* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994  (gelezen 13104 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ba searcher!!

  • Gast
[BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Gepost op: 11 juli 2010, 22:12:34 »
Zo, na een hoop toffe reactie's over mijn Gixxer maak ik maar een eigen topic aan.
Afgelopen zaterdag was het dan zo ver.....BA gaat om zijn eigen eerste motor, en gelijk al een fiets waar ie een beetje op verliefd is geworden qua merk en model van dit bouwjaar..namelijk de modellen tussen 1991 en 1996.
Zo ben je op motorocasion aan het surfen en kom je een Gixxer tegen......huh? Das toch wel weinig geld voor die motor...57000km en uit '94. :042: dat bleek ook....schade aan de linker kant, verf zit er niet meer zo mooi op (iets wat ik niet erg vind) en een 2e versnelling die er uit zo willen bij 8 a 9k tpm.
De goede man de volgende ochtend gebeld.....wat is er nou precies mee??
De man heeft zijn verhaal gedaan en zo te horen leek het mij mee te vallen.
Dus een fiets met wat werk.....op zich geen probleem, dat was juist de bedoeling ook om een fiets op te zoeken met werk aan terwijl ik dan in de tussentijd aan mijn RBW kan gaan beginnen.

Het 1 en ander geregeld met het bedrijf waar ie vandaan komt, vervoer geregeld en op naar Nijkerk.
Eenaaml aangekomen na een rit van 2 uur is naar de motor wezen kijken....zag er niet uit, een hoop vliegenlijkjes en redelijk zwart van de remstof. Motor wou niet starten...accu leeg gelopen door het alarm waarschijnlijk, dus maar een batterypack er naast gezet en de gixxer sloeg zo aan zonder problemen.
Gelijk ook een donkere roffel uit de Bos pot....motor klinkt goed...ik hoor geen kleppen maar wel de distributie, niet overdreven hard maar wel aanwezig....

Motor op de aanhangert gezet en weer rap richting huis....10 uur weg gereden en 12 uur weer terug thuis, gelukkig maar want later op de middag stonden er toch een zooi files in gelderland....niet mooi meer
. Affijn s'middags maar is kijken of de motor aan de gang te krijgen was.
Helaas.......platte accu...even gemeten ....starten met 10,50 volt in de accu was geen optie meer, dus kwam mijn recent gekochte optimate 3 goed van pas.
Accu lekker een dag onder de lading laten staan om zeker te weten dat ie goed geladen is.

Vanmiddag heb ik de Gixxer maar is een beetje uitgekleed, kijken wat er van onder komt.
Viel me niks tegen.....ondanks de lage verkoop prijs.
Er zitten een hoop goeie dingen aan, maar ook een paar slechte zoals de eerder genoemde dingen die niet zo goed meer waren.
Maar goed, eerst het kuipwerk er maar is afhalen en wat daar vanonder kwam viel mij niet tegen.
Frame ziet er goed uit, gelijk richting het voor tandwiel, dus deksel er af om te kijken wat daar van over was....die is wel zo zachtjes aan vervanging toe.....ook de ketting heeft zijn beste tijd wel gehad.
Het achter tandwiel daar in tegen is dan weer wel redelijk goed.
De achterband heeft zijn beste tijd ook wel gehad......aardig versleten Pirelli Dragon Evo, aan de voorkant een nog redelijke Bridgestone BT014....dus nog ergens is een goedkope gebruikte 180er achterband op de kop zien te tikken.

Alvast een paar plaatjes...







Okee, dus na het deksel van het voortandwiel te hebben verwijderd kwam ik dit tegen...



Behoorlijk wat overtollig ketting vet, een beetje lekkage van een olie stop aan de linkerkant, dus dat was een beetje nattig van de olie...maar niks verontrustends gevonden..



Ook aan de andere kant een spoor van lekkage..



Goed weer een stapje verder...hoe zou het met de luchtfilter zijn......
Tank er af, luchtfilterdoos open en daar kwam een redelijk schone filter tevoorschijn....geen K&N...maar een originele Suzuki filter..



Ook kwam ik nog wat anders tegen...iets wat zich duidelijk laat horen als je dat niet van te voren uit zet  :018:

Een Red Alert alarm met start onderbreking......damn wat maakt dat pokke ding een herrie  :X



Ook heb ik de aansluitingen van de carbs op de spruitstukken nog maar is aangezet.....zaterdag vond ik nog al dat ie veel wisselde met zijn statio toerental.....na ze aangezet te hebben draait de gixxer een heel stuk rustiger.
Tijdens het draaien van de motor hoor je wel dat de distributie ketting aanwezig is....is niet zo heel erg.....maar is later ooit nog is vervangen.....zolang het niet te erg wordt laat ik het lekker zitten.
Ook hoor je de ketting die tussen krukas en versnellingsbak wat jutteren, maar zo snel je wat gas geeft is dat ook weer verdwenen.
Ook gelijk de laadspanning maar is meten nu dat ie toch draait....en een keurige waarde van 14,7 - 14,8 volt op de meter....kijk daar doen we het voor!  :034:

Goed alles gezien qua motor, nu maar is kijken wat nou daadwerkelijk de schade is aan het kuipwerk.....
blijkt een meevaller.....de zij schermen zijn gelukkig heel, de topkuip heeft betere tijden gekent.
Een scheurtje hier een daar, en knipperlichtjes die afgebroken zijn...dus die dienen ook vervangen te worden.

En dit is de schade aan de linker kant....zo zie je dat de verf op sommige stukken gewoon weg is......voor mij niet erg...ik stoor me er niet aan, ik vind het belangrijker dat ie uit 1 goed deel bestaat  :034:



Ook dat weer bekeken......voorkuip is iets wat ik toch wil gaan vervangen voor een andere....er zitten zoveel dingetjes aan die dan ik moet gaan lijmen oid en dan maar hopen dat het blijft zitten....zo ook zijn er 2 van de 4 ophang punten af waar de koplamp aan hangt, en nog meerdere plekken die belangrijk zijn.
Het zit er nu weer terug op, het zit wel steviger terug dan gisteren...maar goed is het niet...dus die staat op de nominatie lijst om vervangen te worden.
Remmen zijn gelukkig ook goed op deze fiets, schijven zien er goed uit, zowel voor als achter......remblokken voor kunnen nog even mee, achter zit er nog genoeg vlees op.

De voorvering op de Gixxer is gelukkig ook goed, geen lekke keerringen geen pitting in de binnepoten en qua werking doen ze het ook goed....dus dat was ook weer mooi meegenomen.
Veel pekel schade heeft de Gixxer ook niet, je kan op de sokken van de binnenpoten wel zien dat ie een keertje met pekel is buiten geweest, maar daar hebben de vorige eigenaren aardig voor gezorgd dat dat redelijk netjes bleef.

Oke...fiets weer dicht gemaakt...ik weet wat er aan gebeuren mag en ik weet wat voor een fiets ik gekocht heb...

Dus wat mag er aan gebeuren:

Olie wissel met filter.
Bougie's vernieuwen.
Voortandwiel en ketting vervangen.
Achterband vervangen.
Richting aanwijzers voor vervangen.
Red Bull cover op de gaspot van achterschokker vervangen (verkleurt)
Remmen ontluchten en remolie verschonen.

Zo...tot zover mijn eerste post van mijn Gixxert.....als afsluiter nog een paar plaatjes  :054:















« Laatst bewerkt op: 11 juli 2010, 22:36:45 door BA Searcher »

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #1 Gepost op: 11 juli 2010, 23:44:21 »
Nice!  :036:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2010, 18:37:56 »
Je eigen Ringtool en Elefantenbike  :036:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #3 Gepost op: 12 juli 2010, 18:45:14 »
Je eigen Ringtool en Elefantenbike  :036:

Ringtool okee.....maar door de pekel :032:

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #4 Gepost op: 12 juli 2010, 19:04:45 »
Rob, vergeet niet je dat em moet verzekeren en/of schorsen, anders kost het straks euries voor niks. btw gaat goed komen met je gixxer  :034: ziet er goed uit.
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #5 Gepost op: 12 juli 2010, 19:16:14 »
Ziet er inderdaad veelbelovend uit Rob  :054:

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #6 Gepost op: 12 juli 2010, 20:51:37 »
zonder kuipwerk en met wat andere aanpassingen kun je er ook een heel andere fiets van maken.


zomaar een voorbeeldplaatje.


eliminator

  • Gast
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #7 Gepost op: 12 juli 2010, 21:05:57 »
oei; dat is ook mooi!!! :071:

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #8 Gepost op: 12 juli 2010, 21:51:15 »
oei; dat is ook mooi!!! :071:

En duur!

Jammer van die gsx-r kont, past niet echt bij de motor...
Straight to your face with the truth!

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #9 Gepost op: 12 juli 2010, 22:33:59 »
mooi hoor! word de linkerkant opnieuw gespoten of komt er nieuw kuipdeel?
succes met je rijbewijs! het is te hopen dat je hem eerder dan mij heb :103:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #11 Gepost op: 13 juli 2010, 07:17:01 »
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/277908//

Geen 94er nie....is een 93er.....ik heb een andere achterbrug en topkuip....is waarschijnlijk in 94 wel op kenteken gezet of ingevoerd..

Rob, vergeet niet je dat em moet verzekeren en/of schorsen, anders kost het straks euries voor niks. btw gaat goed komen met je gixxer  :034: ziet er goed uit.

Alles is al geregeld Renee......don't you worry  :018:

oei; dat is ook mooi!!! :071:

En duur!

Jammer van die gsx-r kont, past niet echt bij de motor...

Mwahhh, ziet er op zich niet slecht uit......maar de mijne blijft zoals ie is....dus met tupperware  :034:

mooi hoor! word de linkerkant opnieuw gespoten of komt er nieuw kuipdeel?
succes met je rijbewijs! het is te hopen dat je hem eerder dan mij heb :103:

Nee de linkerkant zal ik mischien bijwerken, maar daar zit de ergste schade ook niet.....
Eerst maar is opzoek naar een andere topkuip...kan em wel gaan lijmen en solderen.....maar ik denk als ik een andere kuip vind het me minder moeite en geld kost...

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #12 Gepost op: 13 juli 2010, 19:13:59 »
Gave bike BA, old skool gixxer is altijd stoer :039:


Is there anybody out there

Offline Marcozld

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 544
  • Geslacht: Man
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #13 Gepost op: 14 juli 2010, 10:41:00 »
Natuurlijk kan een eigen topic over deze prachtige bike niet ontbreken. Leuk om te volgen. Maak er wat moois van Rob!  :054:.
Grz.

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #14 Gepost op: 14 juli 2010, 20:22:34 »
veel plezier met je nieuwe aanwinst hoor  :054:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

ba searcher!!

  • Gast
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #15 Gepost op: 15 augustus 2010, 22:35:19 »
Zo.....tijd voor wat onderhoud aan de Gixxer  :034:
Eerst gezorgt dat ik de nodige spulletjes bij elkaar gekocht en gezocht heb wat ik nodig heb.
Zo zijn er banden gekomen......Pirelli Dragon Supercorsa's SC2 in de maten 120/180, nieuwe ketting plus voortandwiel, bougies, gasbuizen voor in de carbs, voorvorkolie en natuurlijk olie voor het motorblok icm oliefilter.
Ik pak het maar gelijk goed aan, als ik het pasje heb kan ik gelijk op een goed onderhouden GSXR stappen.... :034:
Ook zit er in de planning om de voorbochten van de uitlaat er even af te pakken om ze weer netjes zwart te krijgen....nu zijn wat bruinig van de roest....mag ook wel na 57000km..
Vanavond de Gixxer bij Freak op tafel gezet, gelijk de olie er uit laten lopen......kleur van de olie was wat donker bruin, maar tijdens het uitlopen was de olie nog transparant dus gelukkig zo heel slecht nog niet.

Ook nog even verder op zoek naar een andere achterveer voor de Gixxer......de werking is er een eindje uit.....hij dempt nog wel....maar met de in en uitgaande demping dicht...zet je het open heb je een HobbelGixxer ipv een hobbelpaard  :018:
Ook de rij hoogte nog even naar kijken......volgens de Gixxer experts( Freak en Sunny  :018:) staat mijn Gixxer aan de achterkant wat onderuit......of er nou geklooit is aan de dogbones is weet ik niet..kan dat zo niet bepalen zonder het gedemonteerd en echt duidelijk gezien te hebben...
Affijn komt wel goed  :026:
Morgenavond weer verder aan de Gixxer met het grote onderhoud  :034:

En zo staat de Gixxer er nu bij......(sorry voor de kwaliteit, met de mobile foon gemaakt)





Volgende keer meer....en betere foto's  :054:

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #16 Gepost op: 15 augustus 2010, 22:39:43 »
Nice dat je bij die gixxer de olie eruit kan laten lopen ondanks dat het kuipwerk eromheen zit  :054:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #17 Gepost op: 16 augustus 2010, 00:02:48 »
Nice dat je bij die gixxer de olie eruit kan laten lopen ondanks dat het kuipwerk eromheen zit  :054:
Kan bij de jouwe ook hoor  :011:

Weer zo'n oud hok op de tafel  :093: Gaat best goed komen met deze Gixxer maar de zithoogte zeker ff nazien want hij ligt totaal niet op de neus en dat stuurt straks voor geen meter  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #18 Gepost op: 16 augustus 2010, 06:24:33 »
Nice dat je bij die gixxer de olie eruit kan laten lopen ondanks dat het kuipwerk eromheen zit  :054:
Kan bij de jouwe ook hoor  :011:

Nou ik zal daar nog is een keer naar kijken maar weet zo goed als zeker dat dat niet kan, m'n onderkuip loopt echt door tot aan voorbij het blok.

Bij die GS500 ging het wel  :037:
Straight to your face with the truth!

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [BA] Suzuki GSXR 750w 1994
« Reactie #19 Gepost op: 16 augustus 2010, 09:57:40 »
Ziet er goed uit Rob maar ik dacht dat je het fel begeerde kaartje al had..  :X


Nou ik zal daar nog is een keer naar kijken maar weet zo goed als zeker dat dat niet kan, m'n onderkuip loopt echt door tot aan voorbij het blok.


Gat in boren, probleem opgelost...  :026:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
707 Reacties
138479 Gelezen
Laatste bericht 23 oktober 2009, 18:45:11
door Bright
1320 Reacties
227445 Gelezen
Laatste bericht 13 april 2010, 12:24:43
door redcomet
713 Reacties
133900 Gelezen
Laatste bericht 02 augustus 2011, 18:04:19
door MotorFreak
0 Reacties
1703 Gelezen
Laatste bericht 28 maart 2011, 17:18:24
door Border
36 Reacties
5982 Gelezen
Laatste bericht 03 februari 2013, 14:55:40
door Sjees