* Kies jouw thema

Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Hoe jij aan de motor?  (gelezen 17896 keer)

Offline Sjees

• Volbloed ZMVCer
  • Geslacht: Vrouw
  • Suzuki GSX-R 600 k6 & Suzuki GSX-R 1000 k7
Re: Hoe jij aan de motor?
« Reactie #40 Gepost op: 29 mei 2008, 10:19:48 »

Eigenlijk is het dit jaar eigenlijk een beetje begonnen doordat Sjees een motor had gekocht.....dus ja dan gaan we roch maar eens lessen :p

haha jeej, ik heb een goede invloed op je gehad.. :070:
Als je jezelf niet kietelt, lach je nooit..

Offline Marcozld

• Ras ZMVCer
  • Geslacht: Man
« Reactie #41 Gepost op: 29 mei 2008, 11:47:43 »

Ik kan nog wel meer foto,s zoeken en plaatsen ,maar daar verveel ik iedereen maar mee

Ik kan niet voor de rest praten, maar mij verveel je niet !! Open anders je eigen topic, wie het niet boeiend vindt, hoeft het niet te lezen.

+1... topic berichten uit de oude doos... altijd leuk!!  :071:
Grz.

Offline Raptor

• Ras ZMVCer
  • GS road to Adventure
    • http://communities.zeelandnet.nl/data/malamute/index.php?page=1
« Reactie #42 Gepost op: 29 mei 2008, 11:50:49 »

Ik kan nog wel meer foto,s zoeken en plaatsen ,maar daar verveel ik iedereen maar mee

Ik kan niet voor de rest praten, maar mij verveel je niet !! Open anders je eigen topic, wie het niet boeiend vindt, hoeft het niet te lezen.

Grz.

Kijk maar eens bij het topic
Goud van oud
Rij niet sneller als je beschermengel vliegen kan

kleintje

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 31 mei 2008, 19:04:36 »

goud man ga door zat aan mijn scherm gekluisterd

Grz.

Kijk maar eens bij het topic
Goud van oud

Offline Paulusssttt

• 2nd King Of ZMVC
  • Beterweter
« Reactie #44 Gepost op: 02 juni 2008, 10:24:10 »
Latent moet het motor virus altijd aanwezig geweest zijn. Mijn vader, stiefvader en oom's reden allemaal motor. Er moeten ergens foto's zijn van stoere Norton's, BMW's en weet ik veel wat 40, 50 jaar terug allemaal snoei hard ging. Eén van mijn oom's (de broer van mijn stiefvader) heeft bij zijn passie ook het loodje gelegd. Keek in een buitenbocht nog één keer achterom.. Dat was gelijk de laatste keer want in de binnenbocht reed een vrachtauto (betonmixer) en die heeft zijn kop eraf gereden... Sindsdien was het een beetje over met de motorpret in de familie... Als kind ben ik ook opgegroeid met vierwielers. Stiefpappa was in het bezit van een Glas coupé. Glas, het merk dat eerst BMW wilde opkopen en uiteindelijk werd opgekocht dóór BMW.. Wij hadden dus een Glas 1700 TS, standaard 100 PK en dat fucking koekblik liep tegen de 200.. Dat was in 1969 tering hard... En dat reden we dus ook want dat mocht toen nog...
Dit lijkt niks met motorrijden te maken te hebben maar in mijn geval wel. Ik ben dus altijd heftig besmet geweest met het snelheidsvirus. Welliswaar op vier wielen maar toch. Het liefst had mijn moeder gezien dat ik F1 coureur was geworden ook al lag het sterftecijfer onder coureurs bizar hoog..
Toen ik 16 werd was een brommer nicht im Frage... Op naar de 18 voor het autorijbewijs. Het motor ongeluk van mijn oom is toch altijd boven de familie blijven waren en heeft als kind veel indruk op mij gemaakt... Met twee wielen val je om en met vier wielen blijf je wat er ook gebeurt, altijd nog rechtop staan.. (zo dacht ik..).

Eén keer, één keer in mijn leven heb ik een brommer geleend, op mijn 18e. Om naar een verjaardag van een vriend zijn vriendin te gaan. In de nachtelijk terugrit voor onze sodemieter gereden en meer dood dan levend... 5 weken ziekenhuis, 15 weken gips, 6 maanden niet kunnen lopen en het lopen opnieuw moeten leren... Voor mij HET bewijs dat Motor echt niks voor Paulus is...

Om een lang verhaal niet te lang te maken en dit topic gaat immers over hoe áán de motor en niet hoe vàn de motor is er ergens toch een omslag gekomen.. Tussentijds 3 auto's total loss gereden, nr. 1 in een ketting botsing, nr. 2 frontaal op een tegenligger, nr. 3 gewoon veel te hard de bocht uit en achterstevoren ondersteboven in de greppel... Daarnaast nog de nodige blikschade maar dat kon dan gerepareerd worden.. Oorzaak, meestal te hard rijden... En dan dus altijd die gedachte, als dit op vier wielen wat dan op twee, dus een motor.. Nee..
Ondertussen begon het toch wel te knagen... Motor.. Had wel door dat vier wielen en blik om je heen ook maar schijn veiligheid is en dat als je een beeeetje je verstand gebruikt een motor net zo (on)veilig is als een auto... Dus daar zat het hm niet in..
Afijn, natuurlijk het drama van een vriendin die er op tegen was... Maar vriendinnen komen en vriendinnen gaan dus op een gegeven moment was dat obstakel er ook niet meer en toen met mijn maatje afgesproken; "We gaan ons motorrijbewijs halen.."... Dan moest het maar gebeuren.. Het liefst in zo'n 5 daagse cursus dan waren wij er maar vanaf.. Maar dan had hij geen geld of had ik geen geld.. Of hij geen tijd of ik geen tijd enz. enz. dus het kwam er niet van...
Tot 2 jaar terug de nodige wendingen in mijn leven mij ertoe brachten: Ik Ga Nu Mijn Rijbewijs halen... Maatje gebeld, wel geld, geen tijd en zijn vrouw.... Kortom "Paulus, ga er maar voor, voor mij is het niet weggelegd.."..

5 januari 2006, mijn voornemen voor dat jaar, Mijn A-rijbewijs.. EN een motor..
En aldus geschiedde.. Op 26 januari alvast een  motor gekocht. Tussentijds nog even mijn rijbevoegdheid kwijt geraakt waardoor je opeens niet meer mag lessen en al helemaal geen examen mag doen. Dat eerste was geen probleem want die konden dat niet controleren, het tweede wel want bij het CBR staat het geregistreerd... Dus werd het uiteindelijk oktober 2006 dat Paulus het begeerde kaartje haalde.

Een lang verhaal wat meer over blik dan bike gaat maar ik kan er ook niks aan doen... Oh ja, waarom die Cruisert?? euhhh, die gaat niet zo hard?? En ik had één wens, toeren met Stijn achterop.. En die zit reuze comfortabel achterop de Cruisert.. Hoewel hij laatst vroeg "bij wie mag ik achterop die wel 200 kan..??" Dus ik vrees dat het snelheidsvirus al wel is overgeslagen.. 
« Laatst bewerkt op: 02 juni 2008, 11:56:30 door Paulusssttt »
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline RedRunner

• 4th King Of ZMVC
  • **
« Reactie #45 Gepost op: 02 juni 2008, 11:48:22 »
Leuk verhaal, Paulusssttt!  :054:
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
« Reactie #46 Gepost op: 02 juni 2008, 17:37:42 »
En nu rest de vraag wat wordt de volgende motor................tof stukje tekst  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Cartman(NL)

• Huge ZMVC Fan
    • De vage-bond
« Reactie #47 Gepost op: 02 juni 2008, 19:49:52 »
tja, lang geleden. nee geintje..

heb eerst altijd een schakelbrommer gehad, uiteraard aan gesleuteld en verkocht met zakje onderdelen die ik overgehouden dat op bepaalde plaatsen.  :042:
Rond me 25e maar eens met aan maat rijlessen genomen, direct geslaagd en een Honda Shadow 700cc chopper gekocht met open harley-pijpen... heerlijke fiets met geluid van een f15..  :031: maarja een plas olie van x-meter onderaan een stijle weg was vrijwel het einde van die mooie motor. na reparatie van veel onderdelen gaf hij na 4 maand met een vastloper de geest. was 2cm motorblok weggeslepen in en door iets in motorblok en daar kon hij niet tegen.. gelukkig kreeg ik die vastloper bij wegrijden..  :|

na 15 jaar kreeg ik dermate de kriebels weer, dat ik op aanraden collega weer eens ben gaan kijken en snuffelen op sites. zag de Marauder bij Motoport staan en was eigenlijk verkocht..  :024:
afspraak gemaakt voor ritje, motorjas uit motteballenzak gehaald, uurke lekker proefgereden en "doe mij die maar, inpakken hoeft niet..", ik kreeg een paar mc-donalds bonnen voor me lunch en wachttijd en kon uurke of 2 later op de motor terug naar huis. Dat was dus een jaar geleden.

In dat jaar geen seconde spijt gehad en veel leuke dingen meegemaakt op en rondom de motor. Leuke sites (slijm slijm) gevonden, heerlijke maraudermeetings gehad, en veel leuke mensen ontmoet en veel mooie dingen/omgevingen gezien..
dus wat mij betreft blijft dat ding lang onder me kont zitten..  :+
Je dorp heeft gebeld, ze willen hun gek terug!

robs

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 09 juni 2008, 13:25:46 »
mijn moeder reed motor, en mijn vader dus later ook.. ben altijd al weg geweest van motoren dusja het moest er maar van komen, gelijk op mn 19e (na mn autogedoe) voor mn motorrijbewijs gegaan, en warempel in 1 keer geslaagd  :037: nu schijnt dat mn opa vroeger motormonteur is geweest, das volgens mij nog in de tijd van de oorlog  :012: ach ja bij ons in de familie zit het motorrijden in ieder geval ook wel enigszins. aangezien ik niet kon wachten tot ik 21 werd moest ik eerst een licht-rijbewijs halen.. mwaaahhh wat een verschrikking! 2 jaar rondjes gereden nou op ons mam dr motor en sinds het weekend eindelijk mn eigen speelgoed  :039:

Offline Sledge HaMMeR

• I Wanna Be an
  • Administrator
  • Tha HaMMeR
« Reactie #49 Gepost op: 09 juni 2008, 15:41:26 »
Mooie verhalen mensen  :039:

nienke

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: 20 juni 2008, 10:45:11 »
Hoe jij aan de motor?

Goh, ik lees hier allemaal over motor-families.. Het lijkt wel of het erfelijk is...
Uh.. ik heb dat niet. Niks in de familie aan motors, niks tussen mn vrienden aan motors...
Wat is het dan?
Gewoon KRIEBELS in mn buik bij het zien van zo'n ding! Ik had het al jaren en die kriebels gingen maar niet weg. Ik heb er ALLES aan gedaan!

Mn pa wilde ook wel mee motorrijden, maar na zn hart-infarct leek het 'm toch niet meer zo'n goed idee.
Tja, dan maar alleen.

En na alle reacties van iedereen: "wat moet jij als klein meisje toch op zo'n scheurding?" kan ik alleen maar zeggen "Ik vind het heerlijk!!"

Hondaaa

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: 20 juni 2008, 11:23:06 »
Leuke topic!

Ik ben in april 2005 met het virus besmet geraakt. Mijn vader had op zijn 18e ofzo eens zijn motorrijbewijs gehaald en zijn motor weggedaan op het moment dat ie mijn mams leerde kennen. Als klein meisje kwam ik echter geregeld met papa bij de motorwinkels om naar die tweewielers te kijken. Het bleef kriebelen bij hem. Tot een vriendin van mijn tante een nieuwe motor kocht en vroeg of haar motor niets voor papa was. Hij ging eens een proefritje maken en het virus was weer vol aanwezig. Mijn moeder begreep het... Ze wist dat mijn vader er al die jaren al over praatte en de interesse in de bikes gebleven is. Dus motor gekocht en Monique achterop.
Schitterend om die foto's van toen nu weer terug te zien. Glimlach van oor tot oor en ondertussen mijn vader tot moes knijpen hahaha. Toen kwam mijn tante weer eens op bezoek die op haar 56e haar A-rijbewijs gehaald had en ook verliefd is geworden op het motorrijden. Of ik niet eens een proeflesje wilde nemen en dan kon ik altijd nog stoppen als het nix was...
Maar ja, als Monique eenmaal bedacht heeft iets te willen gaan doen, zal ze ervoor gaan ook. Dus ja proeflesje werd vervolgd met rijlessen.. Bij het theorie examen was de apparatuur stuk en hebben we een uur langer over het examen gedaan. Bij het examen bijzondere verrichtingen heb ik een blokkerend voorwiel weten te herstellen en ben ik met hakken over de sloot geslaagd (wat een zenuwen had ik die dag!). Tja, praktijkexamen op 19 december 2005 kon ik die dag helaas niet doen. Voor het examen een laatste rijles en een ernstig ongeluk gehad op de sluizen in Terneuzen...
In maart 2006 enigszins hersteld en meteen weer de motor op. Ik wilde dat ooit gestelde doel behalen, kostte wat kost. Wilde wel een motor met ABS, geen blokkerend voorwiel meer voor Monique. Dus toen kwam ik bij rijschool Dek te Goes terecht. Ik gooide voor mijn eerste rijles op het terrein met koffie en zag lijkbleek. Ben niet verder dan de 1e versnelling geraakt en voor een halve draai had ik het hele terrein nodig. Wat was ik bang! Het enige wat ik dacht, ooit ga ik dit weer leuk vinden.. Als ik nu maar door zet.
Met heeeeeeeel veel hulp, steun, tijd en geduld van JP heb ik uiteindelijk op 26 juli 2006 mijn rijbewijs gehaald. Om het vertrouwen wat terug te krijgen in de motor aantal lessen achterop gezeten bij deze man die zijn motor zo ontzettend goed beheerst na 1 miljoen kilometers. Eerste keer rijexamen was in Terneuzen, toen Monique op 50 m afstand van het CBR de fout in ging door een camper die geen voorrang verleende op de rotonde... Nieuwe examen in Terneuzen zou betekenen dat ik opnieuw theorie examen moest gaan doen. In Goes kon ik eerder terecht voor een examen, maar hier had ik nog nooit gereden. Dus nog een heleboel rijlessen in Goes erbij en jawel, 26 juli had ik eindelijk het papiertje gehaald! Meteen naar Tilburg om mijn rijbewijs op te halen, waar het gemeentehuis gesloten was ivm kermis.. Dagje kermis meegepikt en de volgende ochtend maar om het roze papiertje.
En tja, zal er voor de achtergrond informatie erbij vertellen dat ik voor het ongeluk al een motor gekocht had die al die tijd braaf in de garage op me heeft staan wachten. En nu, twee jaar later, neem ik inmiddels weer afscheid van mijn leuke en betrouwbare motortje...
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2008, 12:07:38 door Hondaaa »

Offline Zeeuwse Klei

• 4th King Of ZMVC
  • **
« Reactie #52 Gepost op: 20 juni 2008, 13:02:50 »
Verrek, was jij dat! J-P vertelde dat hij een leerlinge had die een ongeluk had gehad op de sluizen. Petje af dat je dan toch gewoon doorgezet hebt!
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Allroadtoad

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #53 Gepost op: 20 juni 2008, 13:05:51 »
Inderdaad, wat zij gedaan heeft is superknap, de eer ligt derhalve volledig bij haarzelf.
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Loki

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #54 Gepost op: 20 juni 2008, 16:14:56 »
Bepaald niet kinderachtig, om je rijbewijs met zulke tegenslagen toch te (willen) halen :o En nu heb je het, moet je nog wachten tot je vol vermogen mag rijden!

Offline Allroadtoad

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #55 Gepost op: 20 juni 2008, 17:27:49 »
Maar ze rijdt al bijna 2 jaar he.... :054:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Loki

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #56 Gepost op: 20 juni 2008, 17:55:01 »
Oops, foutje :D

Offline Manoefje

• Huge ZMVC Fan
« Reactie #57 Gepost op: 23 juni 2008, 20:45:16 »
Net als mijn 2 zussen wilde ik als ik 16 was brommer rijden, alleen wilde ik een andere brommer als mijn zussen ik wilde schakelbrommer rijden. Nee dat vonden mijn vader en moeder geen goed idee.(achteraf gezien mijn vader vond het toch wel leuk)
Eerst een maandje of 2 op een tomos gereden maar mijn toemalig vriendje werkte bij een brommerzaak en ik kon mijn tomos omruilen voor een yamaha dt, ja toen wist ik het wel ik deed het gelijk.
Nadat ik 18 was geworden nog niet veel interesse in auto rijden, maar toen ik op mijzelf ging wonen heb ik toch maar rijles genomen, ik was toen ook van plan om gelijk motorrijles te nemen als ik het roze papiertje zou hebben.
Helaas heeft het daarna 11 jaar geduurd eer ik toch de keuze heb gemaakt het nu toch echt te gaan halen.
In die tussentijd wel veel achterop gezeten, en af en toe in de zomer pakte ik wel eens de kreitler die in de schuur stond om gewoon dat vrije gevoel te voelen.
Vorig jaar bij GJ gelest en mijn papiertje gehaald.
En dan hoor je van je pa dat ie toch wel trots is dat ik motor kan rijden en dat hij vroeger altijd naar de tt ging en ik blijkbaar als peuter daar ook rond liep.

Ik rij suzuki        nou en

Offline Border

• 5th King Of ZMVC
  • *
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
« Reactie #58 Gepost op: 24 juni 2008, 08:47:34 »
@Hondaa; petje af hoor, ik voel herkenning in je verhaal (bochtje keren enzo), wat goed dat je na een ongeluk er weer bent opgestapt
@Manoef; ik zie je al staan als peutertje
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Hondaaa

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: 24 juni 2008, 09:01:11 »
@Hondaa; petje af hoor, ik voel herkenning in je verhaal (bochtje keren enzo), wat goed dat je na een ongeluk er weer bent opgestapt
@Manoef; ik zie je al staan als peutertje

Ja, ben blij met dat doorzettingsvermogen. Zou al het motorplezier wat ik de afgelopen twee jaar alweer heb meegemaakt eigenlijk voor geen goud gemist willen hebben!

Leuk verhaal Manoefje! Leuk ook om te horen dat je papa achteraf best wel trots is en het toch weer een erfelijk bepaalde eigenschap is! :)