* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994  (gelezen 13532 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #20 Gepost op: 16 augustus 2010, 15:09:12 »
Ziet er goed uit Rob maar ik dacht dat je het fel begeerde kaartje al had..  :X


Nou ik zal daar nog is een keer naar kijken maar weet zo goed als zeker dat dat niet kan, m'n onderkuip loopt echt door tot aan voorbij het blok.


Gat in boren, probleem opgelost...  :026:

Dan moet dat een flink gat worden anders krijg ik m'n ringsleutel er niet doorheen  :018:
Straight to your face with the truth!

Offline Raytje192

  • Streetfighter
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #21 Gepost op: 16 augustus 2010, 15:10:58 »
Ziet er goed uit Rob maar ik dacht dat je het fel begeerde kaartje al had..  :X


Nou ik zal daar nog is een keer naar kijken maar weet zo goed als zeker dat dat niet kan, m'n onderkuip loopt echt door tot aan voorbij het blok.


Gat in boren, probleem opgelost...  :026:

Dan moet dat een flink gat worden anders krijg ik m'n ringsleutel er niet doorheen  :018:

Dop
+
Verlengstuk
+
Ratel
?
 :+



Maar zie er weer toppie uit Rob !  :)
Fighting the streets with my Suzuki

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #22 Gepost op: 16 augustus 2010, 16:08:14 »
De sleutel zit er nog op, de achterband is nog net niet op.......................... :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #23 Gepost op: 16 augustus 2010, 16:19:21 »
hmmzz de olie was er toch oook al uit. Wie zou het eerder opgeven dat blok of die achterband. Geintje rob
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #24 Gepost op: 16 augustus 2010, 16:36:45 »
Nouja duidelijk de achterband  :057:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #25 Gepost op: 29 augustus 2010, 22:50:47 »
Eindelijk is de tijd om het onderhouds verhaaltje met foto's is neer te zetten.
Zoals gezegd...de Gixxer kreeg zijn stevige onderhouds beurt die in de planning zat....
Motor naar Freak's place getransporteerd, en gelijk maar de olie er uit laten lopen...was niet voor zijn tijd, maar erg smerig was ie ook niet.

Terwijl de olie eruit liep maar begonnen aan het verwijderen van kuipwerk, altijd een leuk werkje...in de gixxer zijn geval ben je een uurtje zoet aan het demonteren er van.
En zo ziet het er dan uit....



Okee, wat mag er allemaal aan gebeuren......zoals eerder genoemd in dit topic al redelijk wat, dus ik ben maar begonnen met het leukste werkje....de carbs.... :026:



Zoals je ziet, de motor heeft wat stof gezien bij de vorige eigenaar.....maar alles werkt naar behoren......op dat gepruttel in het midden gebied na....hier over later meer.

De carbs er van achter geplukt, man wat een werk....even stoeien met de gas kabels maar eenmaal los niks geen problemen om ze eruit te krijgen.....
En hier liggen dan 4x 38mm Flatslide Mikuni's op tafel  :103:





En daarna maar de vlotterbakjes er af gehaald om te kijken of er geen vervuiling in zit..



Gelukkig niks gevonden qua vuil, maar wel aparte montage van de vlotter, dit had ik nog nooit eerder gezien op deze manier.
Ook gelijk gekeken of de naaldjes mooi waren en gelukkig waren ze dat ook.
De carbs heb ik even open laten liggen ivm met het pruttelen in het middengebied, dit even opgezocht wat dat kon zijn......er waren diverse dingen mogelijk....gasnaalden te hoog in de schuiven, of een te rijke bezetting qua sproeiers.
Beide was niet van toepassing, sproeier bezetting is origineel, cilinders 1 en 4 met de maat 112,5 en cilinders 2 en 3 met 115.
Gasnaalden hingen op alle 4 de schuiven in de middelste positie, dus dat kon het ook niet zijn......maar wat was het dan wel? :042:
Onder aan de carbs, zie laatste foto van de carbs, daar zie je nog 4 stel schroeven zitten....Pilot screws noemen ze die....die staan normaal van uit de fabriek op een bepaalde instelling.....opgegeven waarde daarvan is 1,25 slag uit.
Ik vond ze op ruim 3 slagen uit.. :043: waarom hier aan geschroefd is weet ik niet, maar het kan iets met de open Bos uitlaat te maken hebben..
Deze maar op de fabrieks waarde terug gezet, en inmiddels is het geprutteld weg, dus een hele verbetering  :034:

Ook terwijl de carbs er af waren geprobeerd om de inlaatkanalen van cilinder 1 en 4 op de foto te krijgen, de poorten zien er naar mijn idee goed uit...





Op naar de Bougies, ook die wilde ik vervangen...ik wist niet wat er in zat en hoe lang het geleden was dat ze vervangen zijn.....
Dus met een stukje speciaal gereedschap heb ik ze uit de kop kunnen vissen.
Wat wel opviel was dat cilinder 2 en 3 totaal niet vast zaten, ik kon ze zonder sleutel op de dop eruit draaien, zelfs de afsluit ring op de bougies waren nog niet eens ingedrukt  :044:



En dan hier de bougies van cilinder 2 en 3



De een zo zwart van een te rijk mengsel, de ander nog zo schoon....ik kan er geen wijs uit....jullie?  :042:
Affijn, bougies gewisseld, alles ging zonder problemen, netjes kopervet op de draad van de bougies gedaan en de electrode afstand keurig op de goeie afstand.

De carbs ook weer terug gezet in de tussentijd, en de uitlaat samen met de bochtenset gedemonteerd.
Eerst de koelvloeistof afgelaten en den radiateur gedemonteerd voor ik aan de bochten kon beginnen.. en daarna even de bus siliconen ter handen genomen om het blok weer netjes donker grijs te krijgen.



En zo zien de bochten eruit als ze er onderuit zijn.......



En netjes voorzien van een mooie laag uitlaten zwart...



In de tussentijd zijn de wielen er uit gahaald om voorzien te worden van ex circuitbanden......deze nog in tamelijk goede staat en voor een leuke prijs.
De keuze is geworden Pirelli Dragon SuperCorsa's SC2, redelijk geluk mee gehad dat ik een mooi setje kon combineren.
Ik had de Pirelli voorband laten komen samen met een Bridgestone BT-003 achterband.......alleen was de bridgestone zover afgekloven dat ik er niks meer mee kon...dus dan heb je maar 1 goeie band meer over, dus ik kon weer op zoek naar een andere achterband....ook dat is weer gelukt.....een keurige dragon supercorsa  :034:





Kijk nou......al rullen op de banden zonder dat de motor van tafel is geweest  :048: (ik wou dat ik ze er zelf maar op gereden had  :103:)

Ook is de vering aangepakt aan de voorkant, was wel voor zijn tijd ook.....op 1 poot na.
Bij 1 poot is recentelijk de keerring vervangen, dus de olie daarvan was nog mooi rood en stonk totaal niet.
Om die olie weer terug te gooien was een optie maar niet voor gekozen ivm met verschil in de demping..
De andere poot zat wel oude olie in, samen met een een beetje vocht......de olie begon al een heel klein beetje melk achtig te worden....de olie was eerst transparant geel van kleur maar nu was ie al in de staat van koffie melk ongeveer, dus hoog tijd om die maar te gaan verversen.
Helaas hier geen foto's van.

Alles weer een beetje terug gemonteerd, dus de wielen er weer in, uitlaat er weer aan met verse nieuwe pakkingen en bouten in de cilinderkop, als je toch bezig bent doen we het gelijk goed.  :026:



En zo word de Gixxer weer steeds meer een beetje motor...



Ook is de ketting samen met het voortandwiel vervangen......deze waren voor mijn idee ook een eind op...dus nieuw spul er op.
Nu hoor ik jullie denken...waarom dan geen achtertandwiel?
Deze was ook niet zo heel lang geleden vervangen....haast nog niet ingesleten dus ik heb besloten om hem te laten zitten.....



En zo werd het weer tijd om em in elkaar te zetten en is grondig te poetsen....



En dit is dan het resultaat na het grondige onderhoud en poetswerk.....

Zo was ie voor....net gehaald en op de aanhanger gezet



En dit is em nu......zoek de verschillen  :018:






Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #26 Gepost op: 29 augustus 2010, 23:07:48 »
Ziet er weer goed uit.. :054:

Als het beestje uitgelaten moet worden maar je hebt je roze kaartje nog niet wil ik het best doen hoor, geen probleem...  :048:

Leuk hè sleutelen..?
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #27 Gepost op: 30 augustus 2010, 09:46:11 »
 :054:
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #28 Gepost op: 30 augustus 2010, 09:50:45 »
ziet er weer goed uit :054:
eerst maar eens echt ermee (laten) rijden met alle afstellingen weer op de fabrieks-afstelling en dan nog eens naar de bougies kijken.
en ik zou ook eens een keer de compressie meten.

mogelijk is er helemaal niets aan de hand maar was het gewoon een combinatie van enkele slordigheden van een vorige eigenaar.


Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #29 Gepost op: 30 augustus 2010, 19:04:36 »
Lekker bezig geweest Rob  :039:
Mooi verslag en mooie pics.
Fijn om te volgen  :034:

Offline Marcozld

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 544
  • Geslacht: Man
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #30 Gepost op: 30 augustus 2010, 20:30:31 »
Kijk..dat zijn verslagen!  :054: Goed bezig Rob. Leuk om de GSX er zo bij te zien staan.
Grz.

eliminator

  • Gast
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #31 Gepost op: 30 augustus 2010, 21:32:52 »
Mooi verhaal BA!! En hij ziet er een stuk beter uit, al is het inwendige stukje toch het belangrijkst! :054:

Ben je al begonnen met je papiertje?

ba searcher!!

  • Gast
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #32 Gepost op: 30 augustus 2010, 21:56:28 »
Thnx all voor de reacties, het inwendige is nog niet helemaal in orde om eerlijk te zijn  :011:......ik heb nog steeds een 2e versnelling die er uit wil.....en daar moet het blok voor onder uit....
Ik ben nog op zoek naar een versnellingsbak dus......

Uhh nee ben nog niet begonnen aan het RBW, ik zit te wachten tot het plan op het werk in werking is getreden....BA gaat via zijn werk aan het blikken rbw beginnen met de nodige theorie cursus er al bij, dus dan hoef ik niet nog een keer theorie te doen voor de motor.
En btw, ik heb na mijn vakantie nog een aardig belangrijke cursus te doen wat op het werk heel erg belangrijk is en daar wil ik zeker even behoorlijk mijn energie in steken.
Blijkt een theoretische en praktische cursus vlotten vouwen te zijn....en die is niet zo heel makkelijk.
Dus ik wil in die tijd niet te veel hooi op mijn vork pakken....ik denk dat die cursus vlotten vouwen al moeilijk genoeg zal zijn.....

Wat wel nog onderweg is voor de Gixxer is nog een achterschokbreker, en nog een tankpad vanuit duitsland.
Tankpad is wel een vet mooi vond ik.....past wel aardig op de gixxer  :103:


Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #33 Gepost op: 30 augustus 2010, 23:11:10 »
BA gaat via zijn werk aan het blikken rbw beginnen met de nodige theorie cursus er al bij, dus dan hoef ik niet nog een keer theorie te doen voor de motor.

Euh, motortheorie verschilt toch wel een beetje van de autotheorie!
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #34 Gepost op: 31 augustus 2010, 19:30:51 »
Lekker levendig tankpadje Rob  ;)

eddy GSX-R 750W 1994/1995

  • Gast
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #35 Gepost op: 08 oktober 2011, 12:01:11 »
Hoi Rob.....mooie fiets hoor , komt me wel bekent voor...lol!!
Hoe heb je het nog opgelost met de topkuip?
Bij die van mij hebben ze te lang doorgereden met losse top-beugel.
Naderhand waren de kunstof kuip busjes van de Lamp bevestiging losgebroken .

Groeten,

Ed

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #36 Gepost op: 08 oktober 2011, 13:48:08 »
hoi Rob nu nog je rijbewijs wanneer ga je er aan beginnen :042: 
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #37 Gepost op: 08 oktober 2011, 13:58:53 »
volgens mij heeft hij deze niet meer.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #38 Gepost op: 08 oktober 2011, 14:12:09 »
:095:

ba searcher!!

  • Gast
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #39 Gepost op: 08 oktober 2011, 17:31:14 »
Hoi Rob.....mooie fiets hoor , komt me wel bekent voor...lol!!
Hoe heb je het nog opgelost met de topkuip?
Bij die van mij hebben ze te lang doorgereden met losse top-beugel.
Naderhand waren de kunstof kuip busjes van de Lamp bevestiging losgebroken .

Groeten,

Ed

Dat was bij mij ook het geval, bij zat de hele topkuip los dus ook de steun die aan het frame vast zit..., dit alles maar vast gezet, topkuip er compleet af gehaald en daarna de stukjes die los waren gebroken weer terug gelijmd met een speciale lijm van Bison, specifiek voor ABS kunststoffen te lijmen....werkte in mijn geval perfect.Spulletje heb ik voor de zekerheid 2 dagen de tijd gegeven om het uit te laten harden.
Zo een koplamp weegt toch zwaarder dan dat je verwacht.....ie hangt ook maar op 4 of 6 puntjes als ik het no goed herinner.
Ook zat er een scheurtje in de topkuip..ook die er mee vast gelijmd....lekker uitlaten harden en ook dat was weer stevig, moet zeggen dat dat spul beter werkte dan dat ik verwachtte....
Was wel een 2 componenten spul van Bison maar werkte in mijn geval geweldig goed!

Succes met je reparatie aan de topkuip!  :039:  :026:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
707 Reacties
141426 Gelezen
Laatste bericht 23 oktober 2009, 18:45:11
door Bright
1320 Reacties
233211 Gelezen
Laatste bericht 13 april 2010, 12:24:43
door redcomet
713 Reacties
136728 Gelezen
Laatste bericht 02 augustus 2011, 18:04:19
door MotorFreak
0 Reacties
1795 Gelezen
Laatste bericht 28 maart 2011, 17:18:24
door Border
36 Reacties
6252 Gelezen
Laatste bericht 03 februari 2013, 14:55:40
door Sjees