* Kies jouw thema

Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Verleidelijk weer voor motorrijders!  (gelezen 8298 keer)

Offline Big Twin

• Ras ZMVCer
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verleidelijk weer voor motorrijders!
« Reactie #20 Gepost op: 05 maart 2011, 22:41:00 »
Och, ik zal maar niks zeggen is wel zo verstandig denk ik
Och vertel maar  ;)

Na de rest gelezen te hebben beter van niet  :X

in ieder geval vandaag met een nieuw ´veilig geelachtig´ pak zo´n 400 km gereden
Ook over ons aller ring bij Antwerpen met een kleine versmalling van 5 naar 2 banen
Geel valt toch goed op, kreeg lekker veel ruimte, meer dan anders en eerder
Blijf lachen wat er ook gebeurd

Offline Rider-64

• Volbloed ZMVCer
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: 06 maart 2011, 10:01:37 »
Helemaal waar Big Twin! :036: :021: :054:
Zoekende naar..

Offline Mr. Kik

• Ras ZMVCer
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
« Reactie #22 Gepost op: 06 maart 2011, 13:08:31 »
Och vertel maar  ;)

in ieder geval vandaag met een nieuw ´veilig geelachtig´ pak zo´n 400 km gereden
Ook over ons aller ring bij Antwerpen met een kleine versmalling van 5 naar 2 banen

Zal ook wel te maken met het psychologische feit dat je op een Motoragent lijkt denk ik. Gunstig, meer ruimte is uiteindelijk meer veiligheid. Zelf vind ik de gele jassen te opzichtig, maar ik rijd dan ook niet zo heel veel.

Komt helemaal goed !

Offline Big Twin

• Ras ZMVCer
« Reactie #23 Gepost op: 06 maart 2011, 17:06:55 »
Zou best kunnen dat ze dat dachten
Ook in combinatie met de motor  ...

Maar hoe dan ook was een prettige bijkomstigheid

Offline Aladin

• Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
    • Guzzioot
« Reactie #24 Gepost op: 06 maart 2011, 18:18:41 »
Och vertel maar  ;)

Zal ook wel te maken met het psychologische feit dat je op een Motoragent lijkt denk ik. Gunstig, meer ruimte is uiteindelijk meer veiligheid. Zelf vind ik de gele jassen te opzichtig, maar ik rijd dan ook niet zo heel veel.

Ze reed met afstanden en woon/werk en donker altijd al met een geel hesje maar dit is wat subtieler maar toch opvallender door de banen en de reflectiestroken.
icm de sport1200 met het witte vlak op het stuurkuipje zullen automobilsten toch even een twijfelgevoel krijgen ipv denken kut weer zo'n motorrijder die ik de pas af moet snijden.
O ja die pakken zijn te koop bij http://www.hartmanmotoren.nl/

Offline Aladin

• Volbloed ZMVCer
    • Guzzioot
« Reactie #25 Gepost op: 06 maart 2011, 18:35:14 »
knip

Freak, weet je dat er mensen zijn die tijdens een treffen eerst langs de pomp gaan om de spanning re controleren cq aan te passen omdat de duo de dagrit niet mee gaat?
Na afloop wederom omdat de volgende dag de duo wel weer mee zal rijden?
Je daar als groepje dan steeds op staat te wachten?
En op de heen en terugweg bij een buitenlandtreffen ook elke dag de spanning controleren?
Zijn er ook die elke stop de digitale spaningsmeter van de anwb even moeten gebruiken.
Nou ja dit soort dingen dacht ik aan bij die post.

Niet dat controleren altijd maar onzin is ofzo he.
Met een halve bar te weinig kun je beter maar bijvullen.
Tsja en de racers die enkel maar kneedown gaan, uiteraard zijn dan de "regels" weer wat strakker.

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
« Reactie #26 Gepost op: 06 maart 2011, 22:06:45 »
Mensen zoals je in bovenstaande zinnen noemt zijn extreem inderdaad en dat is totaal niet nodig, 1 keer per maand [2500km] en tussendoor een trap tegen de banden en je weet alles  :034:

Bij SS is het inderdaad wel belangrijker dat ze goed staan maar nog steeds hangt alles samen met mijn onderschrift  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

• Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
« Reactie #27 Gepost op: 06 maart 2011, 22:33:53 »

Bij SS is het inderdaad wel belangrijker dat ze goed staan maar nog steeds hangt alles samen met mijn onderschrift  ;)

Mijn banden zijn volgens mij bang om leeg te lopen want na 3 maanden stil gestaan te hebben (wel op paddock) was er 0,1 bar uit gelopen...

Desondanks controleer ik zeker 1x per maand ff de bandenspanning, kleine moeite, rijd lekkerder en veiliger.
Straight to your face with the truth!

eliminator

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 06 maart 2011, 22:42:18 »
Citaat
Mijn banden zijn volgens mij bang om leeg te lopen want na 3 maanden stil gestaan te hebben (wel op paddock) was er 0,1 bar uit gelopen...

Mijn banden vinden het wel een leuk geintje; vandaag toch weer bijgepompt; voor 0,4 bar; achter 0,3..ondanks maar 2 weken stil staan.
Heb toch het gevoel dat het iets lekkerder zit in de bochtjes..en als je je veiliger voelt, rij je ook lekkerder en vrijer, dus van mij mag iedereen het lekker zelf weten wat hij/zij doet hoor.

Iedereen zijn tik toch? :+

Sunny

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 06 maart 2011, 23:26:15 »
De banden van de Gixxer staan bij vol zomerweer wat zachter dan tijdens 1 van de eerste ritjes van het jaar, rij niet graag met kneiterharde banden, zeker niet als de temperaturen boven de 20 graden uitkomen. Misschien dat ik morgen nog even een rondje op de CBR ga doen, ligt er maar net aan hoe het ruggetje aanvoelt morgenochtend, check ik op aanraden van Freak ook even de bandenspanning van, heeft een poosje stil gestaan. Elke rit en tijdens een tussenstop je bandenspanning controleren is in mijn ogen nutteloos, heb je er net een goeie 150 km opzitten met aangename temperaturen (zomers dus :018:), dan zijn je banden lekker warm. Meet je dan je bandenspanning op, dan klopt er geen hout meer van in vergelijking met wat je eerder gemeten hebt, maar daar denkt men dan niet over na, dus hup: een beetje eruit. Bij de volgende tussenstop wacht je wat langer met de bandenspanning controleren, omdat er eest een plaspauze bij een tankstation ingelast moet worden, en je op de terugweg naar buiten maar meteen een bak koffie meeneemt en eerst opzuipt. Gevolg: je bandenspanning staat weer te laag, want je banden zijn afgekoeld :070:. Zo kun je dus wel bezig blijven, volgens mij ben je dan ook aardig :043:.

Offline Aladin

• Volbloed ZMVCer
    • Guzzioot
« Reactie #30 Gepost op: 07 maart 2011, 10:26:44 »
oke jij snapt het helemaal  :054:

Offline Aladin

• Volbloed ZMVCer
    • Guzzioot
« Reactie #31 Gepost op: 07 maart 2011, 10:30:44 »

Mijn banden vinden het wel een leuk geintje; vandaag toch weer bijgepompt; voor 0,4 bar; achter 0,3..ondanks maar 2 weken stil staan.
Heb toch het gevoel dat het iets lekkerder zit in de bochtjes..en als je je veiliger voelt, rij je ook lekkerder en vrijer, dus van mij mag iedereen het lekker zelf weten wat hij/zij doet hoor.

Iedereen zijn tik toch? :+

Ik zou in zo'n geval niet lekker zorgeloos een weekend weg gaan eerlijk gezegd, vind het best veel en vaak.
Wel opmerkelijk dat het bij de beide wielen gebeurd.

eliminator

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 07 maart 2011, 12:27:21 »
Voor meer dan achter...
En ben het met je eens hoor Sunny; zo neurotisch hoeft nou ook niet nee!
Ik kijk altijd op hetzelfde moment even, dus als ze helemaal koud zijn..
En ja; voorbandje zal ik toch eens naar moeten laten kijken..als het aan de velg ligt; is daar dan iets aan te doen, of beter de donorvelg over zetten?

Sunny

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 07 maart 2011, 13:59:35 »
Binnenbandje erin kan ook helpen, en anders inderdaad donorvelg pakken als die nog netjes is.

Offline Barb

• Fzr 600
  • Huge ZMVC Fan
« Reactie #34 Gepost op: 07 maart 2011, 16:01:28 »
Gisteren voor het eerst gereden, eerst alle punten gecontroleed die ons "allen" geleerd is voordat wij ons roze papiertje/pasje kregen...en idd, bandenspanning gecontroleerd bij de pomp. Neuh doe ik niet wekelijks, maar eens in de zoveel tijd ff controleren, better safe than sorry. Bij ons op het werk echter, elke rit die er gemaakt wordt met de motoren, alles, maar dan ook alles controleren. Auto's trouwens ook bijna altijd bij aanvang dienst......
gisteren dus voor het eerst met mn nieuwe band gereden, rij op een of andere manier toch altijd beetje met dichtgeknepen billen als ze er net onderliggen, maar die "angst' was alweer gauw voorbij.
Damn wat is het toch heerlijk he dat motorrijden..... i love my fiets...hij heeft weer zoveel tankklopjes gekregen hahahaha
One life, live it!

Offline Big Twin

• Ras ZMVCer
« Reactie #35 Gepost op: 07 maart 2011, 16:04:55 »
Tja ik ga meestal op m´n gevoel af
is dus uit den boze volgens sommige
maar werkt voor mij prima

Offline Aladin

• Volbloed ZMVCer
    • Guzzioot
« Reactie #36 Gepost op: 07 maart 2011, 16:43:35 »
Voor meer dan achter...
En ben het met je eens hoor Sunny; zo neurotisch hoeft nou ook niet nee!
Ik kijk altijd op hetzelfde moment even, dus als ze helemaal koud zijn..
En ja; voorbandje zal ik toch eens naar moeten laten kijken..als het aan de velg ligt; is daar dan iets aan te doen, of beter de donorvelg over zetten?

ligt er aan wat er aan mankeert, soms is een schuurpapiertje al afdoende.
Komt vaker voor dat er een oneffenheid in zit.

Offline Aladin

• Volbloed ZMVCer
    • Guzzioot
« Reactie #37 Gepost op: 07 maart 2011, 16:47:34 »
Gisteren voor het eerst gereden, eerst alle punten gecontroleed die ons "allen" geleerd is voordat wij ons roze papiertje/pasje kregen...en idd, bandenspanning gecontroleerd bij de pomp. Neuh doe ik niet wekelijks, maar eens in de zoveel tijd ff controleren, better safe than sorry. Bij ons op het werk echter, elke rit die er gemaakt wordt met de motoren, alles, maar dan ook alles controleren. Auto's trouwens ook bijna altijd bij aanvang dienst......

Ik stel me zo voor dat zoiets ingesteld is voor dienstwagens (waar meerderen gebruik van maken) omdat anders op den duur niemand weet wie/wanneer iets gecontroleerd heeft.

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
« Reactie #38 Gepost op: 07 maart 2011, 23:18:12 »
Vanavond een ZZR1100 opgehaald wegens niet starten en later een platte accu, stond nu 6 weken stil dus niet eens lange stilstand. Kreng aan de praat gekregen en bij de niet veel later even tegen de banden geschopt en voor voelde wat zacht.............thuisgekomen was het 1,2 bar ipv 2,5 bar, achter 2,1 bar ipv 2,9 bar...............en dat stuurde klote, eigenaar nog gesproken en sinds september 2009 niet naar de bandenspanning gekeken, dit was de datum van aankoop motor  :046: :X
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Jack

• Ras ZMVCer
« Reactie #39 Gepost op: 13 maart 2011, 00:46:16 »
Als ik mijn seizoenmotor omruil, is het eerste wat ik doe de bandenspanning op druk brengen, nog voordat ik probeer te starten.
Vervolgens de eerste paar kilometer even rustig aan. Ik rijd het hele jaar door, op een zomer- of winterfiets. Het is gewoon even wennen aan de andere motorfiets en inderdaad, als zo'n ding langer dan 4 maanden heeft stil gestaan, zijn de banden vaak niet meer op druk.
Geen flauwekul dus.

Groetjes,
Jack