* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Een nieuw soort tweetakt motor  (gelezen 6793 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Chupra Cabra

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 673
  • Geslacht: Man
Re: Een nieuw soort tweetakt motor
« Reactie #20 Gepost op: 25 juli 2010, 09:59:09 »
Concept is zeker niet nieuw, is al eerder toegepast in zware diesels, was volgens mij geen succes, ook zijn er diverse variante van gemaakt, tik bij google maar eens opec diesel engines in.

Rendament voor dit soort machines is 50% maar dit heeft een moderne, langzaamlopende scheepsdiesel ook.
2 omw/ sec, slag 2 meter, boring 1 meter

Inderdaad geen succes geworden, is vroeger ook al eens geprobeerd met scheepsmotoren. Volgens mij door een schot bedacht, maar dat weet ik niet zeker. Kan ook zo snel ook even niet op de naam komen.
Het is in dit geval jammer dat de 'normale' trunk-zuiger motor zover is door ontwikkeld. Dat maakt het voor nieuwe concepten als deze moeilijk om een succes te worden. Denk bijvoorbeeld aan de wankel motor, is het ook niet echt geworden door dezelfde reden, terwijl het concept opzich goed is.

owja, btw: 2 omw/ sec, slag bijna 2 meter, boring 0,6m  ;)



vroeger tft vrachtwagens reden ermee
RSV 1000 R (MILLE) GRC RRz **37**

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: Een nieuw soort tweetakt motor
« Reactie #21 Gepost op: 25 juli 2010, 11:14:19 »
Concept is zeker niet nieuw, is al eerder toegepast in zware diesels, was volgens mij geen succes, ook zijn er diverse variante van gemaakt, tik bij google maar eens opec diesel engines in.

Rendament voor dit soort machines is 50% maar dit heeft een moderne, langzaamlopende scheepsdiesel ook.
2 omw/ sec, slag 2 meter, boring 1 meter

Inderdaad geen succes geworden, is vroeger ook al eens geprobeerd met scheepsmotoren. Volgens mij door een schot bedacht, maar dat weet ik niet zeker. Kan ook zo snel ook even niet op de naam komen.
Het is in dit geval jammer dat de 'normale' trunk-zuiger motor zover is door ontwikkeld. Dat maakt het voor nieuwe concepten als deze moeilijk om een succes te worden. Denk bijvoorbeeld aan de wankel motor, is het ook niet echt geworden door dezelfde reden, terwijl het concept opzich goed is.

owja, btw: 2 omw/ sec, slag bijna 2 meter, boring 0,6m  ;)



vroeger tft vrachtwagens reden ermee

FTF vrachtwagens.    :+    Produceren een vreselijk gaaf geluid. Van Mourik uit goes hadden zo'n bergings vrachtwagen van FTF.
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Een nieuw soort tweetakt motor
« Reactie #22 Gepost op: 25 juli 2010, 11:19:57 »
FTF dieplader ..............daar heb ik vroeger ook mee gereden voor een baas  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
1645 Reacties
204051 Gelezen
Laatste bericht 23 november 2021, 17:59:39
door Jack
0 Reacties
1739 Gelezen
Laatste bericht 14 november 2010, 11:31:10
door Border
23 Reacties
5129 Gelezen
Laatste bericht 29 januari 2011, 20:40:48
door Dick
11 Reacties
3553 Gelezen
Laatste bericht 03 september 2012, 20:04:40
door Thervain
1 Reacties
2450 Gelezen
Laatste bericht 24 december 2012, 19:00:27
door The Mechanic