* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: The Stig uit Top Gear ontmaskerd  (gelezen 5912 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
The Stig uit Top Gear ontmaskerd
« Gepost op: 23 juni 2009, 22:27:24 »
LONDEN - Zevenvoudig wereldkampioen formule-1 Michael Schumacher is zondagavond ontmaskerd als testrijder The Stig van de BBC-autoshow Top Gear. Dat meldden Britse media.


Lees verder...
« Laatst bewerkt op: 24 juni 2009, 18:55:22 door Stealth »
Straight to your face with the truth!

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: The Stig uit Top Gear ontmaskerd
« Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2009, 22:31:03 »

Bekijk Onthulling van de Stig

Top Gear-presentator Jeremy Clarkson had de liefhebbers van het programma via zijn column in de Britse boulevardkrant The Sunday Times laten weten dat de ware identiteit van de coureur bekend zou worden gemaakt.

Helm af
Tijdens de uitzending van zondagavond zette The Stig zijn helm voor het eerst af en bleek voormalig Ferrari-coureur Schumacher de mysterieuze man in het volledig witte pak te zijn.

Critici twijfelen echter vooralsnog of de Duitser echt jarenlang alle tests voor zijn rekening nam of dat het om een publiciteitsstunt gaat.

Vorige Stig
In 2002 werd duidelijk dat de toenmalige Stig voormalig formule-1 coureur Perry McCharty was. Alleen droeg hij altijd een zwart pak tijdens het testen van snelle wagens voor Top Gear.
« Laatst bewerkt op: 24 juni 2009, 18:54:51 door Stealth »
Straight to your face with the truth!

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: The Stig uit Top Gear ontmaskerd
« Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2009, 00:04:56 »
Eigenlijk weet je zo nog niks :018:

Offline SparkZ

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 293
  • Geslacht: Man
Re: The Stig uit Top Gear ontmaskerd
« Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2009, 08:01:13 »
Eigenlijk weet je zo nog niks :018:

+1 :/

kleintje

  • Gast
Re: The Stig uit Top Gear ontmaskerd
« Reactie #4 Gepost op: 24 juni 2009, 08:31:14 »
beetje nadenken volgens mij was de stig kleiner  :034:

Offline Marcozld

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 544
  • Geslacht: Man
Re: The Stig uit Top Gear ontmaskerd
« Reactie #5 Gepost op: 24 juni 2009, 09:04:23 »
Da's 't voordeel van zo'n donkere helm... Je weet nooit wie er achter zit maar zo creëer je wel een media-hype en met veel tromgeroffel wordt dan "the Stig" ontmaskerd. Daarmee is er nog meer aandacht voor Top Gear en de BBC die dit produkt ook buiten Groot-Brittanië aan de man probeert te brengen. Natuurlijk blijft Top Gear een geweldig programma (wat mij betreft het enige autoprogramma dat er toe doet) en blijf ik me verbazen dat het ze toch elke keer weer lukt om iets nieuws te verzinnen.
Grz.
P.s. eigenlijk nu nog een wereldprogramma op tv over motoren en alles wat daar bij komt kijken...

Offline Muutje

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Stig uit Top Gear ontmaskerd
« Reactie #6 Gepost op: 24 juni 2009, 09:10:52 »
beetje nadenken volgens mij was de stig kleiner  :034:

Door jouw ogen, mét of zonder bril, lijkt iedereen kleiner  :+

kleintje

  • Gast
Re: The Stig uit Top Gear ontmaskerd
« Reactie #7 Gepost op: 24 juni 2009, 09:12:44 »
beetje nadenken volgens mij was de stig kleiner  :034:

Door jouw ogen, mét of zonder bril, lijkt iedereen kleiner  :+

lijken bepaalde dingen dan ook groter  :018:

 :040:

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: The Stig uit Top Gear ontmaskerd
« Reactie #8 Gepost op: 24 juni 2009, 12:49:45 »
eigenlijk nu nog een wereldprogramma op tv over motoren en alles wat daar bij komt kijken...

Idd, dat zou dan wel leuk zijn. Maar dat zal er wel niet inzitten


Is there anybody out there

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: The Stig uit Top Gear ontmaskerd
« Reactie #9 Gepost op: 24 juni 2009, 20:11:40 »
Da's 't voordeel van zo'n donkere helm... Je weet nooit wie er achter zit maar zo creëer je wel een media-hype en met veel tromgeroffel wordt dan "the Stig" ontmaskerd. Daarmee is er nog meer aandacht voor Top Gear en de BBC die dit produkt ook buiten Groot-Brittanië aan de man probeert te brengen. Natuurlijk blijft Top Gear een geweldig programma (wat mij betreft het enige autoprogramma dat er toe doet) en blijf ik me verbazen dat het ze toch elke keer weer lukt om iets nieuws te verzinnen.
Grz.
P.s. eigenlijk nu nog een wereldprogramma op tv over motoren en alles wat daar bij komt kijken...

Wat dat betreft kan ik me ook niet voorstellen dat ze al die tijd de moeite hebben genomen om het zo te organiseren, camoufleren.. en nu even in de uitzending alle mystiek het raam uit smijten.

Er zal wel meer achter zitten. Volgens mij zou het ze ook wel goed uitkomen, organisatorisch gezien, als het telkens iemand anders is.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: The Stig uit Top Gear ontmaskerd
« Reactie #10 Gepost op: 09 juli 2009, 01:30:19 »
Citaat
There has been a rumour that Blomqvist was intended as the first test driver for the 2002 relaunched version of the BBC series Top Gear, but when he declined the anonymous driver The Stig was created. Blomqvist has denied this story.[1]

Bron: Wipikedia

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: The Stig uit Top Gear ontmaskerd
« Reactie #11 Gepost op: 23 augustus 2010, 12:48:40 »
Identiteit The Stig onthuld

LONDEN - The Stig, de mysterieuze coureur die wekelijks optreedt in het populaire autoprogramma Top Gaer is waarschijnlijk de 35-jarige ex-formule 3-coureur Ben Collins. Met deze onthulling komt de Sunday Times.

Zijn financiële huishouding heeft hem verraden. Collins zou een bedrijfje hebben genaamd Collins Autosport dat in zijn jaarverslag sinds 2004 'regelmatige inkomsten voor diensten geleverd aan de BBC' vermeldt.

Onlangs kondigde The Stig aan met een autobiografie te komen. Dat schoot de BBC in het verkeerde keelgat, want het geheim rond de identiteit van de coureur moet bewaard blijven.

De omroep verdient namelijk grof geld aan het merk The Stig. En daar is de coureur op zijn zijn beurt weer niet blij mee. The Stig zelf ziet daar volgens eigen zeggen niets van terug. Hij krijgt van de Britse omroep per aflevering tussen de zes en elfduizend euro betaald. (AK)

23/08/10 12u17

Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: The Stig uit Top Gear ontmaskerd
« Reactie #12 Gepost op: 23 augustus 2010, 14:08:52 »
tussen de 6 en 11 mille per aflevering?? Nou daar zou ik m'n mond wel voor houden hoor  :018:

Over Ben Collins gingen al de geruchten dat ie de Stig was...

Wud het trouwens de meest gezochte vraag is op Google  :034:
Straight to your face with the truth!

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: The Stig uit Top Gear ontmaskerd
« Reactie #13 Gepost op: 01 september 2010, 08:40:34 »
Zou mij niets verbazen als er meerdere "Stiggen" zijn  :+
Zoekende naar..

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: The Stig uit Top Gear ontmaskerd
« Reactie #14 Gepost op: 01 september 2010, 20:24:18 »
wo 01 sep 2010, 17:38

Identiteit testcoureur The Stig bevestigd

LONDEN -  De identiteit van een geheimzinnige medewerker van het populaire Britse autoprogramma Top Gear, The Stig, is woensdag in een rechtszaak officieel vast komen te staan. De in het programma onherkenbaar in een racepak geklede BBC-medewerker blijkt coureur Ben Collins, berichtten Britse media.

De BBC verloor woensdag een gerechtelijke procedure om te voorkomen dat Collins zich via een autobiografie bekend zou maken. The Stig, een door Top Gear-presentator Jeremy Clarkson bedachte naam die uit diens schooltijd stamt, is juist vanwege zijn anonimiteit een sleutelfiguur in de presentatie van het programma. Maar de BBC slaagde er niet in te voorkomen dat The Stig zich bekendmaakt via zijn boek, dat wordt uitgegeven bij HarperCollins.
The Stig is sinds 1994 coureur en testrijder. Hij deed ook aan racen in een James Bond-film. De BBC claimde dat hij contractueel verplicht is zijn identiteit geheim te houden. Vorig jaar dook de naam Ben Collins in media op als de ware The Stig. Het is niet voor het eerst dat de BBC problemen heeft met The Stig. De eerste The Stig, Perry McCarthy, werd ontslagen nadat hij in een boek in 2002 zijn identiteit had onthuld.
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: The Stig uit Top Gear ontmaskerd
« Reactie #15 Gepost op: 01 september 2010, 20:24:52 »
Zou mij niets verbazen als er meerdere "Stiggen" zijn  :+
Zeker weten want wij hebben er 1 gezien afgelopen weekeind en die was echt dikker dan de laatste in holland  :D
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: The Stig uit Top Gear ontmaskerd
« Reactie #16 Gepost op: 02 september 2010, 01:54:16 »
wo 01 sep 2010, 17:38

Identiteit testcoureur The Stig bevestigd

LONDEN -  De identiteit van een geheimzinnige medewerker van het populaire Britse autoprogramma Top Gear, The Stig, is woensdag in een rechtszaak officieel vast komen te staan. De in het programma onherkenbaar in een racepak geklede BBC-medewerker blijkt coureur Ben Collins, berichtten Britse media.

De BBC verloor woensdag een gerechtelijke procedure om te voorkomen dat Collins zich via een autobiografie bekend zou maken. The Stig, een door Top Gear-presentator Jeremy Clarkson bedachte naam die uit diens schooltijd stamt, is juist vanwege zijn anonimiteit een sleutelfiguur in de presentatie van het programma. Maar de BBC slaagde er niet in te voorkomen dat The Stig zich bekendmaakt via zijn boek, dat wordt uitgegeven bij HarperCollins.
The Stig is sinds 1994 coureur en testrijder. Hij deed ook aan racen in een James Bond-film. De BBC claimde dat hij contractueel verplicht is zijn identiteit geheim te houden. Vorig jaar dook de naam Ben Collins in media op als de ware The Stig. Het is niet voor het eerst dat de BBC problemen heeft met The Stig. De eerste The Stig, Perry McCarthy, werd ontslagen nadat hij in een boek in 2002 zijn identiteit had onthuld.

:019:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: The Stig uit Top Gear ontmaskerd
« Reactie #17 Gepost op: 02 september 2010, 12:43:45 »
Heel die top-gear show is een opgeblazen iets............viel ons vies tegen met het geluid van de muziek gewoon te hard [over de 100db]..........evengoed zijn we er geweest  ;)











The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: The Stig uit Top Gear ontmaskerd
« Reactie #18 Gepost op: 04 september 2010, 00:43:29 »
Had even het idee dat ik in de US of A beland was, zoveel poeha en blabla :017: (leek de FMX Supercross Stuntshow tijdens de Zwarte Cross wel) en kindertjes die spontaan gingen janken vanwege op springen staande trommelvliezen. Er zouden gratis oordoppen uitgedeeld worden bij de ingang... Security wel zien lopen met dozen vol, maar niemand die ze uitdeelde, terwijl er van tevoren wel voor overschrijding van de nog enigszins acceptabele geluidsgrens van 95 dB gewaarschuwd werd :043:. Is eerder mensen wegjagen dan publiek proberen te trekken. Ook waren de tribunes maar half gevuld, wat in zo'n betonnen bak ook niet echt sfeerverhogend werkt. Prijzen van de kaartjes waren daarentegen heel redelijk, in de voorverkoop maar € 12,50 per persoon, dus stukken beter dan de € 45,- die in Rotterdam gevraagd werd, alhoewel toen wel de presentatoren van Top Gear persoonlijk aanwezig waren, hier alleen een namaak-Stig gezien. Al met al wel een grappige show gezien (al zijn wel ondertussen heel wat gewend) en je moet toch iets als het buiten zeikt van de regen.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
22 Reacties
4708 Gelezen
Laatste bericht 09 augustus 2011, 18:53:33
door Loki
5 Reacties
2779 Gelezen
Laatste bericht 27 juni 2014, 22:11:00
door Ghulst
10 Reacties
2559 Gelezen
Laatste bericht 18 februari 2015, 20:19:27
door Feanyth
8 Reacties
2838 Gelezen
Laatste bericht 25 mei 2015, 18:19:21
door 4tm
10 Reacties
1942 Gelezen
Laatste bericht 10 april 2018, 09:42:53
door Passie