* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: RedRunner goes OffRed  (gelezen 39261 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: RedRunner goes OffRed
« Reactie #80 Gepost op: 19 oktober 2009, 18:41:05 »
Struts = Dogbone's
1 of andere bekleder.......................de Druiskop

 :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: RedRunner goes OffRed
« Reactie #81 Gepost op: 19 oktober 2009, 19:59:24 »
Struts = Dogbone's
1 of andere bekleder.......................de Druiskop

 :018:

Freak, bedankt voor de vertaling - maarja...Engels....ik ben Duitse hé, dus mijn Engels iss nott werrie koet! ;)

En ook nog bedankt voor de tip met de Druuskop. Is een mogelijkheid. Een vriend van mij heeft het zadel van zijn Goldwing  :X bij Stoffeerderij Brouwer laten verlagen voor € 60,- ,niet duur, lijkt mij.
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: RedRunner goes OffRed
« Reactie #82 Gepost op: 19 oktober 2009, 22:37:29 »
Bij Brouwer voor 60 euro....................was dat jaren geleden, waren ze mis of was het echt weinig werk  :X

Ter vergelijking, een zadel opnieuw laten bekleden bij Brouwer zijn wij ruim 100 euro kwijt, bij de Druuskop [waar we met regelmaat komen] 60 euro  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: RedRunner goes OffRed
« Reactie #83 Gepost op: 19 oktober 2009, 22:39:37 »
Het is deze zomer gedaan, heeft die Goldwinger blijkbaar geluk mee gehad.
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: RedRunner goes OffRed
« Reactie #84 Gepost op: 19 oktober 2009, 22:42:00 »
Het is deze zomer gedaan, heeft die Goldwinger blijkbaar geluk mee gehad.
Waarschijnlijk dekje loshalen, schuim afvlakken en dekje opnieuw spannen  :026:

Brouwer levert trouwens altijd goed kwaliteit en ja dat mag best kosten  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: RedRunner goes OffRed
« Reactie #85 Gepost op: 28 oktober 2009, 21:49:10 »
Het was prachtig mooi herfstweer vandaag, ik heb vakantie -dus heb ik de DR maar eens van stal gehaald en heb een rondje gedaan. Aan de zithoogte heb ik nog niets gedaan, maar ik heb het erop gewaagd. Eerst maar eens de banden van wat lucht voorzien, daarna naar de pomp om wat benzine en toen een paar rustige polderweggetjes opgezocht. Achter Wolphaartsdijk dan een paar onverharde dijkjes gevonden, waarover ik aanvankelijk voor mijn gevoel wat zwabberend overheen reed. Zo hier en daar wat stukken berm gevonden, die breed genoeg waren om -mocht het misgaan- me niet meteen in de sloot te laten belanden. Ik was alleen onderweg en ik heb nog steeds niet genoeg spierkracht (of de benodigde techniek) om de motor na een val in mijn eentje op te tillen.
Het was geen grote ronde, maar er staan weer 45km op de teller - en het belangrijkste is: Ik durf er weer op mijn DR!  :062:
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2009, 22:01:03 door RedRunner »
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: RedRunner goes OffRed
« Reactie #86 Gepost op: 28 oktober 2009, 21:59:07 »
:071:

Het was er ook wel errug mooi weer voor!

Babbel

  • Gast
Re: RedRunner goes OffRed
« Reactie #87 Gepost op: 28 oktober 2009, 23:24:21 »
en het belangrijkste is: Ik durf er weer op mijn DR!  :062:

 :054:

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: RedRunner goes OffRed
« Reactie #88 Gepost op: 11 december 2009, 23:27:41 »
Intussen nog niets veranderd aan de DR, maar toch ga ik dit weekend rijden. Vanmiddag mocht de DR de schuur uit voor een proefrondje....blijkt de accu leeg te zijn  :020: , een poging gedaan om hem op te laden, maar helaas, de accu is overleden. :027: Dat wordt dus op tijd mijn bed uit  :032: om een andere accu te halen.
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Babbel

  • Gast
Re: RedRunner goes OffRed
« Reactie #89 Gepost op: 12 december 2009, 09:01:05 »
Intussen nog niets veranderd aan de DR, maar toch ga ik dit weekend rijden. Vanmiddag mocht de DR de schuur uit voor een proefrondje....blijkt de accu leeg te zijn  :020: , een poging gedaan om hem op te laden, maar helaas, de accu is overleden. :027: Dat wordt dus op tijd mijn bed uit  :032: om een andere accu te halen.

veel plezier morgen en hou die Rosenhuber in toom :044:

Offline Oemoemenoe

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Man
Re: RedRunner goes OffRed
« Reactie #90 Gepost op: 13 december 2009, 15:41:01 »
he nog bedankt voor je hulp in het moeras .
zal volgende keer met noppen komen.
blubber was iets te diep voor de gewone Tourances
al met al een aardig ritje.
 :054:

ga nou de zooi schoonmake

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: RedRunner goes OffRed
« Reactie #91 Gepost op: 13 december 2009, 17:34:44 »
Graag gedaan, Oemoemenoe, en als je nog eens keer gas geeft in de modder, mag je degene die achter je staat even waarschuwen!  ;)

Noppen voor de volgende offroadrit lijkt me een goed plan. :039:

Die van mij staat intussen ook weer schoongespoten in de schuur - het was wel de moeite....


Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

eliminator

  • Gast
Re: RedRunner goes OffRed
« Reactie #92 Gepost op: 13 december 2009, 18:10:45 »
Dat ziet er ruig uit!! Waar zijn jullie geweest?
Lijkt me erg leuk om ook eens te doen, maar dan zal ik wel een andere motor erbij aan moeten schaffen..

Babbel

  • Gast
Re: RedRunner goes OffRed
« Reactie #93 Gepost op: 13 december 2009, 18:17:32 »
BLUBBER!!!  :050:

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: RedRunner goes OffRed
« Reactie #94 Gepost op: 13 december 2009, 18:18:40 »
Gisteren mocht de DR weer eens naar buiten. Met een nieuwe accu kon ik van start gaan. Zeeuwse Klei en R.O.E.M.H. hebben mij op sleeptouw genomen, waarvoor nogmaals dank  :036: ! Smalle, glibberige paadjes, ruime (eveneens glibberige) wegen met waterrijke sloten ernaast, dijkjes en dijken waren mijn uitdaging. Korte draaien vind ik met de CB al moeilijk, met de DR heb ik er niet minder moeite mee :017:. Klei liet me zien hoe ik een helling af moet rijden, dat probeerde ik enkele keren - en daar zal ik nog veel vaker op moeten oefenen. De ruimere onverharde wegen gaan al aardig, in de blubber en in het zand wordt het al een stuk lastiger, maar het gaat wel. Na zo'n 60 kilometer (voor mij genoeg, terwijl mijn gidsen nét warm gedraaid zijn  ;)) zit het rondje er weer op - ik heb ervan genoten en wéér wat geleerd. :054:

De DR zag eruit zoals het hoort:

Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RedRunner goes OffRed
« Reactie #95 Gepost op: 13 december 2009, 18:40:40 »
Dat hebben jullie goed gepakt  :054:
Gisteren was de temp nog best lekker om een stukje te rijden.
Vandaag was het best wel koud.

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: RedRunner goes OffRed
« Reactie #96 Gepost op: 13 december 2009, 18:58:47 »
 :039: toppie gedaan.

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: RedRunner goes OffRed
« Reactie #97 Gepost op: 13 december 2009, 23:29:51 »
Offroadrit Hoogerheide

De modder van gisteren heb ik lekker laten zitten, want vandaag stond er nog een offroadrit op de planning. Op het Allroadforum had ik toevallig iets gelezen over een rit voor de beginnende offroader in Hoogerheide. Zonder lang aarzelen heb ik me aangemeld – samen met mijn collega Lucas.
Bij prachtig zonnig, maar ook erg fris weer (de thermometer geeft 3˚C aan)  stap ik vanmorgen op de DR om Lucas op te halen. Die rijdt op een KTM – althans als hij rijdt. Vandaag dus niet, aangezien een gerafeld gaskabel vast komt te zitten. In eerste instantie denk ik: jammer, dan ga ik maar niet. In tweede instantie besluit ik toch maar in mijn eentje naar Hoogerheide te vertrekken. Het is de eerste keer dat daar een offroadrit wordt georganiseerd en dan is het voor de organisatoren natuurlijk wel zo fijn als de mensen ook komen opdagen.
De rit ernaartoe is lekker fris (brrrrr :012:) – wat ben ik blij met mijn winterhandschoenen! Naar het startpunt van de rit moet ik even zoeken, ik zie al gele pijlen, waarmee de route bewegwijzerd zou zijn, alleen is het even speuren naar de boerderij van de organisator. Op een gegeven moment kom ik andere rijder (op een BMW GS) tegen, die duidelijk net zo zoekende is als ik. Samen volgen we de pijlen, want op die manier moet het toch wel gaan lukken. We hebben al snel een stuk in het bos (in de buurt van het landgoed Mattemburg) te pakken, waar de bosgrond goed verzadigd is met hemelwater. Ik rij achter de GS-er aan, zie hem een modderpoel in glibberen en neem de vastere route ernaast. De man voor me heeft geen noppenbanden en komt in de modder vast te zitten. Ik zie kans om de DR op de bosgrond neer te zetten en te helpen om de GS uit de modder te halen. We sjorren met z’n tweeën en proberen de motor naar achteren te trekken. Dat lukt niet meteen en terwijl ik nog aan de achterkant sta geeft de GS-er gas, waardoor een ware douche van natte Brabantse bosgrond over me heen komt  :020: …..de motor zakt alleen maar verder de blubber in en ik zoek een paar takken bij elkaar die ik dwars onder het voorwiel leg. Uiteindelijk komt er beweging in en kunnen we verder – nog steeds op zoek naar het startpunt van de route.
Even later blijkt dat we de boerderij al enkele malen voorbij gereden waren :044:. We zetten de motoren op de oprit, maken kennis met elkaar….blijkt de GS-er net als ik uit Goes te komen, haha, en ook nog eens lid te zijn van dit forum (Oemoemenoe)!
Na een kopje koffie vertrek ik voor mijn eerste rondje. Het gaat om een lus, of beter een acht, van ca. 20 kilometer rondom de bossen en akkers bij Hoogerheide/Bergen op Zoom. Eerst een stuk grindweg, dan een scherpe bocht naar links (als ik hier later van de andere kant weer langs kom zie ik dat één rijder in de 2 meter diepe sloot beland is – oei!) dan een kort, matig steil klimmetje, gevolgd door een geleidelijke afdaling, de oude rijksweg oversteken, een blubberpad tussen twee akkers, waar rechts en links de sloten dreigen, een stuk asfalt, weer een deel onverharde weg, opnieuw het bos in en later weer uit, een kort stuk door een woonwijk in Heimolen (Gas terug, mensen, want ze willen hier vaker iets organiseren!!), weer een onverhard bospad in, de oude rijksweg oversteken, het bos induiken (hee, dat stuk ken ik al :018:) en zo weer terug naar de boerderij. Zo ongeveer ziet het rondje eruit, dat ik twee keer doe. Bij de tweede ronde zie ik Oemoemenoe weer terug – en zowaar precies voor de blubberpoel in het bos…deze keer besluit hij toch maar om te keren. Later op de startplaats terug, neem ik nog een kop koffie en praat met een paar mensen. Het feit dat ik met een rugzak op rijd, levert me de vraag op, of ik van plan was om onderweg te gaan picknicken.  :023: Nee, heren, ik ben op de motor hiernaartoe gekomen!! Verder hoor het verhaal van de rijder die in de sloot beland is en voor de zekerheid toch maar naar het ziekenhuis wordt gebracht :o.
De belevenissen van de dag ervoor zijn intussen voelbaar in mijn arm- en beenspieren.De kou, de beelden op mijn netvlies van de motor in de sloot en de steeds moeilijker berijdbare blubber doen me besluiten: RedRunner vindt het mooi geweest voor vandaag!
Ik ben in mijn eentje naar Hoogerheide  gereden, ik heb in mijn eentje de route afgelegd, voor de terugreis heb ik gezelschap – samen met Oemoemenoe, die het ook wel gezien heeft, vertrek ik weer richting Goes, waar de DR de welverdiende schoonmaakbeurt krijgt.
Het goede nieuws van vandaag: ik ben wel overeind gebleven – goed gedaan, RedRunner!! :022:


Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: RedRunner goes OffRed
« Reactie #98 Gepost op: 14 december 2009, 08:17:22 »
Goed gedaan !  :039: Leuk verslag  :054:

Komt helemaal goed !

Babbel

  • Gast
Re: RedRunner goes OffRed
« Reactie #99 Gepost op: 14 december 2009, 09:00:10 »
 :062: :038: goed gedaan RR  :054:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
6 Reacties
2429 Gelezen
Laatste bericht 09 januari 2015, 16:46:38
door MotorFreak
129 Reacties
13611 Gelezen
Laatste bericht 01 juni 2017, 18:50:03
door The Mechanic