSV de Uitlaat en in kontakt gekomen met de wereld van motoren, crossers weliswaar maar voor ik 16 was regelmatig gereden op een Cb 400 SS...........het motorvirus zat er eigenlijk altijd al in en dus zodra ik 18 werd gelijk gaan lessen en een paar weken later het officele papiertje. Familie die motor rijdt heb ik bijna niet, wel een neef die er 1 heeft maar verder niks.............ben er mee geboren, ga er waarschijnlijk ook mee dood  ;)

En jij ??
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Big Twin

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 598
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe jij aan de motor?
« Reactie #1 Gepost op: 21 april 2006, 21:31:11 »
Tja ik zal er dan ook wel mee geboren zijn.
Geen familieleden die motorrijden (hooguit heel ver weg)
Ik heb nog wel net eerst het autorijbewijs gehaald (om moeders gerust te stellen  :007:) maar daarna gelijk het motorrijbewijs om daar vervolgens heel wat kilometertjes mee weg te rijden
Tot pakweg een jaartje of 13 terug, toen er een aantal jaar (gezondheidsredenen) helemaal niet meer opgezeten maar ja het bloed kruipt dan toch waar het niet gaan kan en voorzichtigaan weer begonnen en langzaamaan weer opgebouwd en het gaat over het algemeen weer lekker. Alleen niet meer in de wintermaanden omdat ik dan mezelf toch teveel pest.

Ik heb al aardig wat modellen en soorten gereden maar de laatste jaren verslingerd geraakt aan de motor die ik nu heb en ik denk dat die nog wel een poosje blijven zal  :042:
Blijf lachen wat er ook gebeurd


Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Hoe jij aan de motor?
« Reactie #2 Gepost op: 21 april 2006, 21:33:09 »
ik werd 16 en op me verjaardag een rondje achterop meegereden. was geweldig natuurlijk. eerst even wennen en daarna ging het goed, na dat ritje was ik helemaal gek van motorrijden moest alleen nog 2 jaar wachten voor dat papiertje, daarna af en toe nog eens meegereden. enb het bleef leuk op me 18e me auto rijbewijs gehaald en helemaal gek van autorijden geworden op me 19e ging het weer kriebelen zodra het voorjaar werd alleen toen waren me ouders er tegen. doe je maar als je op je eigen woont, in mei 21 geworden het huis uit (gezet) eind mei nog een intest gedaan, en omdat het in de vakntie moest heb ik 2 augustus me 1ste examen gedaan (gezakt) zenuwen denk ik want ik reed best lekker daarna me 2e examen op 15 september en toen wel geslaagd. en nu een heleboel plezier en geen file's
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Hoe jij aan de motor?
« Reactie #3 Gepost op: 21 april 2006, 21:50:12 »
Toen ik 10 of 11 was voor het eerst op een puchje van een kennis. Gaar hok maar hoop plezier! Niet veel later had een vriend van mn broer een oude puch 3 versnellings en kwam die showen. Ik was degene die mn broer kon vertellen hoe hij moest schakelen! Broer zelf had een puchje waar ik soms ook een stukje op mocht rijden. Iets later had mn zus een vriendje met een crossbrommer..etc. Pa reed inmiddels motor, m'n ooms, een paar anderen bekenden. Zelf moest ik toen eerst brommeren. Eerst een verbouwde puch maxi die me al snel ontnomen werd (tuig :027:) daarna een Yammie DT-r en uiteindelijk een NsR.

Pas op mn 19e ben ik begonnen voor mn blikbewijs en een jaar later heeft GJ me aan een motorpapiertje geholpen. Eigenlijk ben ik gewoon begonnen op een langzame brommer en steeds wat snellers gekocht! En dan te bedenken dat er tijden zijn geweest waarbij ik alleen maar kon dromen van een schakelbrommer.. en destijds was de verzekering, met ~500 gulden, niet bepaald goedkoop.

Davalanche

  • Gast
Re: Hoe jij aan de motor?
« Reactie #4 Gepost op: 21 april 2006, 21:51:18 »
Het rebelse en wildwest gedrag zat er al vroeg in, onder m'n 10de jaar scheurde ik met m'n paard al door de binnenwegen en dwars door de toeristen van Veere in en heen, hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaaa echt de schrik van Veere, soms leek ut mozes door de rooi zee, snel en kort door de bocht. Iedereen zei "Als een stofwolk zie naderen, ga onmiddelijk opzij want dan komt die meid van Brasser op d'r peard aan". Rond m'n 13de jaar scheurde ik al op brommers deu den oek en kon niet wachten tot m'n 16de en ging vervolgens al eerder op een opgevoerde brommer nea school, soms politie achter me aan, mea kwas nog altijd sneller, hahaha.
Tja net toen ik 18 was, leerde ik Jan kennen en die had al een motor, dus van het 1 kwam het ander, na behalen van m'n autorijbewijs direct m'n motorrijbewijs, gelukkig alles in 1 x  :022:

Offline Enrico

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 310
  • Geslacht: Man
  • Ja, daar istie dan!
Re: Hoe jij aan de motor?
« Reactie #5 Gepost op: 21 april 2006, 22:21:26 »
Ik ben begonnen met brommers toen ik een jaar of 12 was.. Met het virus ben ik denk ik wel geboren ja. Is iets wat er altijd wel is geweest. Verder geen familie die motorrijdt. Toen ik 21 werd heb ik direct mijn rijbewijs gehaald en een motor..
Dakutnieweetuh..

Ballbreaker

  • Gast
Re: Hoe jij aan de motor?
« Reactie #6 Gepost op: 21 april 2006, 23:02:11 »
mijn pa reed al lang motor, maar was gestopt toen wij er kwamen. Maar toen ik een jaar of 12 was heeft ie het weer opgepakt, en gingen wij mee rondjes achterop (al moet ik zeggen dat ik het toen niet zo heel leuk vond dat achterop zitten...wilde zelf sturen).Daarom scheurde we later altijd met een snorfiets door de tuin, jump bouwen enz. in je moeders tuin  :069:
Toen op mijn 16e een aprilia rs 50 gekocht, en toen ik 18 was mijn papiertje gehaald. Binnen 3 weken (2 dec. jarig, 22 dec papiertje opzak  :072: ) dus bij mij is het met het paplepeltje ingegoten  :039:

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Hoe jij aan de motor?
« Reactie #7 Gepost op: 21 april 2006, 23:05:45 »
Stom toeval.

Wilde eens een rijlesje doen, voor de fun. Bleek dat toedn de regels gingen veranderen (tweedelig examen) en ik ét vor die datum wel kon slagen.

Zogezegd, zogedaan en toen een poosje motorloos geweest. (zo van "ik heb het papiertje, motor komt wel eens) Duurde niet lang daarna en tja, dan zit ik nu met een off-road verslaving.  :/
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Rik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 666
  • Geslacht: Man
  • FZR1000
Re: Hoe jij aan de motor?
« Reactie #8 Gepost op: 22 april 2006, 01:26:45 »
Mijn vader is de schuldige. Begonnen met een scooter en na lang sparen kon hij zich een Jawa veroorloven. Helemaal gek werden we van die man, motor hier, motor daar, motor zus, motor zo....
Ik heb nog bij hem achterop gezeten, nadat hij stopte ben ik pas opgehouden met knijpen.... We hebben zelfs nog samen gereden, totdat het te gevaarlijk was geworden (voor mijn vader en het restant van de niets vermoedende mede weggebruikers)
Hemel en aarde bewogen om hem auto te laten rijden, da's gelukt. Maar erover praten doen we nog steeds.
Over de Japanse motoren die hij maar niets vind, over mijn projectjes die hij op de voet volgt. Bah, wat een hoop plastic zeg....

Toch denk ik wel eens, ik lijk nog op 'm ook....  :D
Heb ik een plan? Ik heb een doel, het plan moet nog komen.

Davalanche

  • Gast
Re: Hoe jij aan de motor?
« Reactie #9 Gepost op: 22 april 2006, 01:34:51 »
Das waar ook m'n opa had ook een Jawa, ooit heeft hij met mn moeder achterop ergens in Limburg in een mestput gereden omdat hij de bocht niet meer kon halen hahahahaha  :007:

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: Hoe jij aan de motor?
« Reactie #10 Gepost op: 22 april 2006, 11:50:20 »
Mijn ouders en zus rijden motor dus moest ik ook wel... Niet dat ik dat zo erg vond hoor  :069:
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline KawaJJ

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 768
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe jij aan de motor?
« Reactie #11 Gepost op: 22 april 2006, 20:18:38 »
ik was 15-16 en ben begonnen met een 1Pk , yep ik had vroeger een eigen paard , lekker met vriendinnen door de Oostkapelse / Domburgse bosssen crossen en over het stand in ren galop , ja was en geweldige tijd  :039:
ook de brommer tijd niet overgeslagen , helaas deed mijn broer net voordat ik erop mocht gaan rijden zijn Honda MT weg  :033: , dus ik reed op een Puch Maxi , en ja met blér pijp  8) moeders wist altijd precies wanneer wij eraan kwamen .
helemaal geweldig vond ik het om thuis net voor de oprit volop de remmen tegaan , na 2 achterbanden rap versleten tehebben ben ik er mee opgehouden , mn portemonee vond het niet leuk en mn ouders hoefde ik ook niks meer wijs te maken .

toen ik 18 werd mijn auto rijbewijs gehaald , aan een motorrijbewijs heb ik toen nooit gedacht , dat was pas jaaaaaaren later.
ik ben pas in 1997 ( was ik 23 jaar ) gaan motorrijden , mijn toenmalige vriend reed motor ( wit/rode Suzuki GSX600 F ) eerst lekker mee achterop ,maar zoals dat vaak gaat ook ik wilde zelf gaan rijden .
Paar lessen gevolgd en zowel voor theorie als praktijk de 1e keer geslaagd , ik ben toen op de Suuz gaan rijden en mn vriend kocht een Honda CBR 600 F .

Het motorrijden is niet met de paplepel ingegoten en ziet niet in de familie , al heeft mn broer nog wel 1 of ander choppertje gehad ,maar die stond meer te verstoffen dan dat erop gereden werd .
Ik heb er 1x op gereden , ding moest mee verhuist worden maar kon niet meer in de verhuiswagen , dus werd ik lief aangekeken , nou dat was eens maar NOOIT meer  :088:
« Laatst bewerkt op: 22 april 2006, 20:50:27 door KawaJJ »

ladyfazer

  • Gast
Re: Hoe jij aan de motor?
« Reactie #12 Gepost op: 22 april 2006, 21:46:54 »
Nou de eerste 31 jaar van mijn leven had ik niks met motoren  :042:
Tot ik bikertje leerde kennen  :036: en dan komt van het 1 het ander zodoende heb ik ook mijn rijbewijs gehaald op 4-12-2001.
Ik beleef er nog steeds plezier aan en heb vandaag mijn nieuwe motor naar huis gehaald. Waar ik nog veel plezier aan zal beleven.  :034:

Offline Sjees

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1403
  • Geslacht: Vrouw
  • Suzuki GSX-R 600 k6 & Suzuki GSX-R 1000 k7
Re: Hoe jij aan de motor?
« Reactie #13 Gepost op: 23 april 2006, 21:45:34 »
Sinds mn 14e was ik al helemaal weg van motoren.
Ik reed af en toe bij iemand achterop, maar echt vaak was dit niet.
Toen ik bijna 16 werd begon ik tegen mn ouders over scooters, schakelbrommers ed. Ik heb dit helaas nooit gemogen en heb er ook heel veel ruzie over gehad met mn ouders.
Toen mn neef aan kwam zetten met zijn motor, wou ik natuurlijk mee achterop en toen wist ik het helemaal zeker, ik wil ook motor gaan rijden.. Maar goed ik was nog geen 18.
En nou ik 18 ben, moet ik eerst mn autorijbewijs gaan halen (om verkeerservaring op te doen :/ ) en dan daarna ga ik gelijk door voor mn motorpapiertje.. (ik ben het wachten nu echt zat, maar ja.. moet nog geduld hebben :017: )
Mn ouders hebben liever dat ik ook geen motor ga rijden, maar ik heb ze al duidelijk gemaakt dat ze me hier niet vanaf kunnen houden en daar hebben ze zich ook maar bij neer gelegd :p

Verder hebben we dan kennisen die motor hebben gereden. Een vriend van mn ouders rijd motor.
In de familie heb ik 1 oom die motor rijd (nou ja, hij heeft een motor, hij rijdt er niet vaak op) en dan mn neef taranis die motor rijd/reed.. Dankzij hem ben ik ook aangestoken met het virus
Als je jezelf niet kietelt, lach je nooit..

Offline Moto16c

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 154
  • Geslacht: Man
  • rust is onze kracht, kwaliteit ons streven
Re: Hoe jij aan de motor?
« Reactie #14 Gepost op: 23 april 2006, 22:10:19 »
Het zat bij mij al vroeg in mn bloed en van niemand overgenomen. Op mn 13 e mn eerste motor,dit kon omdat mijn vader loonwerker was en zowel de ruimte als het gereedschap ter beschikking was, een soort Jawa met 2 cilinders.
Reed altijd op 1 cilinder,behalve in de bocht kwam er een cilinder bij. Gevolg, wederom op mn bek in een sloot waarna de buurvrouw :068: (plaatselijke medicus tgv een LOI cursus EHBO)wederom een hersenschudding :043: constadeerde.
Misschien wel hierdoor bleef er grote interesse voor het motorrijden en op mn 18e was een nieuwe yamaha XS 500 mijn eerste nieuwe motor.

Met dit fietsje een beetje mijn wilde motorjaren beleefd met hele leuke dingen maar weleens eraf vallen en helaas ook een goede motorvriend zien verongelukken.

Om mn 19e leerde ik Dav kennen en zijn we samen het motorrijdendpad opgegaan met een reeks aan motoren,motorvakanties en toerritten.

Alles is op een gegeven moment wel iets rustiger geworden doordat we een groot aantal jaren onze mederwerking hebben gegeven in zowel de motorcross als de wegracerij en niet te vergeten de geboorte van onze kleine (Sponge Bob).

Ja en nu is mn hobby weer al een aantal jaren mn werk geworden maar mede dankzij de ZMVC zijn we ook prive weer zeer regelmatig op de motor te vinden.
« Laatst bewerkt op: 23 april 2006, 22:17:25 door Moto16c »

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Hoe jij aan de motor?
« Reactie #15 Gepost op: 23 april 2006, 22:19:09 »
Hey Moto16c, ik lees dit;

maar mede dankzij de ZMVC zijn we ook prive weer zeer regelmatig op de motor te vinden.

Dat vindt ik nu echt supertof om eens te lezen, dat we dan toch als cluppie kunnen bereiken dat er weer mensen wat vaker eens de motor pakken...............werelds zoiets  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Chupra Cabra

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 673
  • Geslacht: Man
Re: Hoe jij aan de motor?
« Reactie #16 Gepost op: 23 april 2006, 23:24:32 »
ik ben voor het eerst toen ik een jaar of acht was mocht ik op de crossbrommer van mijn broer rijden ik kon niet bij de grond dus moesten ze me er op zetten een duw geven en reden we door de duinen bij wissenkerke (ben ik geboren) maar naar verhuist te zijn naar goes was dit over en met twaalf jaar zelf een brommer gekocht en daar reed ik stad en land meer af tot ik op mijn vijftiende werd gepakt en hij in de pers ging met met zestien jaar weer aan de brommer en maakte kennis met jan krijger een aparte man en motorcoureur deze man heeft mij eigelijk de motorman gemaakt wie ik nu ben hij gooide een motorblok op de keuken tafel en we werden er met onze oren bijgetrokken (ik en zijn zoon) en werd het uit en in elkaar gezet en daar heb ik veel van geleerd ook het motorrijden heeft hij mij bijgebracht vandaar mijn aparte rijstijl benen naar binnen houden.
heb mijn exvrouw ook ontmoet door de motor een stukje mee achterop rijden hoeveel relaties zijn er zo al niet begonnen.
tot ik in 92 een ongeluk kreeg waardoor ik een zenuwbeschadiging opliep in mijn arm toen ben ik echt bang geweest dat het afgelopen was met motorrijden maar het is gelukkig weer redelijk in orde gekomen want motorrijden en tegenwordig ook minibiken is een verslaving voor mij ik sta er mee op en ga ermee naar bed.
RSV 1000 R (MILLE) GRC RRz **37**

Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: Hoe jij aan de motor?
« Reactie #17 Gepost op: 27 april 2006, 11:38:46 »
Memoires?!? Goed idee Freak!  :054:

Tja, hoe is deze ellende ooit begonnen? Op m`n 12e reed ik soms al auto. De auto van pa wassen en als er ff niet werd opgelet, een rondje door de straat. De straat werd buurt en buurt werd wijk. Vervolgens een paar keer goed op m`n sodemieter gekregen opdat ik het wel eventjes liet. Dan maar aan de brommer. Ook daar zagen pa en ma ellende aankomen. Dus dat mocht niet. Veel zeuren, dralen, dwars zijn en dat soort gedrag, mocht ik wel een oldtimer  :022:  Die oude looks vond ik toch al geweldig en op deze wijze moest ik wel. De eerste brommer werd aangeschaft; een RAP Imperial V2, gebouwd bij Stokvis te Rotterdam rond ca. 1959. Later bleek deze ook nog eens een zeldzaamheid en dat merk ik nu met de onderdelen. Vervolgens kwamen er vele Mobylettes, Puchjes, Tomos, Batavus, en een aantal Peugeot 103`s. Totdat pa en ma dat allemaal redelijk zat begonnen te worden. Er was immers een verzameling van zo`n 18 brommers ontstaan. Alle spaar en werkcentjes zaten erin. Dit was ook de tijd dat mijn emailadres ontstond.
Vervolgens werd ik na een zoveelste achtervolging eindelijk eens echt gepakt! Ik was nog nooit eerder bekeurd! Het vonnis; brommer kwijt, Fl 250,- boete en 5 jaar voorwaardelijk. Dit laatste betekende dat ik niet meer gepakt mocht worden met opgevoerde brommertjes of andere EigenMakeLei producten. Zou EML ook zo ontstaan zijn?  :007:  Gelukkig werd ik een maandje of twee later 18 en mocht ik meteen de leswagen in. Vier weken laten haalde ik vlekkeloos het examen. En 0 ,jawel, "nul" fout voor m`n theorie! "Damn I`m good"  :037:
Wat schuivertjes en vastlopertjes met de brommers werden nu opgevolgd door het turven van auto`s. De Fiat Uno van mijn moeder heeft het best vaak moeten ontgelden. Een deur, een hele voorkant en een keer de hele cilinderkop (motorschade) is nog niet alles. Later nogmaals een koppakking geturft, maar toen ben ik met de hulp van Miel maar eens aan de slag gegaan. Autogarages zijn vaak niet goedkoop!
Maar dit was niet de enige. Pizza`s bezorgen met de auto, best een relaxte job. Ook daar moet je de auto heel laten!  :012:  De koppakking ervan tussen. Ja, de zoveelste. Vervolgens in Delft deze job voortgezet en aldaar een carterpan naar het kerkhof geholpen. Er is immers niets leuker dan zo ver mogelijk over bruggetjes springen. En neem van me aan, een cinqecento kan héél ver springen! Het mooiste is in het donker, dan zie je een grote vonkenregen achter de auto  :056:
Ook bij een zeker bloemenbedrijf lukte het weer. Met een vrachtwagentje een lantaarnpaal omduwen kan prima. Alleen de reklame op de huif beschadigen langs een gevel, schoot ff verkeerd bij iemand.
Toen eindelijk, vanuit de strips van Joe Bar, wilde ik toch een motor. Pa en ma deden hier weer lekker moeilijk over, maar meer uit bezorgdheid.
Vervolgens belde Mielko op gegeven moment op dat er bij Gerrits Motoren in Goes net een CB500 uit `76 was ingeruild. Deze mocht weg voor 500 gulden. In één woord "geweldig!!". Miel heeft deze toen gekocht en op zijn naam gezet. Ik had immers het rijbewijs-A nog niet. Maar dat mocht de pret niet weerhouden. De eerste rit van Miel en mij resulteerde erin dat we Miel`s GS uit de sloot moesten trekken  :D En dan te bedenken dat hij nog zo had gezegd dat onze eerste rit voor hem zou mis gaan. Dat is natuurlijk de goden verzoeken!
Na een jaartje begon ik dan eindelijk aan het welbegeerde papiertje. De Euro was net ingevoerd en zo ook de prijzen aangepast  :027:
De eerste rijles was het leukst; steuntje aan de grond bij de eerste haakse bocht  :056:  En vervolgens op m`n sodemieter gekregen van de instructeur, dat dat niet de bedoeling was en dat ik iets "beschaafder" moest rijden. Zestien rijlessen mochten volstaan en toen begon het pas echt......
In die paar jaar rijbewijs zijn er al heel wat grote 2-wielers gepasseerd. In volgorde; CB500 - XJ600 - CB750F2 - Nog een XJ600 - Nog een CB500 - PC800 - GPZ750 - XV920 - LTD440 - CB750KZ - nog wat slopers en een CB900. Een aantal zijn intussen weer verkocht, kapot gereden en/of gesloopt. Wel heb ik duidelijk gemerkt dat Honda SOHC-tjes wel echt mijn passie is. Looks, Dwijlen, klassiek geluid en toch nog best rap.  :054:

En zo zullen jullie mij nog vaak voorbij zien komen! "Snif my oil, eat my dust!"  :093:



fotootje uit de oude doos;

[attachment deleted by admin]
!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Hoe jij aan de motor?
« Reactie #18 Gepost op: 27 april 2006, 22:35:37 »
Ohja, hier moest ik ook nog een verhaal plaatsen. Helaas niet zo spectaculair dus ik zal het kort houden ...

Hoe het is gekomen weet ik niet, misschien toch de paplepel, want vroagâh reed pa nog op een Norton Commander. Helaas kon hij het niet winnen van een streekbus en was het einde verhaal, voor de motor iig. Kzal nog is kijken of ik nog een pic uit het album van mn ma kan snatchen.

En hoe ging het verder .... van kinds af aan mocht ik altijd de auto in de garage parkeren, tenminste ... die illusie had ik terwijl ik bij pa op schoot zat. Vanaf een jaar of 12 een paar keer met de lelijke eend van mn ma over het strand gereden en door de straat. Daarna kwamen de brommers. Niet veel, want ik ben zuinig op mn spullen. De eerste was een Puch met 80cc cross-blok en waterkoeling. Tevens custom voetrem erop gezet. Nadat deze was gejat een tijdje niets en toen kwam de scooter (aprilia amigo). Als hobby projectje nog een MT erbij gehad.

Vanaf een jaar of 14 had ik besloten dat ik op mn 18e mn motorrijbewijs zou gaan halen, maarja .... zoals dingen gaan .. eerst de auto. Vervolgens kwam ik zoetjes aan naar Zeeland waar mijn winter-seizoen werd omgeruild voor zomerwerk. Sledge werd stand-directeur en voor lessen en andere gein was eingelijk geen tijd. Ondertussen maakte ik wel kennis met de ZMVC tijdens hun 1e-jaars feestje.

Een jaar of 4 gelden werd ik door een maat van me meegsnokt naar een cursus-dag op een afgesloten terrein. Geweldige dag gehad en wij reden met kop en schouders boven de rest uit. Daarna maar de knoop doorgehakt en meteen verder gegaan met lessen. 2x theorie en 1x examen was voldoende om de Thunderace op te halen. Ik had de motor via het prikbord gespot en al een paar maanden op het oog. Toch expres gewacht tot na mn examen en vervolgens meteen opgehaald. Omdat de vorige eigenaar het na een maand of 3 ook een beetje beu begon te raken en hij het winterseizoen zag naderen, kon ik Tracy voor een hele gunstige prijs meekrijgen.

Ik weet nog goed dat ik met mn splinternieuwe pak/helm/laarzen/handschoenen in mn arm stond bij Motoport Goes. Kzeg tegen dat vrouwtje "Als ik morgen niet slaag, ga ik niet die motor halen, kan het zijn dat hij wordt verkocht en kom ik overmorgen het hele zooitje terug brengen, want ik weet niet of ik dan alsnog een blauwe motor krijg, wanneer ik wel slaag ! Maar ik moet toch het pak nu meenemen, want ik ga niet die motor halen zonder pak, mocht ik slagen.". Na diep fronsen en 3x uitleggen gingen ze toch akkoord.

Inmiddels was ik ZMVC niet vergeten en na wat zoeken kwam ik op het toenamalige forum uit. Één van de andere ik-ben-pas-net-lid-members was Taranis. Deze kende ik al jaren via de nieuwsgroepen van Zeelandnet, maar daar hadden we het nooit over motors gehad. Freak wist ook nog wie ik was en voor ik het wist zat ik daar op de bank met cola en een fastbike DVD (okay, das gelogen ... Fast bike filmpjes op de pc).... en dan nog wat verhalen en enthousiasme van Freak erbij en je bent verkocht...


Achteraf spijt dat ik niet jaren eerder mn rijbewijs had gehaald.... maarja, achteraf kijk je een koe in de kont.


Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 868
  • Geslacht: Man
Re: Hoe jij aan de motor?
« Reactie #19 Gepost op: 25 september 2006, 17:56:51 »
Even een topic uit de oude doos omhoog halen....

Ik had eigenlijk m'n hele leven niks te maken met motoren....vond het af en toe wel gaaf hoe dat die "krengen" wegtrokken de snelweg op :071: (woon aan de weg naar noord-beveland)

Toen ik 16 was kreeg ik de keus of een brommer of auto rijbewijs....gekozen voor het blikpapiertje omdat ik in goes woonde en alles makkelijk op de fiets kon bereiken en heb dus de hele brommer periode nie meegemaakt (alleen af en toe bij Taranis op verjaardagen als een halve gare door de boomgaard vliegen :034: )

Eigenlijk is het dit jaar eigenlijk een beetje begonnen doordat Sjees een motor had gekocht.....dus ja dan gaan we roch maar eens lessen :p
In een maand tijd me papiertje gehaald en alleen de theorie een keertje over moeten doen!

Sinds de eerste les eigenlijk gelijk verkocht en nu moet er toch maar een motor ergens uit de hoge hoed getoverd worden :072:
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
12 Reacties
3356 Gelezen
Laatste bericht 18 juli 2010, 11:27:21
door Marcozld
55 Reacties
8959 Gelezen
Laatste bericht 04 mei 2021, 15:15:24
door Anthony
42 Reacties
5645 Gelezen
Laatste bericht 22 oktober 2021, 12:52:52
door Dick
14 Reacties
3882 Gelezen
Laatste bericht 05 november 2012, 18:36:07
door Chupra Cabra
10 Reacties
810 Gelezen
Laatste bericht 17 mei 2022, 22:02:56
door Ghulst