* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Motorongeluk voor burgemeester zonder rijbewijs  (gelezen 5520 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Motorongeluk voor burgemeester zonder rijbewijs
« Gepost op: 21 juli 2010, 11:55:29 »

DEVENTER -  De burgemeester van Deventer, Andries Heidema, is maandagmiddag gewond geraakt door een motorongeluk. De burgemeester droeg geen helm en heeft geen rijbewijs voor de motor.

Heidema (ChristenUnie) is inmiddels geopereerd aan een dubbele beenbreuk. Hij erkent zijn fout en deed zelf aangifte van het ongeluk. ""Ik ben dom geweest en had dit natuurlijk niet moeten doen", zegt hij in De Stentor.

De burgemeester ging vlak bij zijn woning in Diepenveen onderuit. Hij wilde de motor van zijn zoon warmdraaien omdat er een potentiële koper kwam kijken. Op een weg bij zijn huis ging het echter mis. Heidema gaf gas en de motor schoot onder hem weg, weet RTV Oost.

De politie heeft proces verbaal opgemaakt.
Straight to your face with the truth!

Offline EriKawa

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 165
  • Geslacht: Man
Re: Motorongeluk voor burgemeester zonder rijbewijs
« Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2010, 17:49:06 »
wieberen die man


Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Motorongeluk voor burgemeester zonder rijbewijs
« Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2010, 18:16:37 »
wieberen die man

Ja ach, het zal wel een goede burgemeester zijn. Maar een fikse boete ivm publieke functie is wel op z'n plaats...
Straight to your face with the truth!

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 868
  • Geslacht: Man
Re: Motorongeluk voor burgemeester zonder rijbewijs
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2010, 18:29:07 »
Hij wilde de motor van zijn zoon warmdraaien omdat er een potentiële koper kwam kijken.

Heeft ie dan wat te verbergen?
Ik draai me meestal om als ik voel dat alles nog warm is....

Dan geef je als burgervader wel even het goeie voorbeeld :X
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Motorongeluk voor burgemeester zonder rijbewijs
« Reactie #4 Gepost op: 21 juli 2010, 18:38:45 »
wieberen die man

Wat een onzin, we hebben toch allemaal wel eens in ons eigen straat op de motor gezeten zonder helm ?

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: Motorongeluk voor burgemeester zonder rijbewijs
« Reactie #5 Gepost op: 21 juli 2010, 20:18:51 »
Heeft z'n straf gelijk gehad... 8)
Zoekende naar..

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Motorongeluk voor burgemeester zonder rijbewijs
« Reactie #6 Gepost op: 21 juli 2010, 20:41:47 »
wieberen die man

Wat een onzin, we hebben toch allemaal wel eens in ons eigen straat op de motor gezeten zonder helm ?

Maar niet zonder rijbewijs en zeker niet met een publieke functie  ;)
Straight to your face with the truth!

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Motorongeluk voor burgemeester zonder rijbewijs
« Reactie #7 Gepost op: 21 juli 2010, 21:12:24 »
wieberen die man

Wat een onzin, we hebben toch allemaal wel eens in ons eigen straat op de motor gezeten zonder helm ?

Maar niet zonder rijbewijs en zeker niet met een publieke functie  ;)

Tja, maar zijn dit nou net niet van die omstandigheden dat we de politie stijf vloeken als we voor een dergelijk iets een dikke prent krijgen ? Maar om een burgemeester van een laken een pak te geven is niet anders dan terecht ?

Kom op, het maakt geen hol uit wat hij doet (tenzij hij Koos Spe had geheten  :+ ), in dit geval was hij gewoon pappa, was hij gewoon thuis en was hij gewoon menselijk.
Ik zie niet in waarom dit gebeuren van hem een slecht burgemeester zou maken. Trouwens een dubbele beenbreuk en waarschijnlijk een beschadigde en nu onverkochte motor van zijn zoon lijkt me wel even straf genoeg.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Motorongeluk voor burgemeester zonder rijbewijs
« Reactie #8 Gepost op: 21 juli 2010, 21:28:00 »
Burgemeester = voorbeeld functie

Slecht voorbeeld = disfunctioneren.

Einde oefening, u gaat niet door start en ontvangt geen wachtgeld...  :108:


Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Sunny

  • Gast
Re: Motorongeluk voor burgemeester zonder rijbewijs
« Reactie #9 Gepost op: 21 juli 2010, 22:30:42 »
Las het in de krant, wat een eikel ben je dan! Is weer eens een goed voorbeeld van hoe het dus NIET moet, je haalt niet voor niets een motorrijbewijs, zo leer je om te gaan met de bediening van een motor en hoe te handelen bij het iets te enthousiast aan het gas hangen. Maar goed voor hem dat 'ie aardig wat (nog te herstellen) breuken opgelopen heeft, kan er geen medelijden mee hebben.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Motorongeluk voor burgemeester zonder rijbewijs
« Reactie #10 Gepost op: 21 juli 2010, 22:58:42 »
Las het in de krant, wat een eikel ben je dan! Is weer eens een goed voorbeeld van hoe het dus NIET moet, je haalt niet voor niets een motorrijbewijs, zo leer je om te gaan met de bediening van een motor en hoe te handelen bij het iets te enthousiast aan het gas hangen. Maar goed voor hem dat 'ie aardig wat (nog te herstellen) breuken opgelopen heeft, kan er geen medelijden mee hebben.

En heeft Sunny vroegah ook nooit op de scooter/brommer/motor gereden zonder rijbewijs  :042: :018:
Straight to your face with the truth!

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Motorongeluk voor burgemeester zonder rijbewijs
« Reactie #11 Gepost op: 22 juli 2010, 01:00:02 »
Bij deze schaar ik me 100% bij Sledge (is alweer even geleden maat!). Die beste man was misschien niet verstandig bezig maar wie hier durft te beweren dat hij of zij altijd en eeuwig verstandig bezig is? Zeuren op regels en vooral de strikte naleving ervan maar als het over een ander gaat dan is het prima?

Net als die motoragent.. een boel commentaar over hoe stom dit en dat.. maar het was in elk geval geen donut etende gatsoflippo. Wanneer doet zo iemand het dan wel goed?

Het spijt me zeer hoor.. er is een hoop mis in de wereld maar sommige mensen zien niet in dat ze het zelf in de hand werken..

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: Motorongeluk voor burgemeester zonder rijbewijs
« Reactie #12 Gepost op: 22 juli 2010, 10:09:29 »
Buiten dat ik me net als al hier boven al aangegeven is ook gelijk verbaasde waarom dat ding eerst warm gedraaid moest worden maakt het de man eerder menselijk dan dat het wat anders afroept over zijn functie/functioneren.
Vind het wel lachen zo'n blooper. Beetje vervelende afloop maar hij verkoopt in ieder geval geen smoesjes hier en das al heel wat.

Sunny

  • Gast
Re: Motorongeluk voor burgemeester zonder rijbewijs
« Reactie #13 Gepost op: 22 juli 2010, 19:20:31 »
Las het in de krant, wat een eikel ben je dan! Is weer eens een goed voorbeeld van hoe het dus NIET moet, je haalt niet voor niets een motorrijbewijs, zo leer je om te gaan met de bediening van een motor en hoe te handelen bij het iets te enthousiast aan het gas hangen. Maar goed voor hem dat 'ie aardig wat (nog te herstellen) breuken opgelopen heeft, kan er geen medelijden mee hebben.

En heeft Sunny vroegah ook nooit op de scooter/brommer/motor gereden zonder rijbewijs  :042: :018:
Nopes, ben heel braaf geweest, toen ik brommer ging rijden had je nog geen bromfietscertificaat, maar zodra dat wel verplicht was, ben ik meteen naar het postkantoor gegaan om er (gratis) 1 te halen. Autorijden deed ik ook pas voor het eerst in een lesauto, net als motorrijden. Heb nu geen geldig bromfietscertificaat meer, maar wel een auto- en motorrijbewijs. Het enigste wat ik ooit gedaan heb wat schandalig te noemen is, is 1 dag na het behalen van mijn lichte motorrijbewijs met een Honda CB 550 K3 op pad gaan.

eliminator

  • Gast
Re: Motorongeluk voor burgemeester zonder rijbewijs
« Reactie #14 Gepost op: 22 juli 2010, 22:36:52 »
Dan ben je echt heel netjes geweest hoor! Ik ging met mijn autootje naar mijn rijlessen...had toen al wel wat lesjes gehad en het lukte maar niet om te slagen. Maar goed; als er toen wat fout zou zijn gegaan was ik toch mooi de l*l geweest...

Ik was dan wel geen burgemeester, maar toch... :+

kleintje

  • Gast
Re: Motorongeluk voor burgemeester zonder rijbewijs
« Reactie #15 Gepost op: 22 juli 2010, 22:49:26 »
reed op men 14e brommer en met 16 auto maar ja garage bedrijf thuis  :056:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorongeluk voor burgemeester zonder rijbewijs
« Reactie #16 Gepost op: 22 juli 2010, 23:35:03 »
Las het in de krant, wat een eikel ben je dan! Is weer eens een goed voorbeeld van hoe het dus NIET moet, je haalt niet voor niets een motorrijbewijs, zo leer je om te gaan met de bediening van een motor en hoe te handelen bij het iets te enthousiast aan het gas hangen. Maar goed voor hem dat 'ie aardig wat (nog te herstellen) breuken opgelopen heeft, kan er geen medelijden mee hebben.

En heeft Sunny vroegah ook nooit op de scooter/brommer/motor gereden zonder rijbewijs  :042: :018:
Nopes, ben heel braaf geweest, toen ik brommer ging rijden had je nog geen bromfietscertificaat, maar zodra dat wel verplicht was, ben ik meteen naar het postkantoor gegaan om er (gratis) 1 te halen. Autorijden deed ik ook pas voor het eerst in een lesauto, net als motorrijden. Heb nu geen geldig bromfietscertificaat meer, maar wel een auto- en motorrijbewijs. Het enigste wat ik ooit gedaan heb wat schandalig te noemen is, is 1 dag na het behalen van mijn lichte motorrijbewijs met een Honda CB 550 K3 op pad gaan.
Dus de laatste jaren heel stout gezien je snelheidsmeter af en toe  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: Motorongeluk voor burgemeester zonder rijbewijs
« Reactie #17 Gepost op: 23 juli 2010, 15:15:57 »
Yepz, dat wel, maar goed voorbeeld doet goed volgen :093:. En het ging over het rijden zonder rijbewijs, dat heb ik nooit gedaan, wat dat betreft ben ik een heeeeeeeeeeeeeeel braaf meisje :048:

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: Motorongeluk voor burgemeester zonder rijbewijs
« Reactie #18 Gepost op: 23 juli 2010, 18:13:56 »
Citaat
Autorijden deed ik ook pas voor het eerst in een lesauto, net als motorrijden.

Ja dat is dan wel weer heel erg knap natuurlijk, is mij nog nooit gelukt.

Kan alleen maar zeggen dat ik altijd erg stout ben geweest.
hónderden boetes ook gehad door de jaren maar nog veel meer waarbij het gelukkig goed ging, zoals eens even lekker voluit op een verlaten 80km weg  :052:
Ze hoeven er maar nét even te staan en je bent zwaar de lul.

Voor m'n 18e al een slaapkamerdeur vol mee behangen, denk een stuk of 60. waren nog kleine briefjes toen.

Nou ja, kom er nu ruim 40 jaar goed mee weg buiten de vele boetes.
Hoop het zeker nog een jaar of 10 vol te kunnen houden.

Beetje geluk moet je echt gewoon hebben in het leven.



Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Motorongeluk voor burgemeester zonder rijbewijs
« Reactie #19 Gepost op: 24 juli 2010, 12:45:52 »
Citaat
Autorijden deed ik ook pas voor het eerst in een lesauto, net als motorrijden.

Ja dat is dan wel weer heel erg knap natuurlijk, is mij nog nooit gelukt.


Wat ? Motorrijden in een lesauto ? Jah, is inderdaad knap en is ook mij nog nooit gelukt  :070:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
2 Reacties
1998 Gelezen
Laatste bericht 20 juli 2010, 10:57:05
door Rider-64
15 Reacties
3794 Gelezen
Laatste bericht 29 september 2010, 22:42:32
door MotorFreak
20 Reacties
4444 Gelezen
Laatste bericht 25 januari 2011, 18:33:48
door RedRunner
17 Reacties
3472 Gelezen
Laatste bericht 26 maart 2011, 10:54:07
door Sunny
0 Reacties
1799 Gelezen
Laatste bericht 11 februari 2012, 14:06:05
door Stealth