* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Sjees] Suzuki SV  (gelezen 227545 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sjees

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1403
  • Geslacht: Vrouw
  • Suzuki GSX-R 600 k6 & Suzuki GSX-R 1000 k7
[Sjees] Suzuki SV
« Gepost op: 08 mei 2006, 22:35:51 »
Zoals velen misschien al weten ben ik een Suzuki SV gek. :011:
Ik ga nu binnenkort aan mn motorrijbewijs beginnen en ik ben daarom al druk aan het zoeken naar een motor..
Ik heb er eentje gevonden, alleen die is in Oldenzaal :017:
Vanaf de advertentie vind ik hem er heel mooi en goed uitzien, maar wie ben ik?! ik heb er totaal geen verstand van..
Dus bij deze de vraag of jullie er eens een blik op willen werpen en zeggen wat jullie er van vinden.
Misschien is het op het eerste gezicht zo al niks, mn vader (hij heeft ook totaal geen verstand van motoren) wil namelijk liever niet voor niks rijden..

Het gaat om deze motor:
http://koopjes.marktplaats.nl/motoren_en_brommers/motoren_suzuki/33289534.html

Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2009, 09:39:34 door Sledge HaMMeR »
Als je jezelf niet kietelt, lach je nooit..

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #1 Gepost op: 08 mei 2006, 22:41:25 »
Mooie motor, ziet er zo op de fotos goed uit, lage km-stand. Lijkt me een goeie deal maar neem in ieder geval iemand mee die een beetje technisch is. Vraag naar onderhoudsrekeningen of andere zaken die de geschiedenis van de motor blootleggen. Kijk goed naar beschadigingen van het frame (evt ooit schade gehad en daarna opgelapt?). Moeilijk alles af te lezen van fotoos, in het echt kijken, voelen en horen is toch wel meerzeggend. Ziet er goed uit iig.!
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #2 Gepost op: 08 mei 2006, 22:54:22 »
Wil je er echt zeker van zijn dat je eventuele schade in het blok kan uitsluiten.............compressie meters mee, goed de versnellingen proberen en anders je schoonpa mee  :p
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #3 Gepost op: 08 mei 2006, 23:56:00 »
Technisch gezien kun je heel weinig ontdekken als je gaat kijken. Je gaat niet ff de bougies eruit schroeven als je gaat kijken (ik niet tenminste, maar ik kan het verkeerd doen...) Als je niet weet hoe het blok hoort te lopen en klinken kun je er meestal heel erg weinig van zeggen. Zeker als je geen technische achtergrond hebt. Maar ik kan ook niet in ene blokje kijken, hoe technisch ik ook (wel of niet) ben.

Het probleem is een gemis aan ervaring. Als je weet wat je koopt is een bepaald bedrag prima gerechtvaardigd. Zorgt dat je de marktwaarde exact kent voordat je ook maar gaat kijken en je dus een beetje weet wat je moet verwachten. Ga ook eerst eens een aantal motoren bekijken die je op voorhand al niet wilt kopen en kij die verschrikkelijk kritisch na. Dan kijk je namelijk niet door de zogenaamde roze ril... of minder gauw. Want die roze bril is (ik heb het nog elke keer!) gevaarlijk in die zin dat je gebreken nogal makkelijk vergeet. Kost je extra geld...

Foto's maken is en kunst, als het er op de foto goed uitziet is het beeld van de motor al bepaald = positief. Ik kan foto's maken van de DR in deze staat dat ie er als een plaatje uitziet en IRL zwaar tegenvalt. Wat extreem voorbeeld, maar zo is het wel.

Voel ff aanhet blok voordat je start. Warm? Vraagtekens..  :/
Alle versnellingen proberen, gas geven, gas los, schakelen, ook eens voorzichtig, ook eens ruiger, schiet ie ernaast? Blijft ie haken?
Gerammel met of zonder koppeling geknepen in vrij?
Remblokken (setje kost je al vlug 80 euro, leuk puntje)
Banden zelfde verhaal, alleen duurder
Kettingset, idem.

Hoe origineel is de motor? Alle originele delen erbij? Niet? Dan zijn die waarschuijnlijk stuk gegaan ooit...

Dat is qat ik ervan denk dus, wie weet heb je er wat aan...
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #4 Gepost op: 09 mei 2006, 01:41:30 »
Zelf zou ik ook heel erg letten op de eigenaar (m/v) en wellicht de omgeving van de motor. Desnoods vraag je of de eigenaar het eerste stukje zelf even rijd, dat je er met de auto achteraan rijd oid. Zo weet je bijv hoe er om is gegaan met de motor bij koud blok.

Probeer, als het mogelijk is, een redelijk lange proefrit te maken. Binnen 10 minuten krijg je geen goede indruk.. en zoals klei zegt, probeer ook eens ergens anders op een sv te rijden. Iets wat je eigenaardig vind kan een eigenschap van de motor zijn of het gevolg van een ongeluk(je).

Laatste tijd ben ik me aan het verdiepen in TL-r en s'en. Deze zijn berucht om hun rijgedrag maar ook om enkele tekortkomingen. Zorg dat je vooraf een beeld hebt van de zwakke punten. FZR's staan er bijvoorbeeld om bekend dat ze veel olie kunnen verbruiken. Als je dit van te voren weet en de eigenaar geeft dat toe dan moet je rekening houden met bijvullen en wat extra oliekosten. De kans dat je er blokschade door krijgt is klein.

Misschien kan ik nagaan waar sv's wat minder sterk in zijn.. ik weet op een ander forum iemand die er mee raced..

Offline Chupra Cabra

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 673
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #5 Gepost op: 09 mei 2006, 11:51:06 »
en neem iemand mee die er ook kijk op hebt want met zijn twee,n zie je meer dan alleen.
RSV 1000 R (MILLE) GRC RRz **37**

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #6 Gepost op: 09 mei 2006, 16:40:08 »
en neem iemand mee die er ook kijk op hebt want met zijn twee,n zie je meer dan alleen.


precies ben het met cupra eens neem iemand mee die er wat kaas vangegeten heeft en het liefst met rijbewijs zodat die persoon omdat jij je rijbewijs nog niet hebt een proefritje kan maken. ik heb nu mijn eerste motor, ook proefrondje gedaan was allemaal prima in een half uurtje kon ik niet veel vinden. nu ik er wat langer op rij en iets meer rij ervaring krijg zijn er toch bepaalde puntjes waar ik bij een volgende motor wat meer op zal letten, geen ervaring hebben kan in je voordeel werken, maar kan ook in je nadeel werken,
neem mijn fzr, de een zal zeggen hij rijd beroerd de ander zal zeggen ik zou hem nog niet willen hebben al kreeg ik geld toe, ik ben tevreden met deze motor, waarom. omdat ik nooit geen andere motor heb gehad dus ook niet kan vergelijken.
maar kijk goed naar de lasnaden en dergelijke of de lak er niet af is.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Rik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 666
  • Geslacht: Man
  • FZR1000
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #7 Gepost op: 09 mei 2006, 20:24:03 »
Ziet er goed uit, sluit me bij het voorgaande aan. Nog wel een paar tips. Als er een sportdemper op een motor zit vraag er de orginele demper bij. Altijd doen! Voel even aan de remschijven, zijn ze aan de buitenkant erg dik (voel je een rand) wil niet direct zeggen dat ze slecht zijn. Maar voel gewoon eens bij een motor van een bekende.

En (dit weet ik niet zeker hoor) 'datum eerste uitgifte' is iets anders als het bouwjaar. Even vragen voor de zekerheid. Datum eerste uitgifte is de datum dat ie op Nederlands kenteken is gezet, en kan dus ingevoerd zijn.
Heb ik een plan? Ik heb een doel, het plan moet nog komen.

Offline Sjees

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1403
  • Geslacht: Vrouw
  • Suzuki GSX-R 600 k6 & Suzuki GSX-R 1000 k7
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #8 Gepost op: 09 mei 2006, 20:33:49 »

En (dit weet ik niet zeker hoor) 'datum eerste uitgifte' is iets anders als het bouwjaar. Even vragen voor de zekerheid. Datum eerste uitgifte is de datum dat ie op Nederlands kenteken is gezet, en kan dus ingevoerd zijn.

Dat heb ik inderdaad al gedaan en deze meneer heeft zijn motor 4 jaar geleden bij een motoport in brabant gekocht..

En hoe bedoel je dat precies met die remschijf?! ik begrijp het niet helemaal  :097:
Als je jezelf niet kietelt, lach je nooit..

merenq

  • Gast
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #9 Gepost op: 09 mei 2006, 21:14:21 »

En (dit weet ik niet zeker hoor) 'datum eerste uitgifte' is iets anders als het bouwjaar. Even vragen voor de zekerheid. Datum eerste uitgifte is de datum dat ie op Nederlands kenteken is gezet, en kan dus ingevoerd zijn.


even ter info: als het geen nederlandse motor is (dus een keer geimporteerd) zullen de motorzaken deze niet terug zetten op 25 kw.

Offline Chupra Cabra

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 673
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #10 Gepost op: 09 mei 2006, 21:18:23 »

En (dit weet ik niet zeker hoor) 'datum eerste uitgifte' is iets anders als het bouwjaar. Even vragen voor de zekerheid. Datum eerste uitgifte is de datum dat ie op Nederlands kenteken is gezet, en kan dus ingevoerd zijn.


even ter info: als het geen nederlandse motor is (dus een keer geimporteerd) zullen de motorzaken deze niet terug zetten op 25 kw.

is goed dat je dat zegt want bij het 25kw verhaal had ik nog niet eens gedacht  :039:
RSV 1000 R (MILLE) GRC RRz **37**

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #11 Gepost op: 09 mei 2006, 22:11:45 »
Hoe beter je een randje voelt aan de remschijf hoe meer deze versleten. Als je remschijf dus ver versleten is en een bepaald minimum heeft overschreden moet je nieuwe remschijven erop laten zetten (is erg duur). Maar aangezien je bike nog maar 4 jaar oud is zal dit denk ik niet het geval zijn. Wel altijd controleren.

Wanneer je je bike op 25kw laat zetten (bij de dealer) moet je rekening houden €250,- aan kosten ongeveer dacht ik. Correct me if I'm wrong!
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline KawaJJ

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 768
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #12 Gepost op: 09 mei 2006, 23:04:40 »
:039: ziet er goed uit Sjees

wat advies betreft kan ik je niet helpen , ik heb er ook niet zoveel verstand van
maar ik zou net wat Chupra Cabra al zegt idd iemand meenemen die er verstand van heeft
succes ermee

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #13 Gepost op: 09 mei 2006, 23:16:18 »

even ter info: als het geen nederlandse motor is (dus een keer geimporteerd) zullen de motorzaken deze niet terug zetten op 25 kw.

Huh, dat is raar. Mijn motor is een ex-Duitser en staat officieel als 25 kW op het kenteken. "Het betreft een lichte motorfiets"

Zal dan waarschijlijk ook een teruggevoerde geweest zijn ofzo, voordat ie naar NL kwam?
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Rik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 666
  • Geslacht: Man
  • FZR1000
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #14 Gepost op: 09 mei 2006, 23:27:30 »
Hoe beter je een randje voelt aan de remschijf hoe meer deze versleten. Als je remschijf dus ver versleten is en een bepaald minimum heeft overschreden moet je nieuwe remschijven erop laten zetten (is erg duur). Maar aangezien je bike nog maar 4 jaar oud is zal dit denk ik niet het geval zijn. Wel altijd controleren.

 :095: Daaraan kun je ook een beetje zien hoe er mee gereden is. Let ook even op de banden, veel schaamrand is gunstig als je een motor koopt. Afgesleten steppie's, heeft ie lekker doorgereden in de bochten... Dat maakt het zeker geen slechte motor, maar je weet wel wat meer over de verkoper (en wat er wordt verteld over hoe hij/zij ermee gereden heeft)

Weet je, al de bovenstaande reply's van anderen en mij zijn nou net de zaken die ik allemaal! over het hoofd heb gezien. Ik wist al dat ik de motor wilde hebben vóór ik ging kijken  :097: En dat is lastig zaken doen...  :033:
Heb ik een plan? Ik heb een doel, het plan moet nog komen.

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #15 Gepost op: 09 mei 2006, 23:43:14 »

 Ik wist al dat ik de motor wilde hebben vóór ik ging kijken  :097: En dat is lastig zaken doen...  :033:

Daar had ik het dus idd over, de roze bril..
Moet zeggen dat ik die voor de DR niet echt op had, wilde hem niet eens gaan kopen. Voor andere zaken heb ik dat eigenlijk altijd weer wel gehad...
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #16 Gepost op: 10 mei 2006, 01:21:01 »

even ter info: als het geen nederlandse motor is (dus een keer geimporteerd) zullen de motorzaken deze niet terug zetten op 25 kw.

Huh, dat is raar. Mijn motor is een ex-Duitser en staat officieel als 25 kW op het kenteken. "Het betreft een lichte motorfiets"

Zal dan waarschijlijk ook een teruggevoerde geweest zijn ofzo, voordat ie naar NL kwam?

Heel veel offroad gebakjes zijn veel minder kw op papier dan int echie. Sommige belgische moto's zijn 15kw op papier ofzo, en dan praat je over 600cc Husq's!!
Dus die voer je gewoon in en je zit papier technisch helemaal ok.. en vermogentechnisch meestal ook :072:

Remschijfdikte leek mij een goeie indicator voor teruggedraaide km tellers.. Heb alleen geen id welke waarde's hierbij komen kijken. En volgens mij gaan de schijven sneller op in combinatie met gesinterde remblokken..? Iemand hier wat meer ervaring mee..

merenq

  • Gast
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #17 Gepost op: 10 mei 2006, 11:22:08 »
Hoe beter je een randje voelt aan de remschijf hoe meer deze versleten. Als je remschijf dus ver versleten is en een bepaald minimum heeft overschreden moet je nieuwe remschijven erop laten zetten (is erg duur). Maar aangezien je bike nog maar 4 jaar oud is zal dit denk ik niet het geval zijn. Wel altijd controleren.

Wanneer je je bike op 25kw laat zetten (bij de dealer) moet je rekening houden €250,- aan kosten ongeveer dacht ik. Correct me if I'm wrong!

ja is rond de 250 Euro (ligt er natuurlijk wel aan waar je gaat)

Frank The Tank

  • Gast
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #18 Gepost op: 10 mei 2006, 14:43:07 »
stoere fiets hoor, zoals de meeste hier zeggen neem iemand mee en ga een lekker rondtje
rijden loop alle versnellingen door omhoog en naar beneden een keertje hoge toeren lage
toeren in zijn vijfde versnellingen en dan gas geven, 100 rijden handen voorzichtig los(niet
op mijn verantwoording) kijken of die recht blijft, zijn de banden netjes en niet tot over de
rand afgereden. enz enz enz

En niet te vergeten je gevoel......................................................................... ..........................

(zo moet een band er dus niet uitzien)

[attachment deleted by admin]

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #19 Gepost op: 10 mei 2006, 15:12:46 »
toch ben ik het niet helemaal eens met dat banden verhaal. Goed, zijn ze versleten haal je een setje van de prijs af.
Maar iemand die volop bochtjes pakt kan daarom wel veel beter voor zn bike zorgen, dan een 3-zonnige-weekenden in het jaar figuur, waarbij dat ding verder zonder omkijken 8 maanden in de schuur wordt gefrut.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
707 Reacties
138493 Gelezen
Laatste bericht 23 oktober 2009, 18:45:11
door Bright
164 Reacties
29754 Gelezen
Laatste bericht 11 juli 2013, 22:53:52
door Arnemuiden-RS
19 Reacties
5021 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
[BA] Suzuki GSXR 750w 1994

Gestart door ba searcher!! « 1 2 3 » De Garage - Onze Motoren

57 Reacties
13106 Gelezen
Laatste bericht 10 oktober 2011, 21:38:07
door Zeeuwse Klei
0 Reacties
1703 Gelezen
Laatste bericht 28 maart 2011, 17:18:24
door Border